Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:01

MyWishMax schreef:
Van die adverteerder zijn toch meer paarden langsgekomen die onvoordelig op de foto's staan en redelijk duur zijn? :D

En dat terwijl ze falliet zijn. Zou je toch verwachten dat ze de boel een beetje snel kwijt willen?

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:02

Ik snap het ook echt niet.
Volgens mij stonden die bokken er in maart al op toen ik aan het kijken was. :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:03

welmoed__ schreef:
MyWishMax schreef:
Van die adverteerder zijn toch meer paarden langsgekomen die onvoordelig op de foto's staan en redelijk duur zijn? :D

En dat terwijl ze falliet zijn. Zou je toch verwachten dat ze de boel een beetje snel kwijt willen?

Musterd failliet??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:04

maart 2010 bedoel je need :7

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:06

Yup volgens mij wel, is hier toch ook een keer voorbij gekomen?
Ze hebben de hele boel ook te koop staan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:07

Nouja, toen had ik m'n grote liefde nog. Dus keek ik er niet zo vaak op als toen en nu. :P

SophievdV

tita schreef:
je gaat snel starten pletje :) zie ik.

Snel.. snel.. wat is snel? :P :D Hij is bijna B-klaar. Basis zit er wel in, moet nog even ietsje fijner. Hij pakt het werk goed op. Volgende week hebben we onze eerste privéles. Heb er zin in!

Nicole

Zit een beetje met een dubio..

Bij ons op stal was een vos niet verkocht maar die heeft een super leuk hoofdje ect.. maar is door die veiling zo slecht op de foto gezet dat hij vind ik niet uit ziet..

Afbeelding
Deze gaat nog.. Is de meest schappelijke

Deze heb ik toen in land van hem gemaakt, maar is een onwijs lief en vriendelijk dier..
Afbeelding

Aan de ene kant denk ik Ja een leuk projectje.. word 4 dus kan bezig gaan met zadel mak maken en beetje spieren en vet op kweken en mooie foto's dan is ie zo weg.. Aan de andere kant de HK's starten over 6 weken en daar loopt altijd wel wat tussen wat ik helemaal gaaf vind en niet door de eerste bezichtiging komt.. :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:08

welmoed__ schreef:
Yup volgens mij wel, is hier toch ook een keer voorbij gekomen?
Ze hebben de hele boel ook te koop staan.

nou als je failliet bent verkoopt de curator de boel hoor ;)
maar goed ..volgens mij adverteren ze al 3-4 jaar met " uitverkoop " , "stopzetting " etc ..maar ze blijven maar fokken etc en van de prijzen val je steil achterover

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:11

Die Warrant vind ik ook een schatje om te zien Nicole.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:11

Pletje123 schreef:
tita schreef:
je gaat snel starten pletje :) zie ik.

Snel.. snel.. wat is snel? :P :D Hij is bijna B-klaar. Basis zit er wel in, moet nog even ietsje fijner. Hij pakt het werk goed op. Volgende week hebben we onze eerste privéles. Heb er zin in!

Toppie hoor :j

Wij hebben as weekend weer voor eerst prive-les sinds het opbouwen van haar problemen afgelopen zondag hadden we springles voor de 1e keer nog nooit gesprongen onder het zadel, ze sprong alles zonder te weigeren enkeltjes/dubbeltjes.. met en zonder galop <3 super gedaan alleen 3 drafbalkjes was nog een probleem.. want moeten die in een keer of... moet ik daar allemaal overheen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:13

Bij musterd is alles te koop, laten we het daarop houden. Alleen voor zulke idiote bedragen (weet ik uit directe bronnen) dat niemand daar nu zin in heeft. :)

Manenexceem is mij inderdaad bekend. Mijn pony die ik half augustus heel leuk verkocht heb was een kruising fries, en kampte met hetzelfde probleem. Beginnende kalende plekjes maar als je niet oppast schuren ze alles tot bloedenstoe af. Hier gelukkig altijd stabiel kunnen houden, maar inderdaad een goed aandachtspunt om rekening mee te houden in de zoektocht.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:13

Zou ook kunnen, maar zag sinds kort dat de stal ook te koop stond.

Nicole, ik vind het een erg gaaf dier en zeg doen, mits hij niks mankeerd natuurlijk.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:16

welmoed__ schreef:

Nicole, ik vind het een erg gaaf dier en zeg doen, mits hij niks mankeerd natuurlijk.

1tjes op rontgen rapport en dacht ik bij 1 een 2tje.. voor de rest klinisch oke..

Maarja dan ben ik weer bang dat wat op hk loopt mis loop :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:17

@ Nicoel leuk hoofd, meer kan je er niet over zeggen.
Laten we eerlijk zijn beetje hengst wat leuk kan springen maar toch niet doorgaat naar de 2e bezichting...kost gewoon een flink bedrag.

Je gaat echt geen topper scoren voor 8000-12000 euro :n en tuurlijk zijn er genoeg andere paarden die voor minder weggaan.
Ik snap niet dat je niks kunt vinden op SH... gewoon een leuk basispaard en opleiden tot Z-springen verkopen en met dat geld kun je weer verder.
Ik zie genoeg op SH

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:18

Nicole schreef:
welmoed__ schreef:

1tjes op rontgen rapport en dacht ik bij 1 een 2tje.. voor de rest klinisch oke..

Ach en dan koop je iets op de HK (wat toch altijd een minder paard is want de beste gaan door) en vervolgens staat je droompaard een half jaar later op SH :P

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:19

Gewoon even een vraag uit nieuwschierigheid maar wat gebeurd er met de paarden die niet geveild zijn ?
Komen deze paarden ook allemaal van 1 en dezelfde fokker ?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:20

Nicole schreef:

Dat is Eagle spirit (?) die ik een paar pagina's terug opperde toch?
Vond het van de gehele veiling nog het meest aansprekende diertje.
Ik zou zeker eens gaan kijken of je er serieus iets mee kunt, want net zoals tita zegt; Voor 8000 - 12000 ga je geen voormalig bezichtigingstopper scoren over het algemeen. Deze leuk oprijden en dan kun je altijd weer verder zien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:20

Gewoon die gaan terug naar de eigenaar en vaak zelfs nog veilt de eigenaar zelf mee := om te prijs op te krikken of hij bied op zijn eigen paard omdat ie de prijs te laag vindt en houdt hem liever zelf.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:23

tita schreef:
@ Nicoel leuk hoofd, meer kan je er niet over zeggen.
Laten we eerlijk zijn beetje hengst wat leuk kan springen maar toch niet doorgaat naar de 2e bezichting...kost gewoon een flink bedrag.

Je gaat echt geen topper scoren voor 8000-12000 euro :n en tuurlijk zijn er genoeg andere paarden die voor minder weggaan.
Ik snap niet dat je niks kunt vinden op SH... gewoon een leuk basispaard en opleiden tot Z-springen verkopen en met dat geld kun je weer verder.
Ik zie genoeg op SH

daar zeg je het goed JIJ ziet genoeg op SH.. En ik niet iedereen toch zo zijn type waar hij of zij op valt?

En wie zegt dat ik zo verschrikkelijke topper moet scoren? Er gaan genoeg mooi uitziende paarden die goed kunnen bewegen (maar niet goed genoeg als hengst of het is niet wat ze zoeken) voor dat geld weg want er moet plaats gemaakt worden.. Ik heb ook gezegd ik zou liever voor dressuur paard willen gaan nu, ik ben al Z springen geweest..

Zie luca.. Kwam niet door de eerste bezichtiging omdat hij zich 1 niet liet zien en niet was wat ze zochten.. zoiets moet je met geduld afwachten en tref je vast nog wel iets.. Ik ben daarom ook niet GEHAAST op zoek naar een nieuwe ik heb de tijd..

Voordeel voor mij is natuurlijk weer, zie ik een leuke pony hengst dat ik denk Ja die vind ik ook gaaf kan net zo een pony hengst worden als een paard hoor incl dat ik niet eentje hoef die 1.70 word maar is 1.60 groot zat voor mij..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:25

tita schreef:
Gewoon die gaan terug naar de eigenaar en vaak zelfs nog veilt de eigenaar zelf mee := om te prijs op te krikken of hij bied op zijn eigen paard omdat ie de prijs te laag vindt en houdt hem liever zelf.

Deze zijn van 1 en de zelfde eigenaar.. En ik ken ze goed en zo gaat het gelukkig niet!

Pinda_Dipje schreef:
Nicole schreef:

Dat is Eagle spirit (?) die ik een paar pagina's terug opperde toch?
Vond het van de gehele veiling nog het meest aansprekende diertje.
Ik zou zeker eens gaan kijken of je er serieus iets mee kunt, want net zoals tita zegt; Voor 8000 - 12000 ga je geen voormalig bezichtigingstopper scoren over het algemeen. Deze leuk oprijden en dan kun je altijd weer verder zien.

This inderdaad die.. En het hoeft voor mij ook geen bezichtigings topper te zijn.. Ik weet gelukkig nog wel wat ik wel of niet zou kunnen betalen voordat ik daadwerkelijk verliefd word en teleurgesteld word..
Laatst bijgewerkt door Nicole op 10-10-12 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:26

Dus deze paarden hebben verschillende eigenaren ?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:27

viphorse schreef:

Zie mijn bericht... zijn gewoon van 1 eigenaar

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:28

viphorse schreef:

huh nee

Ik bied aan bertje
Ik wil 10.000

bieding begint
bertje 3000
ikkk oliebol bied 5000
ander bied 8000
ik bied 10000

niemand bied meer ik neem bertje mee terug naar huis

Ja paard kan meerdere eigenaren hebben als ie heeeeel goed is. :) omdat een persoon niet kan betalen

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:29

Ik zie er zat leuks tussen staan , ik had het wel geweten Nicole . En net wat andere zeggen anders leuk zadelmak maken en lekker mee aan de gang gaan en dan verder weer zien. Als je er nu al heel de tijd aan het paard denkt is het een goed teken.
Helaas zegt manlief dat 4 paarden genoeg zijn |o anders had ik het ook wel geweten.