Johnnydepony schreef:Nou deze dan http://link.marktplaats.nl/570623369
Dit paard heb ik als 2 jarige gekocht en op zijn 5e is de spat geconstateerd door een vochtbult op het spronggewricht.
Hij heeft er nooit kreupel aan gelopen. Op zijn 6,5e is hij verkocht aan mijn oude staleigenaar aangezien wij onze eerste koophuis kochten en ik zelf geen 2 paarden kon onderhouden. De oude staleigenaar verhuurde paarden en kwamen recreatieruiters op stal dus ik dacht dat zit wel goed. 2 maand later hoor ik van iemand die daar nog op stal stond dat hij geld problemen had en het paard af ha laten keuren en geld kreeg uitgekeerd. Hij heeft het paard terug gekocht van de verzekering voor een lag bedrag en weer verhuurd. Uiteindelijk 2 maanden later heeft hij meerdere paarden te koop gezet ivm de financien en heb ik hem weer lekker teruggehaald en staat hij nu lekker op de wei en wordt 3 keer per week dressuurmatig in de bak gereden en in het bos (wij staan letterlijk in het bos). Nu ben ik zwanger en gaan we trouwen en moet ik echt de keuze maken om te kijken of ik een goed huis kan vinden voor hem. Ik vraag er iets meer dan de slachtprijs voor zodat ik meer serieuzere reacties krijg en de kans op handelaren en mensen die aan slacht denken uitsluit aangezien hij dus echt nooit last heeft gehad. Hij had ook niet afgekeurd hoeven worden..
Ik snap dat iedereen gelijk denkt oh risico etc etc dat is ook helemaal waar, maar ik heb er een eerlijk verhaal bij gezet en probeer gewoon een goed huis te vinden. Er komen een hoop gekke mensen op af, mensen die hem gratis willen, een mail sturen voor 200 euro kom ik hem ophalen en mensen die vragen wat spat is. Dit is totaal niet wat ik zoek en laat ik ook niet komen.
Tuurlijk mag hij voor minder weg, ik zoek een goed thuis voor hem, maar dan wel bij mensen die serieus reageren en bij het paard passen.