Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:25

Selina schreef:
Hier nu ook eindelijk officieel op zoek. Vandaag een stal bezocht en die had plek dus dat lijkt geregeld. Dinsdag hoop ik ergens te gaan kijken. Zoek een braaf leerpaard (wie niet :+ ) Na alle verhalen hier hoop ik dat de afspraak dinsdag niet afgezegd wordt. Wel leuk (en spannend) dat na jaren fantaseren ik nu daadwerkelijk op zoek kan.

Leuk! Hoop dat het wat word dinsdag.

Sjoos schreef:
Spaansepony schreef:
Ik heb de mijne opgehaald, wilde dr opmeten maar ze is te groot voor mijn meetstok :(:)
Ze is wel ontzettend lief en vind alles veelste leuk en gezellig.
[ [url=m/RWFy43.png]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ik nog niet op zoek mag!
Ik hou van kastelen!
Mijn zoekertje wordt dan ook minimaal 1.70 het liefste 1.75+

Ik ben 1,57... weet je hoe geïntimideerd ik me voel :Y)
Chichika schreef:
il zoek ook dressuur leerpaard , valt echt tegen. vandag een gezien en vraagprijs geboden maar er komen nog meer mensen volgende week. snap het niet helemaal meer
6 uur in de auto gezeten voor niks ;(

Dat is oprecht chips! Ik vind dat zo stom vaak, wat willen ze dan? Wachten tot iedereen geweest is en dan tegen elkaar op laten bieden? Of mensen met juiste klik zoeken? Dat geeft imo ook geen garantie dat t dier bij hun blijft voor langere periode.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:27

MISTRAL94 schreef:
Chichika schreef:
il zoek ook dressuur leerpaard , valt echt tegen. vandag een gezien en vraagprijs geboden maar er komen nog meer mensen volgende week. snap het niet helemaal meer

Hoezo voor niets? Zijn ze niet in gegaan op je bod?

ik wil vp betalen en maandag laten keuren maar er komen nog meer mensen volgende week

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:29

Chichika schreef:
MISTRAL94 schreef:

Hoezo voor niets? Zijn ze niet in gegaan op je bod?

ik wil vp betalen en maandag laten keuren maar er komen nog meer mensen volgende week

Met een ander topic in het achterhoofd vraag ik me dan af: hopen ze op iemand die zonder keuren koopt?

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:33

spaansepory geen idee wat ze willen ik snap er niks van. klik had ik wel , we hebben paarden aan huis met veel weide grote stallen acherberbodem , beter kan je niwet wensen voor je paard en ze mogen bijn ons oud worden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:34

Chichika schreef:

Oh wat stom

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:35

ikke welke gek koop nu paard zonder keuring boven 15000?

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:38

Selina schreef:
Chichika schreef:

Oh wat stom

echt zonde van mijn tijd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:43

Chichika schreef:

Ik weet niet of je dan gek bent maar ik ben de laatste die zal beweren dat ze er niet zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:45

Chichika schreef:

Wat lopen er toch rare mensen rond. Misschien ze nog eens bellen en vragen wat het probleem is? Ik liep ook tegen heel veel weerstand aan, bij aankoop. Maar uiteindelijk is het wel goed gekomen. In mijn geval kwam uit dat hij toch wel spijt van de verkoop had.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:46

ikke schreef:
Chichika schreef:

Ik weet niet of je dan gek bent maar ik ben de laatste die zal beweren dat ze er niet zijn.

tegenwordig willen ze paard van 3000 euro ggk hebben incl rx :D

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:48

MISTRAL94 schreef:
Chichika schreef:

Wat lopen er toch rare mensen rond. Misschien ze nog eens bellen en vragen wat het probleem is? Ik liep ook tegen heel veel weerstand aan, bij aankoop. Maar uiteindelijk is het wel goed gekomen. In mijn geval kwam uit dat hij toch wel spijt van de verkoop had.

heb ik gedaan ze willen afwachten wat andere kopers doen

MISTRAL94

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:53

Lekker dan. Hadden ze dat van de voren moeten zeggen. Ze zullen wel mensen tegen elkaar uit spelen..

Chichika

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:56

ik snap het niet dan zijn wij te eerlijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:56

Chichika schreef:
ikke schreef:

tegenwordig willen ze paard van 3000 euro ggk hebben incl rx :D

Ja, ook aan die kant van de markt wordt er soms raar gereageerd.
Maar het ligt er ook aan hoe je tegen zaken aan kijkt en wat een paard je te vertellen heeft.

Ik heb een poos een paard te koop gehad maar niemand wilde d'r hebben.
Nee, als een paard volstrekt geen interesse toont in mensen, geen contact maakt, kan ik me voorstellen dat je zo'n paard niet koopt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:00

Chichika schreef:

Voor dat bedrag staan er genoeg dieren te koop. Dan moet je toch wel wat leuks vinden? Dan had ik zo verder gekeken. :+

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:03

Spaansepony schreef:
Chichika schreef:

Voor dat bedrag staan er genoeg dieren te koop. Dan moet je toch wel wat leuks vinden? Dan had ik zo verder gekeken. :+

waar? :)
ik zoek oude zzz of gp paard boven 170 max 18 jaar oud
komt bij ons thuis te staan met veel weidegang somers en winter en die blijft bij ons tot die dood gaat
wie weet wat hoor ik graag
Laatst bijgewerkt door Chichika op 09-05-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:06

Mag ik een beetje tegengas geven... Ik begrijp eigenlijk wel dat de verkopers nog de andere geïnteresseerden af willen wachten. Ze hoeven hun paard toch niet aan de eerste de beste te verkopen? Zou ik een paard verkopen, dan zou ik het wellicht ook fijn vinden om toch een keuze te kunnen maken tussen verschillende mensen, om zo voor een optimaal huisje te kunnen gaan. Heus niet leuk voor de kopers maar het blijft hun paard. Ik hoop voor je dat het wat gaat worden, dan is de 6 uur in de auto niet voor niets geweest! En anders was het gewoon niet meant to be. ;) Staan heel wat leuke dieren te koop voor het budget dat jij noemt. Waar ben je naar op zoek?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:10

Chichika schreef:
ik snap het niet dan zijn wij te eerlijk

Ik kan je er geen antwoord op geven. Ik dacht ook dat een zoektocht leuk zou zijn maar dat is zeker niet het geval. Mensen vertellen je leugens. Of vergeten te vertellen dat het dier toch niet zo braaf is :roll: alsof je daar niet achter komt :') paard heeft een stokmaat van 1.66 stond er in de advertentie. Kom je daar komt ze niet boven de 1.60 uit. Heel braaf te rijden tot ze schrikt en zowat op haar achterbenen staat. Maar gelukkig is het een lief braaf paard :+

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:14

pernilla ik snap wat je bedoelt alleen is mijn verhaal paarden aan huis,, veel weide somer winter achterbergbodem 24 uur hooi kuil haver brok en zv/ dat wil toch elke eigenaar?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:21

Anoniem schreef:
Mag ik een beetje tegengas geven... Ik begrijp eigenlijk wel dat de verkopers nog de andere geïnteresseerden af willen wachten. Ze hoeven hun paard toch niet aan de eerste de beste te verkopen? Zou ik een paard verkopen, dan zou ik het wellicht ook fijn vinden om toch een keuze te kunnen maken tussen verschillende mensen, om zo voor een optimaal huisje te kunnen gaan. Heus niet leuk voor de kopers maar het blijft hun paard. Ik hoop voor je dat het wat gaat worden, dan is de 6 uur in de auto niet voor niets geweest! En anders was het gewoon niet meant to be. ;) Staan heel wat leuke dieren te koop voor het budget dat jij noemt. Waar ben je naar op zoek?

Dat kun je dan ook voor die tijd tegen een potentiële koper zeggen. Ik verkoop het paard niet aan de eerste de beste. Denk daar goed over na, of je daar 6 uur voor in de auto wilt zitten. In de meeste gevallen gaat het toch om geld.. en kan dit een hele mooie manier zijn om mensen tegen elkaar op te laten bieden.

Ik heb contact met iemand gehad met een paard op Z niveau. Goed tehuis belangrijker dan de prijs. Heel leuk contact gehad. Waarin zij aangaf wel een goed gevoel, bij mij te hebben. Het was op dat moment zondag. Ze zou maandag woensdag en donderdag kijkers krijgen. Dinsdag wilde ze rust voor het paard. Wat ik wel begrijp. Toen zei ze als je zegt ik koop het paard zo ongezien, bel ik iedereen af en kom ik haar brengen morgen. Denk dat is wel bijzonder, als jij prefereert een goed tehuis voor je paard te willen. Dan laat je iemand langs komen om te kijken of er een klik is en of je gevoel alsnog goed is.. Of zou geld dan toch een rol spelen? Dat is prima hoor maar roep dan ook niet dat een goed tehuis belangrijker is. Paard was overigens maandagochtend al verkocht. Er bleken op zondag ook mensen geweest te zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:21

Maar wat wil je dan?
Paard van mijn instructrice? Die doet alles voor 200%
Betrouwbaar: 200% je weet 8 dagen per week wat je eraan hebt (een hoop werk) :D
Gangenwerk: 200% heerlijk paard om te rijden. M2 dressuur.
Schrikken: 200% Niet dat je eraf dondert of zo, maar je mist niet dat ze schrikt.
Ondernemend: 200% deinst nergens voor terug en dat moet je heel letterlijk nemen!
Iets mankeren: 200% Niet te missen.
Genezen: 200% voordat je 3x met je ogen geknippert hebt is het ook weer over.

Je wil niet weten wat ze allemaal al met dat paard te stellen heeft gehad, hoeveel hartverzakkingen dat paard geleverd heeft en wat ze allemaal al gemankeerd heeft.
Iemand heeft zelfs ooit gevraagd of ze daar echt vrijwillig op ging zitten!

Maar intussen 18 jaar, still going strong en ik laat nog steeds geen kans onbenut om op dat rare paard te kruipen, ja, geheel vrijwillig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:31

MISTRAL94 schreef:
[naam] schreef:

Dat kun je dan ook voor die tijd tegen een potentiële koper zeggen. Ik verkoop het paard niet aan de eerste de beste. Denk daar goed over na, of je daar 6 uur voor in de auto wilt zitten. In de meeste gevallen gaat het toch om geld.. en kan dit een hele mooie manier zijn om mensen tegen elkaar op te laten bieden.

Ik heb contact met iemand gehad met een paard op Z niveau. Goed tehuis belangrijker dan de prijs. Heel leuk contact gehad. Waarin zij aangaf wel een goed gevoel, bij mij te hebben. Het was op dat moment zondag. Ze zou maandag woensdag en donderdag kijkers krijgen. Dinsdag wilde ze rust voor het paard. Wat ik wel begrijp. Toen zei ze als je zegt ik koop het paard zo ongezien, bel ik iedereen af en kom ik haar brengen morgen. Denk dat is wel bijzonder, als jij prefereert een goed tehuis voor je paard te willen. Dan laat je iemand langs komen om te kijken of er een klik is en of je gevoel alsnog goed is.. Of zou geld dan toch een rol spelen? Dat is prima hoor maar roep dan ook niet dat een goed tehuis belangrijker is. Paard was overigens maandagochtend al verkocht. Er bleken op zondag ook mensen geweest te zijn.

Tuurlijk kan de verkoper dat zeggen! Ben ik ook met je eens. Maar als koper kun je daar ook naar vragen. Dat heb ik zelf in ieder geval wel steeds gedaan. Ja, het kan zijn om mensen tegen elkaar op te laten bieden. Maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Vervelend dat de andere gegadigden niet van te voren vermeld zijn. Maar ik kan de verkopende partij wel voor de 100% begrijpen.

Nogmaals, Chichika, ik vind het echt vervelend voor je en ik hoop van harte dat je het dier alsnog kunt kopen. Mijn post was enkel relativerend bedoeld.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:38

MISTRAL94 schreef:
Anoniem schreef:

dat zei men ook volgede week komen kijkers maar ik wil het paard nu kopen en bid goed huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:46

Waarom die haast? Als de kopers echt een goed gevoel bij jou hebben dan staat het paard er volgende week ook echt nog wel. Geef ze ook de kans om alles te verwerken, het is niet niets om zomaar een nieuw huis voor je paard uit te zoeken. Zeker niet binnen een paar uur... Als ze hebben aangegeven dat er volgende week ook kopers langs komen, dan was je hier dus op voorhand van op de hoogte. Dan ben je toch niet voor niets de auto in gestapt? Dat is dan een afweging die je zelf hebt gemaakt. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-20 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:47

-O- ik me zwaar opgelich