[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:01

Ik vind het eigenlijk best wel nuttige opmerkingen die hier geplaatst worden. Nadat Britt Dekker op internet had verspreid dat ze een paard had gekregen stond de fiscus ook aan de deur voor een naheffing. Nu gaat dat natuurlijk over een heel ander bedrag, maar TS deelt ook alles met Hoefslag en alles is hier terug te lezen.

Volgens mij kan ze heel eenvoudig de waarde van het paard wegstrepen tegen de kosten die ze gemaakt heeft. Als je dat op papier zet ben je rond. Maar misschien ben ik zo'n Belastingvrezende neuroot die dat afgedekt zou willen hebben :=

Spannend zondag TS. Ik ben erg benieuwd of ze je nog wat informatie meegeven als extra puzzelstukje in deze grote puzzel :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:22

Nee ik niet, de werkgever heeft gewoon een flink bedrag betaald voor Britt haar paard, dat is gewoon inkomen in natura en daar betaal je belasting over.

Dit is een geschonken voorwerp, en dat kan tot een x bedrag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:29

Even heel grof gezegd, een dampig paard is de slachtprijs waard, meer niet. Ook al kan de ts er later misschien prima Z mee rijden. Er blijft wel een probleem in de gezondheid natuurlijk. Dus voor de belastingdienst hoeft ze niet bang te zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:08

germie schreef:
Even heel grof gezegd, een dampig paard is de slachtprijs waard, meer niet. Ook al kan de ts er later misschien prima Z mee rijden. Er blijft wel een probleem in de gezondheid natuurlijk. Dus voor de belastingdienst hoeft ze niet bang te zijn.

Daarbij zal hij inmiddels wel medicijnen voor zijn ziekte gehad hebben die hem hebben uitgesloten. Ik wens het paard en ts , en tevens de ongelukkige vorige eigenaar, allemaal het beste, en nog vele zo gezond mogelijke plezierige jaren toe.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:45

Odysseus schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel nuttige opmerkingen die hier geplaatst worden. Nadat Britt Dekker op internet had verspreid dat ze een paard had gekregen stond de fiscus ook aan de deur voor een naheffing. Nu gaat dat natuurlijk over een heel ander bedrag, maar TS deelt ook alles met Hoefslag en alles is hier terug te lezen.

Een schenking door een niet ingezetenen in Nederland.. dus bv een Duitser hoeft geen belasting over worden betaald.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:32

*\o/* *\o/* *\o/* wow ik zag net het verhaal in de hoefslag. En herinnerde mij direct dit topic. En hoopte zo op een goede afloop.
Vandaar via deze weg;

Ik wens jullie samen bergen liefde plezier en gezondheid *\%/*
En dat jullie nog meer v elkaar gaan genieten. Gefeliciteerd!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:06

Heb dit ook vanaf het begin gevolgd en wauw wat een einde. Nog even doorbijten tot zondag en dan heb je gewoon een valk die van jouw is. Ik vind dat je altijd supernetjes hebt verwoord en ons op de hoogte hebt gehouden. Geniet van je mooie peerd en maak er een mooi feestje van zondag. Het is je van harte gegund

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:11

ach maak een koop overeenkomst betaal de beste man bij wijze van 5 euro en dan ben je samen gewoon tot koop overeengekomen. niks niet moeilijk qua papierwerk.
en belasting jongens jongens die hebben echt wel wat beters te doen dan ts achterna zitten. en dat van britt zoals hierboven al uitgelegd word is een heeeeeel ander verhaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:53

StalNollie schreef:
ach maak een koop overeenkomst betaal de beste man bij wijze van 5 euro en dan ben je samen gewoon tot koop overeengekomen. niks niet moeilijk qua papierwerk.
en belasting jongens jongens die hebben echt wel wat beters te doen dan ts achterna zitten. en dat van britt zoals hierboven al uitgelegd word is een heeeeeel ander verhaal.

Ik denk eigenlijk ook dat het het verstandigste zou zijn om een symbolisch bedrag te betalen zodat je hem gekocht hebt.Veel minder kans op gezeur nu en later.Ik heb ooit een oud paard gekregen en toen bleek dat hij nog gereden kon worden kreeg ik ook allerlei (jaloerse?) narigheid.Toen wilden anderen hem ineens ook hebben. Op aanraden van mijn stalhouder heb ik er toen een symbolisch bedrag (100 euro) voor betaald zodat hij wettelijk van mij was.Uiteraard is de situatie van ts en het paard weer geheel anders en willen zij en de vorige eigenaar het mogelijk op een andere manier regelen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:07

De familie wil het paard duidelijk niet en de eigenaar doet afstand. Maar ik ga ervan uit dat TS een waslijst met vragen heeft gemaakt en die allemaal gaat stellen zondag.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 16-11-22 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:12

Dreamboy schreef:
De familie wil het paard duidelijk niet en de eigenaar doet afstand. Maar ik ga ervan uit dat TS een waslijst met vragen heeft gemaakt en die allemaal gaat stellen zondag.

Waar komt nu opeens een ex-vriendin vandaan?
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-11-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:40

Ik vind dat TS met zeer veel verstand haar zaken rondom deze vondeling aanpakt, regelt en de stappen die ze neemt zijn goed doordacht, helder en in overleg met de politie en andere instanties.
Als ik sommige berichten hier lees, dan lijkt het net of we met een of ander onnozel wicht te maken hebben. Onbegrijpelijk . Ik heb alle vertrouwen dat dit verhaal goed uitpakt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:48

pien_2010 schreef:
Ik vind dat TS met zeer veel verstand haar zaken rondom deze vondeling aanpakt, regelt en de stappen die ze neemt zijn goed doordacht, helder en in overleg met de politie en andere instanties.
Als ik sommige berichten hier lees, dan lijkt het net of we met een of ander onnozel wicht te maken hebben. Onbegrijpelijk . Ik heb alle vertrouwen dat dit verhaal goed uitpakt.

+1

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:51

+1000

Schiet wat harder op met de telling :P :D

Ze doet het allemaal prima hoor.
En ja natuurlijk zal iedereen het zelf wat anders doen, maakt wat ts doet nog niet verkeerd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:53

pien_2010 schreef:

Klopt. Zoals ik al eerder schreef is het een verhaal wat rechtstreeks in de penny kan maar dat maakt haar nog geen penny, al denken sommige van wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:33

Percy schreef:
Dreamboy schreef:

Dat heeft TS zelf geschreven in een bericht uit emotie wat ze achteraf weggehaald heeft.
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-11-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:44

Percy schreef:
Dreamboy schreef:

Dat heeft TS zelf geschreven in een bericht uit emotie wat ze achteraf weggehaald heeft.[/quote]

Fijn dat je het nog een keer qoute. Ik had het originele bericht al aangepast en de mods gevraagd het bericht van Percy te verwijderen aangezien ik het achteraf niet zo netjes vond dat ik de ex noemde. Maar dat kon jij ook niet weten natuurlijk. Ik hoop alleen dat er nu niet weer een hele discussie over gaat komen.
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-11-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:46

germie schreef:

Inderdaad, is wel een klein verschilletje met een volledig gezond, jong en tot en met de Grand Prix afgerichte goedgekeurde hengst. :+

Ik ben blij voor je Diana dat het zo gelopen is, en ik ben benieuwd of er nog wat meer informatie komt zondag. Sowieso is de zekerheid hebben dat hij kan en mag blijven natuurlijk super fijn en ook heel passend na alle moeite die je voor hem gedaan hebt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:26

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:50

Nog 2 nachtjes slapen............. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:02

Zal trouwens nog even een update geven voor een ieder die ons niet volgt op Instagram/Facebook.

Gisteren is de DA weer langs geweest en heeft Mister gechecked: longen klinken véél beter!
Mister hoest alleen nog een beetje als hij eet, maar dit is zo bij geweekt hooi als bij gewone brokken. Voor de rest leeft hij echt op en is lekker vrolijk! <3

Gisteren heeft hij ook de jaarlijkse vaccinatie gekregen, omdat dit 26-08-2020 voor het laatst gedaan is, moet dit over 4 weken nog een keer. Ik had nog zó met DA afgesproken dat we elkaar voorlopig niet meer zouden zien, hehe... Maar goed, als dit het enige is.. ;-) Dan krijgt hij ook weer een sterke wormenkuur en zijn we hopelijk voor 2022 klaar ermee!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:40

Wat ik begrijp is hij dan wel altijd netjes verzorgd? Ik vernam dat hij ook in een kliniek gestaan heeft dat doet ook niet ieder paardeneigenaar. En kwa enten is het ook niet heel erg achterstallig!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:34

Ik heb pas sinds kort het hele verhaal meegekregen en gelezen en ik wil je van harte feliciteren met de uitkomst. Wat een opluchting moet dat zijn!

Ik lees nu het van de entingen en dat je die gelijk dubbel laat doen omdat het 2 jaar geleden voor het laatst is gedaan, maar dat is alleen maar verplicht en nodig als je wedstrijden rijd hoor. Anders is de ene keer meer dan prima namelijk. Je hebt al meer dan genoeg aan hem uitgegeven, dus wilde het toch even zeggen, elk paar tientjes die je uit kunt sparen zijn meegenomen toch?

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:41

Heb je al wat van zijn veearts uit duitsland vernomen?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 14:33

neetoch schreef:
Ik heb pas sinds kort het hele verhaal meegekregen en gelezen en ik wil je van harte feliciteren met de uitkomst. Wat een opluchting moet dat zijn!

Ik lees nu het van de entingen en dat je die gelijk dubbel laat doen omdat het 2 jaar geleden voor het laatst is gedaan, maar dat is alleen maar verplicht en nodig als je wedstrijden rijd hoor. Anders is de ene keer meer dan prima namelijk. Je hebt al meer dan genoeg aan hem uitgegeven, dus wilde het toch even zeggen, elk paar tientjes die je uit kunt sparen zijn meegenomen toch?

Besparen is altijd fijn, maar hij staat tussen veel anderen paarden die wel eens op wedstrijd gaan en voorkomen is beter als genezen. Toch! *\o/*