De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:48

Haha ik spuit Harley nu geregeld af aan de benen.
Vandaag gaan wandelen en kwamen op een bospad met véél plassen. 1 plas zo breed dat erlangsaf onmogelijk was, springt Harley er overheen.
Bij een andere die zowel breed als lang was gaf ik alle teugel aan hem, ging hij drinken en liep drinkend door de plas. Heb hem toen wel uitbundig beloond.
En op de koop toe begon het aan het eind van de wandeling te regenen. Maar dat vond hij niet fijn, oortjes naar opzij en sneller door stappen.

Azmay, Geef jij nog vitalbix? Mijn zak is op en wil eigenlijk opnieuw bestellen. Twijfel alleen aan de maat, 7kg of de grotere zak.

Nies_

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:55

Is ook gewenning hoor. Impala ging eerst al naar binnen als hij ook maar dacht dat het ging regenen, nu staat hij vaak gewoon buiten in een flinke regenbui. Alleen natte voeten wil hij niet hebben :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:08

Art_Ificious schreef:
Haha ik spuit Harley nu geregeld af aan de benen.
Vandaag gaan wandelen en kwamen op een bospad met véél plassen. 1 plas zo breed dat erlangsaf onmogelijk was, springt Harley er overheen.
Bij een andere die zowel breed als lang was gaf ik alle teugel aan hem, ging hij drinken en liep drinkend door de plas. Heb hem toen wel uitbundig beloond.
En op de koop toe begon het aan het eind van de wandeling te regenen. Maar dat vond hij niet fijn, oortjes naar opzij en sneller door stappen.

Azmay, Geef jij nog vitalbix? Mijn zak is op en wil eigenlijk opnieuw bestellen. Twijfel alleen aan de maat, 7kg of de grotere zak.

Die van mij krijgen nog vitalbix ja, ik bestel altijd 30kg per keer. Donkere plassen lopen die van mij ook wel omheen overigens, kan ik me ook wel voorstellen. Diva is ook al eens een sloot in gewandeld dus ze heeft geleerd :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:20

oeh in een sloot gewandeld. Ja die donkere plassen, dan zien ze ook niet hoe diep het is. Wij overigens ook niet ;)

Ik denk dat ik een grotere zak ga kopen dan. Mijn stalvriendin wil dat ook proberen voor haar paard (juist 2 dagen geleden 3 jaar geworden) en als het goed gegeten wordt kunnen we de zak delen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:27

Het zijn nu wel grotere brokken geworden. Ik vind het geweldig voor het clickeren overigens maar sommige paarden eten het moeilijker blijkbaar. Die van mij eten alles wat eetbaar lijkt dus voor hun geeft het niet.

Een plaatje van mijn monstertjes.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:01

ik had bij een recensie al gezegd dat de brokjes best groter mochten dus is niet zo erg :)

Hierbij twee foto's van vandaag. Jammer van de miezerige regen want anders waren ze een stuk scherper geweest.

Afbeelding
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:29

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:41

Is Fin weer helemaal bijgekomen van z'n verwondingen?

Ik heb Impala vandaag gepest met een douche :))
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:31

Z'n knie gaat elke x weer open omdat het op een bewegingsplek zit dus daar groeit nog geen haar. Verder heeft hij gelukkig nergen last van loopt ook gewoon goed enzo :j

Impala is knap <3 <3 had je er inmiddels als opgezeten?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:14

Impala is schattig! Echt zo'n grote knuffelbeer :)

Mooie foto's Art_Ificious!! Ik vind de miezerregen opzich nog wel wat hebben zo.

Leuke foto van je duo Azmay!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:49

Ah gelukkig. Knie is ook wel een vervelende plek natuurlijk.

Ik heb er een paar keer opgezeten al :j Doet ie eigenlijk heel makkelijk, pak hem nu 1 keer per 1-2 weken, maar wil hem nu wat vaker gaan "rijden".

Het is inderdaad echt een knuffel, Nessie! Dat zijn hengsten/ruinen toch sowieso wel makkelijker dan merries.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:51

Iris, mijn 3 jarige zwarte, zou vandaag naar de kwpn stamboekopname in Boyl.. Helaas kreeg ik een paar dagen geleden van degene waar ze in training staat te horen dat ze een ongelukje had gehad.. Niet heel ernstig, maar wel een wond op het been, pijnstiller en een paar dagen rust voorgeschreven door DA.. dus helaas kon ze vandaag niet mee. Nu hopen dat ze volgende week goed is voor de opname in Bronniger..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:15

Wat gaaf dat hij het zo goed doet!

Donja balen zeg :( hopelijk is ze gauw weer helemaal fit.

Ik had vanmorgen les en heb echt nog nooit zo Fijn gereden netjes nageeflijk en actief. Insturcteur was helemaal tevreden vandaag :) ben zo trots op die kleine gup kan echt niet wachten tot we mogen starten in januari :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:26

Je mag zelfs in oktober al B starten he :) Fijn dat hij het zo goed doet!

Vervelend, Donja! Hopelijk kan ze volgende week wel. Moet je anders nog een jaar wachten?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:33

Nee mennen is pas vanaf 4 jaar helaas die hebben andere regels dan ohz.

Net nog even wezen shoppen ging eigenlijk alleen de voor beschermers halen :o

Afbeelding

Had vorige week ook al de achterbeschemers gekocht :D (kleur vertekend op de foto.)

Afbeelding

Hoop dat ze qua kleur een beetje bij elkaar passen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:05

Oh, ik wist niet dat het over mennen ging. Onlogisch eigenlijk, het is toch van vroeger uit gebruik een paard eerst voor de wagen te zetten en er dan pas op te gaan zitten. :+

Lekker geshopt dus :))

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:15

Met mennen is alles later. Dressuur/vaardigheid 4 jaar en marathons en samengestelde is 5 jaar heel apart maarja wat doe je eraan haha.

Nee erop zitten is beetje zielig met mijn lengte en gewicht :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:18

Mogen ze van mij ook wel instellen in de bereden sport :o
Ik had Diva nu ook wel voor de kar willen zetten omdat me dat prettigere belasting lijkt met een licht karretje dan erop zitten. Maar ze is nog vrij iel en ik heb het geld en de energie niet om een kar te kopen of haar te (laten)beleren.

Misschien over een paar jaar O:)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:45

Opzich vind ik het ook geen verkeerde regel hoor. Zeker voor en marathons niet. Je mag vanaf 4 jaar wel meedoen in de jonge paardenrubriek.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:02

Als volgende week niet lukt, dan zou evt de week erop nog in noordholland kunnen.. maar we hopen natuurlijk dat ze volgende week weer goed is

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:23

Vanochtend weer les gereden met chameur. Ik rij hem 1 keer in de week tijdens de les van een half uurtje. Ik reed hem eerst met een gecombineerde neusriem die erg los zat maar blijkbaar vind hij de druk op zijn kaken niet leuk want elke keer gooide hij zijn tong of over het bit of naar buiten. Nu heb ik een lage neuariem die ook erg los It en hij doet het niet meer. Ook is hij veel makkelijker met rijden. Meer gefocesd en is hij meer nagevelijk en beter te sturen. Misschien was de gecombineerde neusriem toch niet zijn ding. Mocht de lage even lenen van mijn instructrise en heb hem nu zelf besteld. Ben benieuwd hoe het op langere termijn zal gaan. Maar voor nu trots op mijn kleuter

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:57

Harley moest eerst wennen aan zijn lage neusriem. Dit deed hij door met zijn hoofd op en neer te schudden. Maar na enkele keren heeft hij het niet meer gedaan.

Heb het bit nu ook wel een gaatje losser gedaan. Die zat misschien ook te hoog.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:45

Gisteren en vandaag Siebert klaar gemaakt voor onze 'grote dag' morgen , dat is proberen om erop te gaan zitten. Ik ben altijd alleen met hem , vanaf morgen niet meer dan krijgen we hulp.
Ik vind het zo een fijn gevoel dat we elkaar zo door en door kennen! Ik mag zowat alles van hem , met het zadel bewegen , erop gaan hangen , met mijn ene voet in de beugel ... Hij is altijd zo rustig en mega nieuwsgierig! Komt hij echt kijken wat ik aan het doen ben :)
Ik denk dat hij er klaar voor is , mijn mooie vent <3
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:34

Azmay schreef:
Mogen ze van mij ook wel instellen in de bereden sport :o
Ik had Diva nu ook wel voor de kar willen zetten omdat me dat prettigere belasting lijkt met een licht karretje dan erop zitten. Maar ze is nog vrij iel en ik heb het geld en de energie niet om een kar te kopen of haar te (laten)beleren.

Misschien over een paar jaar O:)

Tja, maar weet je wat het is? Een paard met een klein beetje talent kan die proeven echt wel lopen, al vind ik met 7 lichte tour al discutabel, maargoed daar ligt het probleem niet en wat mensen thuis trainen heb je toch geen invloed op. Ik weet niet of je weleens die jonge dressuurpaarden wedstrijden kijkt, maar dat vind ik nou ook geen voorbeeld van wat wenselijk is en dan doel ik dus niet op die 4 passen wijken want dat is zo moeilijk niet.

Fijn dat Charmeur goed ging! Ik heb er ook een op lage neusriem, kan best wat schelen hoor. Heb Impala er een keer mee gelongeerd, die ging juist heel vervelend doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:06

Het is niet dat chameur vervelend was met gecombineerde neusriem. Ik.merkte gewoon aan hem dat hij het niet fijn vond en dat uitte zich in tong over het bit of tong naar buiten gooien.nvoor mij niet prettig maar voor.hem al helemaal niet. Had alles wel heel los zitten ( kon er makkelijk 3.vingera tussen doen) maar op de een of andere manier zat het hem niet lekker. Met de lage neuariem heeft hij geen een keer zijn tong over het bit gegooid of naar buiten gestoken waardoor hij meer op mij gericht was en daardoor ook beter nagevelijk was zonder geklooi. We zullen zien of het hiermee opgelost is. Mijn instructrise beval het mij aan en zij heeft toch al heel wat paarden beleerd en naar de top gereden en torn u tow heeft ze gelijk dus luister goed naar qat zij zegt.