Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:41

Romanoff schreef:
@ Parouscha; Die ruin vind ik veeel leuker :P! Vind je dat niks? :D Leuk prijsje!

@ittakesmore; Succes Zondag! Hopen dat het wat is!

Nee de ruin mist bloed vind ik. Niet echt mijn type :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:42

Adin schreef:
ik vind het wel een weinig enthousiaste reactie....

Ik had een pracht paardje gezien op MP, helemaal wat ik zoek en nog redelijk dichtbij ook. advertentie stond er nog maar net op en toch waren 3 uur later de 1e kijkens er al, pfff daar kan ik toch niet tegenop. morgen uiterlijk 12 uur laten die mensen weten of ze hem willen of niet. vrees het ergste, jammer dan hoor!

Balen is dat he! Soms gaat 't zo snel...

Ik krijg van de week een filmpje van de merrie. Wacht het maar even af.

Adin

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:57

hij is er nog!!!!!!!!!! ze vonden m te groot, ik ga vanavond kijken, spannend!! ben helemaal verliefd dus hoop dat het niet tegen valt

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:57

Adin schreef:
hij is er nog!!!!!!!!!! ze vonden m te groot, ik ga vanavond kijken, spannend!! ben helemaal verliefd dus hoop dat het niet tegen valt

O super!! Ik hoop echt voor je dat het meevalt :)
Ik ga zaterdagavond naar een 9j bruine merrie kijken, met een kolletje in de vorm van een hartje :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:43

@adin: oh hopen dat hij net zo leuk is als op de foto's! :D
@elynia: aah dat is wel een mooi voorteken. ben benieuwd of het wat wordt.
@tita: wat fijn dat jij je paard gevonden hebt!
@miesie: klopt oscar vind ik ook een fijne hengst. heb daar ook veel moois van zien rondlopen en hij heeft een leuk karakter. als dat nou ook nog bij de merrie past.

maar eerst maar eens op zoek naar een goede fokmerrie. niet te oud maar ik vind het ook zonde om een goede achtjarige die nog sport kan lopen voor de fok in te zetten. dan liever een paard wat niet meer geschikt is voor de sport maar nog niet te oud. heb niet zoveel zin aan een al uitgemolken fokmerrie van 16 ofzo.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:44

een hartje, dat klinkt ook hartstikke leuk, hoor graag hoe het was!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:13

Adin om welke gaat het? Maar hartstikke leuk dat je nu een kans hebt!
Hoop dat het helemaal bevalt en die goedgekeurd word :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:47

Adin schreef:

Ik ben benieuwd!

Wat voor paard was dit precies :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:40

@adin, ik hoop dat het wat is!

Verder, tromgeroffel, de mijne is vandaag ook goedgekeurd *\o/* *\o/* *\o/* , ik heb hem gelijk ingeladen en meegenomen (2 uur trailerrit). Helemaal goed, geen bemerkingen, voor de zekerheid een paar buisjes bloed afgenomen en een antischimmel prikje laten geven (er heerst ringworm bij ons op stal, het paard stond altijd alleen dus ik vermoed dat hij wel een tikje gaat krijgen in zijn weerstand en dan is ringworm niet iets waar je op zit te wachten).

Ik ben helemaal blij :):) (en een berg geld lichter ;) )

Vanavond nog even op stal geweest en hij stond helemaal relaxed in zijn met vlaggetjes versierde box.
(toen we net aankwamen riep mijn moeder maar te roepen "moet hij niet op stal" en ik maar terugroepen "nee hoor, hij heeft de hele dag zowat op de trailer gestaan, laat hem maar even bijkomen in de paddock". Toen heeft de pensionhouder mij vriendelijk verzocht de box te inspecteren zodat ik de vlaggetjes kon bewonderen die m'n moeder had opgehangen, heel lief ).

Toen er zo'n 6 dames om hem heen stonden te kletsen was dat ook allemaal prima, helemaal lekker zo'n relaxed karakter, ben ik wel aan toe na een zenuwpees te hebben gehad.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:54

Gefeliciteerd Inge! en lief dat zijn stal versierd was :)
ik doe het niet. hij viel in het echt toch wat tegen en ik twijfel, loop niet over van enthousiasme dus doe het gewoon niet. Mijn zoektocht gaat weer verder!

sterre91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:09

Ik ben wel benieuwd wie jullie meenemen als jullie een paardje gaan bekijken?
Waar moet je op letten?
Welke vragen moet je stellen?
En laten jullie een medische keuring doen? (en hoeveel kost dat ongeveer)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:39

Adin schreef:
ik doe het niet. hij viel in het echt toch wat tegen en ik twijfel, loop niet over van enthousiasme dus doe het gewoon niet. Mijn zoektocht gaat weer verder!

Heel verstandig. Bij twijfel niet inhalen.

sterre91 schreef:
Ik ben wel benieuwd wie jullie meenemen als jullie een paardje gaan bekijken?
Waar moet je op letten?
Welke vragen moet je stellen?
En laten jullie een medische keuring doen? (en hoeveel kost dat ongeveer)

Zoals hierboven: bij twijfel niet inhalen.
Ik neem mijn instructeur mee. Daar zit ik mee op een lijn, dus dan kunnen we even sparren over wat de kijker en de rijder zien en voelen.
Ik let op bouw, beweging, regelmaat.

Ik roep altijd dat je medisch moet laten keuren, om het vervolgens zelf nooit te doen........

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:00

bedankt,

Ik neem altijd iemand mee, bijvoorkeur een vriendin van me die een heel goed oog heeft of een paard zuiver loopt en waar het probleem zit. Maar ik laat altijd filmen en die film laat ik aan een aantal mensen zien waaronder mijn instructrice, ze was ook bereid mee te gaan, maar ivm vakanties ging dit de laatste keer niet lukken. Ze heeft wel de film bekeken en akkoord gegeven.

Keuren altijd. kosten zijn zo'n €150 voor een klinische keuring en €500 incl röntgenfoto's, €100 extra voor rug en hals

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:33

@ Inge: Waar laat je hem keuren?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:24

Vandaag nog een ander paard gaan kijken, staat nog niet op internet maar gaat weg wegens inkrimping door ziekte
vd eigenaar. Het is een 9 jarige merrie v. Tresor, 1m64, vroeger L2 dressuur en L springen maar nu net enkele weken terug aan het werk (veulen).
In het begin voelde ik mij wat onzeker, het is een paard dat graag wil werken (ondanks dat het ontzettend warm was), maar ze bleef wel braaf.
De eigenaar heeft mij dan wat geholpen en wat tips gegeven en toen ging het beter. In de omgang was ze erg lief en rustig en kon je er zowat
alles mee doen, buiten zou ze ook erg braaf zijn. Ze is pas op haar 6de zadelmak gemaakt en er is het afgelopen jaar niets mee gedaan.
Haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=393342

Hier wat filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=6fi6wEr7M68
http://www.youtube.com/watch?v=6rXVRq3Vb4c
http://www.youtube.com/watch?v=0fgeS7dEgig
http://www.youtube.com/watch?v=WHN88wFtElI
http://www.youtube.com/watch?v=_kl16mFWuUw

Ik twijfel echt enorm omdat ik niet goed weet of ze te moeilijk zal zijn voor mij, ze was braaf maar ze heeft veel looplust
en dat ben ik niet zo gewoon. Ik mag van de eigenaar zoveel komen proberen als ik wil, ze willen er graag een goede thuis voor
omdat het nooit de bedoeling was om ze terug weg te doen (ze hebben ze nu 3j). Ik denk dat ik wel veel kan leren met haar en
ik moet gewoon soms wat meer durven rijden. Een echte 'klik' had ik nog niet, maar dat heb ik helaas nog met geen enkel
paard gehad..

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:35

Je gaf wel aan dat je hem zovaak mogelijk proberen mag wat wel fijn is natuurlijk ;)
Maar als je nu al een beetje bang bent en een angst hebt dat ze opeens wegspurt dan geeft dat wel wat aan natuurlijk.. Je wilt toch op je eigen paard wel zeker zitten, tuurlijk kan elk paard schrikken of een off day hebben maar je wilt wel een paard wat jij kan vertrouwen en met een gerust hart op kan stappen!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:40

ittakesmore schreef:
Je gaf wel aan dat je hem zovaak mogelijk proberen mag wat wel fijn is natuurlijk ;)
Maar als je nu al een beetje bang bent en een angst hebt dat ze opeens wegspurt dan geeft dat wel wat aan natuurlijk.. Je wilt toch op je eigen paard wel zeker zitten, tuurlijk kan elk paard schrikken of een off day hebben maar je wilt wel een paard wat jij kan vertrouwen en met een gerust hart op kan stappen!

Ja klopt :) Het is nu ook niet dat ik echt angst had, maar ik heb mij wel al 'meer vertrouwd' gevoeld op andere paarden.
Het is natuurlijk de eerste keer dat ik het paard rij, mag waarschijnlijk niet teveel verwachten, ik heb zelf nog maar beperkte ervaring (eerste eigen paard).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:07

@ romanov, in dit geval stond het paard tegen de belgische grens aan, mijn DA was dus geen optie, toen heb ik de lijst met erkende keurings DA's opgezocht en er daar een uitgezocht die op een acceptabele afstand was van de verkopers, maar ook een stuk mijn richting uit, tevens een DA die geen binding had met de verkopers. Op deze manier weet je dat ze vaker paarden keuren volgens vast protocol. Bij mijn vorige paard heb ik dat ook zo gedaan. (op een of andere manier vind ik geen paarden bij mij in de buurt :D )

Uiteindelijk is het Waalwijk geworden, ik kende ze niet, maar de keuring werd uitermate serieus genomen, bloed werd uit eigen beweging afgenomen en ik heb er een goed gevoel bij gehad.

De vorige is gekeurd in Wapenveld, ben ik ook zeer tevreden over, prachtige kliniek en alles kan daar indoor (longeercirkels en al).

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:15

Nou hier vandaag naar de topas ruin wezen kijken!
Hele fijne ervaring, heb ook een klein sprongetje gemaakt wat allemaal heel netjes liep.

In het begin is het toch een beetje aftasten in hoe je op het paard moet reageren met bepaalde dingen dus begon wat minder ook omdat z'n conditie echt minimaal is (maar daar is de prijs ook naar) omdat de dochter (rijder) 2/3 maanden in de us gezeten heeft. Moet dus weer vanaf begin af aan opgepakt worden maar mijn conditie mag ook wel wat beter :+

Maar daardoor was die wel iets minder voorwaarts, ze reed met een zweepje wat af en toe wel nodig, enige wat ik zelf wat minder vond maar niet zeer hinderlijk.
Denk met goede instructie en elkaar beter leren kennen dat het al veel beter zal gaan als de conditie eraan zit!

Op dit moment dus gereserveerd voor mij en morgen even bellen naar de kliniek in bears om een afspraak te maken :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:19

@ingvdberg dan zat jij stukken goedkopen bij mij was de totale keuring 1100 euro klinisch en rontgen zowel benen als wervelkolom, is echo gemaakt van knie-band men dacht wat te zien bleek om bloed-uitstorting te gaan.

Maar ik moet terug want toen ik haar van de trailer afhaalde zag ik een verdikte sprong er zit daar een vochtbult en die was mij niet eerder opgevallen.
Dus daar baal ik wel van, ze loopt er niet kreupel of ongregematig op maar ik wil dat gewoon niet hebben dus dadelijk kliniek bellen

Bij twijfel niet doen ik heb het juist wel bij twijfel gedaan en ben zo nieuwschierig hoe Door gaat worden iig luisterd ze super..gister in de weide ik roep haar naam en ze komt gewoon braaf 200 meter naar me toe gelopen ik riep nog DRAFFFFFFFFFFFFF :D maar dat lukte nog niet

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:03

@ tita, kan ze die vochtbult niet opgelopen hebben bij jou? anders neem ik aan dat ze dat voor 1100 euro wel hadden gezien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:01

Nee kan niet ik zag het gelijk toen ze net 5 min op stal stond.
Kan overbelasting zijn geweest maar het is nu nog niet minder geworden... vocht daar kan dulden op oc/ocd/spat nu is dat gelukkig allemaal niet want spronggewricht had een 1-tje

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:31

@ ittakesmore : Spannend! Hopen dat hij word goedgekeurd. En ind.. conditie kan je trainen he ;)

@ Tita; Oef balen zeg... weet je al waarvan het komt? (wat een dure keuring zeg! Ik zou anders ook rond de 500 kwijt zijn, maar die van mij was recent rontgen gedaan)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:55

@Tita..zo dat is wel een hele dure keuring zeg...

(PS ik denk persoonlijk dat verhaal halen bij de eigenaar erg lastig gaat worden, paard kan zich ook op de trailer hebben gestoten oid....)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:49

@Tita hoe gaat het ondertussen? Vocht al minder geworden en wat zeiden de eigenaren ervan?
Wel balen zeg..