Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
guccio schreef:Hallo dames,
Ik wil even laten weten dat vanochtend de haf die ik wil kopen goedgekeurd is
Dankjewel voor jullie adviezen over de keuring. Ik had een ontzettend leuke aardige kundige veearts.
Hj heeft een bemerking op lichte zomereczeem en is zo'n 100 kg te zwaar maar niets nieuws dus komt hij lekker naar zijn nieuwe huis volgende week
Seven schreef:Ik ben misschien eigenwijs (laat dat misschien maar weg) Maar ik geloof dat veel exceem dieren helemaal geen last hebben van knutten/ vliegjes maar meer van een verkeerd rantsoen, vooral de dik/eiwit gevoelige rassen hebben exceem en dat zie je meer hier in nl dan in andere landen waar het het zelfde klimaat is.
De zeelucht zal ook voor het voer (hooi etc) wel een andere uitwerking hebben.
Edit dat zegt dus niet dat elke excemer het door voer komt, maar heb bij een stal waar ik werkte zoveel verbetering kunnen zien enkel door verandering in het rantsoen
Seven schreef:Ik ben misschien eigenwijs (laat dat misschien maar weg) Maar ik geloof dat veel exceem dieren helemaal geen last hebben van knutten/ vliegjes maar meer van een verkeerd rantsoen, vooral de dik/eiwit gevoelige rassen hebben exceem en dat zie je meer hier in nl dan in andere landen waar het het zelfde klimaat is.
Edit dat zegt dus niet dat elke excemer het door voer komt, maar heb bij een stal waar ik werkte zoveel verbetering kunnen zien enkel door verandering in het rantsoen