Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:32

Leuke updates iedereen! Heerlijk om ze te lezen, jullie zijn goed bezig!

Tattoochick, uiteraard gezellig!

Ondanks weinig updates vanuit mij heb ik niet stil gezeten!

Ik heb Goof veel getraind de laatste weken en dan ook met de poolnoodles zoals iemand hier ook had gedaan (Nog bedankt voor de tip!!!)
Hij kan nu inparkeren naast het opstapje en ik heb er voor het eerst opgezeten. Ik ben echt super trots!

25 augustus komt mijn instructeur weer naar mij toe en dan gaan we oefenen met het sturen. Ik zit heel erg te twijfelen om het bitloos hoofdstel van Hooks te kopen voor Goof. Heeft iemand hier ervaring mee? https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... lsrc=aw.ds

Nog even een leuke foto :) (ik ben op de hoogte van de leadrope, dit pak ik de volgende keer anders aan.)
Afbeelding

Moonlight17

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:56

Hier lijkt ook weer kwartje gevallen zijn. Op het clubterrein zonder gekkigheid kunnen draven en galopperen zonder zijn hulp. 2 weken geleden schoot hij nog in paniek als het paard te ver weg was en hij het niet wist op te lossen.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:52

Hier ook een absolute mijlpaal, ik heb zelf mijn eerste meters in het zadel gemaakt met Replay.

Rustig aan begonnen met grondwerk, toen opgezadeld en met zadel nog 2 minuten grondwerk gedaan.

Daarna heb ik hem ingeparkeerd bij het krukje, eerst gehangen, toen gaan zitten, eventjes braafjes stilstaan en een paar pasjes gestapt, weer halt en afstappen. Helemaal zelf, niemand had hem vast. Uiteraard was ik niet alleen voor als er toch iets gebeurde. Dit heb ik 2x herhaald en toen was hij klaar. Helemaal trots! In de wolken met deze topper!

Afbeelding

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:11

Wat heerlijke foto’s dames geweldig fijne berichten <3

Ik had gisteren de zadel passer nieuw zadel
Was nodig en wat voor eentje helemaal verliefd nu meer km maken vandaag voor de warmte al fijne rit kunnen maken *\o/* nu nog m’n hoofdstel wat donkerder maken hihi heel blij mee Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:02

Oh wat zijn jullie lekker bezig! Leuk om te zien hoe er al steeds meer rijdend de baan door gaan :D

Ik zag dat het alweer bijna 2 maanden terug was dat ik voor het laatst gereageerd had :o
Na alle ellende met de koliek en verhuizen is die van mij inmiddels aardig bijgekomen *\o/*
We zijn er nog niet maar hebben iig langzaam het werk weer wat op kunnen pakken. Longeren met singel en zadel met beugels heeft ze eigenlijk nooit echt van opgekeken dus dat hebben we maar een paar keer gedaan. Eigenlijk ook hoofdzakelijk omdat ik weer hele dagen ben gaan werken en dat mij zodanig veel energie kost dat ik eigenlijk nog weinig energie overhield om (naast dagelijks benen smeren) echt nog wat te gaan doen. Inmiddels gaat dat nu héél langzaam iets beter dus sinds vorige week begonnen met wekelijks grondwerkles en gisteren voor het eerst gehangen *\o/*
En ook de mok en rotstraal lijken eindelijk op z'n retour *\o/*

Wellicht dat ik er dan (eind) deze zomer toch nog eens op kom te zitten _O-

Afbeelding

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:24

Wat zijn jullie lekker bezig! Heerlijk om te zien hoe iedereen zijn eigen tempo lekker aanhoudt :j

Mijne afgelopen weekend mee genomen op vakantie. Heeerlijk dier <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:36

jitskenienke schreef:
Leuke updates iedereen! Heerlijk om ze te lezen, jullie zijn goed bezig!

Tattoochick, uiteraard gezellig!

Ondanks weinig updates vanuit mij heb ik niet stil gezeten!

Ik heb Goof veel getraind de laatste weken en dan ook met de poolnoodles zoals iemand hier ook had gedaan (Nog bedankt voor de tip!!!)
Hij kan nu inparkeren naast het opstapje en ik heb er voor het eerst opgezeten. Ik ben echt super trots!

25 augustus komt mijn instructeur weer naar mij toe en dan gaan we oefenen met het sturen. Ik zit heel erg te twijfelen om het bitloos hoofdstel van Hooks te kopen voor Goof. Heeft iemand hier ervaring mee? https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... lsrc=aw.ds

Nog even een leuke foto :) (ik ben op de hoogte van de leadrope, dit pak ik de volgende keer anders aan.)
[ [url=m/dM4OE3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zelf geen ervaing met die jij zag. Maar ik heb met inrijden de qhp sunna gebruikt die ik heel fijn vind. Ook omdat je hem op allerlei manieren kan gebruiken dus dan kan je kijken welke het beste bij je paard past.

Tattoochick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:10

Morgen is het zover... het echte trainen met Saartje kan beginnen want we hebben Danielle van Amable gevraagd om langs te komen, en te kijken of ze ons een handje kan helpen!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel erg spannend begin te vinden!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:34

Tattoochick schreef:
Morgen is het zover... het echte trainen met Saartje kan beginnen want we hebben Danielle van Amable gevraagd om langs te komen, en te kijken of ze ons een handje kan helpen!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel erg spannend begin te vinden!

Leuk! Laat je weten hoe het is gegaan?

Heerlijke foto’s weer van iedereen in verschillende fases van africhting. Ik heb mijn paard inmiddels uitbesteed. Die gaat zoals verwacht heel fijn samen met de ruiter die hem wat verder gaat doorrijden. Dus ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt. Nou weet ik in ieder geval zeker dat ook de rest van het beleren van mijn lieve heethoofd positief gaat verlopen. Wanneer ik er weer lekker verder mee aan de slag ga ligt er tenminste een goede basis onder.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:08

Hier 'rijden' we inmiddels ook
Afbeelding

Tattoochick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:07

Jeetje dames, ik kan nauwelijks bevatten wat er vanmiddag bij ons is gebeurd!

Ik denk dat ik het allemaal nog even een beetje moet verwerken....

Maar wat ben ik blij dat we Danielle van Amable hebben gevraagd om te komen helpen!
Zij zag in 5 minuten waar wij 4 weken voor nodig hebben gehad om te ontdekken bij Saartje.
Maar dat niet alleen.... waar wij tegen aanlopen is namelijk geen Saartje probleem, maar een gezamenlijk probleem.
Van zowel onszelf als Saartje.
Wij zijn te lief, en zij heeft duidelijkheid nodig!

Dus daaraan hebben we tijd besteed.
Wat heel prettig was, en fijn voelde omdat het echt de basis is waar wij ook graag willen beginnen!

Al pratende kregen we een gesprek over de zweep wij waren ervan overtuigd dat ze hiervan niet onder de indruk is...
Maar goed ook hiervoor geld denk ik weer.
Wij zijn te lief, dus waarvoor moet ze ook onder de indruk zijn?
Dus een zweep erbij, en al snel werd duidelijk hoe erg ze onder de indruk was van de zweep.

Gelukkig, weet Danielle duidelijk wat ze doet, want Saartje had vanalles in petto voor haar.
En was zelfs van plan haar daadwerkelijk te raken met haar hoeven als ze de kans had gehad!

Echt alle respect voor Danielle! Ik had niet graag in haar schoenen gestaan!!

Na haar aan een longeerlijn gezet te hebben liet ze nog even zien dat Saartje echt een prima pony is, en liep ze super netjes haar rondjes in stap draf en galop op beide kanten.

We hebben echt een hele leuke, interessante les gehad, en de volgende alweer ingeplant voor volgende week :)!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:23

Ik heb een tijdje niks meer gepost, maar ook hier word Koda rustig kleine stukjes meegenomen voor de wagen.

We begonnen met het voorbereiden aan de Longe
Afbeelding

Omdat Koda wat meer hulp nodig had dan andere besloten ze om hem in eerst 2 span te beleren.

Afbeelding

Afbeelding

Maar na 1 week wisten we zeker dat hij het alleen ook wel kon!

Afbeelding

Ik ben ontzettend trots op hem, hij pakt alles zo ontzettend goed op. Echt een geweldig dier! <3

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:16

Wat een mooie stappen weer hier!

Wat komt Red mooi bij zeg <3

Fijn dat met Saartje ook puzzelstukjes op z’n plek beginnen te vallen. :)*

Stoere Koda, zo snel alleen voor de wagen *\o/*

Ik had door spontane dikke vette gezondheidsproblemen dus al 3 maanden niet gereden. Prop is door een ander op de grond getraind maar heb ik bewust niet laten rijden, ik vind het verwarrend voor een paard wat net zadelmak is om er ineens een ander op te zetten en daarna weer zelf op te pakken. Dus na 3 maanden stilstaan ben ik na wat longeren opgestapt en weggereden woensdag. Hij geeft zoveel vertrouwen dat ik het zonder na te denken gewoon ben gaan doen. :+

Hij is voor de eerste keer thuis “geschrokken” toen ik er op zat. Speciaal voor jullie even een samenvatting hoe heftig dat er aan toe gaat met hem :)) :

Afbeelding
“Prop: Even 130 graden draaien”

Afbeelding
“Prop: was dit wel eng eigenlijk?”

Afbeelding
“Prop: vals alarm, viel eigenlijk wel mee”
Ik: HAHA, heb je dit gefilmd? “even checken of ik nog recht zit” _O-

Daarna was hij weer voorbeeldig <3
Afbeelding

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:57

@sababber
Wauw ik zou er echt finaal naast hebben gelegen, respect!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:12

JoellaLoves schreef:
@sababber
Wauw ik zou er echt finaal naast hebben gelegen, respect!

zo met stilstaande beelden is het wel lastig inschatten hoe hard het ging. Ik kon er dus nog heel hard om lachen, ik voelde hem al aankomen en het ging niet snel behalve de draai die hij maakte, maar goed daar zat ik dus al naar. :+ hij reageerde gelijk op de rem en stapte daarna verder alsof er niks gebeurd was.

Over het algemeen kan ik de eerste rare wending en de eerste paar bokken met gemak uitzitten bij de paarden die ik gereden heb. Alleen als ze écht aan de gang blijven is het voor mij ook wel een keer klaar. :wave: :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:38

Best pittig, van die onverwachte bewegingen. Ik weet niet of ik dat nog uit zou kunnen zitten. Vroeger een ruin gehad die daar een sport van maakte, opeens 180° de andere kant op.

Wat doet Koda dat super voor de wagen!

Elonia is nu aan het leren lopen met de dubbele longe. Komende week gaan we daarmee verder. Als ze dat goed snapt, kunnen we beginnen met het slepen.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag heeft ze voor de vierde keer onder het zadel gelopen. Nog altijd geen mis-pas gemaakt, ik ben zo trots op haar! Ik heb haar nog wel aan de longe, maar ze begint de beenhulpen van de amaxone al aardig te begrijpen dus ik denk dat ze al vlot los kan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:03

Hahaha oeps Sababber! Maar volgensmij was het van korte duur of niet? :D

Wat goed Muronia! Zo in zo’n grote bak is altijd wat lastiger lijkt me.. zeker straks de eerste keer los! Hier gaat alles veilig in de longeerbak de eerste paar keer :=

Mijn vriendje gaat bizar goed. Loopt 1 of soms 2 dagen in de week & doet echt onwijs zijn best. Met zijn 3 jaar oud is hij zo steady en geeft een super fijn gevoel <3 Ik daar in tegen ben zo “verpest” na 9 jaar mijn andere merrie dat ik echt mega moet wennen aan hem en zijn manier van bewegen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 20:21

Morgen ochtend onze 1e les gepland. ( wel lekker thuis) en dan zien we wel hoe het gaat en of we al aan club les kunnen denken ook volgende week een training aan de hand gepland staan via de nvvr paard en spel dus effe afwachten wat ze daar van vind

( foto uit filmpje geknipt)Afbeelding
Afbeelding
Zo rijden we nu rond.. als het mooi gaat *\%/*

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:41

Hey mede-beleerders!

Ik geef niet zo heel veel updates, maar inmiddels zit ik al op mijn kleine. Ze is 99% braaf, alleen reactie op het been is nog een beetje een uitdaging.

Als in, aandraven gaat prima maar na 2 rondjes gaat ze halverwege de wending steeds langzamer tot ze stilstaat. Als ik dan been geef gaat ze gewoon achteruit. :')

Iemand nog tips hiervoor? Of leuke oefeningen? Ook dingen die ik evt vanaf de grond zou kunnen doen?

Mijn vader is er ook altijd bij met longeerzweep, maar wil op den duur natuurlijk ook graag alleen kunnen rondrijden.

Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 20:36

Snorkel wat een knap koetje heb je ook <3

Dreamguide, wat leuk dat je het met je vader kunt doen! Ik heb ook niet mega veel ervaring met de beginselen van het zadelmak maken (heb er ook een ruiter voor laten komen)
Maar misschien kan je het voor zijn dat je haar eerder terug neemt en dan weer gaat aandraven.
Of toch een keer wat strenger zijn en zelf wat fanatieker aanspoort om door te lopen.

Hier ben ik terug van vakantie met Joop.

Hij heeft het super goed gedaan, ben zo trots op hem. 3 jaar en 2mnd onder het zadel. Ik kon er zo opstappen en het bos in rijden <3

Afbeelding

Ik was samen met mijn zoon en zijn mountainbike
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 20:44

DreamGuide schreef:
Hey mede-beleerders!

Ik geef niet zo heel veel updates, maar inmiddels zit ik al op mijn kleine. Ze is 99% braaf, alleen reactie op het been is nog een beetje een uitdaging.

Als in, aandraven gaat prima maar na 2 rondjes gaat ze halverwege de wending steeds langzamer tot ze stilstaat. Als ik dan been geef gaat ze gewoon achteruit. :')

Iemand nog tips hiervoor? Of leuke oefeningen? Ook dingen die ik evt vanaf de grond zou kunnen doen?

Mijn vader is er ook altijd bij met longeerzweep, maar wil op den duur natuurlijk ook graag alleen kunnen rondrijden.

[ [url=m/uvUurM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf een zweepje erbij pakken :) heeft voor mij ook gewerkt!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:36

Idd, zweepje er bij pakken, helpt goed, ze moeten even door krijgen dat ze voorwaarts moeten denken

Even geleden dat ik weer een update geplaatst heb maar jullie zijn goed bezig!!
Leuk om te lezen, de foto's te zien.

Vandaag is voor solana de zadelmaker weer geweest, ja, alweer, is een maand geleden nog geweest maar het zadel lag niet naar mn zin en schoof wat naar voren.
En ja hoor, ze is er uit gegroeid.
We hebben verder nog weinig gereden, doe ik bewust omdat ze nog jong is.
Maar ze doet t zo knap, heb een ander bit gepakt, een ongebroken trens, daar reageert ze fijner op.
Dus na 1.5 week niet gereden te hebben was t weer opstappen en weg rijden <3

Tattoochick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 19:24

Jeetje wat maken jullie allemaal sprongen vooruit zeg!!

Wij zijn met onze Saartje nu bezig met longeren op aanraden van Danielle.
Met de leadrope over d'r neus, zodat ze minder snel zal wegrennen... want 't is me wel een pony hoor!
D'r zit een kracht in... niet te filmen.

Maar vandaag ging echt super goed, dus ik ben super trots op ons samen!
Buiten het longeren nog een stuk over het land gewandeld, dat deed ze ook braaf, dus al met al een geslaagde dag vandaag!

(Als je bedenkt waar we vandaan komen
.....)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:34

xsensibel schreef:
Wat zijn jullie lekker bezig! Heerlijk om te zien hoe iedereen zijn eigen tempo lekker aanhoudt :j

Mijne afgelopen weekend mee genomen op vakantie. Heeerlijk dier <3 [ [url=m/FCgHTn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZntpA4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vz14n9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouwe gast echt lekker!

Welk model trust bitje heb je precies en hoe ben je bij die keuze gekomen? Ik overweeg ook een trust maar nog niet echt een idee hoe ik kies welke....

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:59

Hier is een ongebroken bustrens een schot in de roos **\O/**