Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:53

Johnnydepony schreef:

Dit paard heb ik als 2 jarige gekocht en op zijn 5e is de spat geconstateerd door een vochtbult op het spronggewricht.
Hij heeft er nooit kreupel aan gelopen. Op zijn 6,5e is hij verkocht aan mijn oude staleigenaar aangezien wij onze eerste koophuis kochten en ik zelf geen 2 paarden kon onderhouden. De oude staleigenaar verhuurde paarden en kwamen recreatieruiters op stal dus ik dacht dat zit wel goed. 2 maand later hoor ik van iemand die daar nog op stal stond dat hij geld problemen had en het paard af ha laten keuren en geld kreeg uitgekeerd. Hij heeft het paard terug gekocht van de verzekering voor een lag bedrag en weer verhuurd. Uiteindelijk 2 maanden later heeft hij meerdere paarden te koop gezet ivm de financien en heb ik hem weer lekker teruggehaald en staat hij nu lekker op de wei en wordt 3 keer per week dressuurmatig in de bak gereden en in het bos (wij staan letterlijk in het bos). Nu ben ik zwanger en gaan we trouwen en moet ik echt de keuze maken om te kijken of ik een goed huis kan vinden voor hem. Ik vraag er iets meer dan de slachtprijs voor zodat ik meer serieuzere reacties krijg en de kans op handelaren en mensen die aan slacht denken uitsluit aangezien hij dus echt nooit last heeft gehad. Hij had ook niet afgekeurd hoeven worden..
Ik snap dat iedereen gelijk denkt oh risico etc etc dat is ook helemaal waar, maar ik heb er een eerlijk verhaal bij gezet en probeer gewoon een goed huis te vinden. Er komen een hoop gekke mensen op af, mensen die hem gratis willen, een mail sturen voor 200 euro kom ik hem ophalen en mensen die vragen wat spat is. Dit is totaal niet wat ik zoek en laat ik ook niet komen.
Tuurlijk mag hij voor minder weg, ik zoek een goed thuis voor hem, maar dan wel bij mensen die serieus reageren en bij het paard passen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:57

Johnnydepony schreef:
Woensdag paard kijken *\o/*

spannend, succes alvast.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:58

xLIESSSx schreef:
Ik ben op zoek naar:

- merrie
- 1m70 of meer
- beleerd
- tussen de 5-8 jaar
- vooral voor recreatief rijden
- budget = maximaal €1.000
- liefst niet te ver weg van de Belgische grens ;)

Eventjes een edit;
Deze 'eisen' mogen ruim genomen worden hoor (enkel de vraagprijs is maximaal €1000 en de schofthoofte rond de 1m70)
Dit zijn voor mij gewoon eisen voor 'het ideale paardje' voor mij :)

Even ruim genomen:
- leeftijd van maximaal 10
- kan stap, draf en gallop
- mag afgekeurd zijn voor de sport

ik ben bang gezien je eisen en je budget dat je een dierenartsrekening zult kopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:14

KarinvdM schreef:
Begrijpelijk Dees! Bij de Houston van mij heb ik ook mensen gehad die ik liever niet gezien had... Niet geschikt voor beginners en wat krijg je dan? Meisjes die van de manegepony's komen en na een verzorgpony denken dat ze geen beginner meer zijn. :roll:

Heb je dan ook het idee dat mensen gewoon es "gratis" willen komen rijden of is het echte interesse?

heleen88

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:20

anky2011 is die van ons niks voor je? prima geschik voor de recreatie en hoeven er geen hoofdprijs voor ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:28

Deze waren echt op zoek naar een paard Babootje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:40

xLIESSSx schreef:
Ik ben op zoek naar:

- merrie
- 1m70 of meer
- beleerd
- tussen de 5-8 jaar
- vooral voor recreatief rijden
- budget = maximaal €1.000
- liefst niet te ver weg van de Belgische grens ;)

Eventjes een edit;
Deze 'eisen' mogen ruim genomen worden hoor (enkel de vraagprijs is maximaal €1000 en de schofthoofte rond de 1m70)
Dit zijn voor mij gewoon eisen voor 'het ideale paardje' voor mij :)

Even ruim genomen:
- leeftijd van maximaal 10
- kan stap, draf en gallop
- mag afgekeurd zijn voor de sport

Lies wil helemaal geen 1.000 euro paard hebben. Lies wil een 5.000 euro paard hebben en daar slechts 1.000 euro voor betalen.

Succes met de zoektocht :=

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:16

Dees schreef:
Lies wil helemaal geen 1.000 euro paard hebben. Lies wil een 5.000 euro paard hebben en daar slechts 1.000 euro voor betalen.

Succes met de zoektocht :=

Wow Dees... Hoe oud ben jij ?!
Dit vind ik echt een lekker volwassen reactie van jou...
En vooral enorm uit de context gerukt...

Is het nu zo'n schande om een paard van 5.000 voor 1.000 te willen kopen ??
Ik zoek vooral een paard dat bij zijn vorige eigenaren dringend weg moet wegens bepaalde redenen. (echtscheiding, financiële problemen)
Zulke paarden hebben daar dus geen toekomst meer (hetzij dan misschien een enkeltje slachthuis)

Is het nu zo'n schande om zo'n paard te zoeken ??

Een 'probleem' bij een paard vind ik eventueel niet zo erg, maar ik vind een peesblessure wel een ernstig probleem daar dit hoog kan oplopen in kosten...

Ik vind het echt heel onvolwassen van jou om dit hier zomaar in een topic te plaatsen zonder mijn antwoord op jou bericht te lezen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:46

xLIESSSx schreef:
Een 'probleem' bij een paard vind ik eventueel niet zo erg, maar ik vind een peesblessure wel een ernstig probleem daar dit hoog kan oplopen in kosten...

Dit vind ik wel interessant :)

Want hoe wil jij voorkomen dat je een paard koopt met een dergelijk probleem?
Ga jij een paard dat jij voor 1000 euro kunt kopen helemaal laten keuren, klinisch en röntgenologisch, incl. foto's van de rug?

Zie het a.u.b. niet als aanval, ik ben serieus geïnteresseerd naar de gedachtengang :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:54

Volgens mij moet Lies gaan praten met GoGoNut ... en dan kunnen we in het topic verder met de andere die een paard zoeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:56

Nouja, ik geef Dees wel een beetje gelijk Lies. :o
Al wil iedereen denk ik wel graag zo goedkoop mogelijk een zo'n goed mogelijk paard.

Overigens kan je zelfs met een volledig gekeurd paard binnen de kortste keren problemen krijgen.
Waarvan de kosten hoog kunnen oplopen.
Dan is een peesblessure nog een relatief goedkope imo.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:02

Ik geef het hier een beetje op hoor...
Moet ik hier nu werkelijk gaan vertellen hoeveel er op mijn rekening staat ofzo ?!
Sorry voor de misschien aanvallende reactie, maar ik ben het gewoon een beetje moe dat ik hier alles moet herhalen... Maar ik begrijp wel dat het uit een zekere bezorgdheid zal zijn :)

Wat een interesse is hier toch rondom mij puur omdat ik zeg dat ik een paard zoek met een budget van €1000 :D Het is hier een topic voor mensen die een paard zoeken, wel ik zoek een paard voor €1000.
Mensen die hier meer over willen weten, stuur gewoon een pb in plaats van uit dat bedrag af te leiden dan ik geen geld heb voor andere zaken die met een paard te maken hebben of niet weet waar ik aan begin...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:06

Zou naar de paardenmarkt gaat Lies over 2 maandjes ong mag je weer koop een opknappertje

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:07

De €1000,- is niet echt het probleem als je een leuke draver of een fjord had gezocht... of een veulen... maar de eisen die je erbij stelt... tja dat is een naald in een hooiberg (en dan moet je het ook nog een leuk paard vinden)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:11

Evelijn schreef:
De €1000,- is niet echt het probleem als je een leuke draver of een fjord had gezocht... of een veulen... maar de eisen die je erbij stelt... tja dat is een naald in een hooiberg (en dan moet je het ook nog een leuk paard vinden)

Inderdaad, het is een kleine speld in een grote hooiberg :D
Maar het kan wel hé, dus daar kijk ik dus naar uit.

Ik besef dat mijn vereisten best wel groot zijn gezien de prijs xD
Maar stel dat ik voor die prijs een goed paard vind ? dan zou dat toch mooi mee genomen zijn hé ;D
In de tussentijd blijf ik sparen, zodat ik een wat meer realistische prijs kan spenderen. Maar tot die tijd ben ik op zoek naar een goed 1000-euro paard :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:15

xLIESSSx schreef:
Evelijn schreef:

Inderdaad, het is een kleine speld in een grote hooiberg :D
Maar het kan wel hé, dus daar kijk ik dus naar uit.

Ik weet niet of het kan... ik heb het zelf iig nog niet langs zien komen. Denk ook dat dit soort dieren voor deze prijs ook vaak via via van hand veranderen. (Of in bulk worden verkocht... en dan is de prijs per stuk misschien wel 1000)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:20

Evelijn schreef:
Ik weet niet of het kan... ik heb het zelf iig nog niet langs zien komen. Denk ook dat dit soort dieren voor deze prijs ook vaak via via van hand veranderen. (Of in bulk worden verkocht... en dan is de prijs per stuk misschien wel 1000)

Vooral dat 'via via' gedoe :) Ik heb namelijk een vriend die een pensionstal heeft thuis (bij zijn ouders). Zij kopen geregeld paarden voor een bedrag van 500 euro en deze paarden zijn geheel in orde... Hij verkoopt ze dan weer voor 2.500 :P
Ik vraag me steeds af waar hij deze paarden blijft vinden -.-"

Maar daarvoor moet je denk ik echt in dat milieu zitten...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:22

Tja.. dan moet je eens met die vriend gaan praten. Dat schiet dan het meeste op.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Voordat we hier weer verhalen krijgen over paarden:
Lies heeft gereageert op mijn aanbod om eens te kijken naar mijn guste fokmerrie van 12 jaar oud. Dat paard heeft inderdaad een verleden met een peesprobleem (in 2008), en daarom is ze alleen beschikbaar voor fokkerij en recreatief gebruik in de zin van buitenritten. Bovendien is ze ook nog alleen beschikbaar voor de juiste baas. Dit paard staat verder niet actief te koop en ze hoeft ook helemaal niet weg.
Het paard wat op dit moment wel actief te koop staat is een 4-jarige sportmerrie en dat is een heel ander paard. Dat paard is volledig gezond en niet beschikbaar voor het budget van Lies.

Nou ja, voordat iemand nu gaat denken dat het om 1 en hetzelfde paard zou gaan. Het gaat hier dus over twee verschillende paarden die op dit moment toevallig beide mijn eigendom zijn :D

Ik denk xxxLiesxxx, dat er weinig eerbaars aan zit om zo nadrukkelijk voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Veel mensen willen een voordeeltje behalen, maar er zijn maar weinig mensen die zo de nadruk leggen op dit onderdeel van hun zoektocht en zeker niet op zo'n grove wijze. Ik vind eerlijk gezegd ook wel dat het heel veel zegt over je persoonlijkheid, maar dat is dan verder wel heel erg 'off topic'.

Ik ben niet zuur hoor dat Lies geen interesse heeft in mijn guste fokmerrie. Ik vind het vooral wel heel grappig dat zij bijvoorbeeld zo'n merrie niet wil overwegen omdat ze nu weet dat er wat aan mankeert (verleden met peesblessure) maar wel denkt dat ze zelfs in een slachthuis een beter/gezonder paard zal aantreffen :D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:48

Dees, voor 1000 euro wil ik die van jou ook wel. Rijdt jij die dan nog zes maanden door, dan is mijn operatie achter de rug enz :D

Ik vind het echt een leuk dier :+ , die met de juiste naam dus (ik moet gewoon een paard met een muzikale naam hebben ;))

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:50

Denk dat ik het echt moet verduidelijken:

De merrie die eventueel voor 1.000 euro weg zou mogen (naar de juiste baas!) is een 12 jarige guste fokmerrie (PROK) en die heeft geen muziekale naam.
De merrie met de muzikale naam is een 4 jarige PROK-merrie die geschikt is voor de sport en die staat gewoon te koop op marktplaats (zie de advertentie voor prijsindicatie). (ook die merrie gun ik trouwens een leuke baas)

Zijn echt twee verschillende paarden :D

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:55

Ik had dat door, maar ik kon maar proberen eh ;)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:57

Oooooh, foute Belsje :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:58

Haha, groot gelijk Belsje! Ik zou het ook proberen _O-

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:58

Dees schreef:
Voordat we hier weer verhalen krijgen over paarden:
Lies heeft gereageert op mijn aanbod om eens te kijken naar mijn guste fokmerrie van 12 jaar oud. Dat paard heeft inderdaad een verleden met een peesprobleem (in 2008), en daarom is ze alleen beschikbaar voor fokkerij en recreatief gebruik in de zin van buitenritten. Bovendien is ze ook nog alleen beschikbaar voor de juiste baas. Dit paard staat verder niet actief te koop en ze hoeft ook helemaal niet weg.
Het paard wat op dit moment wel actief te koop staat is een 4-jarige sportmerrie en dat is een heel ander paard. Dat paard is volledig gezond en niet beschikbaar voor het budget van Lies.

Nou ja, voordat iemand nu gaat denken dat het om 1 en hetzelfde paard zou gaan. Het gaat hier dus over twee verschillende paarden die op dit moment toevallig beide mijn eigendom zijn :D

Ik denk xxxLiesxxx, dat er weinig eerbaars aan zit om zo nadrukkelijk voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Veel mensen willen een voordeeltje behalen, maar er zijn maar weinig mensen die zo de nadruk leggen op dit onderdeel van hun zoektocht en zeker niet op zo'n grove wijze. Ik vind eerlijk gezegd ook wel dat het heel veel zegt over je persoonlijkheid, maar dat is dan verder wel heel erg 'off topic'.

Ik ben niet zuur hoor dat Lies geen interesse heeft in mijn guste fokmerrie. Ik vind het vooral wel heel grappig dat zij bijvoorbeeld zo'n merrie niet wil overwegen omdat ze nu weet dat er wat aan mankeert (verleden met peesblessure) maar wel denkt dat ze zelfs in een slachthuis een beter/gezonder paard zal aantreffen :D

Och Dees, dit is zo uit de context getrokken...
Wat denk jij nu in godsnaam te weten over mijn persoonlijkheid ??
Jij bent het die me knettergek noemt en hier dingen impliceert die alles behalve waar zijn.

Als jij dat dan zomaar op een topic mag rondstrooien, dan ik ook!