Nickeltje schreef:Ja, maar heb je mijn tekst gelezen? Het ziet er op de foto wel heel veel smeriger uit.
Het is geen mooie wond, daarom de spoiler, maar nu dus niet pussend.
Als het de mijne zou zijn zou ik dit één of twee keer per dag proberen uit te spoelen en daarmee beetje schoon houden en moet het van binnenuit dicht genezen.
Sorry keek even kort op mijn mobiel, we zijn net weer thuis. Uitgebreid bekeken. André spuit de wond 2 x daags uit ivm de vliegen die eitjes erin kunnen leggen. Ook krijgt ze nog dagelijks antibiotica gespoten. Voor nu moeten het tweemaal daags worden schoon gemaakt. Ook wordt ze op korte termijn behandeld met een laser. Daarnaast op de andere plekken honingzalf en kippenvet (recept van André). De veearts zegt positief te zijn over de prognose. Het is nu vooral de vetlaag onder de huid die beschadigd is. Dat is ook de kleur die de wond heeft. Ze moet nog minimaal een maand op stal staan helaas omdat ze niet te wild mag bewegen.
Lotje zag er overigens goed uit wond is mooi dicht zit wel wat hooi op, maar ziet er verder rustig uit. Wel vind ik Lotje een heel stuk minder knuffelig dan normaal dat ben ik niet gewend. De rest van de groep staat binnen maar gaat volgens mij snel weer naar buiten. Mia staat dan overigens niet alleen. Ze staat nog op stal met een 2 jarige hengst die geopereerd is aan zijn achterbeen en een jaarling friesje die verdacht wordt van wobbler. Ik weet niet of Lotje al mee gaat met de groep of dat ze nog op stal blijft. Ze heeft wel lekker de ruimte. Mia kan er helaas niet bij die mag niet teveel ruimte hebben.