Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:
Nobel01 schreef:Sorry, was even niet zo actief met plaatsen.ik heb de Corona vaccinatie gehad, en ben daar nogal ziek van geweest.
Nu gaat het gelukkig weer de goede kant op.
Met Unique gaat het wat minder. Vorige week heeft ze mijn dochter er weer af gegooid, wat niets voor haar is.
We zijn dus ook bang dat er meer aan de hand is. Met aansingelen hapt ze naar de singel en buik, wat ze ook nooit heeft gedaan.
En juist met been geven gaat ze af als een komeet tot je er naast ligt.
Dit kennen we niet van haar.
Door de stress van begin dit jaar, vinden we het toch verstandig om haar maag na te laten kijken.
Aankomende dinsdag middag gaan we haar brengen, en woensdag ochtend maagscopie , daarna gaan we verder kijken.
We willen haar pas weer verder gaan rijden als we weten wat er aan de hand is. Als er niets uit komt, gaan we door pakken, maar dat zou niet eerlijk zijn als ze pijn heeft , vandaar eerst onderzoek om dingen uit te sluiten.
In februari toonde ze ook tekenen van maagklachten maar toen stonden we nog op de oude stal, waar ze heel veel stress had. Toen wel zelf een maagzuur gegeven, en dat leek goed te gaan.
Maar als ze maagzweren heeft moeten we toch beter behandelen.
Wel spannend, ik ga voor de eerste keer zelf de trailer rijden naar de kliniek.
Blaze1994 schreef:opisop_shop schreef:
Ik heb hier tijdens meer dingen "last" van en ik heb nu heel kort gevlochten touwtje aan m'n halster gemaakt dat hij daar mee kan spelen en in z'n mond doen. Hij deed dat nu met het touw of met m'n hand (zachtjes) blijkbaar geeft dat bij jonge paarden een fopspeen effect en worden ze er rustig van
Citaat:Vingino schreef:
Ik heb een vraagje. Ik zit er aan te denken om de paarden in de zomer een aantal weken vrij te geven, zodat ze even alles kunnen laten bezinken. Nu vroeg ik mij af wat dan een goede tijd was. Ik zat zelf te denken aan 2 of drie weken. In deze weken krijgen ze genoeg aandacht en kom ik zeker langs, maar ze hoeven niet aan het werk. Ze mogen lekker de hele dag luieren op de wei.
Citaat:Debbie schreef:Stiekem een beetje jaloersIk probeer nog steeds het rechtsom longeren aan haar verstand te brengen
Blaze1994 schreef:Ik heb hier tijdens meer dingen "last" van en ik heb nu heel kort gevlochten touwtje aan m'n halster gemaakt dat hij daar mee kan spelen en in z'n mond doen. Hij deed dat nu met het touw of met m'n hand (zachtjes) blijkbaar geeft dat bij jonge paarden een fopspeen effect en worden ze er rustig van
Debbie schreef:@future_vet, fijn dat ie zo'n mooi plekje heeft daar! Spannend hoe het daar gaat! Hoe gaat het met jouw herstel?
Loran schreef:Even een vraagje..
gaan jullie elke dag er even op, of om de dag?
Ik hoor hier (in mijn omgeving) nl. verschillende adviezen.
De 1 zegt, elke dag (max. 10-15min. om dokr te pakken)
De ander zegt, om de dag,max 10min.
Weer een ander zegt, uitbesteden (omdat het voor mij 20+ jaar geleden is)
Hierdoor weer twijfelen enz