Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:14

Ik ga binnenkort op mijn gemakje even helemaal bijlezen, maar nu alvast een foto-bom :D

Baby's!

Onze inmiddels al best wel grote hengst!
Afbeelding

Een niet zo charmante foto, maar zo zie je wel hoe groot hij al is!
Afbeelding

Ons meisje Isabella, die liever eet dan poseert :')
Afbeelding

En die nog wat kleiner is:
Afbeelding

En dan nog mijn mooie paardenkiend :+:
Afbeelding

Afbeelding

Nummus

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:43

Weer mooie foto's! :D
Je ziet dat het hengstje al de veulenhaartjes gaat verliezen binnenkort.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:44

<3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:13

ach die veulentjes.....zo lief!

vandaag niet kunnen longeren,de longeercirkel te glad en de rijbak te vol.ze doet het met pesoa best netjes.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:03

wauw Lonniejj wat zijn ze leuk he... ook lieve foto's van Romy, gaat het goed/ beter met haar?

@ Ellie irritant zeg... ik heb daar altijd een enorme hekel aan, als het weer het niet toelaat haha! ach ja, je moet érgens over zeuren he.

hier gaat alles (super) goed. zowel de paardjes als mijn hondebaby. gisteren heeft ze pasta met vis gegeten, de dag ervoor boontjes, aardappelen en een gehaktbal met jus, haha! de eetlust is écht heel veel beter nu en 's morgens geef ik haar nu ook weer kleine porties brokjes, extra kleine brokjes met bijv. gehakt, kip of vis.
vanmiddag deed ze wel even heel raar, spastisch trekken met één voorpootje en heel vreemd op de achterpoten leunen en dan af en toe een beetje 'bijna-omvallen'. maar goed het leek ook snel weer weg te trekken en mijn moeder is thuis en zou me bellen als het niet overging of erger werd, en dat is niet gebeurd.
Fishy achtervolgt mijn moeder ook weer vol enthousiasme en springt behoorlijk hoog in de lucht als mijn moeder thuiskomt. ook loopt ze weer zelf de trap op (en snel ook!).
maw, ze is weer net zo goed als ze was voor de overgeef-aanvallen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:41

Mooi dat het goed gaat met het boeltje Merrieveulen!

Hoe gaat het nu met Ruana, elliecuijk?

Ik was nog helemaal deze vergeten te plaatsen, ik heb afgelopen dinsdag mijn allereerste tattoo laten zetten, ben er onwijs blij mee :+:

Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:15

Merrieveulen ik vind alles superinterresant wat jij altijd schrijft en kan me er geheel in vinden :j . Het vertalen voor Ernesto word wat moeilijker. :D
Ik begrijp je angst om je hondje ik hoop dat hij nog lang bij je mag blijven maar voor een hond is 16 al aardig op leeftijd.
Ga zo je topic bekijken, al heb ik helemaal geen verstand van honden. Hoop dat bokt je ondertussen je hart heeft kunnen luchten en misschien wat tips hebt opgedaan. :(:)
Lees ondertussen dat het gelukkig weer wat beter gaat met je hond, gelukkig maar en jij kunt ook weer rustig slapen. Zo moeilijk he als onze maatjes wat hebben.

Lonneke wat een prachtige foto´s weer. <3 Wat groeien de veulens zeg leuk om zo af en toe foto´s te zien en jouw vrouwtje staat er ook weer prachtig op, wat is Romy toch mooi.
Wow een tattoo, snap dat je er blij mee bent. :D

Oh Ellie wat verschrikkelijk van dat paard op stal, maar gelukkig heeft ze geen pijn meer.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:38

hihi nou hond gaat nog altijd geweldig, haha! ze eet nu twee maaltijden met brokjes en alle brokjes gaan ook op, dit gaat dus supergoed. poepjes veranderen ook al iets, beter van structuur zijn ze en ook ietsje meer. ze is ook gewoon supergoed te passen, lekker druk dus ze voelt zich ook goed. ik zeg altijd maar dat ze helemaal niet oud is, tot voor kort was ze nog niet eens oud genoeg om te mogen roken en drinken haha! maar inmiddels is ze dat natuurlijk wel he...
maar, idd, het is gewoon echt een bejaarde ouwe stok. hoop dat ze nog lang mag blijven maar ik weet natuurlijk dat het moment toch gaat komen. zolang het verder weg is of lijkt heb ik met dat idee niet zoveel moeite, maar als het dichterbij komt...

@ lonniej zozo... het is wel supermooi gedaan, heel strak!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:16

Mooi om te horen dat het toch langzaam beter gaat met je hond, merrieveulen! :)

Veulentjes zijn vandaag 2 maandjes oud, gaat alweer snel. Hengstje is vanaf vandaag de groep mee ingegaan, ooh hij kon zijn lol niet op met ál die dames! _O-

Romy gaat helaas nog steeds niet goed. Ze zit weer in een flinke dip en loopt echt slecht. Dikke, warme kogel en gisteren was ze echt niet te genieten, gelukkig vandaag iets vrolijker, maar nog altijd een warme kogel.. Wat moet ik er toch mee he..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:22

pfff nou zeg dat wel... lijkt me dat je je ook machteloos voelt dan he? omdat je eigenlijk niks kan doen om het beter te maken, althans niet méér dan je al doet.

ben benieuwd naar filmpjes van spelende veulentjes, hihi!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:42

De machteloosheid is nog het ergste. Ik wil zó graag dat ze gewoon beter wordt en dat ze geen last meer ervan heeft. Maar ze spaart zichzelf niet en we moeten haar soms tegen zichzelf beschermen. En we kunnen inderdaad helemaal niks. Ja, boxrust, maar daar begin ik écht niet aan met Romy. Die breekt de hele tent af :=

Een kort filmpje, hier was de meeste lol er al vanaf, maar ik heb niet alles kunnen filmen, omdat ik paraat stond mocht het niet goed gaan om in te grijpen. Volgende keer komen er vast leukere filmpjes :D

Oh, en mijn stalbaas en andere pensiongasten hadden nogal wat lol, dus die hoor je op de achtergrond, haha! _O-

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:48

@lonniej:we mogen niet klagen met ruana.ik probeer haar iedere dag te longeren.de ene dag gaat t beter dan de andere dag met longeren,maar er is een flink verbeterpunt.Runa loopt steeds vaker op eigen benen en dat is mooi.het struikelen blijft wel ,maar soms let ze zelf niet zo goed op,loopt weer eens te sloffen,maar soms ook gewoon in draf.
en dat struikelen bevalt me niet.Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt,maar t zou me niets verbazen als het probleem toch uit haar hoeven voortkomt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:34

struikelt ze ook als ze netjes gebogen, ontspannen en in balans op de volte loopt?

@ lonniej, vet lief dat filmpje!

is het niet mogelijk om Romy gewoon een half jaar op de wei te gooien en de natuur zijn werk te laten doen? wij hebben een paard op stal van 20, die altijd vaag kreupel was en dan weer niet, en allerlei klachtjes had. die is met pensioen gestuurd en staat nu 24/7 op het land. het heeft even wat tijd en gewenning gekost voor hem (hij is een tijdje wat mager geweest enzo), maar doet het nu beter dan ooit!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:13

Ze kunnen helaas niet het hele jaar door op de wei, onze wei is erg voedingsrijk en als ze daar een hele dag op zou staan, vreet ze zichzelf bevangen. Ze staat wel altijd buiten en het enigste wat we doen is zo nu en dan een stukje wandelen op het harde, want dat is juist goed voor haar.

De de zei dat dat de genezing stimuleert en ervoor zorgt dat het weefsel de goede richting op gaat. Verder moet ze ook in beweging blijven, want op de plek van de blessure is ook een artrose-plek ontstaan, om het nog even wat simpeler te maken..

Verder spaart Romy zich niet op de wei, die vind het heerlijk om dan keihard rond te scheuren en vooral veel slidingstops te maken. :') ook als ze al een tijd op de wei staat, op onze vorige stal stal stond ze altijd buiten op een kale wei, maar ook dat werkte op dr heupen en vloog ze regelmatig rond in de wei. Merrie's! Wat moet je er mee! :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:43

netjes gebogen lopen is geen makkie en lukt nog maar heel af en toe.dat moet ze echt leren.Ik ben nu voornamelijk bezig met stap/draf draf/stap.een ronde stappen is al lastig,want op 3 kwart begint ze al weer met draven.dus terug naar stap,wat weer 10 rondes duurt.....pfff af en toe krijg je er een punthoofd van.en omdat ik haar zo vaak moet terug laten stappen,is ze weer sneller moe.tja jong zijn is niet alles....
ze loopt nu al gelukkig los en staat de longeerlijn niet meer strak.
nog zoiets leuks;als ze uiteindelijk gaat stappen,zijn het geen mooie volle rondes,maar komt ze steeds dichter naar mij.
uitstappen dat werkt ook niet naar behoren;heb ik haar losgemaakt van de pesoa,dan blijft ze ook echt stilstaan,met de longeerzweep gaat ze even stappen maar daarna draaft ze ook weer aan,terwijl ik dat niet wil.
tja eigenwijs????

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:00

haha wellicht... haar cirkeltje kleiner maken is jou willen 'crowden', dwz jouw ruimte verplaatsen, of in je ruimte willen komen. is een stukje dominantie. heb je longeerles, en zo ja van wie? als ze je kan crowden loopt ze inderdaad sowieso niet correct gebogen, en ook niet als ze aan de lijn trekt. het teruggaan van draf naar stap mag ook écht geen 10 rondjes duren, zelfs niet één rondje.

jij kan haar helpen als je haar correct kunt trainen, maar dat moet ze wel toelaten. de basis daarvoor leg je in correcte ondubbelzinnige communicatie, en een juiste vertrouwens/ dominantieverhouding.
jammer dat je zo ver weg zit...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:55

Arabier? Waar?!

Romy moest even duidelijk laten weten dat die graafbak van zo'n graafmachine die langs de weg ligt, wel écht heel eng is. Dat die graafmachine 3 meter achter ons vol aan het werk is, dat maakt niet uit. Maar die graafbak! :wow:

Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:08

hahaha wat een hals! prachtig!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:57

Oeh dat nekkie zag ik vroeger elke dag bij de Dartmoor merrie... :') Het blijft mooi.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:07

haha,je kan niet zeggen dat ze niet wakker is. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:17

Ik vind dat lipje dat ze trekt zo schattig... :+ Ben echt blij met dat soort lipjes op paarden.
Stond gisteren een veulentje op zijn kont te kroelen en hij viel zowat om van genot. Had ie later jeuk waar ie niet bij kon, kwam ie weer bij het hek staan.

En het was een hengstveulentje dus wat hij wil MOET GEBEUREN dus hij was heel beledigd toen het niet meer lukte omdat ie een stapje naar voren had gezet. :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 21:39

Merrieveulen wat fijn dat je hond alweer stukken beter gaat.

Lonnie kan je filmpje weer niet zien, wat je zegt de machteloosheid is het moeilijkste. Ik hoop dat Romy snel weer beter word. Hahhah wat een mooie hals, prachtig!!

Ruana is eigenwijs, moeilijk hoor hoop toch dat je snel duidelijkheid krijgt van je da.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:24

dank je! hond gaat goed nog steeds, heb wel de paarden-opscheermachine laten opdraven en haar weelderige vacht te grazen genomen. lekker koel voor haar. ze is nog steeds voor het grootste deel aan licht verteerbaar eten, hoewel ze momenteel wel wat aan brokjes eet ook. gisteravond is ze stiekum in haar eentje de trap op gelopen! vet knap.

ik heb een leuk filmpje gemaakt ook van het longeren, geeft een beeld van wat ik leer bij Chris Irwin. Zneddie is op het filmpje mooi in de ontspanning, buigt hele stukken netjes in en stelt héél beleefd en mooi in balans (vierkant, hij zet heel bewust al zijn voetjes nog even bij) kaarsrecht voor me op, supermooi! ook hoe het middenstuk 'golft', rug is mooi lossig, en de release na het opstellen is mega (het gapen o.a., nog beter zou het zijn als hij ook dat allemaal doet met het hoofdje laag). het was alleen al aardig heet toen, dus echt actief is hij niet (en ik trouwens ook niet, haha!). maar goed, toch leuk:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 15:11

Ohhh wat jammer dat ik geen filmpjes kan zien |(
Vanmiddag moet ik wel naar Benidorm hopelijk heb ik tijd het filmpje daar te bekijken.
Want dit vind ik reuze interresant.
Gaaf dat het hondje zo goed gaat en zelfs stiekum naar boven is gelopen *\o/*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:49

dan heb ik hier vast een voorproefje voor je, haha! één van de belangrijkste dingen is je paard zich prettig en veilig laten voelen, optimaal laten ontspannen. voorheen was Zneddie meestal vrij alert op de dingen om zich heen bij het poetsen, tegenwoordig laat ie dat maar aan mij over en doet hij lekker dit:

Afbeelding