Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar gewoon steeds een beetje nieuwe dingen er bij en het gaat best prima

Ik ben wel eens vaker met Duke gaan wandelen over de straat maar om nou een hele ronde te maken te voet is me wat veel van het goede
Dus Duke is nog nooit echt ver geweest en heeft dus ook een conditie van -7 zowat. Maar ik dacht, als ik merk aan hem dat het genoeg is geweest stap ik gewoon af en de afstand is alleen maar een goede oefening, het is een rondje van een 20-30min dus echt niet overdreven ofzo. En die merrie stond ook al een half jaar stil, die zal wel ongeveer even weinig conditie hebben als Duke, met als verschil dat Duke zichzelf nog wel eens uitput als hij weer hysterisch door de wei rent wanneer ik Dexter meeneem
Buffel is een understatement.
Merrie was dus helemaal niet braaf met opstappen, had nog minder geduld dan mijn 'onbeleerde' 3-jaarse (merrie is 6) en ging al zowat aan twee kanten omhoog nog voor iemand haar voet in de stijgbeugel had. Kun je wel voorstellen dat ik bijna in mijn broek pieste toch
Een paar keer aangeboden om Duke terug op stal te zetten en te voet met haar mee te gaan maar volgens haar zou het beter zijn als we eenmaal aan het stappen waren.
*ik kan altijd afstappen, ik kan altijd afstappen, ik kan altijd afstappen*
Even gaan stilstaan aan de wei van Dexter maar dat doet hij aan de hand ook en ik vind het fijn dat we dat rustig kunnen oefenen. Ik merkte bij mezelf wat spanning telkens als er auto's, wielrenners of fietsers langs kwamen maar Duke gaf er werkelijk geen ene reet om, enkel wat wapperende plastic daar schrok hij even van maar hij ging gelijk in freeze dus ik kan niet gelukkiger zijn! Liever eentje die gaat stilstaan
Oh en wanneer we langs vensters liepen en hij zag zichzelf, dat was ook wel heel erg gek
en ineens waren we al thuis en alles ging super super goed.

Dus deze nog eens geprobeerd en het ging eigenlijk echt heel fijn! Ik heb misschien wat veel contact gehad onderweg als ik het achteraf bekijk, daar moet ik op letten. Grappig ook hoeveel teugel ik over heb vergeleken met Dexter 

Ze was echt heel heel heel zenuwachtig en volgens mij gewoon doodsbang hahaha

Maar ik wilde graag eens weg zonder Dexter, Duke moet echt van dat geplak af dus ben blij dat ik het gedaan heb maar achteraf gezien hadden we mogelijks beter een andere merrie meegenomen haha.

Aan de voorkant kan er aan beide kanten nog een rund bij haha
Mijn trailer is ruimer maar mag dan weer minder laden (2700kg ipv 3500kg bij die van mijn schoonbroer)
Normaal in de merriekudde is Dexter altijd degene die wacht houdt maar ze stonden nog geen 10min hier aan het water en hij lag al strike.

Paarden in de kleine wei gezet, Dexter los gelaten want die doet zijn ding wel. En Duke opgezadeld, ready for action!
Ik heb een filmpje gemaakt:

) en hij krijgt het sturen ook steeds beter door! Dan ben ik wel blij dat we met die lange lijnen al een tijdje bezig zijn

Iemand singel kopen? 3x gebruikt