Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bosbewoner schreef:Hallo!
Ik word er ook niet jonger op (44), dus hoe lang ga je nog wachten om je droom waar te maken?
Ik ga voor een draver, omdat ik dat een super fijn ras vind met fijn karakter en lekker veelzijdig. Liefst leeftijd tussen 3 en 6 jaar en nog niet zadelmak. Maar je weet toch nooit waarmee het klikt, dus zie wel wat het wordt.
Ik heb per 1 mei een super fijne plek gevonden dus de zoektocht kan beginnen!
FleurSandro schreef:Ik ga nu ook rustig starten met zoeken naar een haflinger! Stukken eerder dan gepland (plan was rond eind april/ mei) heeft helemaal geen haast en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Misschien zie ik de juiste volgende week al, misschien pas over een paar maanden.
Eisenlijstje wat ik zoek:
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- minimale schofthoogte 1,50m
- onbeleerd/beleerd maakt niet uit
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)
Luusje_Kviek schreef:Waarschijnlijk van het weekend naar 2 paardjes kijken. Een schimmelmerrie en eventueel een bonte ruin! Ben erg benieuwd! Schimmelmerrie nog wel jong (5) maar wel erg braaf, ook buiten. Dus ben zeker benieuwd! Zouden jullie met de eerste keer ook al kijken of ze braaf buiten is? Of met de 2e keer? Of je test je dat niet standaard?Is wel de bedoeling dat ik met het beestje buitenritjes kan maken!
Vandaag ook contact gehad met een eigenaar van echt een super leuke pony, helaas in België. Maar wat ik begreep van verschillende websites is het niet gemakkelijk om even de grens over te gaan. Iemand daar ervaring in? Nu met de covid toestanden
FleurSandro schreef:Ik ga nu ook rustig starten met zoeken naar een haflinger! Stukken eerder dan gepland (plan was rond eind april/ mei) heeft helemaal geen haast en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Misschien zie ik de juiste volgende week al, misschien pas over een paar maanden.
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)
Kimberley_ schreef:FleurSandro schreef:Ik ga nu ook rustig starten met zoeken naar een haflinger! Stukken eerder dan gepland (plan was rond eind april/ mei) heeft helemaal geen haast en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Misschien zie ik de juiste volgende week al, misschien pas over een paar maanden.
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)
Neeee niet nog iemand die een haflinger zoekt! Dat verkleind mijn kansen weer haha. Nee hoor succes met de zoektocht
FleurSandro schreef:Ik ga volgend weekend de eerste haflinger al bekijken! Stuk sneller dan verwacht haha zijn er nog tips waar je op moet letter bij een onbeleerd paard? Je kan niet proefrijden natuurlijk
FleurSandro schreef:Ik ga volgend weekend de eerste haflinger al bekijken! Stuk sneller dan verwacht haha zijn er nog tips waar je op moet letter bij een onbeleerd paard? Je kan niet proefrijden natuurlijk
Silly1972 schreef:FleurSandro schreef:Ik ga volgend weekend de eerste haflinger al bekijken! Stuk sneller dan verwacht haha zijn er nog tips waar je op moet letter bij een onbeleerd paard? Je kan niet proefrijden natuurlijk
Beetje grondwerk en dan kijken of dat opgepakt wordt, of hij/zij op je let en leergierig is.
Los en aan de hand laten lopen.
Kijk of je overal aan kan zitten dat soort dingetjes.