Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:11

Afbeelding

Wij zijn hier inmiddels begonnen met longeren. Vorige week woensdag de eerste keer (zie foto), maandag ook nog even geweest en 5 minuutjes per kant gestapt en een rondje gedraafd. Hij heeft een duidelijke voorkeurskant en ik wil het liefst proberen dit een beetje gelijk te trekken voor we erop gaan.

Daarnaast ook nog het zadel dat we willen tweedehands gespot voor minder dan de helft van de nieuwprijs (in prima staat), maar helaas nog even geen zadel-budget :(

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:42

Hier na een week per ongeluk vakantie door mijn eigen blessure en prive omstandigheden gisteravond tijdens de voetbal wedstrijd weer opgestapt.
Eerst even kort aan de longe, even kijken hoe het tussen de oren ervoor stond. Niks geks gelukkig. Enkel werkte prima mee. Aangezien het EK op tv was, geen kip op de weg of op stal. Dus ik ben na wat rijden even alleen de straat op gegaan. Echt maar een mini stukje en toen weer omgedraaid. Braaf zijn en blijven was het belangrijkste.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:50

Dressuurnatuurlijk heeft nu een afscheidsdeal omdat ze stoppen met hun online programma's :$

Voor mij dus een reden om nu echt serieus aan de slag te gaan met het dressuurmatig werken aan de hand. Sire wordt nu ongeveer eens per week gereden en dat doet hij heel braaf, maar ik vind hem zelf nog wat zwak in de bovenlijn om echt vaker of zelf (ik ben ca 10 kg zwaarder dan mijn bijrijder) te rijden. Daar verschillende meningen over (want spieren moeten ook de kans krijgen om op te bouwen natuurlijk) maar ik denk dat het werken aan de hand hem ontzettend gaat helpen. Hij is groot en zwaar, dus een beetje gymnastiseren zal hem zeker goed doen.

Ik heb dat in dit topic al vaker geroepen dat ik meer aan de hand met hem moet doen, maar nu met de cursus van Dressuurnatuurlijk hoop ik ook echt een houvast te hebben om lekker aan de slag te gaan. Eerste sessie gaf in elk geval al veel inzicht, dus dat motiveert.

Ondertussen heeft bijrijder nu al twee keer les gehad en dat helpt hen ook allebei ontzettend, om van op zijn rug zitten en meeliften de stap te maken naar echt actief rijden en verbeteren.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:31

Ontspannen plaatje theodora! Jammer dat je het zadel niet kunt kopen nu.

Slim Moonlight om tijdens voetbal de straat op te gaan. Ik was aan het fietsen, had met mijn ogen dicht over.kunnen steken, haha.

Bedankt voor de tip IngeK. Ik heb het programma meteen gekocht. Leuk om op een andere manier bezig te zijn en werk graag ook vanaf de grond.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:38

Meiden is het wat het zelf studie programma van dressuurnatuurlijk????
Vandaag laatste dag 97 euro voor alle zelfstudies.
Als jullie zeggen dat het leuk is bestel ik hem ook!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:09

Ik heb het pas een klein stukje bekeken, maar voor dat geld zeker de moeite waard. Uitgebreide uitleg, werkboeken, videos, echt heel veel allemaal.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:21

Ik had vorig jaar al het jonge paarden programma gekocht. Zeer duidelijke heldere video's.
Zeer leerzaam, maar voor mij persoonlijk werkt het minder. Als het niet helemaal lukt kan je jezelf filmen en terug kijken en vergelijken met de video om zo te zien wat er fout gaat.

Ik vind persoonlijke begeleiding in vorm van les beter werken voor mijzelf. Maar ik twijfel erg om hem ook aan te schaffen dat ik alle programma's heb, mijn instructeur gaat emigreren helaas..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:37

Super ik heb hem ook besteld bedankt voor de tip!

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:18

Sheeltje2 schreef:
Ja western beleerd uiteindelijk ik doe nu vooral een standaard basis stap draf , de galop heb ik nog maar 1x gedaan ik leer hem vooral via de nek te sturen verder nog niet veel speciaals alles in kleine stapjes :) ik zit er ongeveer 1x per week op soms zit er 2 weken tussen en indd hij is tot nu toe echt heel braaf heb hem pas 3 maanden in bezit echt heel blij met Johnny een lieverd is het

Alleen komt vanmiddag even de da langs hij heeft sinds gisteren een vlekje in z’n oog waarschijnlijk beschadigd omdat hij z’n oog gestoten heeft ergens … ben benieuwd

Is een western zadel heel.anders? Ik wil uiteindelijk na mn dressuurzadel ook overgaan op western leren en mennen. Iets met een veelzijdig paard willen hahaha

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:19

DDDara schreef:
Meiden is het wat het zelf studie programma van dressuurnatuurlijk????
Vandaag laatste dag 97 euro voor alle zelfstudies.
Als jullie zeggen dat het leuk is bestel ik hem ook!

Ik dacht hem samen met een vriendin te bestellen!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:41

naranja1 schreef:
Sheeltje2 schreef:
Ja western beleerd uiteindelijk ik doe nu vooral een standaard basis stap draf , de galop heb ik nog maar 1x gedaan ik leer hem vooral via de nek te sturen verder nog niet veel speciaals alles in kleine stapjes :) ik zit er ongeveer 1x per week op soms zit er 2 weken tussen en indd hij is tot nu toe echt heel braaf heb hem pas 3 maanden in bezit echt heel blij met Johnny een lieverd is het

Alleen komt vanmiddag even de da langs hij heeft sinds gisteren een vlekje in z’n oog waarschijnlijk beschadigd omdat hij z’n oog gestoten heeft ergens … ben benieuwd

Is een western zadel heel.anders? Ik wil uiteindelijk na mn dressuurzadel ook overgaan op western leren en mennen. Iets met een veelzijdig paard willen hahaha

Ik vind western zadel fijn zitten heb zowel dressuur als western gedaan beide hun + punten alleen een western zadel kan je niet even bijvullen of er iets afhalen aankomende donderdag komt zadel passer even m’n zadel nakijken of alles goed gaat zo niet dan wordt het 2ehands ander zadel die ze eventueel in hun bus bij ze hebben ben benieuwd:):)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:02

We hadden zaterdag onze eerste uitje naar vreemd terrein was een uur met de trailer we hebben zowel aan de hand gewerkt en er even op het was een topper ik zit nog steeds op m’n paardewolk :):) even foto spam <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:03

Hier vanmorgen ook even na de manege geweest de eerste x. Er heen even met de de trailer 1x sinds aankoop er weer op en rijden ( wel vaker in gestaan zonder alles dicht) even paar rondjes aan de hand binnen en buiten gestapt en toen binnen er nog even op aan de longe ( ze deed het braaf tot op heden maar niet los gestapt/ draaft ) dat komt volgende x wel weer de deed het netjes *\o/* ook daar de trailer weer op even twijfel maar toen netjes door( er waren meerdere auto's papier aan het weg brengen en gooien das toch raar voor z'n jonkie) _O-

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:43

ja heerlijk toch de eerste stapjes zo *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:02

Wat knap Sheeltje2, dit soort dingen doe ik nu pas met mijn 14-jarige. Echt stoer paard heb je.

Goede ervaring weer snorkel1986. Mooi zo met kleine stapjes vooruit.

Ik begin zelf weer op te knappen na het omver gelopen te zijn. Donderdag kan ik vervroegd terecht voor mijn kapotte kiezen. Dan ben ik daarna weer een soort van heel.
Heb tot nu toe buiten los longeren niks gedaan, ben te voorzichtig met mijn eigen lijf nu dus dat vond ik geen goede basis voor trainen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:52

Hier van het weekend stond onze 2e buitenrit op de planning. Begin spanning, maar hij liep vanaf het begin af aan al voorop. Waterplassen pleegde ook moord. Toen we een reetje tegen kwamen en toen om de hoek ook nog een kudde koeien stond, toen mochten de hulptroepen toch wel weer even voorop. Maar snel daarna liep hij weer lekker voorop aan een lang teugeltje. Aangezien ik er een eventing paard van wil maken. Ben ik toen lekker alles gaan proberen om hem maar door de waterplassen te krijgen. Uit eindelijk gelukt om ook achter de hulp troepen aan de waterbak met erg veel kikkerdril. Toen was het speelkwartier geopend in de waterbak en moesten we peesbeschermers gaan vissen. :Y)
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 15-07-24 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:25

Hahaha, krijg er plaatjes bij in mijn hoofd. Fijn dat hij het plezier in water zo snel gevonden heeft.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:30

Liggen jullie jonkies ook zo veel in verhouding tot andere paarden op stal ( ouder) die van mij ligt begin van de avond altijd te tukken :Z
En snachts ligt ze ook aan haar coupe te zien.. ( op de wei zie ik haar nooit liggen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:01

Wat zijn sommigen al ver hier zeg! Wij doen het nog rustig aan maar laten Elonia wel kennismaken met allerlei verschillende dingen.

Gisteren voor de tweede keer met amazone, nu nog even aan de hand maar de volgende keer kan ze denk ik aan de langere longe want dit gaat zo fijn ontspannen. Ik vind het haar echt goed staan, zo helemaal als sportpaard <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dat cursuspakket van DressuurNatuurlijk ook gekocht en heb een beginnetje gemaakt met werken aan de hand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ze heeft, op het hoofdstel na, het hele tuig om gehad. Dat accepteert ze ook zonder problemen. Morgen komt mijn instructeur en dan gaan we beginnen met de dubbele lijnen in het tuig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren een beetje onze afgelopen weken :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:49

snorkel1986 schreef:
Liggen jullie jonkies ook zo veel in verhouding tot andere paarden op stal ( ouder) die van mij ligt begin van de avond altijd te tukken :Z
En snachts ligt ze ook aan haar coupe te zien.. ( op de wei zie ik haar nooit liggen)

Die van mij ligt heel vaak te pitten in de paddock. Op stal vroeg ik me dat af, maar van de week was ik een keer de eerste op stal en toen lag hij ook in de stal te slapen. Blijkt dat ze dan wel goed groeien. :D

Ik ben een hele tijd niet actief geweest hier, ik heb drie maanden in de lappenmand gezeten zelf. Prop heeft het rustig aan mogen doen met af en toe wat longeren. Ik hoop hem nu weer op te kunnen pakken. Hij is inmiddels toch echt 4 geworden, dus wat mij betreft mag hij wel onder het zadel wat gaan doen. Vandaag hadden we hier aquatraining :+

Afbeelding

Afbeelding

Krijgt ie wel een wakker achterbeen van. _O-

Ik vond het wel even leuk om wat knip en plak werk te doen met foto’s van een half jaartje terug en van nu. Zoek de verschillen. :))

Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:12

Die van mij ligt en rolt zeer regelmatig. Die is regelmatig gewoon echt smerig van het in de stal liggen of zit van top tot teen onder het zand.

Hier afgelopen maandag voor de grap is een plankje meegepakt in de hindernis en ons eerste lijntje. Geen enkele spanning eerder te lui als het te laag is. Maar de blaadjes van de buren plegen nog steeds moord. 8)7

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:33

Wij doen het ook rustig aan.
Ik doe maximaal 3x in de week iets met haar en wissel werk aan de hand, longeren en rijden af.
Als ik er op zit is het maximaal een kwartiertje stap en draf.
Meer dan genoeg voor een 3 jarige, maar voor haar is deze afwisseling heel goed.
Ze is snel verveeld en dan is de frustratie zichtbaar.
Madammeke heeft erg graag afwisseling.
Verder is ze echt mega braaf, terwijl er op stal al anderhalve maand verbouwingen zijn, waar ze echt super goed mee om gaat

Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:26

Zo leuk om te lezen en te vergelijken, hier ook Max 3x in de week.

Ik heb Joop meegenomen naar m’n werk maandag (Kdv) 40 schreeuwende kleine kids achter een hek. Hij vond het iets spannend maar na een appeltje vond ie alle aandacht fantastisch en ging ie met z’n hoofd over het hek heen zodat ze hem konden aaien.
Daarna even naar de waterplas er vlakbij en heeft ie zijn waterangst overwonnen. Ook dat vond ie even spannend en daarna stond ie er echt van te genieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:59

Muronia: wat doet ze het goed en het staat haar ook goed!

Thirza: knappe Jopie <3 zo braaf.

Vandaag de amazone bij Rapunzel gehad. We hadden er al even op gezeten en een rondje gestapt, maar vandaag voor het eerst pasjes gedraafd aan de longe. Ze heeft geen stap verkeerd gedaan, zaterdag komt ze weer. Ik heb alleen filmpjes gemaakt dus ga even kijken hoe ik wat hier krijg.

Tattoochick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:14

Hallo allemaal!
Mag ik gezellig met jullie mee kletsen?
Wij gaan vanaf Maandag echt serieus aan de slag met onze nieuwste aanwinst....
Saartje

Ze is echt TE leuk!
Een zover we nu weten 11 jarige welshxshet...