Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:18

CubaLibre schreef:
Oké, nog 1tje dan...
[ [url=m/dQ0Dl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je vrouwtje de les verloop aan het bespreken is ga je de baas maar in de gaten houden want die heeft zijn mag klikding _O-

Wat een leukerd is het toch, Hij kijkt ook heel leuk uit zijn ogen

xXutopiaXx

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:26

<3 <3 <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:02

@CubaLibre: wat een schitterend mooie paardje zeg, en wat een heerlijke blik zo recht die camera in. <3 <3

@Utopia: Wauw, wat een kerel zeg. _/-\o_ Zwijmel. Ik heb een zwak voor zwarte hengsten (goh), en droom dat de mijne ook zo'n heerlijke gespierde vent gaat worden. <3 <3 <3

@Anouk: Oooh, een leuke spikkel! En van jouw foto's wordt ik alleen maar enthousiaster over het men-plan met mijn kleine kerel.

@Kruimellover: Wat jammer dat je zo met dat wondje zit, maar fijn (en ook een goed teken) dat hij bitloos ook gewoon oppakt.

@Phuddle: Die loopt er mooi ontspannen bij zeg zo. :j +:)+

@Vientje: Wat klinkt het fijn zoals jullie bezig zijn. Maar eerlijk is eerlijk, elke keer als jij het weer over "je plofkipje" hebt moet ik aan een foto denken die ik voor de grap deelde in het kippen-topic. :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:42

Thanks!! :D Moet zeggen dat dit niet Tamme z'n meest charmante foto is :') Maar ik vind 'm in elke staat, vanuit elke hoek en op elk moment superknap <3 Maarja... tis m'n trots haha :D Als je die van jou lekker hengst houdt wordt 't ongetwijfeld ook zo'n bink <3 Tamme is ook begonnen als sliertje :') En dat is die van jou al niet meer :D

HAHAHA die kip _O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:36

CubaLibre schreef:
Oké, nog 1tje dan...
[ [url=m/dQ0Dl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je vrouwtje de les verloop aan het bespreken is ga je de baas maar in de gaten houden want die heeft zijn mag klikding _O-

<3 <3 <3

Die foto van die kip :') _/-\o_

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:16

Oké ik ga mijn best doen om even een grote bijlees post te maken!

CL wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Als je weer terug komt voor een lesje stuur effe berichtje kom ik gentle weer even knuffelen!

Xxutopiaxx wat een machtig mooi dier!! Hahaha ach laarzen poetsen in nu net zo als dr auto wassen na een dag zie je er niks meer van _-:(

Dilan toch nog fijn afgesloten dus ... dat is toch altijd wel lastig met nieuwe geluiden. Soms denk ik ow nu gaan ze helemaal uit hun plaat en dan is er niks aan de hand en als er een halster op de grond valt zitten ze zowat tegen het plafond >;)

Kruimellover ik had toen bij syd een paar keer msm crème erop gesmeerd daarmee was het zo geheeld. Ze heeft al snel kapotte plekjes waar haar huid roze is.

Vientje ow eat super dat je al lekker buiten on rijden met pinda! Zover ben ik nog langggggh niet!

Phuddle wat heb je prachtige meisjes! Hoe gaat het nu met je kleine meid?

Serenity wahahahaha geweldig!!!! _O-

Golden arrow lekker toetie !

Miranda fuego hahaha das wel een hele mooie selfie! := de 2de is wel echt super!

Ik hoop dat ik niemand gemist heb |( ik typ op de telefoon dus ben steeds heen en weer aan het bladeren.

Ik was na de laatste keer rijden wel even erg onzeker geworden. Zelfs even getwijfeld om voor een kant en klare paardje te kopen en syd te verkopen ... ik weet het echt erg :? maar ik ben nogal snel van slag en denk dan dit was ook te verwachten ik kan dat toch helemaal niet een jong paard opleiden _-:( ik wilde dr graag weg brengen volgende maand maar helaas zit ik door de Corona zonder inkomsten dus daar moest een streep doorheen. Dus alles was de laatste tijd onzeker en prut en als ik in m’n hoofd niet lekker zit botsen we behoorlijk. Gister voelde ik me even een stuk rustiger dus maar even doorgepakt. En wat was dat een goede beslissing! Ik heb voor het eerst in jaren zonder angst gegaloppeerd! Het voelde zo vertrouwd geen angst om te struikelen en wat voelde ze goed! Rechtsom wilde ze weer in staaldraad maar nu was ik dr voor!! Gaf dr meteen een tikje met de zweep op dr kont en het was echt ow sjips okeeeej dan ... en daarna zo lekker gereden.

Afbeelding
Afbeelding

Raakte voor het galopperen nog mijn beugel kwijt en was even een kwestie van terug vragen en dooooor...
moet nog veel werken aan mijn balans maar ik heb in 10 jaar tijd 2 keer op een ander paard gezeten dan sal dus moet nog helemaal wennen aan een paard wat “loopt” ipv sloft.

https://youtu.be/ZemnAwo5s7E

https://youtu.be/U-bPwhaOim4

Sorry als het een beetje warrig klinkt ben nog stuiter de stuiter !

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:53

@ candalisa wat knap dat je alsnog bent opgestapt!
Dat gevoel herken ik wel een beetje, soms denk ik ook ‘waar ben ik aan begonnen’. Maar nu kun je super trots zijn <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:25

Supergoed Candalisa, goed doorgezet! *\o/* Wat doet ze het braaf zo :)

Ahh brave Gentle, lieve snoet heeft hij zo. Wat heerlijk dat hij weer naar huis komt! Hij is idd echt veel minder puppy :))

Die kip _O- _O- _O- Nou krijg ik die niet meer uit mijn hoofd :')

Leuk ponietje om te zien is dat Phuddle :j Aan de longe ziet Maylinn er fijn ontspannen uit iig!

Ik wil graag een paard waar ik bij wijze van spreken op zaterdag lekker mee kan lessen, eens wat wedstrijdjes doen, noem maar op...en dan op zondag heerlijk relaxed mee door het bos kan hobbelen :Y) Dat laatste deel lijkt Pinda ook wel te bevallen <3 :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:08

Jodym dankjewel ! Heb altijd geroepen nou zadelmak maken doe ik echt niet zelf hoor laat ik wel aan de professionals over en voor ik het doorhad zat ik erop. Nu vind ik het lastig om door te pakken maar ik wil zo graag lekker rijden dat ik nu even flink ga doorbijten!

Vientje dat wil ik ook zo graag! Ik zou ook zo graag buiten rijden dat vind ik echt heerlijk maar aangezien er bij ons voornamelijk dijken en slootjes liggen met sal niet gedurfd. Als die iets spannend vond ging ze vaak half in de achteruit maar liet ze zich ook vaak vallen dus ik had van te voren alle ramp scenario’s in m’n hoofd zitten.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:16

Het gevoel van 'waar ben ik aan begonnen, ik kan dit helemaal niet (meer)' is trouwens hier ook heel herkenbaar hoor! Maar goed, alle hulp die ik nu krijg doet veel goed. En Pinda is gelukkig heel nuchter en meewerkend, dat scheelt zoveel!

Ja als de omgeving er niet naar is dan loop je al gauw tegen problemen op, en twijfel is bij buiten rijden funest :\ Waar ik vroeger woonde hadden we de perfecte omgeving, maar ook dat is niet meer. Zie de berichten van de branden bij de Meinweg en Swalmen deze week, zo immens zonde van dat prachtige gebied |( Wat dat betreft ben ik het saaie kale Groningen ook flink zat, iig de omgeving hier :o

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:01

Wat leuk dat ze het zo goed doet Vientje! +:)+ Pinda is ook niet snel onder de indruk van dingen om haar heen volgens mij, of wel?

Oh wat vervelend van je ribben Dilan. Fijn als je inderdaad weer kunt rijden. Guinness’ stuur werkt met bit niet veel beter dan zonder bit.. :') dus ik durf het wel aan.

Wat doet Maylinn het goed Phuddle. Echt een merrie-reactie in mijn ervaring die je omschrijft over het naar de stal rennen. _O-

Wauw CL wat ziet Gentle er goed uit! <3 Fijn dat ie weer lekker naar huis mag en dat je hem dan weer dichtbij hebt. Hij heeft veel geleerd volgens mij. Geniet ervan als ie zo weer thuis is! *\o/*

Hahaha Serenity, die foto van die kip! _O- :=

Wat goed Candalisa! :) Zo zie je maar. Bedankt ook voor de tip van de zalf. Ik smeer nu levertraanzalf en dat werkt ook goed. Het is alleen heel irritant precies een stuk waar een rimpel komt als ie z’n bit in heeft. Dus als het dicht is en eigenlijk goed lijkt, gaat het toch weer stuk. Dinsdag had ik namelijk met bit gereden, maar eigenlijk die teugels los en als veiligheid en de andere teugels aan de neusriem en zelfs toen was het stuk.

Ik herken het gevoel van ‘waar ben ik aan begonnen, ik kan dit helemaal niet’ ook heel goed hoor. Maar ook wij zijn inmiddels echt op de goede weg. Het is ook allemaal best lastig, maar je krijgt er wel een hele goede band met je paard door als je het zelf doet, merk ik. :D

Qua buitenrijden ben ik heel erg verwend. Mijn vriendjes staan echt in de Loonse en Drunense duinen. De toegangsweg naar ons plekje is een bospad. Dus uitrijmogelijkheden genoeg. Dat is dan ook echt wel een van de hoofd dingen die ik doe. Ook omdat ik zelf geen bak heb. Maar lekker veelzijdig met m’n paarden bezig zijn, vind ik het leukst. Dus soms springen we, soms dressuren we en soms doen we een crossles. TREC rijden vind ik kei leuk. Met m’n merrie heb ik meegedaan aan een ride en bike met m’n vader. Dat was ook heel erg leuk.
Zo probeer ik telkens wat nieuws. Met Guinness wil ik straks ook graag WE proberen al denk ik dat ie daar misschien wat te log voor is. Maar we hoeven niet te winnen, als ie er soepeler van wordt hebben we ook al veel gewonnen.
En die samenwerking bij zulke dingen is ook gewoon erg leuk.
Met andere woorden: ik ben overal wel voor te porren en m’n paarden doen wel mee Hahah. O:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:16

Wat is fridandel een schattige pony <3

Ik zag iemand die de stoute schoenen aangetrokken had en onder de man terug gereden was naar huis, weet niet meer wie. Dat gevoel is altijd zo fijn vind ik. Als je eigen projectje ook gewoon betrouwbaar blijkt te zijn.

Candalisa, daar mag je echt heel trots op zijn hoor. Top dat je doorgezet hebt +:)+

Over kippen kalkoenen gesproken. Mijn paard was als 2 jarige al vast voor me ingereden :D

Afbeelding

Ik heb er gisteren voor de 3e keer opgezeten. Zonder hulp opgestegen in de longeerbak, wel nog mijn man met de zweep in het midden maar hij heeft niets hoeven doen, kon zelf stappen en draven.
Daarna nog even in de bak zelf opgestapt en een pasr rondjes gestapt.
Helaas is onze bak heel erg slecht, gewoon gevaarlijk zelfs. Ik zal dus niet proberen te galopperen, dat doen we op den duur wel buiten of ik ga nog ergens anders bakhuur betalen en dan 1x per week daarheen of zo.

Afbeelding

Edit: ja ik moet nodig nieuwe chaps kopen :o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:31

Sizzle, haha ik wil ook een boerderijdier als hulp :+
We hebben op stal wel kippen. En die kunnen onder Mattvey zn buik fladderen, geen probleem. Maar oh wee als ik een touwtje of borstel laat vallen naast m :')

Kruimellover, heerlijk zo dichtbij de Loonse en Drunense duinen :D
Voor ik naar Oostvoorne verhuisde, stond ik aan het Rucphense bos en de Heide. In dat opzicht ben ik dus wel wat achteruit gegaan :o

Al heb je hier ook wel wat mooie plekjes om te rijden. Strand had ik daar bijvoorbeeld niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:38

Afbeelding

Vogels zijn echt handig bij het inrijden :j
Deze kauw heeft de basis gelegd.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 09:42

Ah ja vientje dat wil ik ook :j hoewel ik meer schrik heb voor de haalbaarheid van de wedstrijdjes, dat buiten sjokken zit wel goed denk ik haha

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:06

Kruimellover dat is balen net z’n plekje wat steeds open gaat mss als je voor hey rijden een flinke klodder zalf of sudocreme insmeert? Weet niet of je dan mss de wrijving tegen zou kunnen gaan?
Wat een luxe zeg dat lijkt me echt heerlijk! Hoop wel als we straks verder zijn en m’n vriendin met haar jonkie zover is we ze een keer op kunnen laden om ergens te rijden!

Fransje opstappen wegrijden! Hahaha

Sizzle wow knap hoor! Helemaal zelf opstappen doe ik nog niet zou wel kunnen maar zit tussen mijn oren dat ze dan net in het krukje stapt of iets ben nog aan het oefenen dat ze net als mams naar het krukje toe draait zodat die gewoon in de hoek kan blijven.
Wel jammer dat de bak zo slecht is :( is er niks wat je eraan kan doen om hem beter te maken?

Vientje ah bah mijn vriend werkt daar in de buurt en zegt dat de helicopters af en aan vliegen om het te blussen en veel mensen geëvacueerd zijn. Wat dat betreft is het echt een verschrikkelijk jaar kea bosbranden. Goede vrienden van mij zijn hun huis in Australië kwijt geraakt door de branden pfff ...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:09

Die foto met die kip _O-

Volgens begint ze haar draai nu een beetje te vinden, Phuddle!
Schattig frikandeltje trouwens.

Gentle vandaag lekker naar huis, CL . Weer een nieuwe fase :)

Zo een stoer zwart paard is ook van alle kanten prachtig, xXutopia..

Wat een mijlpaal, Candalisa! Zonder angst in galop! Daar moet je op verder bouwen en het komt dan vast goed. *\o/*

Dat ziet er goed uit voor de 3e keer, Sizzle! Ontspanning en het is dat je erbij schrijft dat het de 3e keer is.
Wat voor hoofdstel/kaptoom heb jij?

Ik wil ook een veelzijdig paard! Beetje hetzelfde idee als kruimellover. Wie weet zijn we elkaar ooit op een WE clinic ofzo.
Buitenrijden is wel een must, daar geniet ik het meeste van! Sta vlakbij de duinen en het strand dus mogelijkheden zijn er wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:13

Ik weet niet meer welk merk dat is, ik denk Ludomar.
Ik ben/was zadelpasser (ben gestopt met klanten) en ik heb een collega die zich op Barocke paarden richt, daar heb ik hem vandaan. Zal eens kijken of het erop staat.

Candalisa, met een ander paard (tuiger) is het me inderdaad wel eens gebeurd dat ze na de eerste keren opstappen het krukje omkiepte en met het voorbeen erin ging staan %)
Dan gaat er wel even paniek door je heen, gelukkig gebeurde er toen niets.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:18

Wij hebben zo een Ikea-krukje dichtgemaakt zodat ze er niet met een been doorheen kunnen.
Is weleens gebeurt met de arabier maar die liep gewoon door en schopte het krukje weg :')
Geen paniek in ieder geval.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:22

In mijn voorbereiding zit overigens ook gooien met een krukje en andere voorwerpe, zulke dingen laat ik liever niet aan toeval over.

Dit zit ook in mijn standaard pakket:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn vorige (zelf gefokte) paard (v. Junior STV).
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:39

Joya was ook de klos vanaf dat ze uit de opfok kwam...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is bijna niets meer raar. Wat in het "echte leven" tegen komen is in ieder geval niet zo raar als de dingen die ik bedenk.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:26

Ik lees straks even bij en reageer, zie briljante foto's voorbij komen iig :))

Onze les is verzet naar morgen. Pinda neemt het er dus maar mooi van :') :z
Afbeelding
Check dat centenbakje _O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:42

candalisa: Wat een knap paard en fantastisch dat je hebt doorgezet! Maar je onzekerheid mag zeker niet de overhand nemen. Aangezien je al lang niet meer rijdt is het misschien ook beter om wat te lessen op een ander paard? Zodat je daar ook je vertrouwen wat terug vindt? Maar ik denk dat we allemaal wel eens het gevoel krijgen van "waar ben ik aan begonnen", ik heb het ook wel eens hoor.

Sizzle: Dat gaat goed zo! Wel klote van de bak.
Fransje en jij hebben wel echt makke lammetjes zo te zien, Marie sprong al in de lucht bij een zadeldakje, van jullie paarden kan ze nog wat leren :=

Wat een leuke foto van Pinda <3 Ze is zoooo knap.

Ik heb gisteren weer eens over Marie heen gehangen en ze was al een pak ontspannender. Volgende week ga ik mijn been er eens over slaan. Ze wordt echt wijs, ook het opzadelen op de poetsplek is geen probleem meer. Donderdag komen de dierenarts en tandarts, ze heeft 2 wolfstandjes die er uit moeten en ze wordt weer ingeënt. Spannend...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:01

Pinda heeft gelijk, lekker chillen!

Bij Joya is het vooral dat nieuwsgierigheid haar angst overheerst. Moet ook zeggen dat ik dat stimuleer maar in aanleg was dat altijd al zo.
In Parelli-termen is ze left brain extrovert.

Dit is eerste keer met plastic zeil oefenen. Hier is ze nog erg puppy, net drie.

https://drive.google.com/file/d/1aiJ1kv-ptpRAP5YmOSsuAuekF-LxVoBu/view?usp=drivesdk

Ik nog zonder handschoenen...

Deze is vooral schattig, afgelopen zomer

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:31

Wat fijn, al die paarden die inmiddels zo gewend zijn aan vanalles :D Is wel heel makkelijk als ze al allerlei gekke dingen kennen :j

Net Mattvey weer gelongeerd. Hij was eigenlijk superbraaf! :D
Zelfs nog stiekem even eraan gehangen :o Ging goed :j