Vandaag ook een geniale actie, heb me kapot gelachen, een vriendin van mij naar [***] toe, dus ik zei dat ik haar wei even iets groter moest maken want ze had geen gras meer (strookbegrazing). Zegt ze maar daar en daar (wijzend naar plekken waar het gras hoog staat) is toch nog gras? Dus ik zeg dat eet ze niet want daar heeft ze gepoept (ben een beetje laks met drollen scheppen), zegt ze waarom niet dan? Dus ik zeg als jou bord patat naast jou poep ligt eet je het toch niet als er een snackbar om de hoek is? Moest ze lachen em gaf Ze me toch wel gelijk... Vraagt ze maar waarom poept ze dan in haar gras? Ik vragen waar moet ze het anders doen dan? Zegt ze, je kan [***] toch gewoon leren in een hoekje te poepen? Ja sure!
hannahaapje
Geplaatst: 24-08-12 07:10
druppeltje schreef:
We waren aan het bbqen, en we hadden een stuk varkenslap over. De hond mocht het niet, de vogels en cavia lusten het niet dus ik mocht het van m'n vriend wel meenemen naar m'n paard
Die dacht even dat paarden omnivoren waren ofzo...
Geweldig topic!
Renee1990
Geplaatst: 24-08-12 08:08
Geniaal Topic
Mijn pony zit ingepakt met een RSIH en uiteraard vliegenmasker, vragen mensen aan mij of het gebruikelijk is dat paarden een burka dragen .
Ook kreeg ik voordat mijn pony ijzers had wel eens de opmerking dat het echt zielig is dat mijn paard geen ijzers heeft. Dan zou hij niet kunnen lopen
heb der nog wel een paar, kom er even niet op Meestal gaat het om de vlekken van mijn pony, (quarterhorse x pinto)
Haha, volgens mij komt het doordat er lucht in de penisschacht komt. Niet door balletjes of urine iig.
Als mensen weer eens beginnen over dat het een burka is (vliegendeken), dan antwoorden dat dat traditioneel is bij Arabische paarden (wat voor ras je paard ook is).
horses_m
Geplaatst: 24-08-12 19:19
Ik dacht ook altijd dat dat de koker was aangezien ruinen het ook hebben
als ik een rondje ga met de shetlander in z'n eczeemdeken naast de fiets komen er altijd opmerkingen: -wat heb jij een grote hond!! -heb jij je pony nou ingepakt?? -hee deken waar ga je met de pony heen? -wat heb jij nou bij je? een paard of een hond? -ben je je pony aan het uitlaten? -kan ie wel wat zien met die bos haar? en anderen vallen bijna van hun fiets als ze die deken zien
van die grote hond heb ik ook al meerdere versies van gehoord, weet ze alleen niet allemaal meer. zaten wel een paar leuke tussen. het is alleen zo jammer dat mensen altijd denken dat ze de eerste zijn met die opmerking en zichzelf dan altijd zo grappig vinden.
heb ook een keer een leuke vraag van een heel schattig klein jongetje gehad over mijn new forest: "kan ie ook op twee poten staan??" vroeg hij met hele grote, bewonderende ogen ik: "jaaaaaa, heeel goed zelfs"
Als ze vragen of het een hond is, kun je ook in lachen uitbarsten, ze aankijken met een 'wat ben jij toch dom-blik' en dan zeggen: "Ha ha! Denk je dat echt? Jeez! Jouw ouders namen je zeker nooit ergens mee naartoe?"
Och, ja het hond verhaal, ik krijg het altijd te horen tijdens wandelen met Jut en Juul
Teteltee
Geplaatst: 24-08-12 20:19
Niet echt een veronderstelling, maar ik maak zelf regelmatig mee dat ik in het bos wandelaars of fietsers, die even pauze houden, passeer. Waarschijnlijk toeristen, ze zijn het in ieder geval niet gewend ruiters tegen te komen 'in het wild.' Ik groet ze altijd netjes, ze groeten terug en zeggen vervolgens hoooo, braaaaaaf tegen mijn paard. Paard is een Fjord die werkelijk nérgens van op kijkt en op z'n 11 en dertigst voorbij komt sloffen, half slapend. Had het er laatst met mijn buurmeisje over waarom die mensen dat toch zeggen, en kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat ze ooit gehoord hebben mensen dat altijd tegen een paard zeggen, dus dat ze dat dan ook maar doen. Vind het zo grappig, kom je op je slome knol voorbij sloffen, al die mensen 'hoooo braaaf' alsof paardlief een wilde rodeohengst is!
Koper
Geplaatst: 24-08-12 20:27
Ik zie mijzelf ervoor aan om dan halt te houden wanneer mensen hooooo zeggen om eens te kijken hoe ze dan reageren
Mijn paarden staan sinds kort bij mijn schoonouders en nu iedere keer als ik ga rijden zegt mijn schoonmoeder "moet je ze nu eerst weer helemaal aankleden"
De man van mijn instructrice was vandaag aan het rijden, en de les begon dus zij vroeg of hij eruit wilde, want hij was toch klaar met rijden. We waren in de buitenbak, en hij wilde uitstappen in de binnenbak maar daar waren kinderen aan het spelen. Instructrice zegt 'stap gewoon uit op het harde, het hoeft toch maar eventjes, dat kan best'. Hij zo 'Nee dan krijgt hij hoefrot' uh, sinds wanneer krijgen paarden hoefrot (rotstraal denk ik dat ie bedoelde) van een rondje stappen op klinkers?
Ik&m'n moeder zaten er over te praten, wat voor bit goed was voor een bepaald paard. M'n moeder zegt: 'ik denk dat een dubbel gebroken het beste is.' Toen zei ik: 'Nee, we moet toch een enkel gebroken'. En toen zei mijn vader, die half tv zat te kijken, en vaag zat te luisteren: 'Wie heeft zijn enkel gebroken?'
Bo_Cassey
Geplaatst: 24-08-12 22:33
Koper schreef:
Ik zie mijzelf ervoor aan om dan halt te houden wanneer mensen hooooo zeggen om eens te kijken hoe ze dan reageren
En dan paardlief naar ze toe laten lopen met het commentaar dat hij wanneer dat gezegd wordt altijd eten krijgt
Ik vertelde mijn vriendin dat ik een nieuw paard had gekocht, en dat hij nog maar net aangereden was. Mijn vriendin" wat mankeerd hij dan?" Het duurde zelfs even voor ik begreep wat ze zij. Als je zelf de termen zo gewoon vind snap je soms niet dat een ander er niks van begrijpt.
ik ging met mijn broertje naar mijn verzorgshetlander , mijn broertje ging ollie rijden , nouja ik leg het zadeltje op Ollie's rug en doen de singel aantrekken , zegt mijn broertje 'neeeeeee niet zo hard , je doet hem zo nog pijn ' en toen trok ik de singel nog niet eens aan , hij werd me toch boos pfoe
haha dat zegt mijn zus ook altijd men broer dacht dat 'pony' een ander woord voor 'veulen' was, dus als pony's ouder werden ze dan paard werden lachte mij dood! (moet je weten dat mijn broer zich een 'allesweter' vind )
Iolanthe
Geplaatst: 25-08-12 11:34
Koper schreef:
Laatst was er bij ons een man aan het rijden, hij gebruikte zijn benen wel, maar zei echt om de twee minuten: "Hup, vooruit! Komaan!" en als hij wou stoppen: "Hooo, rustig maar" Kan mss wel goed zijn om stemhulpen aan te leren, maar dat was gewoon zo grappig om te zien
Vandaag vriendje meegenomen naar de manege (heb m ook op een paard gezet ja ). Zag die een kleine wandelpony, zegt hij; Kijk nou eens! Die hond lijkt net een pony (als grapje natuurlijk, zo dom issie niet ;p).