Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:30

S_imonee en DDW1190 allebei gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

@ Pollux, die Johnson ziet er zeker leuk uit! Alleen de prijs is wat minder leuk :P

@ Cath_16, hoe gaat het met je zoektocht naar een Andalusier?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:34

Eigenlijk staat mijn zoektocht op een laag pitje vanwege meerdere redenen. Maar ik had een hele gave gezien maar die staat op een stal die niet zo goed bekend staat ( Heb ook wel goede verhalen gehoord, dat wel).. Dus weet nog niet goed wat ik daar mee moet.. Was er ook al eens geweest en eigenlijk voldoet het paard aan al mijn eisen.

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:47

Gewoon paar keer gaan kijken en als die je echt bevalt rondom laten keuren, dan kan er niet zo heel erg veel mis gaan lijkt me.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:51

Inderdaad wat Silly zegt. Als je hem helemaal laat keuren en hij is dan gewoon goed, dan kan er ook (bijna) niks mis zijn ook al staat hij op een stal met een slechte naam. Maar ik begrijp wel dat je dan extra op je hoede bent.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:52

tuurlijk moet je je ogen open houden, maar daarmee en keuring moet het vast goed komen joh

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:06

Jeeeeeeeeetje, er stond een tijd geleden op de website, 10.000 als ik me goed herinner. Vraag ik me af wat er intussen is gebeurd dat hij meer dan 2 keer zoveel kost. (ik kan me ook vergissen met een ander paard hoor...). Maar goed, deze valt af met zo'n prijs!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:23

Jullie stellen mij nu meer op mijn gemak. Ik kreeg al een aantal pb's dat ik het echt niet moest doen en verder moest kijken. Ik dacht ook al dat als ik goed zo keuren er niet veel mis zou kunnen gaan. Wil ook hals en rug op de foto laten zetten en ik laat sowieso het bloed ook natrekken.

Verder ben ik eigenlijk helemaal verliefd op dat paard..
Laatst bijgewerkt door Cath op 21-01-12 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:24

Er was inderdaad een van 8000 tot 10000 maar dat was Cas ofzo? Ook wel leuk maar die viel in het niet by de Johnson! Alleen hij is wat ik van horen zeggen weet zelf erg gek van dat dier dus volgens mij is daarom de prijs ook zo hoog..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:36

ik vind die van het eerste filmpje geweldig, maar ik val ook echt op zwarte paarden.
Die van het 2e filmpje loopt ook super mooi!
Dat filmpje van dat dure paard daarvoor, weet niet meer wie hem plaatste vond ik dat ie heel onrustig liep, met heel veel spanning.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:54

@ DDW1190
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/*

@ S_imonee
Wat een leukerd! Veel plezier met hem!

Ik ben net terug van Breitlingh (de Flemmingh merrie). Ze beviel me de tweede keer nog meer dan de eerste keer! Ze wordt z.s.m. gekeurd (klinisch en röntgen) en als ze goedgekeurd is komt de 2 weken op proef! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb meer foto's en filmpjes. Onder andere, op en neer draven op het harde, op het harde op de volte, los in de bak en standfoto's. Ook meer filmpjes van het rijden.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:59

Laat maar zien dan! Ben benieuwd, super dat het zo goed bevallen is!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:59

Super gaaf voor je Seasons!! Ik vind jullie ook een erg leuke combinatie zo op het filmpje.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:00

@ DDW1190 en S_imonee ; gefeliciteerd! nog heel veel plezier ermee!!!

@Cath_16; ook slechter aangeschreven stallen kunnen goede paarden hebben, als het paard echt aan al je wensen voldoet dan zou ik hem/haar gewoon goed laten keuren, idd bloedje laten nemen en als dat allemaal ok is een paar weken op proef nemen (om welke stal gaat het eigenlijk? mag ook per PB)

@ Seasons, *\o/* , nu duimen voor de keuring!!!en ik wil filmpjes zien!!!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:01

Ik ga eerst nog even de andere peerdjes verzorgen en eentje rijden, dan beloof ik dat ik ze daarna upload!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:04

Seasons, wat superleuk! Duimen voor de keuring!! Het is op de foto in ieder geval een superleuk dier waar je t vast ver mee kunt schoppen!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:07

Leuk hoor Seasons, hopelijk komt ze goed door de keuring heen!

Nobel1: Ik stuur je wel even een pb.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:18

Seasons, leuk joh!! Ben benieuwd

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:58

Hallo, Ik meld me hier ook even, omdat jullie vast een hoop paarden zien tijdens het zoeken. Ik zoek één of meerde jonge ruinen met als doel eventing rijden. Dus mooie ranke bloederige types. Als iemand van jullie die tegen is gekomen hoor ik het graag.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:00

Zo wat valt er in 1 dag weer veel bij te lezen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:01

Super leuk seasons! Hopen dat ze door de keuring heen komt.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:53

Pollux schreef:
Heb nog een leuke gezien: http://www.fhhorses.com/dr-rossi.phtml. Lijkt me een fijne beweger.
Vind het een heel stoer paard! Misschien toch ook maar weer eens een wat groter paard proberen

Donders wat een fijn beest! Nogal logisch dat ze daar zoveel voor vragen.
En wat een geneuzel hier zeg, over dattie voor die prijs beter in de aanleuning moet zijn :') _O- Je betaalt voor de kwaliteit hoor, lekker belangrijk of zo'n jong beest z'n kop dan al doodstil houdt of nog niet helemaal.

Maar helaas ook te duur voor mij :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:56

Ik heb niks gezegd over de kwaliteit, vind het alleen jammer dat ze hem niet een paar maanden later te koop zetten.Voor mijn gevoel is hij dan een stuk verder qua opleiding en qua stabieler lopen!
En voor dat geld mag je dat ook wel verwachten imo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:16

DDW1190 schreef:
Ik heb niks gezegd over de kwaliteit, vind het alleen jammer dat ze hem niet een paar maanden later te koop zetten.Voor mijn gevoel is hij dan een stuk verder qua opleiding en qua stabieler lopen!

Voor zo'n dier betaal je naar kwaliteit, de potentie zit al ingecalculeerd in de prijs ;) rest alleen nog een goede ruiter om hem goed de basis bij te brengen en hem verder af te richten!

De kenners kijken daar zo doorheen en rijden er de rest zelf wel aan ;)

Ik snap wel dat ie veel moet opbrengen :j jammer dat mijn portemonnee niet dik genoeg is :D

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:35

Zo, hier dan eindelijk verslagje van vandaag!

Ik mocht vandaag alles zelf doen. Uit de stal halen, poetsen, losgooien, op en neer draven, longeren op het harde, opzadelen, rijden (van begin tot eind) en weer een stukje naar buiten. Ben nog steeds hartstikke verliefd! :D Ze beweegt misschien niet bijzonder, maar ze beweegt echt heel erg correct! Is wel echt een fijn paardje! Ik wil haar zo snel mogelijk laten keuren en dan (hoop ik), dat ze volgende week zaterdag al bij mij op stal staat voor 2 weken proeftijd. *\o/* (Laat ik maar niet te snel van slag gaan....)

Ze moet wel echt enorm veel aankomen en veel meer bespiering krijgen. Als je haar op de foto ziet, denk je dat het meevalt, maar ze is echt te mager. Wordt sowieso vetmesten... :(:) Ze is ook heel slap. Ze stuwt nog heel erg, dat moet echt allemaal getraind worden.

De filmpjes zijn allemaal aan het uplaoden. Alvast wat foto's!
(Ze staat er niet bepaald charmant, stond ook nog eens een beetje op een heuveltje)
Afbeelding

Afbeelding

Gheghe.. je ziet wel aan me dat ik der leuk vind... :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukkie naar buiten!
Afbeelding

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:39

listiglistje schreef:
DDW1190 schreef:

Voor zo'n dier betaal je naar kwaliteit, de potentie zit al ingecalculeerd in de prijs ;) rest alleen nog een goede ruiter om hem goed de basis bij te brengen en hem verder af te richten!

De kenners kijken daar zo doorheen en rijden er de rest zelf wel aan ;)

Inderdaad :D Je verwacht helemaal geen doodstille aanleuning voor dat geld, je verwacht gewoon een paard met machtig veel kwaliteit! En dan zorg je zelf wel voor die africhting (als je een beetje handig bent..).

Gaaf Seasons, hij past je goed! En het lijkt me een heel eerlijk paard.