slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:38

Ik denk dat iedereen die keuze voor zichzelf moet maken. Is misschien ook wel afhankelijk van het gegeven of je een paard hebt dat echt doodziek is of een paard dat bijvoorbeeld een ernstige blessure/aandoening heeft, maar verder nog levenslustig is.
Zelf hebben wij ons paard bij ons thuis ter plekke moeten laten inslapen en ergens ben ik er wel blij om dat ze op bekend terrein haar laatste adem heeft mogen uitblazen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:51

Ik had gehoopt dat ik nooit voor zo'n keuze zou staan.
Helaas, toen het erg slecht met mijn merrie ging (kruisverlamd), moesten we het lijden stoppen. Het is toen inslapen geworden, anders zou ze liggend naar de noodslachtig vervoerd moeten worden.
Mijn veearts zei dat hij zoveel paarden ziet die bij de slacht finaal door het lint gaan.
Mijn merrie is redelijk rustig ingeslapen. Haar hart stopte bijna meteen. Ze heeft wel nog een paar minuten spiertrekkingen gehad. dat ze nog trok met haar hoofd. Vond dat wel heel eng. Maar toen waren de oogreflexen ook al weg.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:30

iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn lieveling, alleen vind ik het wel jammer dat iedereen zo fel resageert en sommige elkaar echt beledigen op dit forum.
Meiden we willen toch allemaal het beste voor ons paardje of niet en omdat de een er anders over denkt dan de ander, so what
beetje respect voor elkaar daar kom je veel verder mee echt waar.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:31

barbara1970 schreef:
iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is voor zijn lieveling, alleen vind ik het wel jammer dat iedereen zo fel resageert en sommige elkaar echt beledigen op dit forum.
Meiden we willen toch allemaal het beste voor ons paardje of niet en omdat de een er anders over denkt dan de ander, so what
beetje respect voor elkaar daar kom je veel verder mee echt waar.

Welkom op Bokt Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:34

tja idd.........sommigen vinden het leuk anderen op te hitsen met gelogen horrorverhalen helaas

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:43

lotteke schreef:
barbara1970 schreef:
ik heb beide meegemaakt, ik heb mijn robin laten slachten zon 15 jaar geleden, bij de noodschlachter, hij had hoefkatrol en o wat heb ik daar een spijt van. Gellof me hij merkte er niets van nee hij voelde het echt niet aan.
Het ging inderdaad snel alleen het stuiptrekken was vreselijk, ok dat de slager hem daarna direkt zijn keel doorsnee terwijl hij nog steeds stuiptrekkte was verschrikkelijk, kon hij niet even wachten ik had robin beloofd dat ik bij hem zou blijven tot hij er niet meer was maar o wat heb ik veel verdriet ehad.*...................................*
Ik zal in ieder geval nooit an mijn leven meer een paard naar de slager doen nooit meer

Dat is inderdaad een van de verhalen waardoor slachten zo vervelend word. Erg jammer en vervelend dat je het zo hebt moeten meemaken zeg Ach gut
Helaas was het ook een noodslachter, dat geeft al aan dat het enige haast had en dus niet de rustige gang van zaken bij een speciale paardenslager of op afspraak.

Ik vind het wel heel sterk van je dat je gebleven bent. En ik kan jouw keuze voor niet slachten zo ook volledig snappen.
Toch heb ik mijn twijfels wanneer je zegt "zijn hart bleef nog een half uur kloppen maar hij was al echt dood"
Na wat dieper onderzoek naar de euthenasie middelen geloof ik hier niet in. Na een half uur waarschijnlijk wel hoor, maar ik krijg dan vraagtekens bij de middelen die gebruikt zijn...
En of ie inderdaad ook meteen dood was en niet gewoon verlamd en geen kans had tot bewegen/reageren. (wat waarschijnlijker is in mijn ogen dan dood)

Weet je ik had zelf ook een rotgevoel bij de euthanasie van Walter, ik heb een schat van een dierenarts hoor maar op een gegeven moment voelde hij aan zijn pupil en geen reactie, hij vertelde dat hij overleden was. Ik was erg over mijn toeren maar ik zag het goed zijn buik ging op en neer. Ik vertelde het tegen de arts en hij ging meteen naar zijn hart luisteren, ja zei hij soms kan het wel even duren voor het hart stopt met kloppen maar maak je geen zorgen ik ga niet weg voor hij echt overleden is. Ja dacht ik is hij nou dood of niet want diep in mijn hart wilde ik schreeuwen breng hem bij breng hem bij meschien heeft hij nog een kans. Dit was echt de goede beslissing voor hem maar toch er gaat zoveel door je heen op zon moment. Ik vroeg aan de arts meschien heeft hij nog een prik nodig nee hoor zei hij even geduld het hart stopt er zo mee. En nu denk ik dan aan jouw woorden ik hoop dat hij inderdaad echt weg was en niet verlamd door de prik het was al zon stumper kwam zwaar verwaarloosd bij ons binnen ik hoop echt dat hij vredig is ingeslapen maar ik weet wel als er een volgende keer is ben ik wel mondiger .
Lieve Waltertje rust zacht lieverd
Voor het hele verhaal over hem kijk even op www.manege-veluwe.ismijnpaard Huilen Huilen Huilen Huilen

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:49

ja toen mijn paard de laatste spuit kreeg zei de dierenarts ook van:
NIET SCHIKKEN KAN NOG WEL EENS ZOMAAR ZUCHTEN!
gelukkig ging alles heel soepel en niks wat mis was gegaan.

ja ik wou haar ook niet meer vervoeren (ze wou de trailer toch nooit meer in).
dus lekker op haar eigen veilige plekkie op deze stal & niet de gedachte waar sommige mensen heel anders aan denken of mee omgaan (ik zou het niet kunnen mijn eigen grote viervoeterige liefde naar de slacht te brengen als we zo naar elkaar toe zijn gegroeid in die jaren maar, dat ben ik).

DIT GAAT OOK NOOIT MEER UIT MIJN HOOFD (EN DAT WIL IK OOK NOOIT).

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:56

Moet dit topic perse op In memoriam?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:10

dit is hier heen verplaatst

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:33

vind dit nou niet bepaald geschikt voor in memoriam Verward
of is dat dan mijn idee?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:29

Ik heb de mod al een pb-tje gestuurd, maar er wordt kennelijk geen actie ondernomen, ik heb ook geen reply gehad om mijn pb.
Jammer, want ik vind dit meer een topic voor 'paardenpraat'.
In Memoriam is bedoeld om het verdriet van je af te schrijven en dit te delen met medebokkers en geen discussie te starten over al dan niet slachten, in In Memoriam is dit dan een achterhaald stadium en niet meer aan de orde.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:33

Ik heb de Mod wederom een dringend verzoek gedaan dit te verplaatsen, dit topic is misplaatst in In Memoriam.

Krullie_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:25

Ik zou me paard nooit naar de slacht brengen. Ik zou hem een spuitje laten geven. Desnoods een iets te hoge dosis zodat je zeker weet dat hij er niet tegen zal vechten. Ik zou er wel bij willen blijven als dat dan gebeurd zodat je toch nog normaal afscheid kan nemen van je vriendje.
En dan als hij dood is laat ik hem cremeren, ook al is dat nog so duur. Daar heb ik dus gewoon alles voor over om hem toch nog voor altijd bij me te houden. En dan als ik het graf in ga dan neem ik hem gewoon mee in zijn urn, zodat we samen begraven worden.

Want kijk, als je zelf onwijs ziek ben dan kies je zelf toch ook voor een spuitje in plaats van een kogel door je kop..?? ik wel in ieder geval. Met zo'n kogel in je kop zie je er gelijk al niet meer uit zoals je altijd was en dan blijf je dus ook bij je paard voor de rest van je leven dat beeld voor je zien, je paard met een kogel in zijn kop. Nou dat lijkt mij geen prettig gezicht. Dus ik kies voor de spuit.

Gr. Mandy

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:33

voorde zoveelste keer. Het is geen kogel!!!!!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:35

Yetse schreef:
Ik heb de mod al een pb-tje gestuurd, maar er wordt kennelijk geen actie ondernomen, ik heb ook geen reply gehad om mijn pb.
Jammer, want ik vind dit meer een topic voor 'paardenpraat'.
In Memoriam is bedoeld om het verdriet van je af te schrijven en dit te delen met medebokkers en geen discussie te starten over al dan niet slachten, in In Memoriam is dit dan een achterhaald stadium en niet meer aan de orde.

idd mee eens, of verplaats het naar de [HK] Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:36

sommigen blijven maar onwaarheden verspreiden,en anderen de stuipen op het lijf jagen met hun geklets..........jammer!
het is idd zeker geen kogel!

Krullie_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:57

ja oke het is dan wel geen kogel maar hij krijgt wel een gat in ze kop en daar heb ik niet zo veel zin in eerlijk gezegd. Ik heb het namelijk vaak zat zien gebeuren dat ze een paard, koe of varken lieten slachten. En ik hou daar niet echt bepaald van. Het lijkt namelijk wel op een kogel door de kop.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:58

Krullie_HVJ schreef:
Met zo'n kogel in je kop zie je er gelijk al niet meer uit zoals je altijd was en dan blijf je dus ook bij je paard voor de rest van je leven dat beeld voor je zien, je paard met een kogel in zijn kop. Nou dat lijkt mij geen prettig gezicht. Dus ik kies voor de spuit.

Gr. Mandy

En na cremeren zie je er wel hetzelfde uit?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:01

nienke_92 schreef:
Tja, goeie vraag! Ik zou mijn paard denk ik in laten slapen. Het klinkt gewoon allemaal wat fijner enzo. Maar ik heb ook heel vaak gehoord dat mensen hun paard wilden laten inslapen maar dat hun paardje niet dood ging. Hij bleef maar vechten. Maar als je een paard naar de slacht brengt, hoeft het toch nog niet te betekenen dat hij door iemand wordt opgegeten? Ik heb ook wel eens op zo'n centraal topic hierover gereageerd en toen zeiden heel veel bokkers dat niet elk geslacht paard zou worden opgegeten door iemand... Maar nu weet ik het ook niet meer hoor!?

nou slachten betekend wel echt, doden, vlees gebruiken om op te vreten
dus tja als je laat slachten kun van 9 op de 10 verwachten dus
dat het wordt gebruikt voor eten.. ik bedoel slachters kopen toch niet dieren voor 600 euro om het te doden en dan weg te gooien..???
dan gooien ze 600 euro weg Clown
maar ik zou dus sowiezo NIET slachten
moet er trouwens niet aan denken dat mijn paardje nu al dood gaan 4 jaar Huilen
hoop dat je nu wat meer weet van slachten Knipoog

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:04

Citaat:
Slachten, dan hoeft ie niet te lijden

En het idee dat je paardje in de worst zit? liever niet! » Inslapen, zou ik voor kiezen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:05

Dniekje schreef:
Citaat:
Slachten, dan hoeft ie niet te lijden

En het idee dat je paardje in de worst zit? liever niet! » Inslapen, zou ik voor kiezen!

Dat hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeft niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar kan je voor kiezen of dat ie worst wordt of niet!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:06

Lieve lieve ladygrace Haha! Lees a.u.b eventjes het topic door Kusje Dan word er een boel duidelijk

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:07

LadyGrace schreef:
nienke_92 schreef:
Tja, goeie vraag! Ik zou mijn paard denk ik in laten slapen. Het klinkt gewoon allemaal wat fijner enzo. Maar ik heb ook heel vaak gehoord dat mensen hun paard wilden laten inslapen maar dat hun paardje niet dood ging. Hij bleef maar vechten. Maar als je een paard naar de slacht brengt, hoeft het toch nog niet te betekenen dat hij door iemand wordt opgegeten? Ik heb ook wel eens op zo'n centraal topic hierover gereageerd en toen zeiden heel veel bokkers dat niet elk geslacht paard zou worden opgegeten door iemand... Maar nu weet ik het ook niet meer hoor!?

nou slachten betekend wel echt, doden, vlees gebruiken om op te vreten
dus tja als je laat slachten kun van 9 op de 10 verwachten dus
dat het wordt gebruikt voor eten.. ik bedoel slachters kopen toch niet je nu wdieren voor 600 euro om het te doden en dan weg te gooien..???
dan gooien ze 600 euro weg Clown
maar ik zou dus sowiezo NIET slachten
moet er trouwens niet aan denken dat mijn paardje nu al dood gaan 4 jaar Huilen
hoop datat meer weet van slachten Knipoog

Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, lees het topic eerst even door!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:19

ik vind dit topic hier ook niet helemaal thuis horen..
zou op PP beter staan

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:25

Mod wil topic niet verplaatsen, zij vindt het hier thuishoren en verwijst naar het starttopic in I.M.
Ik ben het hier niet mee eens Boos!