Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:51

Lindipre schreef:
Helaas slecht nieuws.. na maanden zoeken morgen eindelijk een afspraak op de planning om te gaan kijken naar een leuk paardje, maar nu helaas iemand in het gezin positief getest op corona.. wat een gekke tijden zijn dit, maarja, het is niet anders
Dat is jammer! Maar beter dan dat ze niets zeggen en je het virus oploopt.

Delaja

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:09

Dat is zeker jammer, maar niet de hoop opgeven, ze zullen nu ook geen andere kijkers uitnodigen.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:33

_shauniheyse schreef:
Ik meld me ook even! *\o/*
Mijn zoektocht verloopt ook hopeloos!
Ik ben van september 2019 ook intensief aan het zoeken naar een leuk nieuw paard.

Ik heb er nu in totaal 3 paarden bezocht en heel veel gemaild en gebeld maar helaas nog niets gevonden. :(
Ik vind de prijzen ook zo maf , er loopt werkelijk niets in mijn prijsklasse rond dat gezond is.

Na een tijd ben ik zelfs naar veulens gaan kijken maar deze worden NOG duurder aangeprezen 8)7

Ik begon bijna te denken dat ik de enige was, maar er zijn meer mensen dus! :') Ondertussen hebben alweer een stuk of 3 mensen om mij heen nieuwe paarden/pony's gekocht dus ik zal toch wat verkeerd doen ofzo... _O-

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:49

Vraagprijzen vind ik ook vaak hoog, maar of ze daar ook voor weg gaan ??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 01:30

Sosha schreef:

Ik denk het wel, veel paarden staan maar kort te koop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:38

ArcoIris schreef:
Ik begon bijna te denken dat ik de enige was, maar er zijn meer mensen dus! :') Ondertussen hebben alweer een stuk of 3 mensen om mij heen nieuwe paarden/pony's gekocht dus ik zal toch wat verkeerd doen ofzo... _O-

Nou, omdat je eisen veel te hoog liggen?

Als je meer eisen hebt dan gezond, betrouwbaar en leeftijd tussen, pak 'm beet, 4 en 16 jaar dan moet je je toch eens af gaan vragen waar je mee bezig bent.

Nou vooruit, mag je nog een geslacht-voorkeur hebben maar zeker de mensen die merries uitsluiten, maken het zichzelf knap lastiger. Er staan grofweg 2 merries te koop tegen een ruin. Je sluit dan dus 2/3 van de markt uit!

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:59

ikke schreef:
ArcoIris schreef:

Als je meer eisen hebt dan gezond, betrouwbaar en leeftijd tussen, pak 'm beet, 4 en 16 jaar dan moet je je toch eens af gaan vragen waar je mee bezig bent.

Nou vooruit, mag je nog een geslacht-voorkeur hebben maar zeker de mensen die merries uitsluiten, maken het zichzelf knap lastiger. Er staan grofweg 2 merries te koop tegen een ruin. Je sluit dan dus 2/3 van de markt uit!

Volgens mij zijn mijn eisen niet meer dan redelijk.... gezond, betrouwbaar en tot de 13 jaar oud. Bovendien heb ik liever merries dan ruinen. Nee, het ligt eraan dat ik geen 15.000 wil/kan neerleggen voor een paard, of dat het gewoon compleet niet klikt. Kijk ik wil er graag een op stal hebben staan, maar hebben om het hebben? Nee, dankjewel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:04

Blijf hoop houden hoor. Ik had hetzelfde gevoel en heb voor zover ik het kan beoordelen na een week een fijn paard <3

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:24

Sosha schreef:

Tegenwoordig wel, de markt is nu eenmaal zo. Grenzen zitten dicht dus weinig binnenkomst van dieren dus mensen kopen dan wat hier te koop staat en dat is zo verkocht tegenwoordig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:54

ikke schreef:
ArcoIris schreef:

Meer merries dan ruinen te koop? Naar mijn ervaring van vroeger,waren de meesten bij de geboorte van een veulen extra blij als het een merrie was.Die waren iets meer waard vanwege de mogelijkheid om zelf ook weer een veulen te kunnen krijgen.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:00

MISTRAL94 schreef:
Blijf hoop houden hoor. Ik had hetzelfde gevoel en heb voor zover ik het kan beoordelen na een week een fijn paard <3

Fijn! Ook voor ons komt er wel een paardje op ons pad, wel geduld hebben en er snel bij zijn heb ik het idee. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:03

anjali schreef:
Meer merries dan ruinen te koop? Naar mijn ervaring van vroeger,waren de meesten bij de geboorte van een veulen extra blij als het een merrie was.Die waren iets meer waard vanwege de mogelijkheid om zelf ook weer een veulen te kunnen krijgen.

Nou, heel simpel:
Marktplaats:
244 merries
176 ruinen

Sporthorses:
901 merries
647 ruinen

E-horses
4184 merries
3266 ruinen

Hoeveel bewijs wil je hebben?

Kijk alle eisenlijstjes maar na, het gros wil een ruin, een handvol maakt het niet uit en enkelen hebben een voorkeur voor merries en dat laatste is maar zelden omdat men veulentjes wil fokken......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:48

Mijn eisenpakket was niet groot ik wilde bij voorkeur een merrie boven de 1.64 tussen de 3 en en de 10 jaar oud, beleerd. Lief betrouwbaar en gezond. Toch viel het niet mee. Zag je een leuk dier maak je een afspraak voor het weekend is het dier al verkocht. Zie je een leuk dier online? Bellen en bij voorkeur direct in de auto stappen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:55

@Mistral: Inderdaad bij leuke en vooral ook gunstig geprijsde paarden moet je er heel snel bij zijn.Wachten tot het weekend is dan geen optie.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:01

Nou ja, ik heb alle tijd, de planning is op zijn vroegst in het najaar.
En ik heb geen voorkeur voor merrie of ruin, dat scheelt dan weer :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:05

ikke schreef:
anjali schreef:

Nou, heel simpel:
Marktplaats:
244 merries
176 ruinen

Sporthorses:
901 merries
647 ruinen

E-horses
4184 merries
3266 ruinen

Goh, zo heel veel en waterdicht bewijs is dat natuurlijk niet. Het bewijst enkel dat op de minuut dat jij de website controleerde er meer merries dan ruinen te koop stonden. Maar dat zegt niet zo heel veel over het totale aanbod van merries versus ruinen over een langere termijn. Misschien staan er wel 2 keer zoveel ruinen te koop, maar verkopen ze sneller dan merries waardoor de advertenties ook weer sneller weg zijn.

Maar goed, maakt op zich ook niet uit wat de aantallen zijn, ik vind een keuze voor een geslacht nu niet echt een heel specifieke eis. Zat mensen die liever een ruin of juist liever een merrie willen, dan ben je toch niet per sé enorm veeleisend?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:44

Ik heb de mijne opgehaald, wilde dr opmeten maar ze is te groot voor mijn meetstok :(:)
Ze is wel ontzettend lief en vind alles veelste leuk en gezellig.
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:10

Gini schreef:
ikke schreef:
Nou, heel simpel:
Marktplaats:
244 merries
176 ruinen

Sporthorses:
901 merries
647 ruinen

E-horses
4184 merries
3266 ruinen

Goh, zo heel veel en waterdicht bewijs is dat natuurlijk niet. Het bewijst enkel dat op de minuut dat jij de website controleerde er meer merries dan ruinen te koop stonden. Maar dat zegt niet zo heel veel over het totale aanbod van merries versus ruinen over een langere termijn. Misschien staan er wel 2 keer zoveel ruinen te koop, maar verkopen ze sneller dan merries waardoor de advertenties ook weer sneller weg zijn.

Maar goed, maakt op zich ook niet uit wat de aantallen zijn, ik vind een keuze voor een geslacht nu niet echt een heel specifieke eis. Zat mensen die liever een ruin of juist liever een merrie willen, dan ben je toch niet per sé enorm veeleisend?

Je mag best de feiten opzij schuiven als het je niet past maar het is iets dat mij in ieder geval al jarenlang opvalt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:14

Waar precies schuif ik de feiten opzij?
Jij stelt letterlijk de vraag 'hoeveel bewijs wil je hebben?' en ik antwoord dat op een zaterdagmiddag even snel drie advertentiesites afgaan nu niet meteen 'heel veel' bewijs is.

Daarmee doe ik dus niets af aan jouw ervaringen en zelfs niet aan eventuele feiten, ik zeg niet dat iets waar of onwaar is, maar ik antwoord puur op jouw laatste vraag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:24

Wat heb jij leukerds elke keer Spaansepony!

Dane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:32

CalipsoLover schreef:
Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren in de paardenmarkt en ik dacht, wie nog meer? Het lijkt me leuk om elkaars frustraties te horen, maar ook de leuke dingen en ik vond tot nu toe nog geen gelijkaardig topic.

Ik vind het namelijk verbazingwekkend soms. Ik kocht een dikke 4, bijna 5 jaar geleden mijn paard aan voor toen 'de normale prijsklasse'. Echter stond mijn paard toen direct voor me op de stoep en heb ik nooit echt moeten zoeken. Nu zinkt de hoop me telkens in de schoenen als ik de prijzen zie van de paarden tegenwoordig, want in mijn ogen liggen mijn eisen dus niet eens zo hoog. Maar 10k heb ik er gewoon niet voor over en zou ik als student ook onmogelijk kunnen betalen voor iets dat letterlijk de volgende dag dood in de stal kan liggen.
En dat, terwijl, ik in mijn ogen toch een groot budget heb.
Ik kijk nu al rond maar heb op 1 paard na nog niks gezien dat me aansprak, helaas was het paard dat me wel aansprak binnen de 2 dagen verkocht. Ik zou in principe pas beginnen testen en rond kijken vanaf januari/februari, maar aangezien het zo zielig is kijk ik nu al wat rond.

Dus, wie wil er met mij deze zoektocht delen, zit in hetzelfde schuitje of kan wat tips geven?

[mod]Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.[/]

Ik meld me ook even! Ik ga dit jaar opzoek!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:37

Spaansepony schreef:
Ik heb de mijne opgehaald, wilde dr opmeten maar ze is te groot voor mijn meetstok :(:)
Ze is wel ontzettend lief en vind alles veelste leuk en gezellig.
[ [url=m/RWFy43.png]Afbeelding[/url] ]

Het is dat ik nog niet op zoek mag!
Ik hou van kastelen!
Mijn zoekertje wordt dan ook minimaal 1.70 het liefste 1.75+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:08

Hier nu ook eindelijk officieel op zoek. Vandaag een stal bezocht en die had plek dus dat lijkt geregeld. Dinsdag hoop ik ergens te gaan kijken. Zoek een braaf leerpaard (wie niet :+ ) Na alle verhalen hier hoop ik dat de afspraak dinsdag niet afgezegd wordt. Wel leuk (en spannend) dat na jaren fantaseren ik nu daadwerkelijk op zoek kan.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:07

il zoek ook dressuur leerpaard , valt echt tegen. vandag een gezien en vraagprijs geboden maar er komen nog meer mensen volgende week. snap het niet helemaal meer
6 uur in de auto gezeten voor niks ;(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:17

Chichika schreef:
il zoek ook dressuur leerpaard , valt echt tegen. vandag een gezien en vraagprijs geboden maar er komen nog meer mensen volgende week. snap het niet helemaal meer
6 uur in de auto gezeten voor niks ;(

Hoezo voor niets? Zijn ze niet in gegaan op je bod?