aparte, bijzondere laarzen, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: aparte, bijzondere laarzen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:32

Als je echt iets aparts wil moet je gewoon groot je naam erop zetten :') Dat wil toch niemand een naam van iemand anders. :')

Helaas, kan je niks tegen doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:36

TheHorseInn schreef:
mijne dus wel.
via de bekenden uit mijn omgevingen he!

vind het gewoon jammer... is de hele orginaliteit eraf :P

Wat voor iets heb je dan?

Dat is voor mij dus een reden om geen lipica oid te nemen. Ten eerste vind ik ze niet mooi en ten tweede is de kans dat iemand identiek dezelfde laat maken aanwezig.

Mijn laarzen zullen niet snel nagemaakt worden hihi

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:53

Ookal neem je ander merk, lipica kan vaak wel zga namaken als diegene het echt wilt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:55

Maar dan zij ze nog niet half zo mooi.

Ik haal de lipicas er overal zo uit

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:16

beter goed gejat dan slecht bedacht! :))

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:37

Ik vind t een beetje onzin eerlijk gezegd.. Ik krijg hardstikke veel complimenten over mn laarzen :j (Ook lipica's)
En kwalitatief heb ik ook niets te klagen moet ik zeggen :D (Ook al sta ik er toch vaak een paard mee af te spuiten := of een stal mee te mesten.. etc etc :j vergeet ze dan gewoon uit te doen :P )

Had hiervoor dure petrie's, zaten ook heerlijk hoor (waren tenminste niet van die harde), maar daar had ik vrij snel krassen in ;(

Terwijl ik verder heel zuinig op mn laarsjes ben, want ik maak ze altijd helemaal netjes schoon, en onderhoudt ze met cream (beide van zo'n petrie set). En met die deed ik nooit stallen mesten..

En dat sommige mensen hetzelfde nemen.. tsja tis jammer idd, maar dat hou je toch! :)
Er rijden ook meerdere mensen met dezelfde kleding, cap, dekje, of wat dan ook. Hou je niet tegen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:44

Ik vind toch dat je zeker het kwaliteitsverschil tussen konigs, de duurdere Petri modellen en Lipica ziet.

Prijs/kwaliteit is prima bij lipica maar het is geen toplaars. Heb ze zelf ook gehad en is toch echt niet te vergelijken met mijn konigs

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:47

Konigs kan ik niet over mee praten, die heb ik nooit gehad (en volgens mij zijn dat ook hardere toch? dus die zullen er dan sowieso niet komen hihi).
Maar zoals ik al zei wel duurdere petrie's, en ze zaten heerlijk (maargoed dat doen mn lipicas ook), maar kwalitatief.. tsja, vond ik er niet bepaald veel verschil in zitten. Juist omdat er snel krassen in kwamen, en dat vond ik erg jammer. Terwijl je juist sneller krassen zou zien op de kleur laars die ik nu heb, maar daar zit nog geen krasje op :)

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:55

Prijs kwaliteit verhouding klopt ook al niet meer, prijzen zijn weer omhoog gegaan en ik vind dat de kwaliteit en vooral de afwerking achteruit holt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:10

DeadxStar schreef:
Konigs kan ik niet over mee praten, die heb ik nooit gehad (en volgens mij zijn dat ook hardere toch? dus die zullen er dan sowieso niet komen hihi).
Maar zoals ik al zei wel duurdere petrie's, en ze zaten heerlijk (maargoed dat doen mn lipicas ook), maar kwalitatief.. tsja, vond ik er niet bepaald veel verschil in zitten. Juist omdat er snel krassen in kwamen, en dat vond ik erg jammer. Terwijl je juist sneller krassen zou zien op de kleur laars die ik nu heb, maar daar zit nog geen krasje op :)

Konigs kun je idd aan de buitenkant laten verharden. Maar de binnenkant is altijd zacht.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:42

lovey_ou schreef:
beter goed gejat dan slecht bedacht! :))

Nou, vind ik niet :')

Ik krijg overal complimenten over mijn lipca's (heb 2 paar) :) Dat konings betere kwaliteit heeft mag ook wel voor het prijsverschil denk ik? :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:05

TheHorseInn schreef:
Oeeh!

Die rood/grijze passen goed bij mijn cross set :oo

wat ik wel heel jammer vind nu is dat veel mensen zeggen van: ooh,die zijn mooi!! en ze vervolgens zelf gaan bestellen...

Dat hou je met alles. Toen ik met mijn huidige paard begon te crossen was ik de enige die in het rose reed. Nu zie je het veel meer.

Wat betreft kwaliteit, mijn petries (op maat gemaakt, kalfsleer, dat wel) waren na 2 weken al kaal aan de binnenkant en binnen een half jaar begon de buitenlaag ook al wat te bladderen. Ik denk dat het met alles zo is, je moet er ook een beetje geluk mee hebben en geen maandagmorgenmodel hebben.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:30

Ik heb ook dure petrie's in het bruin, de Anky Elegance. Ik heb ze nu al wel zo'n anderhalf jaar ofzo maar heb ze eigenlijk heel weinig gedragen. Maar er zit zelfs een schuurtje in aan de binnenkant bij me knieholte!!! en idd de binnenkant verslijt bij mij ook heel snel, vind het wel jammer opzich zijn het fijne laarzen!

Ik ben ook bezig met sparen voor nieuwe laarzen :) Aan de ene kant wil ik Lipica's maar vind die wachttijden niet zo leuk :=

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:40

Tsplendid schreef:
Ik heb ook dure petrie's in het bruin, de Anky Elegance. Ik heb ze nu al wel zo'n anderhalf jaar ofzo maar heb ze eigenlijk heel weinig gedragen. Maar er zit zelfs een schuurtje in aan de binnenkant bij me knieholte!!! en idd de binnenkant verslijt bij mij ook heel snel, vind het wel jammer opzich zijn het fijne laarzen!

Ik ben ook bezig met sparen voor nieuwe laarzen :) Aan de ene kant wil ik Lipica's maar vind die wachttijden niet zo leuk :=

Heeft dat niet te maken met onderhoud. Leer wat droog is gaat scheuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:57

Het slijten van de binnenkant is ook niet zo gek...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:17

x_Elise schreef:
Prijs kwaliteit verhouding klopt ook al niet meer, prijzen zijn weer omhoog gegaan en ik vind dat de kwaliteit en vooral de afwerking achteruit holt..

Die 5 euro zal wel schelen ja. :=

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:01

Is geen 5 euro Soulsister ;€

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:14

Afbeelding
staan op de lipica hyves, :') persoonlijk vind ik ze niet echt mooi..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CupCakes_ op 03-09-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:14

Haha dat zijn de laarzen van mij en Jetske gemixt _O-

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:15

Die had ik al eerder gezien, geniaal ik zou ze zo willen hebben :D :))

Edit: De blauw/roze dan he, niet die paars roze :+

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:11

Dat mijn laars scheurt vanwege onderhoud kan zeker weten niet! Ik poets ze regelmatig ;). Maar goed het maakt ook niet uit zie je toch niks van. En het is ook echt maar een scheurtje van 1 á 2 mm ofzo, misschien is het gekomen dat ik mijn beugels een keer korter heb gehad en er te veel spanning is opgekomen. En dat slijten aan de binnenkant is ook logisch, maar na ik ze hooguit 20x had gedragen was er al flinke slijtage zo bedoelde ik dat. Geen rel reactie's please :P

Vreselijk die blauw met roze Lipica's :=

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:11

Knoop is doorgehakt, bestelling is geplaatst!
Heb gekozen voor parlantie laarzen met rits aan de achterkant.
Laars wordt semi-lak leer met cremekleurige sierstiksels en sierrandjes.
Rib uit mijn lijf maar ik kan niet wachten tot ik ze heb!!
uiterlijk 2 maanden wachten, maar dan heb ik ook wat! (worden geheel op maat gemaakt in italië, volgens mij heeft ze elk plekje van mijn been opgemeten.. haha)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:02

Gaaf Venthe! Ben benieuwd, klinkt goed :j
Welke kleur word de lak dan? zwart/bruin?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:45

klinkt gaaf venthe! I <3 Parlanti. Ik wil ze ook ooit maar ze hebben niet zo'n leuk prijskaartje :P Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? via pb anders.

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:38

Denk dat ik dit Topic ook maar eens ga volgen. Heb alles doorgelezen, Ja ECHT ALLES!! en stonden erg interessante dingen tussen. En ook mooie laarzen, Maar heb/krijg zelf geen Aparte rijlaarzen. Heb de Lipica's besteld in het zwart maar wel met rits. Ga ze mischien vandaag nog ophalen.