Zo even stil geweest. Moet even wat van me af schrijven...
Normaal was Joy gekapt woensdag maar smid belde af tot mijn ergernis, nu zou hij maandag komen. Hebben een kleine woordenwisseling gehad (is niet de 1e keer, sterker nog, ik zei de dag op voorhand al dat hij waarschijnlijk ging af bellen. Hij stuurde ook nog of ik zijn afspraak met de andere klant kon regelen waarop ik al terug gestuurd had dat ik dat niet kon. Dat ik al moeite genoeg heb om mijn eigen afspraken met hem geregeld te krijgen.

zeg al jaren dat de dag dat Sam er niet meer is er een andere smid komt omdat het altijd hetzelfde is met hem maar Sam heeft zo’n moeilijke voeten...)
Vandaag belde mijn ex-schoonzus en moeder van mijn man zijn Pete-kind (godfather is het dichtsbijzijnde synoniem) dat ze een pony vervoerd moesten hebben. De vraag was onschuldig genoeg maar iets voelde niet goed. Mijn man zag ook meteen aan mijn houding dat ik het gehoord had en het niet vertrouwde. Iets klopte er niet aan de situatie.
Ik ben gefrustreerd want na de woordenwisseling stuurde mijn smid me ff pony in kwestie door. Vervolgens laten ze de schoonzus op mijn man inpraten omdat ze weten dat ik nee gezegd zou hebben uit principe.
1. Makkelijk paarden kopen zo als je andermans vervoer gebruikt zonder enige compensatie. Toen ze me belde voor de vrachtwagen om een paard te vervoeren zonder sedatie, dat mét sedatie een trailer afgebroken had heb ik heel droog geantwoord ‘dus ge wilt dat ik een paard dat verdoofd de trailer afbreekt kom op laden zonder dat ie gesedeerd is? Wat denk je zelf dat het antwoord is?’
Ze denken geen seconde na over de consequenties voor de personen of de spullen die ze gebruiken.
2. Ik krijg verdorie amper de smid (en koper en de eigenlijke vragende partij maar na woensdag durfde die niet zelf te bellen gok ik.) bij mijn paarden terwijl ik hem betaal maar als zij bellen moet het wel liefst gisteren nog en gebruiken ze het kind als ‘pushmiddel.’ Waardoor mijn man geen nee wil zeggen en ik hem ook niet in de positie wil brengen dat hij vervolgens discussie heeft met mij.
3. Blijkbaar was de vader (broer van mijn man) hier fel op tegen dus mijn man wordt gewoon gebruikt op elk mogelijk gebied.

mocht hij ook nog eens een tirade ondergaan van zijn broer, terwijl mijn man daar natuurlijk niks van wist. Die wilde gewoon goed doen voor zijn Pete-kind.
Word daar zo gefrustreerd van, maandag zou hij komen, dan gaan we face to face toch een hartig woordje praten over hoe hij ‘zijn geliefde neefje’ eigenlijk gebruikt, laat mij dan maar de b*tch zijn. (Mijn smid is de nonkel van mijn man en past vaak op het Pete-kind. Schoonzus en smid zijn erg goed in manipuleren via dat kind.

)
Komt er nog bovenop dat mijn man een kleine verwonding op gelopen heeft naast zijn oog met het laden van dat beest, denk je dat iemand hem geholpen heeft?!!!
Hij kwam thuis en ik zag een flits er van maar hij draaide zijn gezicht toen hij mijn focus zag versterken. (Mijn man kan mijn blikken lezen als geen ander.)
Dus ik zeg ‘draai maar weer terug en vertel eens waarom niemand de moeite genomen heeft dat te verzorgen?’
Een hoop excuses. Eentje had gezegd dat het misschien geplakt moest worden maar niemand heeft een poot uit gestoken. Dus ontsmet en zo strak mogelijk dicht geplakt met zo’n speciaal stripje. Heb hem net gestuurd (hij werkt nu) en hij stuurde dat er ‘wondvocht’ onder de pleister uit kwam (lees: bloed.)
Ik ben woest en bezorgd en er helemaal klaar mee nu. Het is afgelopen met dit soort situaties. Dat gaat maandag duidelijk gemaakt worden. Wil hij daarna niet meer komen zoek ik wel een andere smid. Zal even kl*te zijn met Sam maar niet ten koste van mijn man.
Sam vandaag wel getraind in een erg natte bak. Normaal zou ik niet meer hebben kunnen doen dan losrijden maar hij staat er zo fijn aan nu dat we gewoon een volwaardige training konden doen.