slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:51

En dat argument is hier ook al tig keer van tafel geveegd Lotteke... Knipoog Maar het dringt nog niet echt door geloof ik Haha!

Weet je wat, ik zucht nog maar eens een keer Clown
Afbeelding

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:52

haha idd..
heb mee zitten lezen en niet gepost...kan dr hier wel meer van de tafel vegen....

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:53

sorry lotteke maar dat is wat ik heb gehoord van een oude stalgenoot en van meerdere.
gelukkig zijn er ook andere slagers die er wel respect voor hebben.

ja ze heeft het ook aangevoeld (ik zeg niet dat ze dat niet heeft gedaan) maar ik zeg ook dat ze er vrede mee had (mijn paard was gewoon in paniek geraakt als ik die andere oplossing had gedaan).

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:57

Ravenna schreef:
sorry lotteke maar dat is wat ik heb gehoord van een oude stalgenoot en van meerdere.
gelukkig zijn er ook andere slagers die er wel respect voor hebben.

ja ze heeft het ook aangevoeld (ik zeg niet dat ze dat niet heeft gedaan) maar ik zeg ook dat ze er vrede mee had (mijn paard was gewoon in paniek geraakt als ik die andere oplossing had gedaan).

Yup, en ik vind dan dat je het eerst maar eens zelf moet gaan beleven ipv horen van.
Dan nog vraag ik me af waarom jij weet dat ze dat aanvoelt? Kijk dat je paard in paniek raakt als ie een doek over zijn hoofd krijgt is iets wat je weet omdat ie dat wel eens eerder heeft gedaan bijvoorbeeld. Maar das gewoon een kwestie van een geode slager uitkiezen die dat niet doet.\

Daarnaast, ik vraag me af hoe het komt dat iedereen hier zo zeker is van zijn zaak als ze zeggen dat hun paard verdoofd is en niks meer voelt?
Ja omdat ie niet meer reageert? Genoeg zenuwremmers in die spuiten....

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:04

nou ik weet waar ik over praat.
en ja het is altijd erg dat een paard moet gaan (maar op wat voor een manier ga je het dan doen?)

trouwens zelf beleven met slachten doe ik nooit van mijn leven (ik wil die gedachte niet hebben dat ik die keuze heb moeten maken).
ik zal altijd kiezen voor de spuit maar, dat neemt niet weg dat een ander zal kiezen voor een pin of waar die slagers het ook mee doen.

iedereen heeft zijn eigen mening en ook zijn eigen moeilijke beslissing als die ooit die beslissing moet nemen.

het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde kiest toch!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:04

precies, net als bij bijv. een liggende castratie... het 'neergaan' gaat dan rustig, maar het paard is echt niet helemaal van de wereld. tenminste niet bij de twee castraties die ik tot nu toe met mijn eigen dieren heb meegemaakt.

ik heb het inslapen één keer gezien, en dat ging goed, en erg rustig en netjes. van een slachterij heb ik het nog nooit gezien, en daar kan ik ook niet over oordelen. dat het sneller is, ben ik het mee eens van wat ik zo hoor. desondanks gaat tot dusver mijn voorkeur uit naar inslapen, niet omdat dat 'beter' is, maar omdat mijn dieren dan niet eerst vervoerd hoeven worden, en het gewoon rustig in hun eigen omgeving kan gebeuren. dat vind ik voor mezelf een prettig idee, en als inslapen netjes gebeurt maakt het voor het paard op zich niets uit denk ik.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:05

Ravenna schreef:
nou ik weet waar ik over praat.
en ja het is altijd erg dat een paard moet gaan (maar op wat voor een manier ga je het dan doen?)

trouwens zelf beleven met slachten doe ik nooit van mijn leven (ik wil die gedachte niet hebben dat ik die keuze heb moeten maken).
ik zal altijd kiezen voor de spuit maar, dat neemt niet weg dat een ander zal kiezen voor een pin of waar die slagers het ook mee doen.

iedereen heeft zijn eigen mening en ook zijn eigen moeilijke beslissing als die ooit die beslissing moet nemen.

het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde kiest toch!!

Nou.... Ik, en nog een paar, zijn tegen doodgaan hebben we besloten! Scheelt weer een keuze maken toch? Clown

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:08

gatsiedakkie nee zeg..
staat er straks op iedere vierkante meter een paard..
ik wil ook nog van mn paardenrookvlees/biefstuk kunnen genieten zeg..

(ga me nou niet allemaal aanvallen..ik vind het lekker, accept it or leave it)

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:10

daar ben ik het ook mee eens maar,
als je een volbloed merrie hebt die blind word aan alletwee haar ogen (die al over mensen heen begon te knallen) niet over mij omdat ik vertrouwd was.
dan kan je zo'n beest toch geen pijn laten lijden dat die straks tegen draden aan loopt (erdoorheen rent).
dan pijn lijd (omdat ik haar zo graag wil houden).

of dat ze straks iemand dood loopt omdat ze diegene niet ziet staan....

IK WOU HAAR OOK NIET KWIJT EN OOK IN EEN WEILAND ZETTEN maar, dat is voor dit paard niet reeël geweest

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:12

lotteke schreef:
gatsiedakkie nee zeg..
staat er straks op iedere vierkante meter een paard..
ik wil ook nog van mn paardenrookvlees/biefstuk kunnen genieten zeg..

(ga me nou niet allemaal aanvallen..ik vind het lekker, accept it or leave it)

Ik val je niet aan hoor, ik lust ook paardevlees en vindt het lekker. Ik eet het alleen uit principe niet... Eigenlijk heel hypociet want ander vlees eet ik wel zonder er bij na te denken Vingers aflikken

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:13

@BW: dan eet je nog paard...ga het rendac/snoep/gelatine topic maar eens lezen dat ik gemaakt heb..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:14

lotteke schreef:
@BW: dan eet je nog paard...ga het rendac/snoep/gelatine topic maar eens lezen dat ik gemaakt heb..

Je hebt helemaal gelijk!!!
Heb vandaag nog twee frikandellen naar binnen gewerkt, yammie!!!! Vingers aflikken

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:15

Afbeelding

deze merrie zal er niet inzitten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:16

maar slacht is niet automatisch consumptie he....denk er om.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:17

nee maar voor mijn idee

ZIJ IS MIJN ALLES EN MIJN NUMMER 1

en ben blij dat we het gisteren zo hebben gedaan (dat was mijn verhaal en die wou ik zo even kwijt).

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:18

Ravenna schreef:
nee maar voor mijn idee

ZIJ IS MIJN ALLES EN MIJN NUMMER 1

en ben blij dat we het gisteren zo hebben gedaan (dat was mijn verhaal en die wou ik zo even kwijt).

Dan heb je een goede keuze gemaakt.....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:20

Ilse is wel via de slager op iemands bord beland.... Voor mij is haar geest op een betere plek, en het omhulsel ja dat was Ilse niet meer......... Maar gewoon een oude jas....
Afbeelding

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:24

dat vind ik knap dat je dat zo kan verwerken Ach gut
ik kan dat niet en zal het ook nooit kunnen.
toen ze daar eenmaal lag en al helemaal weg was (zat ik nog tegen haar te praten en te knuffelen en heb haar helemaal gekust "en alleen maar gezegt voor altijd bij elkaar altijd" Huilen )
ze blijft altijd mijn knuffeltje en heb die avond ook maar lekker met haar halster in bed geslapen (de geur van haar wou ik gewoon bij me hebben).

ps: mooi paardje hoor!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:27

Ravenna schreef:
dat vind ik knap dat je dat zo kan verwerken Ach gut
ik kan dat niet en zal het ook nooit kunnen.
toen ze daar eenmaal lag en al helemaal weg was (zat ik nog tegen haar te praten en te knuffelen en heb haar helemaal gekust "en alleen maar gezegt voor altijd bij elkaar altijd" Huilen )
ze blijft altijd mijn knuffeltje en heb die avond ook maar lekker met haar halster in bed geslapen (de geur van haar wou ik gewoon bij me hebben).

ps: mooi paardje hoor!

Ik heb ook tijd genoeg gehad om afscheid te nemen hoor. Heb drie jaar gedokterd met Ilse. Toen het niet meer ging, knoop doorgehakt, afspraak bij de slager gemaakt, en rustig naar de datum toegeleefd...

Weet niet of jij die gelegenheid ook gehad hebt met jouw paard?? (wat een knappe verschijning trouwens) Maar dat scheelt gewoon een hoop....

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:31

nou we hadden de knoop al doorgehakt om haar in te laten slapen.
maandag ging ik op mijn andere kanjer Zillion en toen ik daar vanaf kwam zei mijn moeder ging goed hé! trouwens morgenavond kan het....
nou dat was dus jankeeeeeeeeeeeeeeen Huilen
ik heb wel afscheid kunnen nemen (heb alleen die tijd dus niks meer gegeten) ik stond ook helemaal te trillen voor haar stal toen ik moest wachten op de dierenarts.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:34

Ravenna schreef:
nou we hadden de knoop al doorgehakt om haar in te laten slapen.
maandag ging ik op mijn andere kanjer Zillion en toen ik daar vanaf kwam zei mijn moeder ging goed hé! trouwens morgenavond kan het....
nou dat was dus jankeeeeeeeeeeeeeeen Huilen
ik heb wel afscheid kunnen nemen (heb alleen die tijd dus niks meer gegeten) ik stond ook helemaal te trillen voor haar stal toen ik moest wachten op de dierenarts.

Ach gut Ach gut Ach gut
Ik heb een afspraak gemaakt voor twee weken later. Ilse hoefde niet per direct uit haar lijden, en op die manier hadden mijn man en ik alle tijd om het te verwerken. Ook onze stalgenoten hebben op deze manier allemaal op hun eigen manier en in hun eigen tempo afscheid kunnen nemen. Als het dan zover is, ben je er ook klaar mee.....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:31

mijn pony is ook naar de slacht gegaan, Staat volgens mij al ergens op boktVond ik het moeilijk ja maar ik had dat bij inslapen waarschijnlijk moeilijker gevonden waarom? Avanti was een vechter en die had nooit rustig ingeslapen Weet ik nu al, Daarbij heb ik wel gezien Dat het fout kan gaan bij inslapen en dat is heel triest.Bij de slager (in zoetermeer is nu weg helaas was een goede) was avanti rustig liep braaf naar binnen zeggen; Kon n avanti die zich nooit door vreemde liet aaien op zn hoofd liet daar wel zich aaien. Degene die het deed was ook lief voor hem met er heen lopen Ja hij had respect voor mn pony,En avanti voor hem want eerlijk ik heb avanti alleen zo braaf met een vreemde mee zien lopen bij de stal naast mijn manege.En echt het ging zo snel Dat deze keuze ondanks dat het moeilijk was wel de beste was naar mijn idee dan Ik wilde mijn pony meer en onnodig lijden besparen en dat heb ik met deze manier kunnen doen . imo dan.Ik ben niet helemaal meegelopen Zou ik eerst wel doen maar omdat hij hinnikte bij het uitladen 'brak'ik en had ik mijn twijfel van dat moment op hem overgebracht als ik hem mee had genomen 2 vriendinnen zijjn meegegaan tot het eind ik wilde dus zeggen laat maar maar voor ik laat had gezegt Was het al gebeurd zo snel ging het

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:41

Het is toch fijn als je achteraf kan zeggen; het is zo goed geweest. Ongeacht wat voor beslissing je hebt genomen.
Strerkte ravenna Ach gut met het verwerken.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:52

Miryamk: bedankt!

ja ik had er wel vrede mee maar als ik het uitstel word het alleen maar erger.
ik wou haar niet kwijt maar, het was beter voor het paard.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:03

Ik moet er niet aan denken om mijn paard(en) te laten slachten er zullen best goede slagers zijn dat weet ik zeker maar niet voor mijn paard.
Gewoon thuis in de wei met een prikje van onze eigen dierenarts,zodat ie lekker op z'n eigen stuk grond deze wereld mag verlaten in het bijzijn van mij ,zijn eigen vrouwtje. tjonge ik moet nu al bijna snotteren alleen de gedachte al....