Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbara1970 schreef:iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn lieveling, alleen vind ik het wel jammer dat iedereen zo fel resageert en sommige elkaar echt beledigen op dit forum.
Meiden we willen toch allemaal het beste voor ons paardje of niet en omdat de een er anders over denkt dan de ander, so what
beetje respect voor elkaar daar kom je veel verder mee echt waar.
lotteke schreef:barbara1970 schreef:ik heb beide meegemaakt, ik heb mijn robin laten slachten zon 15 jaar geleden, bij de noodschlachter, hij had hoefkatrol en o wat heb ik daar een spijt van. Gellof me hij merkte er niets van nee hij voelde het echt niet aan.
Het ging inderdaad snel alleen het stuiptrekken was vreselijk, ok dat de slager hem daarna direkt zijn keel doorsnee terwijl hij nog steeds stuiptrekkte was verschrikkelijk, kon hij niet even wachten ik had robin beloofd dat ik bij hem zou blijven tot hij er niet meer was maar o wat heb ik veel verdriet ehad.*...................................*
Ik zal in ieder geval nooit an mijn leven meer een paard naar de slager doen nooit meer
Dat is inderdaad een van de verhalen waardoor slachten zo vervelend word. Erg jammer en vervelend dat je het zo hebt moeten meemaken zeg![]()
Helaas was het ook een noodslachter, dat geeft al aan dat het enige haast had en dus niet de rustige gang van zaken bij een speciale paardenslager of op afspraak.
Ik vind het wel heel sterk van je dat je gebleven bent. En ik kan jouw keuze voor niet slachten zo ook volledig snappen.
Toch heb ik mijn twijfels wanneer je zegt "zijn hart bleef nog een half uur kloppen maar hij was al echt dood"
Na wat dieper onderzoek naar de euthenasie middelen geloof ik hier niet in. Na een half uur waarschijnlijk wel hoor, maar ik krijg dan vraagtekens bij de middelen die gebruikt zijn...
En of ie inderdaad ook meteen dood was en niet gewoon verlamd en geen kans had tot bewegen/reageren. (wat waarschijnlijker is in mijn ogen dan dood)
Yetse schreef:Ik heb de mod al een pb-tje gestuurd, maar er wordt kennelijk geen actie ondernomen, ik heb ook geen reply gehad om mijn pb.
Jammer, want ik vind dit meer een topic voor 'paardenpraat'.
In Memoriam is bedoeld om het verdriet van je af te schrijven en dit te delen met medebokkers en geen discussie te starten over al dan niet slachten, in In Memoriam is dit dan een achterhaald stadium en niet meer aan de orde.
Krullie_HVJ schreef:Met zo'n kogel in je kop zie je er gelijk al niet meer uit zoals je altijd was en dan blijf je dus ook bij je paard voor de rest van je leven dat beeld voor je zien, je paard met een kogel in zijn kop. Nou dat lijkt mij geen prettig gezicht. Dus ik kies voor de spuit.
Gr. Mandy
nienke_92 schreef:Tja, goeie vraag! Ik zou mijn paard denk ik in laten slapen. Het klinkt gewoon allemaal wat fijner enzo. Maar ik heb ook heel vaak gehoord dat mensen hun paard wilden laten inslapen maar dat hun paardje niet dood ging. Hij bleef maar vechten. Maar als je een paard naar de slacht brengt, hoeft het toch nog niet te betekenen dat hij door iemand wordt opgegeten? Ik heb ook wel eens op zo'n centraal topic hierover gereageerd en toen zeiden heel veel bokkers dat niet elk geslacht paard zou worden opgegeten door iemand... Maar nu weet ik het ook niet meer hoor!?
Citaat:Slachten, dan hoeft ie niet te lijden
Dniekje schreef:Citaat:Slachten, dan hoeft ie niet te lijden
En het idee dat je paardje in de worst zit? liever niet! » Inslapen, zou ik voor kiezen!
LadyGrace schreef:nienke_92 schreef:Tja, goeie vraag! Ik zou mijn paard denk ik in laten slapen. Het klinkt gewoon allemaal wat fijner enzo. Maar ik heb ook heel vaak gehoord dat mensen hun paard wilden laten inslapen maar dat hun paardje niet dood ging. Hij bleef maar vechten. Maar als je een paard naar de slacht brengt, hoeft het toch nog niet te betekenen dat hij door iemand wordt opgegeten? Ik heb ook wel eens op zo'n centraal topic hierover gereageerd en toen zeiden heel veel bokkers dat niet elk geslacht paard zou worden opgegeten door iemand... Maar nu weet ik het ook niet meer hoor!?
nou slachten betekend wel echt, doden, vlees gebruiken om op te vreten
dus tja als je laat slachten kun van 9 op de 10 verwachten dus
dat het wordt gebruikt voor eten.. ik bedoel slachters kopen toch niet je nu wdieren voor 600 euro om het te doden en dan weg te gooien..???
dan gooien ze 600 euro weg![]()
maar ik zou dus sowiezo NIET slachten
moet er trouwens niet aan denken dat mijn paardje nu al dood gaan 4 jaar![]()
hoop datat meer weet van slachten