Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:46

Als je niet gaat springen staat het toch gewoon netjes voor de dressuur?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:01

Gaan niet springen nee, heb de merrie al zo lang niet gereden. En de laatste keer dat ik echt fanatiek gesprongen heb is ook al meer dan een jaar terug haha. Eerst maar even lekker dressuurmiepen mooi in het wit ;). Standfoto, drafffoto, galopfoto is denk ik wel het mooist en duidelijkst voor een advertentie.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:11

@Lioony leuke foto's wat een reus heb je!! Ik vind die van mij al groot zat :D opstappen is af en toe nog lastig haha.

@Lauste...balen van die Hannoveraanse merrie, waarom hadden die mensen afgezegd???

Ik heb zelf nog 0,0 foto's gemaakt haha!

Heb gister wel 2 nieuwe dekjes gekocht(had alleen nog 1 oude van 11 jaar geleden..oeps en die was opzich nog heel goed maar te klein...)

Rijden gaat erg goed dus we gaan van de winter gewoon al starten (na 1 okt).

Heb net even de B proeven bekeken...die zijn ook versimpeld zeg....als ik vergelijk met 18 jaar geleden (toen moest je nog AXC binnenkomen en X halthouden en groeten...dat zit er al allemaal niet meer in.......) ook de rest van de overgangen mogen plaats vinden op een stuk van 20meter...dat was toen ook echt niet het geval.

mbt gezondheidskosten aan een paard...er zal bij mij ook een grens zijn,welke grens dat is weet ik niet (en hoop daar ook nooit mee te maken te krijgen) dat hangt van slagings/herstel kans af, en of het paard nog paard waardig bestaan kan leiden (pijn oid overhouden is een no go, want houden van betekend ook weleens loslaten..)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:14

@ Lets Ja denk het wel! :j

Pff.. Vind het écht geen fijn idee dat Courage nu best veel op stal staat.. Sochtends even half uurtje los in de bak, even gelongeerd en half uurtje gereden (toen was ie echt op := ) en straks nog even half uurtje los in de bak en vanavond rond uur of 9 ga ik dat nog eeen half uurtje doen denk ik. Langer kan niet, omdat ik hem niet alleen laat in de bak en de bak natuurlijk bedoelt is om te rijden, normaal staan er geen paarden in. Maar omdat hij dus door die draadjes heengaat is het even niet anders. Hoop dat hij zo snel mogelijk op z'n stukje land kan..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:51

Over koliekoperaties, mijn pony was 16 toen ze het kreeg en heeft een succesvolle operatie ondergaan.
Het was het geld dubbel en dwars waard!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:51

@Lioony: Nee logisch dat je dat geen fijn idee vind, maar hopelijk wordt het snel beter!
@Studiemiep: Ik heb serieus geen idee.. Ik vind het ook wel jammer! Maar blijkbaar weet mijn instructeur nog veel meer leuke paarden waar hij ook gaat kijken. Het komt wel goed. :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:55

lioony hier knopen we altijd stukken stof of plastic aan het draad zodat onze veulens het draad zien.
we doen ze eerst in de bak zodat ze even kunnen uitrazen en dan lopen we eerst een rondje langs het draad met de vlaggetjes hierna mogen ze los.
vaak zien ze het draad niet eens als ze het niet kennen. of ze hebben niet door dat ze erachter moeten blijven.
misschien kun jij dat ook proberen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:59

Voorproefje :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

@ hobbyboerin
Ja dat gaan we ook doen! Maar dat ga ik gewoon even overleggen met de staleigenaar en m'n instructrice. Moet dan sowieso als alle paarden van het land af zijn en wil dat m'n instructrice er wel bij is dan, is voor mijn gevoel wel fijn := Landje waar hij waarschijnlijk op komt is omheind door sloten dus kan hij niet door het draad, alleen aan de voorkant, dan komt hij op steen terecht, maar dat is wel omheind met hekken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:01

Hij is echt supermooi! Ik ben jaloers joh! :+

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:04

Wauw lioony, wat is hij super mooi!!!
Lauste: wat jammer, was erg nieuwschierig! :D Maar gelukkig staan er nog een paar op de planning.
Niet van plan nog terug te gaan naar dat paard waar de mensen niet aanwezig waren?
Ik ben alweer aan het aftellen naar dinsdag, en zal dan zeker wat foto's en filmpjes laten zien van [***]!! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:12

Ik ben echt erg benieuwd naar foto's van Che! :D

Morgenochtend ga ik hem weer even rijden en even wat meer aanpakken. Want 't was echt een duikbootje vandaag zeg.. Maar was daar niet mee bezig, wilde hem gewoon lekker even rijden de hele bak door en had m'n teugels vrij lang.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:20

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:24

Kan ze niet zien, heb geen facebook haha!

Ja is ook even zoeken voor mij, hij moet natuurlijk niet te lang zijn, maar hij moet zich ook niet gaan opkroppen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:26

Jaa dat snap ik! blijft moeilijk!
Het zijn de De Niro Ottoviano (zelfde als in profiel) maar dan met lak neus en met rode accenten, weet niet hoe ik het moet zeggen maar mega mooi voor op wedstrijd!
Ga nu werken... maar wel met een goed gevoel --> voor de laarzen, haha! *\o/*

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:28

haha! Rode accenten, wat moet ik me daarbij voorstellen?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:30

de randjes bij de neus en de bovenkant zijn rood, en de sluiting aan de achterkant is rood, echt super mooi! en verder ben ik helemaal in het zwart/wit met een zwart paard, dus word mega mooi op wedstrijd!! wil ze volgende week al bestellen haha!! Maar eerst the money... :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:31

Dat zijn inderdaad mooie laarzen Kaitlin :) Tipje, koop je laarzen wel echt hoog genoeg want ze zakken flink! Mijne zijn echt veel gezakt (ze zeiden 1 à 2cm maar ik denk dat het er uiteindelijk 4 zijn geworden) waardoor ze niet zo mooi meer aan mn been zijn..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:33

Ik rij al 4 jaar met deniro's en ze zitten nog super mooi... dus verschillende ervaringen! :D
Maar zoiezo goed dat je het aangeeft JulieDR!
Ik wil deze dan alleen voor wedstrijd gebruiken en degene die ik nu heb voor thuis!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:34

O zo, ja dat is wel gaaf ja!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:36

Ow raar dat het zo verschilt dan! Ik heb bruine en zwarte en beide zijn echt ingezakt, jammergenoeg :) Ik ga binnenkort nieuwe bestellen voor wedstrijden, wil ook graag lak accentjes hebben. Moet alleen nog kijken welk merk, Lipica is hier niet zo bekend en ik heb geen zin om 700 euro neer te tellen :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:37

Wat gaan die DeNiro's kosten voor jou Kaitlin?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:01

Ook hier ff een update: het tweede paard die ik heb bezocht is een 4-jarige frederiksborger x kwpn, een plaatje die net 5 weken onder het zadel is. Destijds was hij nog niet zadelmak, maar na 4 weken is vorige week vrijdag terug gegkomen. Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst gereden wat fantastisch was. Een erg gevoelig paard, die mooi spiegelt (bijzondere ervaring zo'n naturel paard) heel koel en nuchter is, maar bovenal een lekkere knuffelkont. Qua paard ben ik geslaagd, maar kreeg even last van faalangst. Kan ik dit wel? Na vele gesprekken met stalgenoten ben ik eruit dat ik dit kan! Daarnaast is het een goede fokkerij die heeft aangeboden dat ik daar 2 maand op hun kosten mag blijven staan en mag lessen. Het enige wat nu belangrijk is, is dat mijn instructrice mee gaat. Het paard loopt verder goed (ze is de 1e keer meegeweest) om hem onder het zadel te zien. Dus ik denk dat ik er ben!

Ik ga nog wel morgen bij een 4-jarige koffievos kijken, vrijdag voordat we naar de frederiksborger gaan, kijken we ook nog bij een 8-jarige kwpn'er vos.

Grappig is dat barokke paardrn last uitgegroeid zijn en hij lijkt op een 2,5 jarige kwpn'er. Lange benen en slank lichaam. Ik hoop dat hij het wordt, maar ben ook erg benieuwd naar die andere 2!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:32

Wat fijn dat hij zo koel al is voor paar weekjes onder het zadel! Top! Ben benieuwd!

Succes nog met de andere 2 paardjes..
Pff ik kan ook hast niet wachten tot mijn "proefpaardje"eindelijk word gebracht hihi!
@ Lioony; Mooie foto's! Hij ziet er erg relaxed uit zeg! Die ruin die ik op proef krijgt heeft wel wat van hem, alleen heeft die van mij een smaller koppie geloof ik haha :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:44

Ik heb geen idee of we nog bij die Hannoveraan gaan kijken.. Ik denk het eigenlijk niet, helaas. :\

@Jotoma: Klinkt goed! :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:21

Ja, ik krijg kriebels als ik eraan denk. Ik ben benieuwd of instructrice hem wat vindt, het scheelt dat hij qua bouw niet meer afgekeurd wordt. Tenzij dit bij de klin/rontg keuring gebeurd, gezien het rastype gok ik erop dat dit goed komt. Dus erg spannend!

@lauste: is he instructeur al bij de gribaldi geweest? Of heb ik daarover heen gelezen?