Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:36

Leuk, gefeliciteerd! :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:38

Mkango schreef:
Leuk, gefeliciteerd! :D

Dankjewel!

Als het officieel rond was had ik wel een foto geplaatst maar dat doe ik liever nu nog niet :)

Ik ga wel verder mee lezen met jullie zoektocht !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:40

Snap ik! Fingers crossed dat het allemaal snel rond is! :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:41

Mkango schreef:
Snap ik! Fingers crossed dat het allemaal snel rond is! :D

Jaa! Ze staat bij de fokkers eind maart/april word ze daar gedekt door 1 van hun hengsten en dan komt ze mijn kant op :):)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:29

Mijn zoektocht is stilaan ook weer begonnen :D zaterdag kijken bij twee Spanjaarden *\o/*

Bosbewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:30

Hallo!

Na mijn hele leven te hebben bijgereden voor anderen vind ik het nu tijd voor een eigen paard.
Ik heb de afgelopen 11 jaar mijn ziel en zaligheid gelegd in het verzorgen en bijrijden van een super lieve merrie. Nooit gedacht dat ik ooit zonder haar zou zijn. Maar doordat haar baasje enorm psychiatrisch is hield ik het niet meer vol en voelde mij genoodzaakt er mee te stoppen. Wat voor mij heel erg verdrietig is, ik mis haar enorm, maar het kon zo niet langer.
Dus nu de beslissing genomen om zelf een paardje te kopen wat niemand me dan meer kan afnemen. Een maatje voor de rest van mijn leven. Eigenlijk ook een droom die ik nu ga laten uitkomen, ookal is niet iedereen in mijn omgeving ( lees "vriend") het daar mee eens. Ik word er ook niet jonger op (44), dus hoe lang ga je nog wachten om je droom waar te maken?
Ik ga voor een draver, omdat ik dat een super fijn ras vind met fijn karakter en lekker veelzijdig. Liefst leeftijd tussen 3 en 6 jaar en nog niet zadelmak. Maar je weet toch nooit waarmee het klikt, dus zie wel wat het wordt.
Ik heb per 1 mei een super fijne plek gevonden dus de zoektocht kan beginnen!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:09

Gefeliciteerd met jullie nieuwe paarden, NOa, cijsalover, Levita en janinevv!
Mooi paard Levita, ze heeft een lieve uitstraling vind ik.

Bosbewoner schreef:
Hallo!

Ik word er ook niet jonger op (44), dus hoe lang ga je nog wachten om je droom waar te maken?
Ik ga voor een draver, omdat ik dat een super fijn ras vind met fijn karakter en lekker veelzijdig. Liefst leeftijd tussen 3 en 6 jaar en nog niet zadelmak. Maar je weet toch nooit waarmee het klikt, dus zie wel wat het wordt.
Ik heb per 1 mei een super fijne plek gevonden dus de zoektocht kan beginnen!

Hoe leuk dat je je droom waar gaat maken. Ik heb dezelfde leeftijd als jij, en heb vorig jaar mijn eerste paard gekocht. Succes met de zoektocht!
Laatst bijgewerkt door miereneter op 04-03-21 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:29

Ik ga nu ook rustig starten met zoeken naar een haflinger! Stukken eerder dan gepland (plan was rond eind april/ mei) heeft helemaal geen haast en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Misschien zie ik de juiste volgende week al, misschien pas over een paar maanden.
Eisenlijstje wat ik zoek:
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- minimale schofthoogte 1,50m
- onbeleerd/beleerd maakt niet uit
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)

Bosbewoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:32

@miereneter:
En, hoe bevalt het je tot nu toe met je eigen paard? Financieel en qua tijd wat je er aan kwijt bent ook zoals je had gedacht?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:39

FleurSandro schreef:
Ik ga nu ook rustig starten met zoeken naar een haflinger! Stukken eerder dan gepland (plan was rond eind april/ mei) heeft helemaal geen haast en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Misschien zie ik de juiste volgende week al, misschien pas over een paar maanden.
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)

Succes! Haflingers zijn moeilijk te vinden op het moment. Scheelt dat je ook onbeleerd zoekt. Kijk eens bij mb haflingers . Wellicht heeft zij nog wat staan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:44

Luusje_Kviek schreef:
Waarschijnlijk van het weekend naar 2 paardjes kijken. Een schimmelmerrie en eventueel een bonte ruin! Ben erg benieuwd! Schimmelmerrie nog wel jong (5) maar wel erg braaf, ook buiten. Dus ben zeker benieuwd! Zouden jullie met de eerste keer ook al kijken of ze braaf buiten is? Of met de 2e keer? Of je test je dat niet standaard? :+ Is wel de bedoeling dat ik met het beestje buitenritjes kan maken!

Vandaag ook contact gehad met een eigenaar van echt een super leuke pony, helaas in België. Maar wat ik begreep van verschillende websites is het niet gemakkelijk om even de grens over te gaan. Iemand daar ervaring in? Nu met de covid toestanden :')

Ik heb met al mijn beleerde paarden meteen een buitenrit gemaakt bij de bezichtiging. Dit omdat mijn paarden vooral gebruikt werden voor endurance of cross en dan is het wel fijn als je paard nuchter is buiten het erf.

Een vriend van mij heeft nu een super gave Spanjaard te koop voor €4500,- (ik ben blij dat hij geen fantasie prijzen hanteert) echt een tank <3
donkerbruin, 168 cm en 10 jaar en hij adverteert met een filmpje en keuren is geen probleem. Het is dat ik geen ruimte meer heb hier maar anders wist ik het wel :') Misschien moet ik maar rond gaan kijken naar een groter perceel om te kopen _O- Ik heb hier maar ruimte voor 3 paarden _O-

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:09

FleurSandro schreef:
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)

Neeee niet nog iemand die een haflinger zoekt! Dat verkleind mijn kansen weer haha. Nee hoor succes met de zoektocht ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:10

Autumnn schreef:
Mijn zoektocht is stilaan ook weer begonnen :D zaterdag kijken bij twee Spanjaarden *\o/*

Correctie, 1 is al verkocht. Hoop dat de andere wat is :D

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:10

Mijn zoektocht gaat ook weer door :) afgelopen week bezig geweest met 2 leuke dieren. 1 NRPS merrie, te sensibel voor mij. En 1 leuke 3-jarige bomproof pony, maar besloten dat ik toch echt voor een beleerd dier wil gaan :o

Ik vis wel een beetje in dezelfde vijver als de rest :') het hoeft geen haflinger te zijn, maar wel een lief dier, leuk voor de recreatie, vanaf zo'n 1.50 die een vertrouwd gevoel kan geven, ook op buitenrit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:17

Zo jammer, ze was zo leuk voor je ;-)
Ik hoop dat je snel je droompony/paard vindt

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:38

Kimberley_ schreef:
FleurSandro schreef:
- haflinger
- ruin/hengst
- 3-4 jaar
- veel looplust
- geen zomereczeem
- pssm negatief (n/n)

Neeee niet nog iemand die een haflinger zoekt! Dat verkleind mijn kansen weer haha. Nee hoor succes met de zoektocht ;)

Hier ook straks opzoek naar een haflinger... Eind deze maand mag ik van mezelf de zoektocht van start laten gaan :Y) Ik ben benieuwd en vind het ook rete spannend :')

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:52

Silly1972 schreef:
Zo jammer, ze was zo leuk voor je ;-)
Ik hoop dat je snel je droompony/paard vindt

Dank je! <3 ze is ook heel leuk, weet zeker dat ze iemand in de toekomst heel blij gaat maken :o

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:53

Iemand bekend met worldhorsecompagny? Hebben een leuke appie staan.

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:04

Kimberley_ schreef:

Dat is de nieuwe naam van Pompveld dacht ik?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:21

Ik ga volgend weekend de eerste haflinger al bekijken! Stuk sneller dan verwacht haha zijn er nog tips waar je op moet letter bij een onbeleerd paard? Je kan niet proefrijden natuurlijk

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:24

FleurSandro schreef:
Ik ga volgend weekend de eerste haflinger al bekijken! Stuk sneller dan verwacht haha zijn er nog tips waar je op moet letter bij een onbeleerd paard? Je kan niet proefrijden natuurlijk

Ik zou dan graag zelf even een stukje mee lopen om karakter te zien. Poetsen en even stap/draf op het harde en even longeren indien hij dat kan of los in de bak.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:28

Ja dat zou ik ook adviseren.
Even lekker wat los “ samenzijn” in bijvoorbeeld een bak of paddock.
En verder de standaard dingen even zoals meelopen, voetje geven, halster om, ho is ho, eventueel stukje wandelen ergens met wat “ spannende dingen”.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:28

mpc_rijder schreef:
Kimberley_ schreef:

Dat is de nieuwe naam van Pompveld dacht ik?

Geen idee maar dan ga ik niet eens op de advertentie reageren hahaha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:32

FleurSandro schreef:

Beetje grondwerk en dan kijken of dat opgepakt wordt, of hij/zij op je let en leergierig is.
Los en aan de hand laten lopen.
Kijk of je overal aan kan zitten dat soort dingetjes.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:42

Silly1972 schreef:
FleurSandro schreef:

Beetje grondwerk en dan kijken of dat opgepakt wordt, of hij/zij op je let en leergierig is.
Los en aan de hand laten lopen.
Kijk of je overal aan kan zitten dat soort dingetjes.

Vooral het overal aan zitten vind ik super belangrijk.