Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:35

Tal1977 schreef:
Aan wat voor een maatje denken jullie voor een meisje van 9, 1.38 cm lang?

Inderdaad een D-pony. Wel een beetje eentje die misschien in het begin wat te groot is, maar het is ook zo zonde om dan weer een nieuwe pony te moeten nemen!

Anne_mieke88 schreef:
Ik vind dat echt wel mooi gezicht. Ik vind het ook altijd een machtig gezicht als er bijvoorbeeld een klein meisje rondhobbeld met een paard die net iets te groot is. Vind dat echt heel mooi. Ik ken iemand die heeft een paard van 1.85 dat vind ik dan weer net iets te overdreven groot!

Ik vind dat zelf niet echt een mooi totaalplaatje, klein iemand op een groot paard.
Ik ben ook meer van de kleinere compacte paardjes. Maar rond de 1.70 en compact is ook goed, zo lang ze maar niet te lang in hun lijf zijn.

Anne_mieke88

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:40

Die vrouw waar ik het over heeft heeft wel een compacte 1.72 Dus dat vind ik wel mooi!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:28

Meisje van 9 van 1.38 zou ik inderdaad ook voor een D-pony gaan, zelf vind ik new-forest-achtig echt geweldig voor die leeftijd omdat ze er vaak een behoorlijke tijd op kunnen blijven rijden. Ik zou dus voor een stoer ponytje gaan waar ze lekker wat jaartjes op vooruit kan.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:29

Ik vind dat ook geen mooi plaatje, klein mens op groot paard. Maar een vriendin van mij is 1.85 ongeveer en die heeft nu een paard van 1.76 en ik moet zeggen dat past echt geweldig, paard toont helemaal niet zo mega als dat hij is onder haar. Maar voor mij zelf zoek ik ook echt geen reus.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:49

Ik meld me hier ook maar! Lees al een tijdje mee en heb nu ''groen licht'' van mijn ouders gekregen om op zoek te gaan naar mijn allereerste eigen paardje, enorm spannend dus. Met jullie zoektochten meelezen zorgt er echter voor dat het nog veel meer gaat kriebelen, dus wel zo netjes om even te vertellen dat ik er ook mee lees he ;p

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:50

Marygoround, super leuk dat jij ook groenlicht hebt gekregen! Kun je ook vertellen wat je precies zoekt?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:55

Poeh... een D :)
Dat wordt al een heus paard :D ;)
Ik zal een vragen hoe groot de pony's zijn waar ze nu op rijdt, dat weet ik helemaal niet.
Maar jullie hebben natuurlijk wel gelijk, als ze er meteen uitgegroeid is is het ook niets.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:30

Ik zou ook voor een D gaan! Vind het altijd zo zonde als ze na 1 of 2 jaar al uit hun poonietje gegroeid zijn..

Fijn Marygoround, naar welk paard ga je op zoek?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:50

Ik denk ook dat een D pony geen onverstandige keuze is. Ik ken een meisje, die echt mega gek met haar pony was. Zo gek dat ze er geen afschijnt van kan nemen. Ze heeft haar nog steeds (ook een D) pony en rijdt er af en toe nog op! Dat kan ook gewoon qua gewicht enzo, maar mooi is anders. Maar was de pony kleiner geweest, ja dan had ze er helemaal niks meer mee gekund.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:17

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:28

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:30

Mooi paard, ik vond hem ook niet echt hoog in prijs! Ik wens je veel succes met kijken, en proberen natuurlijk. Pas op voor addertjes! Sowieso laten keuren etc.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:01

Ook ik wil me graag melden in dit topic. Ben al een tijdje aan het meelezen geweest. Echt leuk om te zien hoe enthousiast sommigen aan het zoeken zijn, en hoe triest sommige verhalen aflopen, zoals die opliching van alice13. Bah... :(:)

Maar naar een tijdje op zoek te zijn geweest naar een geschikt rijpaard voor mij, heb ik dan uiteindelijk mijn droom gevonden! Ik ben echt zooo blij, haha! :D
Het is een 5 jarige bonte merrie (van Samber) geworden!! Echt een super lief dier en nog een gave kleur ook! :)) Ze is sinds april onder het zadel en doet het geweldig. Nu lekker verder aan elkaar wennen en samen een basis opbouwen. En wie weet volgt er in de toekomst een wedstrijd. Volgende week komt ons nieuwe zadel dus kunnen we beter aan de slag ;)

Nou hier even een fotootje:
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:26

Ah leuk, gefeliciteerd!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:55

aaagh ik kan echt niet wachten tot ik in augustus ook een paardje mag gaan uitzoeken!
Ik kijk nu ook al regelmatig rond op het internet en ik heb echt al een knappered gezien die voldoet aan mijn eisen maar ja... nog geen plaatsje om hem neer te zetten + moet nog even wat sparen :(

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:07

Alice13 schreef:
Marygoround, super leuk dat jij ook groenlicht hebt gekregen! Kun je ook vertellen wat je precies zoekt?

Wat ik precies zoek? Pfoeh, een niet al te duur klein paard. En dan vooral met een lief stalkarakter, met het rijden mag er best wat werk aan de winkel zijn, ik houd wel van wat uitdaging. Maar op stal gewoon een lief beest haha.

Mijn ouders hebben vandaag definitief een bedrag afgesproken wat ze bij willen liggen (ik betaal ongeveer 2/3de zelf) en eigenlijk gaat vooral mijn instructrice haar ogen open houden! Ze heeft namelijk veel contacten en weet qua rijniveau natuurlijk precies wat er bij me past en als er dan iets langskomt wat in mijn prijscategorie past en waarvan zij denkt van, nou dat is wel wat, gaan we lekker samen kijken. Dat moment kan van mij natuurlijk niet snel genoeg komen, maar we doen het lekker rustig aan, ik heb geen haast.

Overigens maakt ras/papieren/koud of warmbloed me helemaal niets uit, zo lang de klik er maar is. Heb op stal ook altijd op verschillende soorten paarden gereden en ben al vaak verliefd geweest op zowel Haflingers, Friezen als KWPN'ers haha. Moet dus wel iets te vinden zijn, leuk dat je het vraagt! : )

@Vincy, gefeliciteerd met je aankoop, ik vind 't een leuk beest zo : )

Edit; Overigens wil ik een recreatiepaardje. Ik rijd zelf vooral dressuur met zo nu en dan een sprongetje maar hoop dadelijk ook lekker wat meer naar buiten te kunnen en te genieten. Op dit moment heb ik helemaal geen wedstrijdambities maar wie weet, wat potentie mag er dus wel inzitten maar het is niet alsof ik een super sportpaar zoek ofzo. En dat dan zo tussen een jaartje of 7 tot 10 : )
Laatst bijgewerkt door marygoround op 20-05-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:14

Leuk die bonte! Ik vind bont ook leuk maar ook wel weer moeilijk (qua schoonhouden en ik zou dan al het tuig in diezelfde kleur bruin willen :') ).

Het paard dat mijn instructrice voor mij had gezien komt maandag naar nederland, dus ik ga dinsdag of woensdag langs om te kijken. Ben echt helemaal hyper aangezien ik denk dat dat hem waarscheinlijk wel gaat worden (mooie kans om via mensen die je kent te kopen en zij ziet er wat in, ben bijna gek als ik het dan niet doe) ze is ook al goeg gekeurd dus ben echt reuze benieuwd.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:22

Elynia schreef:
Eind dit weekend ga ik naar dit paard kijken: http://www.sporthorses.be/advertentie/p ... kid/582154
Ben benieuwd! :D

Inderdaad oppassen! Vind dat ook erg weinig voor een 9 jarige Z merrie..

Vincy schreef:
Ook ik wil me graag melden in dit topic. Ben al een tijdje aan het meelezen geweest. Echt leuk om te zien hoe enthousiast sommigen aan het zoeken zijn, en hoe triest sommige verhalen aflopen, zoals die opliching van alice13. Bah... :(:)

Maar naar een tijdje op zoek te zijn geweest naar een geschikt rijpaard voor mij, heb ik dan uiteindelijk mijn droom gevonden! Ik ben echt zooo blij, haha! :D
Het is een 5 jarige bonte merrie (van Samber) geworden!! Echt een super lief dier en nog een gave kleur ook! :)) Ze is sinds april onder het zadel en doet het geweldig. Nu lekker verder aan elkaar wennen en samen een basis opbouwen. En wie weet volgt er in de toekomst een wedstrijd. Volgende week komt ons nieuwe zadel dus kunnen we beter aan de slag ;)

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Leuk paard zeg! :j

superlise schreef:
Leuk die bonte! Ik vind bont ook leuk maar ook wel weer moeilijk (qua schoonhouden en ik zou dan al het tuig in diezelfde kleur bruin willen :') ).

Het paard dat mijn instructrice voor mij had gezien komt maandag naar nederland, dus ik ga dinsdag of woensdag langs om te kijken. Ben echt helemaal hyper aangezien ik denk dat dat hem waarscheinlijk wel gaat worden (mooie kans om via mensen die je kent te kopen en zij ziet er wat in, ben bijna gek als ik het dan niet doe) ze is ook al goeg gekeurd dus ben echt reuze benieuwd.

Haha nou succes alvast volgende week dan!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:56

Anne_mieke88 schreef:
Elynia schreef:
Eind dit weekend ga ik naar dit paard kijken: http://www.sporthorses.be/advertentie/p ... kid/582154
Ben benieuwd! :D

Heel mooi paardje en voor zon prijsje? zou der een addertje zijn?

Ja daar dacht ik ook al aan, maar kijken kan geen kwaad :)
Ik neem iemand mee die er verstand en ervaring in heeft!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:08

Vincy schreef:

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Hey misschien een rare vraag maar waar heb je haar vandaan? Ze komt me heel bekent voor!
Ze is heel mooi veel succes met haar!

Elynia schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Heel mooi paardje en voor zon prijsje? zou der een addertje zijn?

Ja daar dacht ik ook al aan, maar kijken kan geen kwaad :)
Ik neem iemand mee die er verstand en ervaring in heeft!

Heel verstandig, altijd verstandig om iemand mee te nemen. Die kan ze kop er bij halen als jij verliefd wordt :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 01:30

Wow wat een gave bonte <3

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:14

Heeee,

Ik lees zo af en toe een stukje mee, en het is al gezegt dat jullie allemaal er enthousiast zijn opzoek naar een paardje.
Misschien, als alles doorgaat, krijg ik in de zomer ook mijn eigen duiveltje!
Ik ken Eefje al, en ben al al half jaar mee bezig lees: grondwerk, lange lijnen, mennen, leren longeren, knuffelen en poetsen natuurlijk.
Ze staat op de klein schalige manege waar ik rij.
Was wel leuk, ik vertelde aan mijn instructrice dat ik van mijn ouders wel een eigen paardje mag, zei ze 'ooh dat is toevallig want Eefje staat te koop!'
Dus ik meteen aan de slag gegaan met haar. Oké, nu genoeg gepraat, even een fotootje van haar.

<3
Afbeelding

En nog een van haar lieve hoofdje (telefoonkwaliteit)
Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:13

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:31

Die bonte is leuk!! <3

Elynia, leuk paardje, succes met kijken :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:49

Blabla1980 schreef:
Die bonte is leuk!! <3

Elynia, leuk paardje, succes met kijken :)

Mensen belden gisteren helaas dat ze verkocht is :(
Dus de zoektocht gaat weer verder