Marigo schreef:Wat leuk Fleur!! Naar welke fokker/verkoper ga je?
Ik heb zelf niet op pssm getest. Vader en moeder van mijn haf leven beide nog (tegen de 20) zonder symptomen. Niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar op basis daarvan de gok genomen en niet getest op pssm. Ik heb ooit begrepen dat pssm gemiddeld iets vaker voorkomt in de A-lijn (als is het percentage nog klein). Maar als ik het fout heb, corrigeer me gerust. Al kan het in alle lijnen natuurlijk voorkomen.
Op het Haflinger gedeelte hier las ik dat bekende hengst Welt Hit (dat is dan weer w-lijn) ingeslapen is vanwege pssm 2. Dus die sowieso even checken in de stamboom van je toekomstige haf.
Kymmelshof heeft al hun hengsten getest (merries ben ik niet zeker van) en hun dieren waren negatief. Denk als je daarheen gaat je sowieso wel goed advies hierover ontvangt.
Heel veel plezier met haffies kijken! Ik ben bij Sand geweest destijds en was Haflinger heaven voor me om al die blondjes zo bij elkaar te zien haha. Ook had ik fijn contact met Hans vd Berg en Linda van de Kymmelshof. Die laatste beveel ik absoluut aan. Ik zocht een ouder en bereden dier, maar anders was ik zeker geslaagd bij ze.
Ik heb inderdaad een afspraak bij Linda staan! Een haflinger lijkt op de foto heel erg op mijn haflinger die in december heel plotseling is overleden, hij trok meteen mijn aandacht
maar ook nog veel meer andere leuke haflinger gezien op alle foto's en filmpjes... hopelijk zit er iets tussen en wil ik er straks niet 3 mee naar huis nemen haha