Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dees schreef:Helemaal wit vind ik juist helemaal geweldig!
Die fries is trouwens helemaal niet raar. Het gevaar van de weke rug zie ik bij dit exemplaar op deze foto's niet echt terug hoor...
Bruine Pre's zijn altijd veel te duur in NL.
tita schreef:O waarom geen Rhodium...
Over het algemeen van horen zeggen zijn veel Rhodiums rotbokken (ja weet het niet allemaal) en papa zelf kan niet eens meer de ring in zonder te flippen. Hij is zeer sensibel en gespannen wat ie dus regelmatig door fokt.
Helaas ken ik dus 2 Rhodiums die zich niet laten berijden en na ons tafelronde op stal kwamen er dus nog meerdere verhalen los.
? Ziji schreef:Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat zouden jullie uitgeven aan een goedgekeurd paard (ruin, merrie hengst maakt niet uit) met een goede afstamming, met potentie voor de hogere dressuur? Puur nieuwsgierigheid....ik zie nl bedragen voorbij komen waarvan ik denk huh? Kun je daar een goed gezond paard voor kopen waar je de wedstrijdsport in kan?
Geryon schreef:Dat vind ik best raar. Ik weet dat het erom gaat wat de gek ervoor geeft. Maar een paard met potentie hoort gewoon duurder te zijn, of zijn toekomstige ruiter nou de potentie eruit kan halen of niet..
_Lorette_ schreef:Doe mij zo'n wit Welshje, die vind ik fantaaaastisch.Niet in een andere kleur, maar wit!

Pletje123 schreef:grauwman schreef:Zo ken ik een paard welke op 4 jarige leeftijd potentie had, voor 25.000,- euro aan de huidige eigenaar is verkocht en nu niet eens een L proef kan starten omdat het paard niet in de linker gallop kan aanspringen omdat de eigenaar de potentie niet heeft.
Schrijnend is dat...
grauwman schreef:Het is echt zonde van het paard. Feit is dat de ruiter het niet door heeft want het ligt altijd aan de instructie dus moeten we maar weer op zoek naar iemand anders. Ze blijft nooit ergens lang genoeg om echt iets te kunnen leren. Het paard is inmiddels 9 en heeft dus nooit aan de potentie kunnen voldoen. Sommige mensen zijn nou eenmaal blind en denken dat ze het met een duur/ goed bewegend paard wel redden.