Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petraaken schreef:Tjonge wat krijgen die al een volwassen hoofd zeg. Vooral dat van Vigo vind ik nogal lang en groot. Of het vertekend door zijn halster.
Bij sommige mensen ga ik ook niet meer helpen omdat ze het altijd beter weten dan een ander (niet dat ze er iets van bakken hoor). Laat ze maar verder aan klooien in hun eentje. Zolang jij er geen last van hebt is dat wel goed.
Maflinger_S schreef:Ik leen mijn goede spullen ook niet zo maar aan iedereen uit, zeker niet aan mensen die zelf ook spullen hebben maar te beroerd zijn om te zorgen dat ze hun eigen spullen kunnen gebruiken. Dus als iemand onze trailer wil gebruiken (aan lenen doen we dus niet) dan betekent dat dat wij onze eigen auto daarvoor zetten en dat we jou en je paard halen en brengen en als je op wedstrijd gaat, ook bij je wedstrijd blijven kijken en als je dat wilt, doe ik ook nog wat coaching. Maar nee, je krijgt niet zomaar onze trailer mee.
Citaat:Aan de andere kant heb ik mijn paard wel eens meegegeven op buitenrit met mijn instructrice en haar paard. Een vriendin van mijn instructrice had een paard met een blessure en zij wilde wel heel graag weer eens rijden en op buitenrit. Mijn instructrice vroeg daarvoor mijn medewerking omdat ik een vergelijkbaar paard had met de verzekering dat zij goed voor het paard zou zorgen en dat zij het zelf zou rijden. Nou was mijn instructrice wat groter, dus zij op mijn paard vond ik een minder goed plan. De andere ruiter, met een wat passender postuur, heeft toen op mijn paard gereden. Ik vertrouwde mijn instructrice blindelings en ze hebben genoten van de buitenrit.
Citaat:Wat worden de knolletjes leuk en inderdaad, je ziet ze groeien op weg naar volwassenheid. Heerlijk trouwens dat je even bij ze kunt gaan kijken als je toch bij de fysio bent en ook gewoon weer kunt loslaten als je ziet dat er niets ernstigs aan de hand is met de paarden.
Citaat:Ik heb vorige week ook weer een belangrijke les geleerd waar het de omgang met andere mensen betreft en de verwachtingen die je daarvan hebt (al dan niet vanuit oud patroon). Als je zelf wel het goede gereedschap hebt maar het materiaal wil niet, dan houdt het op. Dat loslaten is wel heel lastig, want je gunt het een ander om een stukje ontwikkeling door te maken, maar daar moet die ander wel zelf aan toe zijn.
Maflinger_S schreef:Gefeliciteerd met een fijn gereden proef. Net buiten de prijzen is jammer, maar daarvoor rij je niet toch?
Sam ziet er lekker voorwaarts uit, zonder dat het onrustig lijkt. Af en toe moet de energie zo te zien een klein tandje terug maar jullie blijven zo te zien in een mooi constant tempo rijden. Gaaf!
Citaat:Ook mooi dat Chris kon bevestigen dat je puntenaantal blijkbaar klopt met je rijden.
Citaat:Leuk hè', een verbaal paard ...
Bij ons naast het stalterrein worden ook rouw- en trouwdiensten gehouden. Mijn arabierig typje en haar bruine ruinenvriendje staan vooraan en dus dichtbij het rouw- en trouwterrein. Ze zijn allebei "gezegend" met een paar goed functionerende stembanden. Dat is niet zo erg maar wel hilarisch als ik net op stal aankom en luidkeels begroet wordt door mijn ponybeest terwijl de trouwceremonie net zo ongeveer bij het ja-woord is aangekomen. De gasten konden het zo te horen wel waarderen.
Bij een rouwdienst zijn die stembandjes in werking weleens wat minder gepast en hilarisch. We krijgen dan ook, voor zowel de rouw- als de trouwdiensten van te voren door wanneer de dienst/ceremonie is zodat we er in ieder geval voor zorgen dat arabierig typje en haar bruine ruinenvriendje samen staan en in ieder geval niet luidkeels naar elkaar gaan staan roepen. Dat leidt zo af ...
Ayasha schreef:Ik reageer zo uitgebreid. Vandaag net buiten de prijzen (op 0,03%). 67%
Sammie was érrug wakker. Zodra ik zat stond hij op zijn Achterbenen.Manlief had hem vast en wilde hem eigenlijk vast houden maar dan raakt ie in paniek en gaat ie hoger dus ik zei ‘laat maar los hij moet gewoon even zijn spanning kwijt.’
Waarop mijn man: ‘dát is ‘even zijn spanning kwijt?’!! Wat doet ie dan als ie echt bang is?’
Uhm nou. Laten we zeggen dat er een reden is waarom ze bang voor hem waren.
Mijn man komt nu het eerste jaar mee dus die ziet nu pas hoe Sam is op wedstrijd.
Na afloop van de proef gingen we naar de punten kijken en werd door drie verschillende conculega’s aangesproken dat hij zo positief veranderd was kwa gangwerk. Dat het een heel ander paard is.
Chris kwam aan toen wij vertrokken dus ik begroette hem met ‘he Chris je bent te laat he!’even verteld hoe het gegaan was en de punten en hij zei meteen ‘dat lijkt er al meer op van wat ik van hem zie.’
![]()
Nog een paar handschoenen uit geleend aan een ruiter die voor dezelfde club rijdt en naar huis gekomen.ze gaat ze aan de moeder van de club eigenaar bezorgen (we wonen allemaal vrij ver uit elkaar.) dan haal ik ze de volgende wedstrijd even op aan het secretariaat.
![]()
Kijk, zó kan dressuur rijden ook.ren andere conculega heeft voor me gefilmd.
mijn stiefvader was er niet bij dus geen foto’s. Het zag er kennelijk heel makkelijk en fijn uit terwijl hij echt als een bommetje voelde.
Op weg naar de Camion besloot ie even in vrijetijdspassage te gaan lopen brullen waardoor ze me vroegen of hij hengst was... eh nee... al zo’n 16 jaar niet meer denk ik.Maar als hij vindt dat hij het goed gedaan heeft (altijd dus) moet ie altijd even laten horen dat hij er is.
[ Video ]
We vergisten ons even van zijgang in het begin.Hij ging in de travers ipv de SB.
Dat was dus ook een 3 omdat ik hem wel corrigeerde. Maar sowieso kan hij de SB veel mooier dan ik hem nu gereden heb. Moet er echt zelf even in komen.
één ding op mijn protocol snapte ik niet goed maar heb uitleg gevraagd via FB (jury zat nog te jureren dus kon het haar niet persoonlijk vragen.) maar het is fair gepunt.
petraaken schreef:Ik heb al vaker gehoord dat als paarden eenmaal die vliegende wissels snappen ze vaak bij andere moeilijk oefeningen gaan wisselen. Krijg je dus ongevraagde serie wissels.
Mars schreef:Zoo wat goed zeg, je ziet hem wederom zo zijn best voor je doen en tegelijk allerlei prikkels verwerken. Mooi dat je eigen gevoel en de punten nu beter bij elkaar pasten, dat geeft toch een fijnere ervaring. Leuk ook dat je je les weer post, ik ga er weer voor zitten. Les kijken bij anderen vind ik zo leerzaam altijd.
Kay_Kim schreef:En dan denk jij dat je nog niet klaar bent voor niveau 3(Snap wel dat je eerst terug in de wedstrijdmodus wil komen hoor
)
Sammie is leukjullie zijn zo’n mooie combi
petraaken schreef:Altijd beter om thuis een hoger niveau te hebben dan hetgeen je op wedstrijd rijdt. Op wedstrijd lukt het soms niet door spanning van je paard. Vind het erg verstandig van Kath om eerst te kijken hoe het gaat op wedstrijd. Daarbij moet je ook voldoende punten hebben om te mogen hoger rijden.