Equus veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:24

Ik weet het André had al even gebeld. Weinig aan te doen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:25

Ja, maar heb je mijn tekst gelezen? Het ziet er op de foto wel heel veel smeriger uit.
Het is geen mooie wond, daarom de spoiler, maar nu dus niet pussend.
Als het de mijne zou zijn zou ik dit één of twee keer per dag proberen uit te spoelen en daarmee beetje schoon houden en moet het van binnenuit dicht genezen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:59

Heh, wat naar dat de hechtingen van Mia opengesprongen zijn zeg! Ziet er niet fijn uit! Maar wat Nickeltje zegt klinkt wel voorzichtig positief.

Wond van Lotje ziet er oké uit.

Nogmaals sterkte dames, zo naar dat je paardje op zo’n afstand staat terwijl je nu het liefst dagelijks langs gaat.

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:24

Hee wat fijn Nickeltje om via jou zo even een update te krijgen.

Wat ontzettend balen van die wond van Mia :\ erg vervelend dat die hechtingen open zijn gegaan. Pff wat een zorgen!

De wond van Lotje vind ik voor zover je kunt zien er mooi uit zien! Been lijkt ook niet dik daar, dus ben blij dit zo te zien.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:32

Ja, die wond zit wat hooi aan geplakt en toen ik het aanraakte deed dat duidelijk pijn en was ze van plan mij te bijten maar bedacht zich halverwege ( heel lief eigenlijk) maar buiten dat het pijnlijk was heb ik wel kunnen voelen dat het dus niet was is, de wond is droog en er staat geen spanning op de hechtingen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:16

Nickeltje schreef:
Ja, maar heb je mijn tekst gelezen? Het ziet er op de foto wel heel veel smeriger uit.
Het is geen mooie wond, daarom de spoiler, maar nu dus niet pussend.
Als het de mijne zou zijn zou ik dit één of twee keer per dag proberen uit te spoelen en daarmee beetje schoon houden en moet het van binnenuit dicht genezen.

Sorry keek even kort op mijn mobiel, we zijn net weer thuis. Uitgebreid bekeken. André spuit de wond 2 x daags uit ivm de vliegen die eitjes erin kunnen leggen. Ook krijgt ze nog dagelijks antibiotica gespoten. Voor nu moeten het tweemaal daags worden schoon gemaakt. Ook wordt ze op korte termijn behandeld met een laser. Daarnaast op de andere plekken honingzalf en kippenvet (recept van André). De veearts zegt positief te zijn over de prognose. Het is nu vooral de vetlaag onder de huid die beschadigd is. Dat is ook de kleur die de wond heeft. Ze moet nog minimaal een maand op stal staan helaas omdat ze niet te wild mag bewegen.

Lotje zag er overigens goed uit wond is mooi dicht zit wel wat hooi op, maar ziet er verder rustig uit. Wel vind ik Lotje een heel stuk minder knuffelig dan normaal dat ben ik niet gewend. De rest van de groep staat binnen maar gaat volgens mij snel weer naar buiten. Mia staat dan overigens niet alleen. Ze staat nog op stal met een 2 jarige hengst die geopereerd is aan zijn achterbeen en een jaarling friesje die verdacht wordt van wobbler. Ik weet niet of Lotje al mee gaat met de groep of dat ze nog op stal blijft. Ze heeft wel lekker de ruimte. Mia kan er helaas niet bij die mag niet teveel ruimte hebben.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:42

Lief dat je zo goed op de paardjes let Nickeltje!

Klinkt nog als een lange weg Mer! Hoop echt zo dat ze er snel bovenop komt met al die goede verzorging! :(:)

Wat betreft het Friesje is het me al een paar keer (vanaf het begin) opgevallen die die “onhandig” is. Over z’n benen struikelen en soms bijna omvallen bij het spelen. Heftig, had er niet verder over nagedacht.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 18:53

Klinkt als een lange maar hoopvolle weg Mer. Over lasertherapie bij wonden heb ik positieve verhalen gehoord bij de Raaphorst. Grote wonden schijnen daarmee echt veel sneller te genezen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:13

Van laser heb ik ook al hele goede verhalen gehoord! Het is een lange weg, maar ziet er wel hoopvol uit. Laat je haar daar staan of haal je haar naar je eigen stal Mer?

Morgen haal ik Auryn op, ik heb een mooi plekje voor in elk geval de zomer gevonden waar ze samen met 2 volwassen merries komt te staan. Kunnen die haar mooi opvoeden ~~}>

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:17

Haha altijd goed.
Fijn dat je een goede plek hebt gevonden.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:57

Fijn Evita! Succes met de verhuizing.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:06

Evita: Ik laat haar daar nu staan, ik heb niet de faciliteiten om haar nu de beste zorg te geven. Ik heb bijvoorbeeld geen stromend water om een wond te spoelen, maar ook geen elektriciteit om een laser behandeling te laten uitvoeren. Daarnaast zit ik naast een uitlaat gebied en heel veel mensen lopen langs, leg die wond maar eens uit aan mensen die er geen verstand van hebben dan heb ik 3 x per dag de dierenpolitie aan de deur := André zorgt heel erg goed voor haan en heb er vertrouwen in dat hij het nu beter kan doen dan ik.

Wel fijn dat je een mooi stekkie hebt voor Aurin, ik heb haar nog even een aai gegeven.

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:59

Fijn dat het hoopvol lijkt met Mia! Ondanks dat het een lange weg zal zijn.. als het allemaal maar weer goed komt!

Wel fijn hoor dat André zo goed voor ze zorgt. Dat geeft een goed gevoel.

Ja vorige week was Lotje ook uit haar doen toen ik er was. Maar ze krijgt nu ook elke keer een spuit natuurlijk als er iemand in haar stal komt dus kan me ook indenken dat ze wat wantrouwig is. Morgen ga ik Lotje weer even uitgebreid kriebelen!

Evita wat fijn dat je een geschikt plekje voor Auryn hebt gevonden. Succes met de verhuizing morgen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:17

Ik heb haar wel uitgebreid gekriebeld en dat vond ze heerlijk :D

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:20

Silly1972 schreef:
Ik heb haar wel uitgebreid gekriebeld en dat vond ze heerlijk :D

Ahh wat fijn <3

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:43

Succes evita vandaag met ophalen...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:59

Lotje ligt volgens mij het liefst bij je op schoot dus het was even anders dat ze zo terughoudend was, maar inderdaad van die spuit iedere dag word je ook niet makker, Alhoewel Mia precies andersom is nu. Een stuk makker.... :=

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:11

De verhuizing is goed gegaan, Auryn was super braaf. Liep in 1x de trailer op. Ze schoot alleen even in paniek toen ik haar verliet, dus snel gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Op haar nieuwe bestemming even een rondje langs het draad gelopen en daarna los gelaten. Ze ging gelijk eten :')

Ik vind het jammer dat mijn tijd bij Equus er nu opzit. Maar ik blijf hier zeker nog meelezen! Ik ben benieuwd hoe al jullie toppers uitgroeien! Hopelijk blijven ze nu netjes achter het draad nu de draak weg is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:15

Wat fijn dat het verhuizen zo prettig gegaan is.
En inderdaad jammer dat ze hier uit de kudde is...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:20

Ik hoop dat ze het goed naar haar zin heeft daar!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:44

Fijn dat de reis goed is gegaan en ze het naar haar zin heeft op haar nieuwe plek <3 zeker blijven updaten! Ben benieuwd hoe groot ze wordt straks ;)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:44

Mer1980 schreef:
Ben benieuwd hoe groot ze wordt straks ;)

Ik ook! Ik vind haar al best aan de maat eigenlijkAfbeelding

Mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie Auryn verder volgen in het topic dat in mijn onderschrift staat :)

Ik kreeg net een appje dat het is alsof ze al jaren samen lopen, dat stelt wel gerust.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:50

Wat fijn dat alles goed is verlopen Evita en dat ze zo op haar gemak is. :) En ze is idd aan de maat zeg, jeetje!

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:12

Wat fijn dat het zo goed is gegaan Evita! En dat ze nu al zo op haar plekje lijkt! Mooi, en houd ons op de hoogte hoe het verder met haar gaat :D

Ik ben vanmiddag bij Lotje geweest. Die zag er goed uit. Lekker geborsteld! De wond is slecht te zien Ivm het hooi wat eraan zit. De buitenkanten lijken de hechtingen wat losgelaten te hebben, maar ziet er verder wel prima uit. Dat komt wel goed! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet nadat de dierenarts deze week is geweest om de hechtingen eruit te halen en de boel even schoon te maken.

De andere dames waren vanmiddag ook weer naar buiten gegaan, in het land dat aan de paddocks vast zit. Die stonden allemaal rustig. En Mia uiteraard ook nog even een aai gegeven :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:44

Fijn dat Aurin lekker staat nu top dat je zo snel iets hebt kunnen vinden.

Rubi: Fijn dat het goed ging bij Lotje, die is zo lief. Ze zal vast snel weer opknappen het zag er gisteren ook goed uit. Lief dat je Mia ook een aai hebt gegeven. Haar wond ziet er helaas wat gruwelijker uit, maar we hebben goede hoop.