Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:54

Wat een leuk topic! Ik had hem nog nooit eerder gezien :o ..

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een leuk sportpaard. Helaas is mijn oude pony aan pensioen toe (soort artrose) ;(
Na 2 keer te hebben gekeken bij een gave 10-jarige ruin, zijn we tot de beslissing gekomen om hem te kopen *\o/* ! Vrijdag wordt hij gekeurd en als hij dan goed wordt gekeurd, komt hij mijn kant op :D
Zijn naam is King, Z1 dressuur startgerechtigd en B springen (bij het springen schopt hij na de sprong naar achteren, het is moeilijk om uit te zitten, maar hier gaan we aan werken :j ) Hij is ongeveer 1.70 meter

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:35

DyonS schreef:
Bij het springen schopt hij na de sprong naar achteren, het is moeilijk om uit te zitten, maar hier gaan we aan werken. Hij is ongeveer 1.70 meter

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden :)

Afbeelding

Zou het helpen wanneer je het zadel eens op de juiste plaats legt?? Biedt wat ruimte aan de schouder........

Voor de rest ziet ie er leuk uit.
Als die zadelplek je is aangewezen door de verkopende partij, dan trek ik hier en daar wat rijkunstige kwaliteiten van die partij in twijfel. Dat is niet onoplosbaar, maar zal je enige tijd kosten om weer recht te breien.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:44

[/quote]
Zou het helpen wanneer je het zadel eens op de juiste plaats legt?? Biedt wat ruimte aan de schouder........

Voor de rest ziet ie er leuk uit.
Als die zadelplek je is aangewezen door de verkopende partij, dan trek ik hier en daar wat rijkunstige kwaliteiten van die partij in twijfel. Dat is niet onoplosbaar, maar zal je enige tijd kosten om weer recht te breien.[/quote]

Bedankt voor de tip! Ik had mijn eigen zadels meegenomen om te passen, het springzadel ligt goed dus ik ben hiermee gaan rijden. Ik heb het zadel er zelf niet opgelegd, maar als ik naar de foto´s kijk ligt het zadel iid wat te ver naar voren. Dit was bij het dressuurzadel waar ik eerst mee reed niet zo, ik zal er iig op letten!
Daarbij heeft het paard een schoft dat best ver doorloopt, is het een beetje lastig om het zadel op de perfecte plaats te krijgen en het zadel is tijdens het rijden iets verschoven. Als ik het paard thuis heb, ga ik iig met een gelpad rijden. Wanneer het zadel dan nog steeds niet helemaal lekker ligt, gaan we naar een zadelmaker ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:09

DyonS schreef:
Bedankt voor de tip! Ik had mijn eigen zadels meegenomen om te passen, het springzadel ligt goed dus ik ben hiermee gaan rijden. Ik heb het zadel er zelf niet opgelegd, maar als ik naar de foto´s kijk ligt het zadel iid wat te ver naar voren. Dit was bij het dressuurzadel waar ik eerst mee reed niet zo, ik zal er iig op letten!
Daarbij heeft het paard een schoft dat best ver doorloopt, is het een beetje lastig om het zadel op de perfecte plaats te krijgen en het zadel is tijdens het rijden iets verschoven. Als ik het paard thuis heb, ga ik iig met een gelpad rijden. Wanneer het zadel dan nog steeds niet helemaal lekker ligt, gaan we naar een zadelmaker ;)

Ehm, ik zou dat andersom doen. Paard thuis = zadelmaker ter controle!
Gelpads zijn voor knieperds en noodgevallen. Het is symptoombestrijding, geen oplossing!!
Bij oudere paarden (20+) wil zoiets weleens zinvol zijn, omdat de verschillen in bespiering extremer worden bij wisselend werk; een volwassen paard in de bloei van z'n leven hoort gewoon een passend zadel te hebben. Wanneer een bepaalde zadelmaker dat niet voor elkaar krijgt, volgende graag...!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:22

ikke schreef:
DyonS schreef:

Gelpads zijn voor knieperds en noodgevallen. Het is symptoombestrijding, geen oplossing!!
Bij oudere paarden (20+) wil zoiets weleens zinvol zijn, omdat de verschillen in bespiering extremer worden bij wisselend werk; een volwassen paard in de bloei van z'n leven hoort gewoon een passend zadel te hebben. Wanneer een bepaalde zadelmaker dat niet voor elkaar krijgt, volgende graag...!

Oké, zal ik doen :j
Volgens mij is dat schoppen naar achteren meer uit vreugde. Het paard vindt springen echt geweldig, als de hindernis laag staat trapt hij niet, wanneer het wat hoger wordt begint hij met jolig doen :')
Laatst bijgewerkt door DyonS op 22-05-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:25

En nu ben ik het volledig eens met ikke.
Niet eerst gaan klooien met gelpads en bontjes, maar gewoon meteen even een zadelmaker laten komen :)
En je geeft aan al een pony te hebben (gehad) en je had zelf zadels mee om te passen, komen die dan van die pony af?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:27

Lioony schreef:
En nu ben ik het volledig eens met ikke.
Niet eerst gaan klooien met gelpads en bontjes, maar gewoon meteen even een zadelmaker laten komen :)
En je geeft aan al een pony te hebben (gehad) en je had zelf zadels mee om te passen, komen die dan van die pony af?

Ik had 3 zadels meegenomen. 2 daarvan hebben op mijn pony (klein paard) gelegen :) En het 3e zadel komt van een paard af.
Wanneer het paard thuis staat, zal ik als eerste naar een zadelmaker gaan (we gaan altijd naar een man in Klarenbeek)

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:36

Oke mooi zo! Dat kan heel wat leed besparen! :)

Ik ga er eentje op maat laten maken. Een MR zadel. :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:41

Lioony schreef:
Oke mooi zo! Dat kan heel wat leed besparen! :)

Ik ga er eentje op maat laten maken. Een MR zadel. :)

Oké, naar welke zadelmaker ga jij? Ik heb een Chamberlain en een KN Symphonie.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:54

Naar die van MR zadels. Die maken hem dan op maat. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:09

Ik geloof dat ook ik hier me nu mag melden :)
Samn met mn beste vriendin hebben we een tijdje gespaard en nu is het dan zo ver :)
We zijn al een aantal weken onze ogen aan het open houden, en volgende week woensdag gaan we naar 2 stallen kijken.
1 met 30 hectare land waar veel opfok word gedaan maar waar zij ons paard ook kunnen stallen voor €135,- pm incl.
Mooie buitenbak en binnenbak in aantocht.
En nog een andere stal met een binnenbak waar €125,- excl hooi ed word gevraagd.
Beide met veel weidegang :) uiteraard heel belangrijk.

Ook hebben we inmiddels via marktplaats een leuk paardje gezien, na ook op aantal anderen te hebben gereageerd met negatieve uitkomst.
Dit paardje heeft nog wel wat werk nodig (galop nog niet goed bevestigd en bokt soms een beetje, maar ach, wat pit hou ik wel van) maar heeft genoeg potentie om wat leuks te worden :)
We weten nog niet wanneer we gaan kijken, maar dta zal ook niet lang duren denk ik :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:46

DyonS schreef:
ikke schreef:

Oké, zal ik doen :j
Volgens mij is dat schoppen naar achteren meer uit vreugde. Het paard vindt springen echt geweldig, als de hindernis laag staat trapt hij niet, wanneer het wat hoger wordt begint hij met jolig doen :')

Wellicht heb je gelijk, maar z'n uitstaling, met z'n oren in z'n nek en zwiepende staart, lijkt toch iets anders te vertellen.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:05

superlise schreef:
Leuk die bonte! Ik vind bont ook leuk maar ook wel weer moeilijk (qua schoonhouden en ik zou dan al het tuig in diezelfde kleur bruin willen :') ).

Het paard dat mijn instructrice voor mij had gezien komt maandag naar nederland, dus ik ga dinsdag of woensdag langs om te kijken. Ben echt helemaal hyper aangezien ik denk dat dat hem waarscheinlijk wel gaat worden (mooie kans om via mensen die je kent te kopen en zij ziet er wat in, ben bijna gek als ik het dan niet doe) ze is ook al goeg gekeurd dus ben echt reuze benieuwd.

Haha leuk dat je dat zegt, want mijn tuig is idd in precies dezelfde bruine kleur als haarzelf :j :D Morgen word het zadel gebracht *\o/*
En ze is het wassen e.d. allemaal goed gewent, wel erg handig idd met zo'n kleurtje. En ik vind het heerlijk om lekker te poetsen of wassen e.d. :j

Alice13 schreef:
Hey misschien een rare vraag maar waar heb je haar vandaan? Ze komt me heel bekent voor!
Ze is heel mooi veel succes met haar!

Haha ja dit is idd het paard wat jij ook gezien hebt. Ik zag het al in dit topic ;)
Echt een toppaardje (althans voor mij :j ).

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:07

Hoi iedereen, lang geleden weer! :D

Vraag me af of er weer veel nieuwe dingen zijn gebeurd? Heb een stuk of 30 pag's gemist, oeps....

Zag wel dat Rosemarin haar Arno te koop heeft gezet??

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:14

Echt? Waar heb je dat gezien?

Hoe is het trouwens afgelopen met je oude paard/pony? Heb je die nog bezocht? :)

@ Dyon
Zie nu je foto's pas (reageerde vanochtend via mobiel), maar wat een gaaf paard zeg! Denk dat de meeste paarden wel zo'n landingsmoment hebben, ook met de oren wat naar achter. Succes met keuren! :)
Laatst bijgewerkt door Lioony op 22-05-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:16

Ja, staat hier op bokt, bij eenmaal andermaal ..
Ben nog steeds onwijs blij met Evie ! :), mam is ook helemaal besmet met het paardenvirus, dus heel misschien dat we nog een 2e paardje nemen. Maar dat wist ze nog niet zeker haha.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:17

Haha leuk! Mijn moeder zou nog steeds een keer op m'n bijrijdpaardje gaan.. Maar komt er steeds niet van :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:35

Ja inderdaad, hij stond bij EA.. Was best geschrokken, kwam 'm toevallig tegen. Had toch het idee dat ze gek op 'm was :)

Ik ben niet gegaan naar m'n vorige paard. Ben al een tijdje ziek en ik begin binnen een week of 2 met m'n examens..

Fijn dat alles nog zo goed gaat met Evie :D ik ben stiekem weer aan het zoeken hoor! Ben een leuke haflingerhengst tegengekomen van 13 jaar. Op filmpjes zag hij er leuk en lekker rustig uit, maar hij ligt wat boven het budget. Wel in dezelfde prijsklasse als m'n pony die te koop staat dus ik heb aangeboden om te ruilen. Ze zei dat ze misschien wel iemand had, dus spannend! lekker afwachten :))

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:47

Zag 'm net ook staan, was blijkbaar toch te fel met rijden. Wel jammer!

Haha afwachten wordt je echt goed in met die paarden.. :')

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:13

Lioony schreef:
@ Dyon
Zie nu je foto's pas (reageerde vanochtend via mobiel), maar wat een gaaf paard zeg! Denk dat de meeste paarden wel zo'n landingsmoment hebben, ook met de oren wat naar achter. Succes met keuren! :)

Bedankt! Ik meld het nog wel even hoe de keuring is verlopen! Wanneer hij goed wordt gekeurd, wordt hij gelijk naar ons huis gebracht :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:08

Pff, we horen woensdag van 2 ruinen of ze verkocht zijn of dat wij langs kunnen/mogen komen om te kijken, logisch natuurlijk maar ik ben zo ongeduuuuuldig :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:46

Oh wat gaan jullie weer hard! Ik ben een weekend weg en loop al weer een pagina of 5 achter!
Date Rosemarin haar arno al weer te koop heeft staan, had ik echt niet verwacht. Daarom wil ik een paard graag vaak uitproberen of op proef! Ik neem aan dat de verkopende partij er ook niet op zit te wachten dat hun paard binnen now time weer op internet staat :s tenminste als het geen handelaar is, want die maakt dat niks uit :D
Heel benieuwd wat iedereen voor'n paardje krijgt straks. Ik ben deze week weer aan de twijfel. De bonte merrie waar die meneer toen veel te veel voor vroeg spookt nog door mijn hoofd. Ik vind haar nog steeds leuk + ze was gewoon goed inzowel dressuur als springen en ik kan er zo mee naar buiten wat ik best een prettig idee vind!
Nou a.s. vrijdag gaan we weer ergens kijken, heel benieuwd hoe dat afloopt! Zal binnen kort maar eens terug lezen om te zien wat ik allemaal heb gemist!

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:34

Nounou, mijn instructrice belde al dat ze er een voor me op het oog heeft! Hij is alleen iets duurder dan ik met mijn ouders als richtprijs afgesproken heb, maar misschien kan ik iets met ze regelen. Een afbetaling termijnen ofzo hihi.
Maar eerst eens kijken of het wat is, zo over de telefoon klonk het wel mooi. 1.65, iets groter dan ik eigenlijk in m'n hoofd had maar wel pas 7 en helemaal zwart.. Ik ben heel benieuwd, en natuurlijk super opgewonden nu maar ja dat kan ook niet anders, vind het zo'n spannende gedachte dat het nu echt ervan gaat komen, de zoektocht naar mijn eigen paardje : )

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:10

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:50

Alice. Ik vind het een mooi paardje. Heel aansprekend en zo te zien loopt ze ook heel mooi. En kwa prijs vind ik haar ook niet echt duur. Ietsjes eraf snoepen kan meestal wel.
Er staat wel bij klinisch keuren op kosten van hun. Maar wil je haar dan klinisch of rontgen late. Keuren. Want als hun betalen is het dus waarschijnlijk ook hun dierenarts en ik zou daa voor opassen en altijd mijn eigen dierenarts meenemen.

Succes ;)