Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serenity350 schreef:Fransje, wat gaaf, en leuk filmpje. Ze loopt lekker op der gemak lijkt het, geen zichtbare grote spanning vanaf achteren in ieder geval. Ik moet echt heeeeeeel dicht met mn gezicht op het scherm gaan zitten om iets te zien van je benen en lengte beugels, wat me vooral eerder opvalt is dat jij ook lekker ontspannen lijkt te zitten.
Citaat:Tess wordt meteen lekker doorgepakt zo. Geef je haar als het bevestigd is vrij om het te laten bezinken?
xXutopiaXx schreef:Ik heb vandaag gesmokkeldLekker op m'n ouwe rot wezen rijden
![]()
[ [url=m/2xLSRP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZonBgl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de gelegenheid m'n mooie laarzen maar weer 's uit de kast getrokkenMeestal rijd ik gewoon met m'n werkschoenen
Kunnen wel een wax-beurtje gebruiken geloof ik
[ [url=m/Q6haU6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dilan93 schreef:Zoo, da's een flinke, Utopia
Net Mattvey gelongeerd, met zadel op en voor het eerst de longe aan het bit.
Nu was de staleigenaar palen voor een hek in de grond aan het slaan. Dat gaf echo in de kassen tegenover de longeerbak. Resultaat: stresskip met staart over zn rug in gestrekte draf of galop door de bak, 10 minuten lang.
Toen ie wat gekalmeerd was, de lijn iets korter gepakt, laten stappen en dat ging goed. Toen beide kanten npg wat draf en galop gevraagd en dat ging al steeds beter en rustiger. Tot ie op gegeven moment heeel rustig in stap zn rondjes liep. Volgens mij was ie moe.
Daarna even de pony laten grazen, benen afgespoeld (was spannend want water) en zn manen gevlochten. Met vlechten stond ie voor het eerst eens helemaal stil. Toch nog goed kunnen afsluiten.
fenijro_tani schreef:Ik ben een beetje laat met het meedoen aan dit topic, maar vinden jullie het okay als ik meepraat?
Mijn kleine baby Tess wordt dit jaar 5, en we zijn bezig met haar voor de kar te beleren!
Vandaag heeft ze voor het eerst los gelopen met iemand erop, en ze is ongelofelijk braaf tot nu toe.
Over de filmpjes, ze vindt het moeilijk om te stappen aangezien het op dit moment nog zwaar is, hierdoor zijn we steeds nog geen 5 minuten op een dag. Als ik de video’s terug kijk zie ik dat de kar wat hoger mag hangen, dit zal ik morgen doen.
[ [url=m/DqM189.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://youtu.be/22Nxme6sifU
https://youtu.be/-SzM4Uu13cE
Anouk_H schreef:fenijro_tani schreef:Ik ben een beetje laat met het meedoen aan dit topic, maar vinden jullie het okay als ik meepraat?
Mijn kleine baby Tess wordt dit jaar 5, en we zijn bezig met haar voor de kar te beleren!
Vandaag heeft ze voor het eerst los gelopen met iemand erop, en ze is ongelofelijk braaf tot nu toe.
Over de filmpjes, ze vindt het moeilijk om te stappen aangezien het op dit moment nog zwaar is, hierdoor zijn we steeds nog geen 5 minuten op een dag. Als ik de video’s terug kijk zie ik dat de kar wat hoger mag hangen, dit zal ik morgen doen.
[ [url=m/DqM189.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://youtu.be/22Nxme6sifU
https://youtu.be/-SzM4Uu13cE
Welkom! Beleren voor de kar is natuurlijk ook gewoon beleren!!![]()
Als ex-menner zijn er wel een aantal dingen die me opvallen. Je bent in ieder geval goed op weg met het in balans krijgen van je sulky. Op je laatste filmpje (andere reactie in dit topic) zie ik in ieder geval al dat hij niet op het schoftje drukt. Als ik jou was zou ik je stangen naar binnen draaien. Dat de bogen wat meer naar je pony toe staan, dan is het geheel veel minder breed!. En je broek zit niet goed. Op dit moment heb je zelfs alles loshangen dus nu remt de sulky op de rug van de pony in plaats van op de billen van je pony. Die loshangende lusjes om je stang had ik niet bij mijn sulky, maar die aan je broek hangen gespte ik altijd vast aan de ogen op je lamoen.
Zo zat het bij mij;
[ [url=m/kQrXgf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8CnRLn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pDXfrn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q6ku2G.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Ik zie nu dat dit toch niet de beste voorbeeldfoto's zijn, ik ga straks even verder zoeken, ik moet nu naar mn werk)
Ik heb het afstellen geleerd met behulp van deze filmpjes;
https://youtu.be/PAntI9kFONw
https://youtu.be/rdZZwS4eieA
Succes, mennen is leuk
kruimellover schreef:Thanks voor de tip Dilan, maar zijn mondhoek is niet kapot door het bit. Hij is aan een scherp hoekje in z’n stal blijven hangen (die nu weg is) en als ik hem met bit rij, dan gaat dat wondje steeds open. Vandaar even bitloos, zodat het even goed kan helen. Ik denk dat het dan snel weer met bit kan.
Vientje schreef:Ohh dan is Tess ongeveer even groot als Jipje (86cm nu)! Leuk om te kunnen zien hoe dat toont voor de karWat doet ze het braaf, heerlijk wollig achterwerkje zo
Goed bezig van de buitenbak Jodym!![]()
Joya snoeit het bos al![]()
Oeh knappe kerel Utopia! Lekker om zo ook op een vertrouwde wat te kunnen rijden
Mattvey met het gas erop, balen dat dat zo loopt dan! Maar wel goed afgesloten zo te lezen
Guiness al bitloosMooi om nu mee te nemen nu er toch geen bit in kan
Ik heb enorm veel zin in les, zowel morgen thuis als op locatie volgende weekZó tof om weer serieus met een paard te kunnen leren
Gisteren fijn zelf gereden met mijn plofkipje, ze was duidelijk wat beteuterd dat ze niet in het gras had gemogen en had er weinig zin aan, maar deed toch braaf haar rondjes. Toen ze wat afgeleid was mooi wat extra overgangen halt-stap-draf geoefend, dan let ze meteen weer op mij. Stijgende lijn dusWe gaan nu elke keer buiten uitstappen, ze heeft haar eerste skeeleraar gemeet en een stukje zonder mens naast haar voorop gelopen. Superbraaf
Ze loopt buiten ook met een uiterst tevreden blij snuitje, volgens mij vindt ze buitenritten véél leuker dan in de bak op dit moment
Phuddle schreef:@tani ja ook een kleintje 90cm we noemen hem snowy. Mijn dochtertje is er nu te groot voor helaas maar ja beter grasmaaier als frikandel... (Ja zo zijn we aan hem gekomen, mensen moesten ervan af)
[ [url=m/RECIFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maylinn gisterenavond voor het eerst een dekensingeltje omgedaan. Ze was heel erg braaf! Had wel wat reactie verwacht eigenlijk maar viel 100% mee.
Dat ze vervolgens na het benen afspuiten vond dat ze naar haar stal mocht draven en ik daarop corrigeerde en ze het nodig vond om half omhoog te komen vergeten we voor het gemak maar even.
Staleigenaar liep erachter hihi en zei lachend wat is het toch een hitte petit he. Maar we houden van de!
[ [url=m/TXKPBa.jpg]Afbeelding[/url] ]
fenijro_tani schreef:Phuddle schreef:@tani ja ook een kleintje 90cm we noemen hem snowy. Mijn dochtertje is er nu te groot voor helaas maar ja beter grasmaaier als frikandel... (Ja zo zijn we aan hem gekomen, mensen moesten ervan af)
[ [url=m/RECIFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maylinn gisterenavond voor het eerst een dekensingeltje omgedaan. Ze was heel erg braaf! Had wel wat reactie verwacht eigenlijk maar viel 100% mee.
Dat ze vervolgens na het benen afspuiten vond dat ze naar haar stal mocht draven en ik daarop corrigeerde en ze het nodig vond om half omhoog te komen vergeten we voor het gemak maar even.
Staleigenaar liep erachter hihi en zei lachend wat is het toch een hitte petit he. Maar we houden van de!
[ [url=m/TXKPBa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wouw ik vind het wel een mooie pony hoor, fijn dat hij toch nog een goed huisje heeft gekregen!
Ahh wat fijn dat het zo goed ging! De rest heb ik allemaal niet gehoord
CubaLibre schreef:Jeetje, jullie gaan me echt veel te hard en ik lees heel netjes bij maar ben ondertussen 3 kwart alweer kwijt (sorryiets met vit B12 tekort en daardoor echt n vergeetachtige muts!).
Leuk een menner! Welkom en leuke pony!!
Ben benieuwd hoe je les gaat!
Brave Maylinn!
Guinness bitloos, cool!
Knap oudje voorbij zien komen en sjieke laarzen, toen ik nog dressuur reed wilde ik altijd dit soort laarzen want vind die veter voorop zo gaaf!!! Maar ja, nu western ruiter en daar zijn de boots anders maar heb ondertussen 5 paar staan dus gok dat ik daar wel weer even mee vooruit kan (overigens ook m'n 2 paar dressuur laarzen nog steeds in de garage staan).
Sorry als ik iemand vergeten ben maar heb geprobeerd om iig op de mensen die ik onthouden heb te reageren!
Hier kan ik niet wachten tot het morgenmiddag is.... dan komt Gentle weer naar huis![]()
Eergisteren les gehad en dat ging voor mijn gevoel mwah maar bij thuiskomst de filmpjes terug zitten kijken en toen dacht ik: wow, zo heel slecht ziet 't er dus niet uit![]()
Gister ook les gehad (laatste voorlopig bij trainster) en hij liep ZO lekker![]()
Morgenmiddag gaan we hem halen en ik kan echt niet wachten op de gezichten van m'n stalgenoten want die hebben 'm al 3 maanden niet meer gezien en hij is echt wel puppypaard af!
Net voor hij ging tegenover gister:
[ [url=m/hLRiaR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zal straks nog n stukje film posten maar die moet ik eerst inkorten en want 30min is LANG!!
CubaLibre schreef:Oké, nog 1tje dan...
[ [url=m/dQ0Dl4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je vrouwtje de les verloop aan het bespreken is ga je de baas maar in de gaten houden want die heeft zijn mag klikding