Hij is nagekeken door de DA voor ik hem kocht. En tussentijds wel door de osteopaat gezien toen bekken los gemaakt. Maand of 2 geleden cranio sacraal therapeut erbij. Die komt in december weer.
@sheri wijdbeens? En doet hij dat altijd of op bepaalde momenten? Hopelijk kan de cranks er wat meer over zeggen /aan doen?
Wij zijn vanmorgen even bij de training van Ellie geweest. Ze is echt wat alerter sinds de extractie. En gezien haar veel meer ontspannen houding met bit, is het ook niet voor niets geweest. Trainer heeft vandaag weer z’n been eroverheen gehad. Ik verwacht dat hij er komende week echt op gaat zitten. Ben trots op hoe braaf ze is tot nu al toe.
Onze pony is een draak met dit weer hahaha Lekker fris. Gelukkig vindt mijn dochter dat leuk en geeft hij niets om lawaai door storm in de binnenbak. Wat een weer hè. Als de regen nou eens een week wegblijft, zou ik dat fijn vinden
@sherivey ik rij een merrie hier op stal die dit ook had toen ze jong was. Die is helemaal nagekeken op de kliniek toen en dat was allemaal in orde. Advies was toen sterker maken, en nu ze daadwerkelijk sterker is doet ze dit ook niet meer. Alleen bij extreme spanning nog eens.. dus dit kan helemaal goed komen als het niks medisch is.
@koekie klinkt goed, fijn ook voor Ellie dat de pijn nu weggenomen is.
Hier gisteren grondwerk lesje gehad gezien we er nog even niet op gaan. Beginnetje met travers en schouderbinnenwaarts etc. gemaakt. Ze pakt het allemaal super goed op. Het lijkt nu natuurlijk nog nergens naar, maar ze is zo fanatiek heel fijn .
Sherivey
Geplaatst: 04-11-23 20:29
Ohhh dat geeft hoop Had het gisteren ook op mn opleiding aan een dierenarts gevraagd, ook filmpje laten zien. Ze kan natuurlijk geen diagnose stellen zo, maar ze gaf ook aan dat het ook goed kon zijn dat ie gewoon slap is in de achterhand en het daarom doet.
Wat gaaf, zo aan de hand kunnen werken!
Leedebee
Geplaatst: 04-11-23 22:00
Thanx Koekie73, je moet toch wat he als je er nog niet op kan rijden. Vorig jaar een filmpje gemaakt dat ik hem inpak in sinterklaaspapier. Wat dat betreft vindt hij alles best
@ElinaSK travers? Ik ben al blij als hij gaat stappen aan de lijnen haha
Wat een water komt er uit de lucht! Bij ons was de bak net gevreesd. Keurig droog en de sloot ernaast 2x zo breed haha
Zou wel fijn zijn als het nu ff droger gaat worden!
ElinaSK
Geplaatst: 05-11-23 08:02
Haha, mijn merrie heeft wat uitdaging nodig. En daarbij helpt dit haar om soepel te blijven uiteindelijk (hoop ik)
Wat fijn dat de problemen met het bit nu zijn opgelost Koekie.
En wat lekker babootje dat jullie nu kunnen rijden vooraf eerst longeren.
Owen gaat heel goed, gat is bijna dicht. Hij mag nu 2 keer per dag 10 minuten stappen...eindelijk weer bewegen. Verder heeft hij niet meer het verband om, overdag gewoon open en 's nachts voor als hij gaat liggen een hakbeschermer met daaronder een pluk watten en honingzalf. 2 x per week laseren en het gaat nu echt supersnel. Prognose is dat we in januari weer verder kunnen met waar we gebleven waren
Ben wel een beetje aan het nadenken over hoe we het opbouwen aan moeten gaan pakken. Owen is natuurlijk jong en was pas net zadelmak. We hadden pas 2 keer gereden zonder vooraf uit laten razen aan de longe....en juist dat uit laten razen aan de longe is natuurlijk niet wat past in het opbouwschema. Daarnaast was het toen voorjaar en lekker weer, en nu als ik er weer op ga hartje winter. Ik denk dus dat we dat wel met een beetje tranquigel gaan doen, anders vermoed ik dat het een beetje explosief gaat worden. Ha ha gelukkig heb ik toen ik met hem begon een airjacket aangeschaft...
Oji, als je al mag beginnen met de aquatrainer zou ik dat doen. 2 x per week. Dan kan hij alvast lekker aansterken en kan hij al snel weer aan de longe. Tranqigel zou ik ook doen hoor. Nergens goed voor om je nek te breken. Misschien valt het mee. Houd er rekening mee dat ie de eerste dagen erop heus braaf zal zijn. Meestal komen ze er een paar dagen later pas achter dat gek doen ook weer tot de. mogelijkheden behoort.
Koekie fijn dat het met Ellie weer goed gaat. Hopelijk loopt alles vlot nu en kunnen jullie snel lekker zelf met haar aan de slag.
Hier niet zo heel veel te melden. Het rijden met Polletje gaat goed. Met de kou is hij wel wat frisser, maar het blijft allemaal binnen de perken. Hij vindt het enorm leuk als er paarden langs onze half open overdekte bak stappen. Hinnikt dan altijd een "He Hallo kijk mij dan". En trekt er dan ook even. een sprintje bij Over 2 weken is de jonge paarden competitie bij Chardon. We hebben hem ervoor opgegeven, maar besluiten komende dagen of we wel of niet gaan. Hij is op zich braaf genoeg voor de witte hekjes en de jury tafeltjes (denken we) Maar je moet ook galop verruimen kunnen laten zien en daar is hij nog niet helemaal klaar voor. Hij heeft alleen nog standje hard. Maar op zich is het wel een leuke ervaring. Op de trailer en even op ander terrein.
Zo te lezen zit er bij meerdere mensen al flinke progressie heen en zijn alle pech gevallen weer goed aan de beterende hand, superfijn!
Babootje, door de fun en ervaring kan dat toch ook gewoon leuk zijn? Dan maar niet verruimen
Ikzelf had het ook wel leuk gevonden om haar jonge paarden wedstrijd hier in NH te laten lopen maar het schiet qua tijd niet echt lekker op. Op zich voor het paard niet zo verkeerd want die krijgt wel even tijd om alles wat meer op een rijtje te zetten, maar het had wel fijn geweest als we in ieder geval al richting binnen bak konden gaan…. Ben zo klaar met die regen! Even afwachten of we de IBOP nog gaan redden maar zie dat somber in.
Volgend jaar voorjaar is ook een optie maar die lijken allemaal heel ver weg te zijn dus dat zie ik niet echt zitten.
Oji, tranqigel is een prima optie lijkt me. Had de DA ook aangeraden voor als ik mijn vorige paard weer had mogen opbouwen na zijn boxrust.
Hier ook helemaal klaar met de regen (en wind). Vanochtend 1 paard op buitenrit gereden. Geloof dat we de halve rit regen gehad hebben. Gelukkig niet van die hoosbuien.
Straks les met de gup, ben benieuwd wat daarvan terecht gaat komen Ik wil gewoon droog, rustig weer
Nou, we hadden mazzel, het was droog en zelfs zonnig!
Geen hele actieve les gehad, wel een hele nuttige, namelijk voor het eerst een bit in gedaan. Sheri vond het eerst maar gek, tot ie het spelletje door had (en ook door had dat er iets lekkers mee te verdienen was) en zelf al ging zoeken naar het bit en zn mond open deed. Zo blij mee.
Gewoon vreselijk weer! 3 dagen vrij geweest en net niks kunnen doen. Vrijdag deden we met windkracht 7 op ons heel klein stukje laag water strand longeren. Hij had de grootste lol in het woelige water om vervolgens bokkend op het droge gauw rond te gaan en weer waterballet haha. Nou ja hij had lol en ging rond. Doel bereikt want meer had ik zeker niet verwacht. Zaterdag gingen we wegen op de weegbrug. Sta je er met auto, trailer en paarden....brug kapot.... Dus door naar vriendin haar uiteraard waterbak uhm rijbak en aqua training los gegeven. Beentjes gestrekt en zondag nog geprobeerd weer naar zee te gaan maar we hadden echt niet genoeg ruimte om te longeren en ging weer keihard regenen dus terug gelopen. Toch iets ondernomen maar geen kilometers gemaakt. Wel lol gehad
Zonde is dat he, net niks kunnen op je vrije dagen
dierenfan
Geplaatst: 06-11-23 21:17
Sherivey schreef:
Zonde is dat he, net niks kunnen op je vrije dagen
Ja idd hele week keihard werken voor 3 dagen amper kunnen genieten is best zuur en laatste weken gebeurd dat te vaak. Maar vast bij iedereen herkenbaar. Deze week zaterdag echt geen tijd dn juist nu zaterdag geven ze droog af en zondag zeiknat. Ik hou mezelf er maar aan vast dat se momenteel nog geen 2 uur vooruit het weer kunnen voorspellen...
Na lange tijd meld ik mij weer eens. In het begin wel kort even meegelezen en gepost hier maar zat zelf veel in de lappenmand. En helaas ging het Zadelmak maken van mijn merrie ook niet vlekkeloos.
Maar nu staat ze dichtbij en doe ik haar dus zelf. Rijden is nog niet gelukt want ze had schimmel rondom de plek waar de singel zit.
En we hebben nu een heel andere uitdaging.
Er is een varken op stal. En daar is ze echt doodsbang voor
@oji ook ik zou idd tranquigel geven hoor! Ooo gedaan toen onze pony na weken rust weer iets mocht doen en op exploderen stond. Belangrijk voor je eigen veiligheid.
Ik kreeg vanmiddag een filmpje van de trainer dat hij voor het eerst echt op Ellie zat en over het terrein stapte!! Woehoe! Nu durf ik er ook vertrouwen in te hebben dat ik haar in december mee kan nemen naar huis Dochter kan natuurlijk niet wachten tot ze er zelf op kan.
oji
Geplaatst: 12-11-23 11:22
Yesss....de wond is helemaal dicht. Uiteraard nog heel kwetsbaar en hele dunne huid, maar dicht!!!! We mogen dus langzaamaan gaan opbouwen. Hij staat nu 2 x per dag 15 minuten in de molen en een half uur op de vitafloor. Ik heb voor volgende week een lesje werken aan de hand afgesproken. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, Owen ook niet. Zoveel zin in om eindelijk weer met iets aan de slag waar we beiden van leren. Uiteraard aanvankelijk alleen in stap. Ben heel benieuwd!
En morgen even overleg met de DA of hij nu het dicht is ook in de aquatrainer mag. Zou mooi zijn als hij weer een beetje spieren opbouwt voordat we het rijden weer echt kunnen gaan oppakken.
En ook heel fijn...als de paddocks een beetje opgedroogd zijn (zijn op zich goed gedraineerde paddocks maar de enorme hoeveelheid water die de afgelopen tijd gevallen is, daar kan de drainage niet tegenop) mag hij in een kleine paddock!!! Zo fijn als hij weer lekker naar buiten mag. Op Lelymare hebben ze allemaal verschillende maten paddocks, dus kun je het buitenstaan mooi opbouwen met steeds wat meer ruimte. Maar DA heeft me ook verzekerd, hij had geen peesblessure dus een keer even dol doen is echt niet het einde van de wereld. Zoo blij...eindelijk licht aan het einde van de tunnel.
Hier gaat longeren steeds beter. Hij blijft steeds beter "binnen de lijn". Al heeft hij af en toe nog wel wat puber buien tussendoor. Gister trok hij zich los en ging als een jekko door de bak. Nadat ik even streng zei dat hij moest stoppen ging hij op de rem en stond hij met zn hoofd laag een partij schuldig te zijn.
Ach, kan niet iedere dag "perfect" gaan.
Van de week wel heel fijn los gewerkt met hem. Zelfs als hij met een flinke vaart door de bak sjeest gaat hij op de rem en staat hij stil als ik stil ga staan en ff "zucht". Daarna ook nog weer even op hem mogen hangen met mn bovenlijf. Het was zo heerlijk rustig!
Begin maart een afspraak staan voor een zadel, dus ben benieuwd!
ElinaSK
Geplaatst: 12-11-23 16:44
@Queenbeebee varkens zijn ook heel eng als je paard bent
@oji wat een goed nieuws zeg!
@leedebee inderdaad niet elke dag kan goed gaan. Als je het maar goed afsluit .
Wij hebben vandaag extern een schriktraining gedaan, ze was zo braaf. Voor het eerst een eind op de trailer naar vreemd terrein met allemaal enge dingen. Ze is zo dapper. Ben echt enorm trots op hoe ze het heeft gedaan.
Babootje
Geplaatst: 12-11-23 17:48
@Oji: Fijn zeg! De weg omhoog is weer gevonden! @Koekie: Weer een mijnpaal bereikt. Ellie is zadelmakkie Voor je het weet zitten jullie er zelf op. @Queenbeebee: leuk dat je weer komt meekletsen.
Wat een ellende met t weer mensen. Ben zo blij dat we een overdekte bak hebben.
Mn dochter zou vandaag wedstrijd hebben met ons andere paard ( Mexx) in Z1, maar gisterenavond ging t uit met vriendje. Dus hoofd er niet naar en maar afgezegd vanmorgen. Van serieus trainen komt er de komende dagen ook niet veel vrees ik. Dus of we met Polletje nog naar Chardon gaan weet ik niet. Want nog even serieus trainen heeft hij wel nodig willen we nog een beetje rond kunnen sturen daar. Vandaag zonder slof met Polletje en dat ging ook heel goed.
Hier ff een dieptepunt, paard begint echt strontvervelend te worden omdat ie niks doet met dat baggerweer. We gaan per december verhuizen naar een stal met binnenbak/ overdekte longeerbak. Dan kunnen we hopelijk het werk een beetje oppakken.