Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:52

Ayasha schreef:
Je mag het haar altijd vragen. In het ziekenhuis doen ze er weinig mee. Pijn aan de stembanden en weinig volume is niet belangrijk in ‘the grand scheme of things.’
Ik kan praten dus das voldoende.

Typisch Belgisch…. :roll: :roll:

Afgaand op je heesheid, vermoedt ze dat je stemplooien niet goed meer sluiten waardoor er constant lucht tussen door stroomt. Weet niet of een neus-keel-oor arts een laryngoscopie heeft gemaakt (met camera naar je stembanden kijken) ? Ze zou eigenlijk foto’s (of filmpje) van je stembanden moeten zien, of verslag lezen over hetgeen exact beschadigd is om te kunnen zeggen óf er nog iets kan worden verbeterd en zo ja hoe. Het hangt er ook nog van af of je luchtpijp mee beschadigd is geraakt of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 14:03

Maflinger_S schreef:
Best een beetje jammer dat N. blijkbaar ergens in de afgelopen jaren wat van haar intuïtie wat paarden betreft (en waarschijnlijk ook wat andere aspecten in haar leven betreft maar daar gaat het hier niet over) kwijt is geraakt. Mooi dat ze dankzij Vigo en het feit dat hij met Joy opgroeit en jij er dus ook regelmatig bent om mee te sparren, weer wat van dat oude gevoel/intuïtie terug vindt.

Ik zie toch wel heel vaak in de paardenwereld dat je niet het paard hebt/krijgt dat je wenst maar het paard dat je nodig hebt. Het trieste daaraan is ook vaak dat het paard je verlaat als de taak is volbracht.

Ik weet trouwens niet of je echt zo rustig bent als je overkomt. Ik heb je nog nooit "live" ontmoet maar ik begrijp inmiddels dat jij voortdurend aan energieconservatie doet en je dus pas druk gaat maken als het echt nodig is. En als je de tijd neemt/hebt om te observeren, zie je vanzelf dat het merendeel van wat er zich om je heen afspeelt onder de noemer "OK" valt, in plaats van onder "Help!".

Ja ik vrees alleen dat de oorzaak niet weg gaat. :x Ze wil echt weer gaan rijden maar komt er niet aan toe bv. :) Da's jammer want als ze op het paard zit dan zie je haar helemaal openbloeien en ontspannen.

Ik doe inderdaad eigenlijk vrijwel constant aan energieconservatie. :j Meestal zal ik ergens ook gewoon rustig staan, blik op oneindig of op wedstrijd rustig de proeven volgen. ik "zoek" beelden die mijn hersenen rustig maken. Ik kijk mensen vaak ook niet aan omdat mensen me veel te veel signalen geven. Als ik het enigszins onopvallend en zonder onbeleefd te zijn kan doen dan probeer ik altijd mijn aandacht weg te houden van de mensen waarmee ik praat. Als ik mensen aan kijk zie ik elk minieme beetje lichaamstaal en dat is gewoon vermoeiend. :o De stem alleen geeft me meestal al meer dan genoeg info om te verwerken.

jokari schreef:
Typisch Belgisch…. :roll: :roll:

Afgaand op je heesheid, vermoedt ze dat je stemplooien niet goed meer sluiten waardoor er constant lucht tussen door stroomt. Weet niet of een neus-keel-oor arts een laryngoscopie heeft gemaakt (met camera naar je stembanden kijken) ? Ze zou eigenlijk foto’s (of filmpje) van je stembanden moeten zien, of verslag lezen over hetgeen exact beschadigd is om te kunnen zeggen óf er nog iets kan worden verbeterd en zo ja hoe. Het hangt er ook nog van af of je luchtpijp mee beschadigd is geraakt of niet.

Nee, dat is niet gedaan. Er is me toen gezegd dat als er schade was ze daar niets aan konden doen. Dus dan vond ik het een vrij zinloos onderzoek en ik had toen, letterlijk, genoeg aan mijn hoofd.. Had toen zoveel onderzoeken al ondergaan en moest er nog zoveel ondergaan dat een "zinloos" onderzoek me echt niet aan trok.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:39

Dat geloof ik direct. Wel eeuwig zonde dat ze er zomaar gelijk vanuit gingen dat er toch niks meer kon aan gedaan worden zonder te weten wat de eigenlijke schade is. :( Het kan best dat ze inderdaad gelijk hebben hoor, en dat de schade zodanig is dat het definitief is. Maar dat zomaar besluiten zonder onderzoek… :(
Maar idd, je had toen wel iets anders aan je hoofd…

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:21

Wat leuk om een stuk van je les te zien! En wat zie je goed hoe Sam (soms iets te enthousiast) mee denkt en zijn best voor je wil doen.
Ik heb het al eens gezegd volgens mij maar het lijkt me een feestje om een van jouw paarden te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 17:44

Mars schreef:
Wat leuk om een stuk van je les te zien! En wat zie je goed hoe Sam (soms iets te enthousiast) mee denkt en zijn best voor je wil doen.
Ik heb het al eens gezegd volgens mij maar het lijkt me een feestje om een van jouw paarden te zijn.

:+: Ik probeer om met respect voor mijn paarden hun zijn te werken. En met nederigheid. Dankbaar zijn dat ze het voor me willen doen. :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:41

pmarena schreef:
Ik heb alleen even de eerste minuten gekeken en ik weet niet of ik je nu ga beledigen, maar je hebt eigenlijk wel een lief stemmetje, haha. Niet te verstaan, maar wel lief :P

Exactly my thoughts.. :j
Maa logisch als je weet wat de reden is.. Vind het ook een fijn beeld geven hoe je rijdt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 15:28

Yavanna schreef:
pmarena schreef:
Ik heb alleen even de eerste minuten gekeken en ik weet niet of ik je nu ga beledigen, maar je hebt eigenlijk wel een lief stemmetje, haha. Niet te verstaan, maar wel lief :P

Exactly my thoughts.. :j
Maa logisch als je weet wat de reden is.. Vind het ook een fijn beeld geven hoe je rijdt..

Thx... er valt nog veel te verbeteren maar kan me geen betere trainer wensen om dat te doen. Elke les met Sam helpt me zelfs vooruit met Rêve. Chris ontwikkeld je feeling ipv je alleen technisch bij te schaven... de trainers die dat kunnen zijn heel zeldzaam.

Hij vraagt ook op een gegeven moment ‘op welke kant moet je nu zitten?’ Zodat hij zeker is dat je bewust bent van je hele lijf en waar je je gewicht legt ipv puur instructies opvolgen die een goed resultaat zullen geven op een paard dat de bedoeling snapt maar waarmee je een ander paard het niet aangeleerd krijgt. Sam kent die wendingen. Als ik ook niet 100% correct zit snapt ie inmiddels wel wat ik vraag. Maar Rêve zal het niet leren als ik me er niet bewust van ben.

het Vlaams zal ook niet helpen met het verstaan. :o Chris zit lang genoeg in België dat ie het verstaat dus ik spreek geen echt AN tegen hem. :))

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:12

Ik ben normaal ook stille meelezer, maar kom toch even onder mijn steen uit. Heb het hele filmpje gekeken. Ik vind het heel leuk om jullie aan het werk te zien, je rijdt heel rustig en vriendelijk, en Sam doet enorm zijn best voor je. Je ziet wel dat hij het soms moeilijk vindt, maar jij helpt hem er dan door.

Ook leuk om sommige oefeningen te herkennen. Ik rijd western, en die kleine voltes met travers worden bij ons gebruikt om de spins te verbeteren. Pittige oefeningen, maar ze werken goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 22:59

Thx CG. Ik ken de oefeningen om meer controle te krijgen over de plaatsing van de voor en achterhand en om ze te leren "scharen".

Komende zondag mogen we om half vier weer. :) Hopelijk kunnen we een beetje op ons oude niveau presteren want als het zoals de laatste wedstrijd is dan hoef ik niet te hopen op een selectie vrees ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 01:34

Zo even stil geweest. Moet even wat van me af schrijven... :o

Normaal was Joy gekapt woensdag maar smid belde af tot mijn ergernis, nu zou hij maandag komen. Hebben een kleine woordenwisseling gehad (is niet de 1e keer, sterker nog, ik zei de dag op voorhand al dat hij waarschijnlijk ging af bellen. Hij stuurde ook nog of ik zijn afspraak met de andere klant kon regelen waarop ik al terug gestuurd had dat ik dat niet kon. Dat ik al moeite genoeg heb om mijn eigen afspraken met hem geregeld te krijgen. :x :x zeg al jaren dat de dag dat Sam er niet meer is er een andere smid komt omdat het altijd hetzelfde is met hem maar Sam heeft zo’n moeilijke voeten...)

Vandaag belde mijn ex-schoonzus en moeder van mijn man zijn Pete-kind (godfather is het dichtsbijzijnde synoniem) dat ze een pony vervoerd moesten hebben. De vraag was onschuldig genoeg maar iets voelde niet goed. Mijn man zag ook meteen aan mijn houding dat ik het gehoord had en het niet vertrouwde. Iets klopte er niet aan de situatie.

Ik ben gefrustreerd want na de woordenwisseling stuurde mijn smid me ff pony in kwestie door. Vervolgens laten ze de schoonzus op mijn man inpraten omdat ze weten dat ik nee gezegd zou hebben uit principe.
1. Makkelijk paarden kopen zo als je andermans vervoer gebruikt zonder enige compensatie. Toen ze me belde voor de vrachtwagen om een paard te vervoeren zonder sedatie, dat mét sedatie een trailer afgebroken had heb ik heel droog geantwoord ‘dus ge wilt dat ik een paard dat verdoofd de trailer afbreekt kom op laden zonder dat ie gesedeerd is? Wat denk je zelf dat het antwoord is?’
Ze denken geen seconde na over de consequenties voor de personen of de spullen die ze gebruiken.

2. Ik krijg verdorie amper de smid (en koper en de eigenlijke vragende partij maar na woensdag durfde die niet zelf te bellen gok ik.) bij mijn paarden terwijl ik hem betaal maar als zij bellen moet het wel liefst gisteren nog en gebruiken ze het kind als ‘pushmiddel.’ Waardoor mijn man geen nee wil zeggen en ik hem ook niet in de positie wil brengen dat hij vervolgens discussie heeft met mij.

3. Blijkbaar was de vader (broer van mijn man) hier fel op tegen dus mijn man wordt gewoon gebruikt op elk mogelijk gebied. :x :x mocht hij ook nog eens een tirade ondergaan van zijn broer, terwijl mijn man daar natuurlijk niks van wist. Die wilde gewoon goed doen voor zijn Pete-kind.

Word daar zo gefrustreerd van, maandag zou hij komen, dan gaan we face to face toch een hartig woordje praten over hoe hij ‘zijn geliefde neefje’ eigenlijk gebruikt, laat mij dan maar de b*tch zijn. (Mijn smid is de nonkel van mijn man en past vaak op het Pete-kind. Schoonzus en smid zijn erg goed in manipuleren via dat kind. :x )

Komt er nog bovenop dat mijn man een kleine verwonding op gelopen heeft naast zijn oog met het laden van dat beest, denk je dat iemand hem geholpen heeft?!!!

Hij kwam thuis en ik zag een flits er van maar hij draaide zijn gezicht toen hij mijn focus zag versterken. (Mijn man kan mijn blikken lezen als geen ander.)
Dus ik zeg ‘draai maar weer terug en vertel eens waarom niemand de moeite genomen heeft dat te verzorgen?’
Een hoop excuses. Eentje had gezegd dat het misschien geplakt moest worden maar niemand heeft een poot uit gestoken. Dus ontsmet en zo strak mogelijk dicht geplakt met zo’n speciaal stripje. Heb hem net gestuurd (hij werkt nu) en hij stuurde dat er ‘wondvocht’ onder de pleister uit kwam (lees: bloed.)

Ik ben woest en bezorgd en er helemaal klaar mee nu. Het is afgelopen met dit soort situaties. Dat gaat maandag duidelijk gemaakt worden. Wil hij daarna niet meer komen zoek ik wel een andere smid. Zal even kl*te zijn met Sam maar niet ten koste van mijn man.

Sam vandaag wel getraind in een erg natte bak. Normaal zou ik niet meer hebben kunnen doen dan losrijden maar hij staat er zo fijn aan nu dat we gewoon een volwaardige training konden doen. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 07:32

Fijn van Sam +:)+

Klöte van familie, vooral voor je man zelf :(:)
Dat stukje van "Nonkel" was wel handige informatie want ik snapte er geen snars van :P

Staat je man er ook achter om even duidelijk te maken dat "we" dit zo niet meer gaan doen...?
Of vind die het nog steeds lastig....? Hopelijk was dit voor hem ook de druppel :(:)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 07:41

Ayasha schreef:
Zo even stil geweest. Moet even wat van me af schrijven... :o

Normaal was Joy gekapt woensdag maar smid belde af tot mijn ergernis, nu zou hij maandag komen. Hebben een kleine woordenwisseling gehad (is niet de 1e keer, sterker nog, ik zei de dag op voorhand al dat hij waarschijnlijk ging af bellen. Hij stuurde ook nog of ik zijn afspraak met de andere klant kon regelen waarop ik al terug gestuurd had dat ik dat niet kon. Dat ik al moeite genoeg heb om mijn eigen afspraken met hem geregeld te krijgen. :x :x zeg al jaren dat de dag dat Sam er niet meer is er een andere smid komt omdat het altijd hetzelfde is met hem maar Sam heeft zo’n moeilijke voeten...)

Vandaag belde mijn ex-schoonzus en moeder van mijn man zijn Pete-kind (godfather is het dichtsbijzijnde synoniem) dat ze een pony vervoerd moesten hebben. De vraag was onschuldig genoeg maar iets voelde niet goed. Mijn man zag ook meteen aan mijn houding dat ik het gehoord had en het niet vertrouwde. Iets klopte er niet aan de situatie.

Ik ben gefrustreerd want na de woordenwisseling stuurde mijn smid me ff pony in kwestie door. Vervolgens laten ze de schoonzus op mijn man inpraten omdat ze weten dat ik nee gezegd zou hebben uit principe.
1. Makkelijk paarden kopen zo als je andermans vervoer gebruikt zonder enige compensatie. Toen ze me belde voor de vrachtwagen om een paard te vervoeren zonder sedatie, dat mét sedatie een trailer afgebroken had heb ik heel droog geantwoord ‘dus ge wilt dat ik een paard dat verdoofd de trailer afbreekt kom op laden zonder dat ie gesedeerd is? Wat denk je zelf dat het antwoord is?’
Ze denken geen seconde na over de consequenties voor de personen of de spullen die ze gebruiken.

2. Ik krijg verdorie amper de smid (en koper en de eigenlijke vragende partij maar na woensdag durfde die niet zelf te bellen gok ik.) bij mijn paarden terwijl ik hem betaal maar als zij bellen moet het wel liefst gisteren nog en gebruiken ze het kind als ‘pushmiddel.’ Waardoor mijn man geen nee wil zeggen en ik hem ook niet in de positie wil brengen dat hij vervolgens discussie heeft met mij.

3. Blijkbaar was de vader (broer van mijn man) hier fel op tegen dus mijn man wordt gewoon gebruikt op elk mogelijk gebied. :x :x mocht hij ook nog eens een tirade ondergaan van zijn broer, terwijl mijn man daar natuurlijk niks van wist. Die wilde gewoon goed doen voor zijn Pete-kind.

Word daar zo gefrustreerd van, maandag zou hij komen, dan gaan we face to face toch een hartig woordje praten over hoe hij ‘zijn geliefde neefje’ eigenlijk gebruikt, laat mij dan maar de b*tch zijn. (Mijn smid is de nonkel van mijn man en past vaak op het Pete-kind. Schoonzus en smid zijn erg goed in manipuleren via dat kind. :x )

Komt er nog bovenop dat mijn man een kleine verwonding op gelopen heeft naast zijn oog met het laden van dat beest, denk je dat iemand hem geholpen heeft?!!!

Hij kwam thuis en ik zag een flits er van maar hij draaide zijn gezicht toen hij mijn focus zag versterken. (Mijn man kan mijn blikken lezen als geen ander.)
Dus ik zeg ‘draai maar weer terug en vertel eens waarom niemand de moeite genomen heeft dat te verzorgen?’
Een hoop excuses. Eentje had gezegd dat het misschien geplakt moest worden maar niemand heeft een poot uit gestoken. Dus ontsmet en zo strak mogelijk dicht geplakt met zo’n speciaal stripje. Heb hem net gestuurd (hij werkt nu) en hij stuurde dat er ‘wondvocht’ onder de pleister uit kwam (lees: bloed.)

Ik ben woest en bezorgd en er helemaal klaar mee nu. Het is afgelopen met dit soort situaties. Dat gaat maandag duidelijk gemaakt worden. Wil hij daarna niet meer komen zoek ik wel een andere smid. Zal even kl*te zijn met Sam maar niet ten koste van mijn man.

Sam vandaag wel getraind in een erg natte bak. Normaal zou ik niet meer hebben kunnen doen dan losrijden maar hij staat er zo fijn aan nu dat we gewoon een volwaardige training konden doen. :+:

Wat een oliebol streek

Als ik je 1 smid mag aanraden met extreem veel geduld, maar vooral ook ervaring in moeilijke hoeven is het Bram Schijns
Het geduld wat hij heeft is niet te beschrijven, maar vooral precisie en kunde.
Denk dat ik elke kapbeurt met mijn vernagelde paarden (Bram is jaar uitgeweest) wel 30-40x op en neer wandel in te zien hoe ze lopen, neerzetten en vooral reageren op de verandering.
En hij geeft ook eerlijk toe als het hem uitdaging te hoog is

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:13

Damn, kan het geloven dat je er mee klaar bent met zo'n streken. Bij mij schakelen ze mijn moeder in die daar in trapt en zo mijn vader dan met klussen of weet ik veel wat weer opzadelt waar hij anders gegarandeerd nee tegen zegt. Toen ik onze huidige trailer kocht heb ik pertinent gezegd dat er geen dingen vervoerd worden met scherpe randen en uitlenen doe ik al helemaal niet meer. Onze vorige trailer een keer uitgeleend en we kregen kapotte remmen terug. Ze hadden met de handrem van de trailer aan gereden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:19

O, echt hè, ik word ook woest van dit soort dingen. Familie die denkt dat ze een streepje voor hebben of ergens recht op hebben omdat ze familie zijn. Nee, gewoon niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:47

het zijn ook altijd dezelfde die het doen. Ik snap niet dat er personen zijn dan nog in hun trukken trappen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:36

Jeetje wat heftig joh en zo vuil om dan via een kind de boel zo te manipuleren. Ongelooflijk dat mensen zo zijn en dat je man dan ook nog eens zijn broer over zich heen kreeg nadat hij dacht goed te doen.
Kan me voorstellen dat je goed pissig bent!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 12:42

pmarena schreef:
Fijn van Sam +:)+

Klöte van familie, vooral voor je man zelf :(:)
Dat stukje van "Nonkel" was wel handige informatie want ik snapte er geen snars van :P

Staat je man er ook achter om even duidelijk te maken dat "we" dit zo niet meer gaan doen...?
Of vind die het nog steeds lastig....? Hopelijk was dit voor hem ook de druppel :(:)

Ja ik dacht er pas op het laatst aan dat jullie niet weten dat hij ook de nonkel is. _O-
Eerlijk gezegd kan het me niet zoveel schelen of mijn man daar achter staat. Ik ga maandag het hele verhaal weer mogen aan horen en dan ben ik niet van plan om ja te knikken en te lachen.

Hij is verder niet zo close met de nonkel in kwestie omdat hij nogal kan profiteren en slachtoffer spelen. We zien hem ook alleen als hij de paarden komt doen. Dus het is niet dat er en hechte relatie is.

GUSTIxBILL schreef:
Wat een oliebol streek

Als ik je 1 smid mag aanraden met extreem veel geduld, maar vooral ook ervaring in moeilijke hoeven is het Bram Schijns
Het geduld wat hij heeft is niet te beschrijven, maar vooral precisie en kunde.
Denk dat ik elke kapbeurt met mijn vernagelde paarden (Bram is jaar uitgeweest) wel 30-40x op en neer wandel in te zien hoe ze lopen, neerzetten en vooral reageren op de verandering.
En hij geeft ook eerlijk toe als het hem uitdaging te hoog is

Komt die tot in maasmechelen en/of lanaken? Ga hem eens op zoeken. Want ben het eigenlijk echt zo zat met die man.

petraaken schreef:
Damn, kan het geloven dat je er mee klaar bent met zo'n streken. Bij mij schakelen ze mijn moeder in die daar in trapt en zo mijn vader dan met klussen of weet ik veel wat weer opzadelt waar hij anders gegarandeerd nee tegen zegt. Toen ik onze huidige trailer kocht heb ik pertinent gezegd dat er geen dingen vervoerd worden met scherpe randen en uitlenen doe ik al helemaal niet meer. Onze vorige trailer een keer uitgeleend en we kregen kapotte remmen terug. Ze hadden met de handrem van de trailer aan gereden.

Zijn moeder heeft dat dan weer met mij geprobeerd. Mij in schakelen om op bezoek te kunnen komen. Ik zei steeds "dat moet je met hem regelen" omdat ik het raar vond dat ze met mij (die ze niet kent) contact op nam om hem te zien.
Daar was dus ook een reden voor. :))

Maflinger_S schreef:
O, echt hè, ik word ook woest van dit soort dingen. Familie die denkt dat ze een streepje voor hebben of ergens recht op hebben omdat ze familie zijn. Nee, gewoon niet.

petraaken schreef:
het zijn ook altijd dezelfde die het doen. Ik snap niet dat er personen zijn dan nog in hun trukken trappen.

:j :x Hun dochter vroeg me ooit eens "wat ik gedaan had om invaliditeit te krijgen". :+ Ondanks dat ik die vraag op zichzelf al niet echt netjes vond legde ik haar het proces hier uit. Kreeg ik terug "daar heb ik geen zin in hoor."
Eh nee, ik ook niet. Maar er was geen alternatief voor mij. :+

Mars schreef:
Jeetje wat heftig joh en zo vuil om dan via een kind de boel zo te manipuleren. Ongelooflijk dat mensen zo zijn en dat je man dan ook nog eens zijn broer over zich heen kreeg nadat hij dacht goed te doen.
Kan me voorstellen dat je goed pissig bent!

Het is ook sneu voor het kind, hoewel die van deze situatie gelukkig weinig mee krijgt.
Kind is echt een soort speelbal tussen drie partijen en ik vrees eigenlijk dat ze intelligent genoeg is om dat ook te beseffen. :\

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:32

Dacht die dochter dat je al “invaliditeit kon krijgen” met niet goed functionerende werkklieren ofzo :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 14:53

friendly schreef:
Dacht die dochter dat je al “invaliditeit kon krijgen” met niet goed functionerende werkklieren ofzo :wow:

Je zit er niet eens zo heel ver naast. :x :x :x

Dat ik er nu wat van wil zeggen is ook geen bevlieging. Het gezeur met afspraken duurt al zo lang hij hier komt. Laat af bellen of geheel niet afbellen waardoor ik zit te wachten. Uren te laat komen zonder iets te laten weten. Als ik stuur krijg ik zelden antwoord over wanneer. Ik weet nu nog steeds niet wanneer hij komt maandag, 's morgens, maar ik zit een half uur rijden van Joy af. 's morgens is bij hem een kader tussen 9 uur en 12 uur. :+

Als het regent dan weet ik inmiddels al dat hij gaat afbellen. Daarom dat ik dinsdag avond al wist dat die woensdag zou sturen dat hij niet kwam ondanks dat hij mij gestuurd had dat hij me rond de middag wat zou laten weten.

het profiteren van mijn man (en pogingen om te profiteren van mij.) is ook iets dat al jaren bezig is. Mijn man had oorspronkelijk niet meer echt contact met hen, het is een beetje mijn schuld dat dat contact hernieuwd is, in het begin ging dat heel gemoedelijk maar na een paar jaar begon ik te zien waarom mijn man afstand genomen had.

Wb die camion uitlenen: Normaal willen wij dat sowieso al niet. We hebben dat ding zelf gebouwd, er zitten spaarcenten in. In wezen is de camion van mij. (Ik heb alles betaald.) Dat weten ze ook want als ze mijn man bellen wil die wel eens zeggen "moet je aan Kath vragen, zij heeft 'm betaald." :+ Zo kwam het ook dat toen ze dat andere paard wilde vervoeren nadat ie een trailer gesloopt had, ze bij mij uit kwamen. Wederom: de ex schoonzus want zij zelf bellen mij nooit. Het is ook niet het type waarbij je er van uit kan gaan dat schade vergoed gaat worden. Ik heb vrienden die mij nu mogen bellen en die mogen de camion zelf komen op halen. Ik ben 100% zeker dat ik hem vol getankt terug krijg (zelfs als ie niet vol was) en dat hij schoner terug komt dan hij mee gegaan is. Maar zij zijn erg gemakkelijk gevallen terwijl wij erg zuinig zijn op dat ding. Het is momenteel ons enige vervoer voor de paarden en het heeft simpelweg best wat geld en tijd gekost om hem in orde te krijgen. Er zijn mensen waarbij we met plezier de paarden gaan halen en dat we zelf rijden. (zo heeft mijn man ooit een teamgenoot haar paard op gehaald omdat die trailer pech had en op een parking naast de autostrade stond met dat dier en niet meer verder kon met de trailer.). Omdat we weten dat die mensen daar op zijn minst enige dankbaarheid voor aan de dag leggen. Bij deze mensen is het gewoon "vanzelfsprekend" dat we maar voor ze rijden gratis en meteen springen wanneer ze bellen. Dat ben ik zat.

En wat hier nog bij komt is dat toen wij heel in het begin samen waren de nonkel een trailer had staan die hij niet gebruikte, moest alleen in geschreven worden en wat opgelapt. Mijn man had voor gesteld om die op te lappen, zij hebben zelden een trailer nodig en hadden het daarom niet gedaan. Ons voorstel was dat wij dus oplapte en de taks en verzekering betaalde en dat we hem konden gebruiken en dat zij hem altijd konden komen halen als ze hem nodig hadden. Dat wilde hij niet. Dus toen hebben we zelf voor vervoer gezorgd (toen een goedkope trailer maar ding heeft ons jaren vooruit geholpen en is nu hooi opslag.)

Die trailer staat daar nog steeds. Ze HEBBEN dus een trailer, ze zijn gewoon te gierig om dat ding in te schrijven. :x :x en nu gaan ze er maar van uit dat wij wel voor transport zullen zorgen en dat ergert mij dood want de mazout is ook op mijn kosten. Weet niet hoe hoog hij momenteel in NL staat maar in BE staat ie hoog genoeg om al eens na te denken over de ritten die je maakt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:06

Het blijft moeilijk om nee te zeggen tegen familie, dus ik denk dat je man daar tegenaan loopt want die wil vast geen 'gezeik'. Maar zo te horen zijn de banden nogal beschadigd dus misschien kun je nu wel een keer nee zeggen. Of staat je man daar gewoon (nog) niet achter?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 18:15

Hij kan wel nee zeggen maar niet als het ook voor het kind is. Dat ik regelmatig woorden heb met zijn nonkel geeft hij me gelijk in. Ben voor mijn doen echt heel geduldig. _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:38

Ayasha schreef:
Hij kan wel nee zeggen maar niet als het ook voor het kind is. Dat ik regelmatig woorden heb met zijn nonkel geeft hij me gelijk in. Ben voor mijn doen echt heel geduldig. _O-

oei inderdaad wel sneu dat het kind daar dus weer voor gebruikt wordt....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:48

Het is inderdaad zeer jammer voor dat kind. Denk ook wel dat die door heeft dat ze een speelbal is. Is het nu niet dan in elk geval binnen enkele jaren. (geen idee hoe oud ze is)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 20:24

Ze is nu 4 maar het is een intelligent kind, helaas voor haar zou ik haast zeggen. :\
Wij hebben ook erg weinig "invloed" op de situatie door omstandigheden dus we kijken het ook een beetje met lede ogen aan. Er gebeurt niks dat niet door de beugel kan hoor, dan zouden we wel ingrijpen maar ideaal is de situatie zeker niet. Het zijn kinderen die een kind opvoeden en vooral hun eigenbelang laten mee tellen in hun beslissingen ipv het kind boven alles te stellen zoals IMO hoort als je ouder bent. (en dat ik die mening heb maakt dat ik geen ouder wil zijn overigens. )

toen ik aan kwam bij mijn fysio zag ik vanuit de parking iets beige stennis schoppen in de weides van N. Op een weide waar ik tot op heden nog niks beige had zien staan (en waar mijn beige geval ook niet zou horen te zijn.) Dus ik ging binnen, zet me neer en denk "k*t... N heeft me net gestuurd dat ze niet thuis is momenteel..." (ze had me gestuurd ivm het verweiden. Normaal ziet N vanuit haar huis wat er gebeurt maar in dit geval dus niet.)

Nu staat er echt wel een fikse dot stroom op de draad (lees; als je aan die draad hangt heb je echt een paar minuten nodig voor je spieren weer luisteren.) maar toch... Zoveel beige loopt er niet op die weides, maar twee in feite. Mijn fysio kwam net buiten toen ik zei "He K, ik ga even kijken of mijn knol nog staat waar ie hoort te staan." waarop hij "uh oke." en de fysio die er bij stond hoorde ik nog net zeggen "die vraag hoort ge hier ook niet elke dag?" _O-
Het was geen vraag om toestemming het was een mededeling dat hij maar even moest wachten. :+ Mijn eigen fysio had dat door. _O-

Op weg naar daar passeer ik één van de fysio's die soms vervangt en dus mijn afspraken even goed kent als ik zelf. Die zei "heb jij nu geen afspraak?" dus ik "jawel maar ff Joy controleren, ik zag iets beige stennis schoppen en N is er momenteel niet."

Het beige gevaarte bleek niet Joy te zijn, die stond nog braaf te grazen samen met Vigo waar hij hoorde te staan. Dus ik wandel terug naar binnen en K "en?" dus ik zeg "Het was niet mijn beige geval dat aan het keten was." waarop hij "En je moet niet helpen met het beige geval dat wel aan het keten was?" dus ik kijk hem even bedachtzaam aan en overweeg dat. Ik had gezien dat de personen in de weide de meiden waren die mij niet echt welkom vinden daar op stal dus ik zeg "neuh. Ik voel me niet geroepen. Van wat ze me hebben laten voelen zou mijn hulp de laatste zijn die ze willen." en heb me rustig weer neer gezet. Fysio moest even verwerken dat ik zo koeltjes was. _O-
Zover ik gezien had was er niks gevaarlijk aan de hand voor de paarden zelf dus maakte me niet echt zorgen. _O-

Hij gaf aan dat hij de andere Fysio even had moeten uitleggen dat mijn veulen daar "om de hoek" staat en dat ik niet bepaalt om toestemming vroeg maar gewoon liet weten dat ik even ging kijken. _O- Nieuwe fysio's moeten altijd een beetje wennen aan het feit dat ik soort van thuis ben bij "mijn" fysio. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 15:57

Afbeelding
Vandaag samen met mijn man de veulens om gezet, manlief de ketting gegeven omdat N de ketting vergeten was. Beide veulens waren doodbraaf. :+:
Spaart mij ook wat gedoe als ik alleen op mijn eigen paard moet letten. :)) mijn man is een even nuchter als ik dus dan hoef ik niet te kijken of alles nog in orde is achter me. :+

Joy gewoon aan een los touwtje langs de weides met rennende paarden. :+:

Denk dat N al lang blij was dat mijn man Vigo vast had. _O- toen we aankwamen zei mijn man ‘jij moet die angsthaas wel eerst pakken want ik krijg die niet vast waarschijnlijk.’ Waarop ik heel droog ‘dat moet ik voor N ook dus daar ging ik al van uit. :+
Waarop mijn man ‘serieus?’
Uh Ja... _O-