Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:58

Geen foto's meer van pluizenbol. -O-

Jolien87

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:59

Heel erg jammer maar begrijpelijk, Swift. :(:)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:00

Marcella schreef:
Geen foto's meer van pluizenbol. -O-

Ja zo jammer, 'ons' knappe Andrelon model <3

Ik baal hier echt van :o

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:04

Stille meelezer hier. Wat jammer! Ik kijk iedere dag toch even vol spanning in dit topic. Sinds dit topic er is zit ik ineens weer dagelijks op bokt haha. Nogmaals heel jammer, wel begrijpelijk! Ik blijf duimen voor een verassingsveulentje <3 Heel veel succes de komende tijd TS en ik duim!

stefanie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:06

Hier ook een stille volger/meelezers.
Ik vond het topic heerlijk om te volgen.Je was open en eerlijk over alles. Kon alles goed onderbouwen waarom je de dingen doet.
Checkte meerdere keren om te checken hoe het ging met Skyla. Vind dat je altijd heel eerlijk en fijn reageerde. Zonde dat het er een paar zo negatief zijn. Volg het topic dan gewoon niet.
Ik hoop dat je toch ons weer op de hoogte houdt van hoe het gaat met Skyla en de negatieve personen gewoon kan negeren of hun idd gewoon blokkeren zodat je de reacties van hun niet ziet. En dat wij ze als trouwe volgers ook die aandacht niet meer geven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:15

Ik zie letterlijk 1 harde reactie van iemand en 1 reactie van iemand die een conclusie trekt zonder te lezen. De rest is allemaal netjes en normaal geformuleerd. Dus nee. Ik snap deze keuze eigenlijk helemaal niet van de overige 78 pagina's vol posititeit. Het is bokt. Het is een forum. Het is internet. Iedereen weet, ziet en leest dat je super voor haar zorgt en haar nauwlettend in de gaten houdt. En volgens mij zegt daar ook niemand wat over. Je zorgt goed voor haar.
En enkel oeh en ahh krijg je nou eenmaal niet op internet

Maar.... Het duurt gewoon echt lang, er is geen uier en als ze niet drachtig is maak ik mij ook wel zorgen om haar gezondheid met zo'n buik en onrustig gedrag. Dit is geen verwijt, geen sneer, geen veroordeling. Maar wel zorgen om je leuke shetje. Je moet er uiteraard mee doen wat je zelf wilt. Maar wachten op een veulen heeft geen nut, denk ik zelf.
Sidenote bevallen zonder uier kan uiteraard altijd. Maar deze merrie moet echt heel ver in de dracht zijn. Iets van 365 dagen. Dan zou je op z'n minst iets van vulling of vocht, enigzins verandering, moeten zien. En sorry, hier gebeurd gewoon echt niks

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:18

Ach zo jammer! Zo’n leuk topic dat om zeep geholpen wordt door een handjevol mensen die denken dat ze altijd maar ongezout onaardig mogen doen.

Ik ben ook een stille meelezer en vind juist dat je altijd heel netjes iedereen antwoord en open staat voor andere inzichten.

Ik wens je veel succes toe de komende tijd.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:21

Geef Skyla maar een dikke knuffel :+:

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:21

Zilfstar schreef:
Heel begrijpelijk Swift, maar ontzettend jammer dat het weer zo moet lopen op Bokt. Had nou niet iedereen gewoon even 1 maart kunnen afwachten zoals TS aangegeven had? Dikke knuffel voor TS en Skyla.

Ik zal mijn best doen om het vriendelijk en respectvol te brengen - wat veel (al dan niet stille) meelezers zien is een dier zonder duidelijke tekenen van dracht maar wel met gedrag en symptomen welke op lichamelijk ongemak wijzen. Dat kan men uiteraard ook afwachten ja, maar hoe vreemd is het dan dat enkele gebruikers uiteindelijk vrij bezorgd raken over deze pony en adviseren om wellicht toch echt een DA in te schakelen?

Hoezo wordt zulke netjes gebrachte bezorgdheid - tussen alle "negatieve" berichten zat er namelijk welgeteld 1 die niet bepaald vriendelijk was richting TS zelf, de rest was zo respectvol en genuanceerd als het maar kan - op een forum voor paardenliefhebbers meteen puur als "pesten" en "doordrammen" gezien? :')

Pony in kwestie heeft of een extreem lange dracht met bijbehorende risico's m.b.t. dysmatuur of dood veulen of een ander lichamelijk probleem dat net zo dodelijk kan zijn (om maar bij zandkoliek te beginnen). Jammer dat het blijkbaar lol en gezelligheid verpest om zulke risico's te benoemen :o maar welzijn van de pony zou toch echt voorop moeten staan? Alleen is het blijkbaar meteen pesten en mensen die het woordje "dierenarts" laten vallen moeten vooral genegeerd en geblokkeerd worden om het topic ten koste wat het kost positief te houden :')

Er zijn ook al meerdere soortgelijke topics op bokt geweest waar merries niet drachtig bleken te zijn maar toch iets anders te mankeren. Het is niet fijn en ik wens het uiteraard niemand toe! maar het blijft IMO wel handig om het hierover te hebben, ook al beslist TS dergelijke adviezen niet op te volgen.
"Je mening maar laten liggen" is zeker een mooi advies als het topic over kleur van een dekje ofzo zou gaan, bij een zieke en/of hoogdrachtige pony met abnormale dracht is het IMO helemaal niet vreemd om toch maar DA-consult te adviseren ook al is het niet war TS wil horen.

Ik lees vanaf pagina 1 al mee en vind het beeld wat deze pony toont niet op een dracht lijken maar wel zorgwekkend genoeg om toch maar eens DA te bellen. Absoluut niet bedoeld als sneer, pesten of wat dan ook, ik geloof ook graag dat TS haar best doet om goed voor deze pony te zorgen :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:26

Kabayo schreef:
Ik zie letterlijk 1 harde reactie van iemand en 1 reactie van iemand die een conclusie trekt zonder te lezen. De rest is allemaal netjes en normaal geformuleerd. Dus nee. Ik snap deze keuze eigenlijk helemaal niet van de overige 78 pagina's vol posititeit. Het is bokt. Het is een forum. Het is internet. Iedereen weet, ziet en leest dat je super voor haar zorgt en haar nauwlettend in de gaten houdt. En volgens mij zegt daar ook niemand wat over. Je zorgt goed voor haar.
En enkel oeh en ahh krijg je nou eenmaal niet op internet

Maar.... Het duurt gewoon echt lang, er is geen uier en als ze niet drachtig is maak ik mij ook wel zorgen om haar gezondheid met zo'n buik en onrustig gedrag. Dit is geen verwijt, geen sneer, geen veroordeling. Maar wel zorgen om je leuke shetje. Je moet er uiteraard mee doen wat je zelf wilt. Maar wachten op een veulen heeft geen nut, denk ik zelf.
Sidenote bevallen zonder uier kan uiteraard altijd. Maar deze merrie moet echt heel ver in de dracht zijn. Iets van 365 dagen. Dan zou je op z'n minst iets van vulling of vocht, enigzins verandering, moeten zien. En sorry, hier gebeurd gewoon echt niks

Moet dit nou echt zo?
Waar komt de behoefte vandaan om er gewoon nog een schepje bovenop te doen? Is dat zodat jij jezelf niets kan verwijten?
Ts ervaart dit soort berichten als negatief en dat is haar goed recht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:30

Stille meelezer, ik snap je keus maar vind het echt jammer en ik hoop dat je een mooi veulen naast je mooie Skyla vind.

Ik heb met plezier je updates gelezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:44

Mando schreef:
Stille meelezer, ik snap je keus maar vind het echt jammer en ik hoop dat je een mooi veulen naast je mooie Skyla vind.

Ik heb met plezier je updates gelezen.

Hier sluit ik me bij aan! Ik hoop dat je alsnog straks een veulen naast Skyla hebt staan.
Ik ga de updates missen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:52

RanjaRietje schreef:
Ik wil TS wel een compliment geven in het altijd zo goed en uitgebreid antwoord geven. En ja ik denk dat het via de telefoon/pc makkelijk is om iets te zeggen maar je hebt wel echt met veel respect antwoorden gegeven. Mooie updates van je merrie. Ik hoop toch nog een mooi veulen foto te zien want in team veulen zit ik alsnog :j

Helemaal eens!
Jammer, maar begrijpelijk TS.
Als iemand zich zorgen maakt, kan dat best aan de hand van een BP.
Sommige mensen denken dat hun mening altijd boven die van een ander gaat...jammer.
Open staan voor de input van een ander, is niet hetzelfde als deze opvolgen.
En als deze niet wordt opgevolgd, dat drammen de beste strategie is.
Iets van 'deze tijd', lijkt mij.... -O-

Ik hoop dat het veulentje alsnog komt. (al ben ik van team hooi)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:00

Jammer dat het zo moet lopen. Dit is mijn favoriete ochtendtopic :)

IK vind dat je heel geduldig en zorgvuldig bent geweest, TS. Hoop op een spoedig veulen voor Skyla, geloof er nog steeds in.

Hoe dan ook, sterkte!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:01

Ik had zelf in mijn laatste berichtjes bewust ervoor gekozen sommige andere berichten volledig te negeren maar snap heel goed dat dat voor jou, Swift, heel wat moeilijker is.

Wel zie ik bij sommigen oprechte bezorgdheid en dat is dan ook best lief bedoeld denk ik echter heb ik gedurende het hele topic wel echt heel sterk de indruk gekregen dat een paard of pony bij jou niets tekort komt en dat je ze zeker geen zorg zal onthouden mocht dit nodig zijn.

Al met al is het wel heel jammer dat zo’n leuk en vrolijk topic dan nu toch zo eindigt dat de TS zelf ervoor kiest haar eigen topic te verlaten :n

Ik vind het zelf echt heel erg jammer en had graag nog meegevolgd tot 1 maart.

Heel veel liefs voor jou Swift en voor Skyla maar ook voor de rest van je pony’s natuurlijk <3

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:03

Wat jammer dat het zo moet lopen.. ik volgde jullie graag en checkte meerdere malen per dag of er al een pracht van een veulen naast staat. Hopelijk horen we nog eens van jou en mooie Skyla.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:04

*kruip onder een steen vandaan*

Ik heb altijd mee gelezen en elke dag gecheckt of er al een veulentje zou zijn!
Ik vind het ontzettend jammer dat een paar rotte appels het voor iedereen, maar zeker voor TS, moeten verpesten. Ik snap gewoon niet waar die behoefte toch altijd maar weer vandaan komt...

TS ik begrijp je volledig maar vind het ontzettend jammer dat je stopt met uodate!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:22

Ohh zonde maar begrijpelijk! Ik was door de positieve sfeer wat verslaafd geraakt aan dit topic dus nu vallen we in een gat hè -O-
Sterkte met de misschien laatste loodjes en/of de buikspiertraining in maart! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:28

En wat moet ik nu met mijn sokken?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:40

En nog gaan er mensen door }:0 . Dat het een keer genoemd wordt prima, dat dat elke paar pagina’s terug moet komen is negatief, ook als je het wel netjes verwoord.

TS, ik snap je keuze maar vind het wel erg jammer. Zoals ik jouw berichten lees ben jij een oplettende en lieve eigenaar die als het nodig is gewoon de dierenarts laat komen. Ik hoop nog steeds op een gezond veulen voor je.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:48

Ik sta achter je keuze ts, ik vind het alleen wel jammer!

Succes met Skyla!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:49

stille meelezer hier! Ik volg je topic al vanaf het begin en heb nog nooit ook maar 1 opmerking geplaatst maar ik geniet elke dag van de leuke foto's, grappige reacties, de spanning van wel/niet.. zou echt jammer zijn dat als dat nu stopt! ik begrijp je bericht en ook dit is weer keurig geformuleerd, complimenten daarvoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:02

tiwi1969 schreef:
En wat moet ik nu met mijn sokken?

Frituren en naar alle deelnemers van dit topic een stukje sturen zodat we allemaal kunnen meegenieten :P

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:02

Echt weer op en top bokt, bah. Toetsenbordridders kunnen jullie nou niet eens een keer op je vingers blijven zitten.
Pony komt niets tekort, wordt eerder op de minuut na gemonitord. Juist daardoor ziet ze de onrustige momenten meer en wordt misschien groter gemaakt dan het misschien is, met het oog op mogelijke dracht.

Ik blijf nog steeds met mijn boerenverstand denken, geloof nog steeds dat de kans op een beebs aanwezig is. Een maiden is een dracht anders van dan een merrie die meerdere veulens heeft gehad.
Bij mijn haflinger zag je pas 3 weken voor de bevalling een beetje buik komen en zij was niet eens meer een maiden, iedereen hier op bokt riep koliek, overactieve darmen en wat nog niet meer.
Ondertussen is koliekje al een aantal jaren oud en loopt leuk wedstrijden met haar eigenaresse.

Maar zeer jammer dat het weer zo moet lopen.
Mijn ochtend ritueel is weer verknald door de drammerige bokkers.
Er is een gezegde, als je niks liefs / zinnigs kan zeggen, zwijg dan.
Als je echt zo bezorgd bent, stuur dan een pb, ipv een topic te verstoren met tig keer op onderzoek aan te sturen.
Ts heeft duidelijk aangegeven 1 maart als eind datum aan te houden. Respecteer dit en zolang de pony nog gezond oogt, goed eet, drinkt, poept en plast, zie ik de noodzaak van onderzoeken niet in.
Het lijkt soms wel dat bokt een hoofdsponsor is van de dierenartsen.

Hoofd koel houden en logisch nadenken is er niet meer bij.

Swift ik wil je echt mijn complimenten geven, voor alle rust, geduld en uitleg. Je blijft altijd respectvol naar de drammerige bokkers. Maar mijn mening heb je het nog verdomd lang vol gehouden, ik had allang gezegd ajuus tabee, zoek het lekker uit met z'n allen.
Ik ga je dagelijkse update missen, ik blijf trouw in team keulfje, hoop nog steeds dat 16 februari een schattige lieve beebs ernaast staat.

Succes en hopelijk wil je na al de lieve woordjes van ons, toch blijven updaten, met buiken en tietenfoto's.
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 14-02-24 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:03

:(:)
Laatst bijgewerkt door AvHdG op 14-02-24 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt