Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:59

kunamosity schreef:
Afgaand op de volgende advertentie, eat vinden jullie van deze pony (om te rijden, niet om mee te fokken).

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/59 ... e-fok.html

Ik vraag dat om bepaalde reden. Wie die reden wil weten mag me PB'en.

Ik ben niet zo van de Tinkers, maar wat is je doel? Wedstrijden of lekker door het bos? En hoe is degene die erop moet?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:03

tita schreef:
@ Lante ergens wel de mijne is wel optijd zadelmak gemaakt......maar blijft toch komende jaren een groentje
Sommige paarden zijn gewoon laat rijp.

Ja, dat herken ik wel, maar om ze dan pas met 6 jaar te beleren is mij te laat, dan zijn ze vaak al zo gehard en gesterkt in dat sensibele gedrag dat het er moeilijk tot niet helemaal meer uit te rijden is. Je kunt ze ook gewoon als 4 jarige aanrijden en dan at rustig aan doen.

Mooie Zizi Top!!

Tinkers zijn niet mijn ding, maar misschien een leuk project voor een liefhebber met ervaring en handigheid....

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:03

Pletje123 schreef:
Sassi: gaaf dier!! Maar.. is ze nou zo massaal of kan er misschien nog wat vanaf? :o

Hij is niet te vet als je dat bedoelt. Hij is lekker aan het ontwikkelen laten we maar zeggen ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:04

ook ik ben absoluut niet van de tinkers maar ik denk dat het paard best geschikt is om te rijden maar misschien niet voor een kind van 9 :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:05

Somebody_ schreef:
Alvast een voorzichtig gefeliciteerd voor alle mensen die gaan keuren of een paard ter beschikking krijgen!
Nicole, hoe is het met de voortgang van de keuringen? Die 'zwarte van jou' is zooo gaaf!

In afwachting.. Worden helaas deze week pas gekeurd beste man had vorige week geen tijd om 14 hengsten röntgen te laten keuren.. Maar deze week beloofde hij mij.. DUSSSS afwachten weer :')

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:06

Tinkers kunnen juist heel koppig en eigenwijs zijn, gister nog wat leuke verhalen gehoord :)
Voor een kind is dat helemaal lastig.
Heel anders dan een meewerkende KWPNer!

Somebody_

Nicole schreef:
Somebody_ schreef:
Alvast een voorzichtig gefeliciteerd voor alle mensen die gaan keuren of een paard ter beschikking krijgen!
Nicole, hoe is het met de voortgang van de keuringen? Die 'zwarte van jou' is zooo gaaf!

In afwachting.. Worden helaas deze week pas gekeurd beste man had vorige week geen tijd om 14 hengsten röntgen te laten keuren.. Maar deze week beloofde hij mij.. DUSSSS afwachten weer :')

_/-\o_ Poeh! Jij hebt een geduld, knap hoor. Dan blijven we maar duimen..

Needje

kunamosity, er staat in de adv dat ze flink kan bokken. Is dat wat je wilt? (al kan het maar zo zijn dat er gewoon iets niet lekker zit in r rg ofzo)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:07

duimen dat hij goedgekeurd wordt! kom je hem wel melden in ons olivi topic als het allemaal doorgaat :)

leuk dier sassie

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:09

Somebody_ schreef:
Nicole schreef:

_/-\o_ Poeh! Jij hebt een geduld, knap hoor. Dan blijven we maar duimen..

Zo voelt ook voor mij hoor had al bijna op stal kunnen staan :') ik vind hem erg gaaf dus moet gewoon door bijten.. Enige vervelende is dat ik nog geen richting van de vraagprijs weet dus nog niet helemaal weet waar ik aan toe ben..

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:22

Marus schreef:
Wauw Seven!! Ben zeer benieuwd ooit naar fotos van jullie...Succes ermee!

Poeh ik ben gister wezen kijken en tot over mijn over verliefd! Damn wat is het mijn droompaard, en ook een mooie combinatie...Hij past gewoon bij mij :D .Enige maarrrrrr is dat hij zijn dikke strot wat tegen je gebruikt, hij is zooooooo zwaar in de hand. Aan het einde had ik een paar stukjes dat hij los liet en toen was ie super gaaf. Ik denk zelf dat dat wel op te lossen is. Ze rijd hem echt heel weinig dus hij word niet getraind. Ookis hij wel aardig kijkerig, maar goed dat is voor mij niet een heel erg groot probleem. dat wegschiet gedrag ben ik wel gewend.

Het kon een tweelingbroer zijn van de Houston die ik 4 jaar heb gereden! Helemal WAUW

Ik was getuige van het moment dat marus verliefd werd haha en begrijpelijk ,geweldig dier en een prachtige combi!!!!!spannend!!!!of het um wordt!!!!!!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:32

Nefertarie schreef:
Tinkers kunnen juist heel koppig en eigenwijs zijn, gister nog wat leuke verhalen gehoord :)
Voor een kind is dat helemaal lastig.
Heel anders dan een meewerkende KWPNer!

Ik ben gek op eigenwijze flegmatieke paarden. Zeg maar de leftbrainers! :o

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:33

sorry...fout geplaatst

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:43

Hallo allemaal,

Er zit hier behoorlijk wat ervaring naar mijn idee! Ikzelf ben me aan het oriënteren, nog niet iets definitief in mijn hoofd, maar als er ruimte voor een paardje is, ben ik op zoek naar een leuke, ongecompliceerde pony of paard, voor zowel recreatief rijden, mennen en 'lol met je knol'

Nu kwam ik de volgende tegen, en was erg benieuwd naar jullie mening over wat dat dan zou mogen kosten.
Ik schrok nl nogal van de vraagprijs, maar dat kan ook mijn onervarenheid wezen :)

Kan ik hier de vraagprijs ook neerzetten of is dit 'onbeleefd' als de verkoper die niet bij de ad heeft staan?

http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618

(zoals je aan mijn onderschrift ziet, ben ik nog bezig met een euhh..'hobbel' in de weg, komt vast goed :) )

Alja

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:49

ik denk dat die mensen best gek zijn met een pony en dat er daarom veel emotionele waarde bijzit..
zelf vind ik hem niet meer waard dan 1200 euro maar het is ook absoluut mijn type pony niet...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:52

Maar ze rekenen er waarschijnlijk 1300 euro bovenop ivm dat zadel. :P

Kaja

Lante schreef:
tita schreef:
@ Lante ergens wel de mijne is wel optijd zadelmak gemaakt......maar blijft toch komende jaren een groentje
Sommige paarden zijn gewoon laat rijp.

Ja, dat herken ik wel, maar om ze dan pas met 6 jaar te beleren is mij te laat....

Véél te laat.... En als je denkt dat je het voor het dier doet, denk dan nog maar eens want je 'pakt' het dier er juist mee!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor deze Jazz geldt.

Caro_W

Dan heb ik dezelfde prijs in gedachten als jij, met misschien wat uitloop omdat ze leuk aan mijn wensen voldoet. Maar de vraagprijs ligt daar ver, ver, ver boven. Het zadel wat er bij zit, zou dat nu ongeveer 800 à 900 waard zijn? Dan nog ligt de prijs..jaja, er ver ver boven :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:53

je mag me best wel een pb sturen met de prijs want word nu toch wel nieuwsgierig ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:56

Kaja schreef:
Véél te laat.... En als je denkt dat je het voor het dier doet, denk dan nog maar eens want je 'pakt' het dier er juist mee!

Zoals ik het lees geldt dat ook vrijwel zeker voor deze...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:00

Lante schreef:
Kaja schreef:

Zoals ik het lees geldt dat ook vrijwel zeker voor deze...

Maar dat zijn aannames... :o

Ook al denk ik dat je gelijk hebt, weet je natuurlijk maar nooit wat er al met het dier gebeurd is.
Best kans dat ze het met 3/4 jaar al 'geprobeerd' hebben, maar niet gelukt is.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:02

Wat leuk allemaal mensen in afwachting van de keuringen!

Mijn merrie is ook pas met 5 ingereden, was nog echt een puppy en heeft eerst een veulen gehad.
Maar jemig wat heeft me dat een moeite gekost.
Paard was al zo veel meer bewust van haar kracht en lichaam. Is geen makkelijke weg geweest, ze was gewoon echt te snel voor me.
Overigens ging het met goede begeleiding steeds beter en heb ik er nu na 2 jaar echt een heerlijk paard aan.
Maar opstappen en wegrijden is het niet geweest.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 24-09-12 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:02

@Seven: wat ontzettend leuk voor je! Lijkt me een superdier, zo te zien en er zijn redenen genoeg waarom een paard niet veel doet, zo lopen ze hier ook rond en dat heeft absoluut niets met de paarden te maken. Alvast heel veel plezier!
Heb je trouwens een advertentie gezet, waarop de eigenaar gereageerd heeft?

@Pletje: lijkt me ook een heel leuk paard :j , ik ga voor je duimen :j . Lijkt me ook helemaal wat je zoekt!

@Marus: ook al het droompaard tegen gekomen, succes!

@Caro: ik begrijp dat de prijs te hoog is, ik word uit de beschrijving niet echt wijs, zie niets wat een eventuele prijs zou moeten rechtvaardigen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:05

@caro, ik weet niet precies wat de prijs is maar volgens mij is het een goudeerlijk en braaf dier, daar hangt ook een prijskaartje aan.
Maar de rest zal denk ik vooral emotionele waarde zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:13

Caro_W schreef:
Dan heb ik dezelfde prijs in gedachten als jij, met misschien wat uitloop omdat ze leuk aan mijn wensen voldoet. Maar de vraagprijs ligt daar ver, ver, ver boven. Het zadel wat er bij zit, zou dat nu ongeveer 800 à 900 waard zijn? Dan nog ligt de prijs..jaja, er ver ver boven :(

ik ben nu ook wel benieuwd naar de prijs.

ik hou wel van dat soort dieren, niet voor mezelf omdat ze niet bij mijn doel passen. maar ik snap wel dat mensen zo'n paard leuk vinden

kennis van mij heeft jaren geleden ook zo'n vergelijkbare kruising gekocht, die was alleen 4 jaar oud en kende nog minder.
daar heeft ze geloof ik ook een bedrag van 3 a 4 duizend voor betaald, al was dat wel nog in de 'goede tijd'
je hebt maar één liefhebber nodig natuurlijk....

zo'n zadel moeten verkopers niet meetellen in de prijs vind ik, al vrees ik dat ze dat wel doen.