[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 16:33

Heb een aantal stallen gecontacteerd via mail. Ik ga limo toch laten doorrijden door iemand anders. Een maandje of langer (afhankelijk van limo) wegbrengen hopelijk komt die dan welbeleerd terug. Heb in mijn buurt gezocht zodat ik begeleid kan worden door desbetreffende ruiter.

Zodra ik meer weet post ik een update.

Intussen richt ik mij volledig op mijn nieuwe job, maandag start ik al.

Anoniem

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:35

Denk dat dat een goede keuze is Art. Spannend en goed dat je het los wil/kan laten!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:50

Super, hopelijk lukt het allemaal +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:59

Een goede beslissing. Ik denk dat het voor Limo ook heel goed kan zijn om even uit zn omgeving te zijn waarmee hij zijn gedrag ook mogelijk verbonden heeft.
Ben benieuwd. Succes!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:09

Ik denk dat het wijs is Art een goede beslissing voor jou en Limo en als je daarna nog begeleid word is dat handig voor je.
Sucses met je nieuwe job ook

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:54

Heel goed besluit Art! En als het financieel mogelijk is hang er geen maand of zo aan maar spreek af wat je wilt wat limo kan voor hij naar huis komt. Nu misschien 2 weken langer hen je straks heel lang profijt van.
Probeer ook met de trainer voor limo en jou een plan een jaar vooruit te maken. Waar je over 1 jaar wil staan en op welke manier . En hou je aan dit plan je bent erg gevoelig voor meningen van andere waardoor je de ene keer dit doet de andere keer dat. Zijn limo en jij allebei niet bij gebaad 1 lijn vast houden is voor allebei duidelijker.
Succes met je nieuwe baan maandag! Wat ga je doen? En hoe is het met je rijbewijs?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:28

Verstandige beslissing TS! Ik zou er ook geen tijdsplaatje aanhangen, maar gewoon, het duurt zo lang het duurt tot jij aan Limo een fijn rijpaard hebt.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, zou leuk zijn updates te lezen!
Veel succes en doe goed onderzoek naar een trainingsstal die ze ook met rust en vertrouwen opleidt!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 09:56

Helaas nog geen reactie terug gehad.
Hopelijk volgende week.

Wat mijn nieuwe job betreft: orderpicker :)
Rijbewijs: aan het oefenen met mijn vriend zijn auto.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 11:55

Aan de andere kant zou een stalling verder weg ook kunnen. Mits ze hem zelf komen ophalen. Maar dan is her voor mij moeilijker erin betrokken/begeleid te worden.
Eventueel kab ik wel verdere begeleiding vragen aan een andere trainster die mijn zus ook helpt met haar paard. En zij hebben al vooruitgang geboekt mijn zus is ook zeer tevreden van haar.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:19

Waarom vraag je het niet aan 1 van de train(st)ers die al met Limo aan de slag geweest is? Zoek n adresje waar ze zeker aan rechtrichten en gymnastiseren werken, en geen stal waar ze n paard in de krul trekken. Best zijn zadel afwachten zeker? Want zeker n sportstal zal geen zadels hebben die kort genoeg zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 12:55

hwn schreef:
Waarom vraag je het niet aan 1 van de train(st)ers die al met Limo aan de slag geweest is? Zoek n adresje waar ze zeker aan rechtrichten en gymnastiseren werken, en geen stal waar ze n paard in de krul trekken. Best zijn zadel afwachten zeker? Want zeker n sportstal zal geen zadels hebben die kort genoeg zijn.
idd sowieso wacht ik op zijn zadel.

Miezelke kon al niet in de winter en tot maart zat ze al vol. Dus die optie valt af.

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:15

Ik lees nog steeds mee.... maar krijg langzaam toch wel wat kriebels.. je hebt al zoveel instructeurs versleten, incl mij. Je hebt eigenlijk een chronisch geld gebrek en springt van de hak op de tak. Er zijn stallen genoeg in onze buurt,die heb je voor t uitkiezen evenals instructeurs. Ik vind dat je t doorrijden uit wilt besteden zeker een heel goede beslissing van je.. maar ben erg benieuwd of je dat ook doorzet... mocht je een fijn adres willen weten, Josepha Guillaume , Equus Universalis is een heeel fijn adres.of een van haar mede trainers.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:54

mascha_king schreef:
Ik lees nog steeds mee.... maar krijg langzaam toch wel wat kriebels.. je hebt al zoveel instructeurs versleten, incl mij. Je hebt eigenlijk een chronisch geld gebrek en springt van de hak op de tak. Er zijn stallen genoeg in onze buurt,die heb je voor t uitkiezen evenals instructeurs. Ik vind dat je t doorrijden uit wilt besteden zeker een heel goede beslissing van je.. maar ben erg benieuwd of je dat ook doorzet... mocht je een fijn adres willen weten, Josepha Guillaume , Equus Universalis is een heeel fijn adres.of een van haar mede trainers.

Misschien heeft ze nog niet de juiste instructie gevonden? Ik vind het eigenlijk niet zo netjes dat het zo uitgesmeerd wordt dat ze een chronisch geldgebrek heeft, dat doe je niet, wij kunnen niet in haar portemonnee kijken en dat is niemands recht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 18:00

Manadeluca heeft gelijk. Wat weten jullie van mijn financiële kant af? >;)

Enne u heb ik bij limo nog niet laten komen, wel bij harley voor rechtrichten maar bij limo niet zover ik herinner.
Stallen genoeg maar moet bereikbaar zijn met brommer.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:49

Hopelijk vind je snel een leuke stal, en anders moet je maar eens grondig werk gaan maken van dat rijbewijs ;) Een goede stal voor Limo kan alleen maar een goeie motivatie zijn lijkt me *\o/*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:59

Ik zou persoonlijk art,toch verder kijken als je neus of de weg van je brommer lang is,natuurlijk is het ideaal als je dicht bij iets vind maar ik zou zeggen neem eens contact op met isabelle van laer.Zo'n zalig mens met zowel paarden als om les van te krijgen.Ze zit niet in jou buurt maar kan je mischiens wel tips geven,ze zit ook niet in mijn buurt maar wij rijden met liefde tot haar.Zit Jossy reynvoets niet in jou omgeving?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 13:22

Het moet gewoon bereikbaar zijn zodat ik ter plaatse ook begeleid kan worden vóór limo weer terug komt naar "huis".
En dat gaat niet als het bv 50km rijden is. Dan is bv 2x per week zeker niet haalbaar.

Rijbewijs is idd noodzakelijk maar wegens faalangst/ te veel stress gewoon nog niet behaald (al 7x examen afgelegd). Voor het geld wat ik daaraan kwijt ben had ik een perfect bomproof paard gehad.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:24

Goh ja, maar een rijbewijs is noodzakelijker dan een paard. Als je een rijbewijs voor de brommer hebt kunnen halen, dan moet dat ook perfect doenbaar zijn voor de auto. Zoveel scheelt dat allemaal toch niet (heb ook beiden gehaald). Gewoon genoeg rijden zodat het allemaal automatisch wordt :) Zelfs met stress zijn de meeste zaken dan zo automatisch dat het wel lukt, misschien niet netjes of perfect, maar genoeg om te slagen ;) Gewoon elke dag rondrijden met de auto en jezelf uitdagen. Komt wel in orde dan

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:40

Met wat voor auto doe je je rijbewijs? Misschien het een idee om met een automatische auto te rijden? Niet moeten schakelen kan al veel doen... Zelf heb ik mijn rijbewijs ook nog niet, maar ik weet al op voorhand dat dat schakelen iets gaat zijn bij mij (oa in paniek schieten en in plaats van iets te doen helemaal blokkeren) dus automatisch zal het moeten worden. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:48

Art_Ificious schreef:
Het moet gewoon bereikbaar zijn zodat ik ter plaatse ook begeleid kan worden vóór limo weer terug komt naar "huis".
En dat gaat niet als het bv 50km rijden is. Dan is bv 2x per week zeker niet haalbaar.

Rijbewijs is idd noodzakelijk maar wegens faalangst/ te veel stress gewoon nog niet behaald (al 7x examen afgelegd). Voor het geld wat ik daaraan kwijt ben had ik een perfect bomproof paard gehad.

Bestaan er in België geen speciale rij examens? Deze heb je hier ook als ik het me niet vergis.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:51

DezeNaam schreef:
Met wat voor auto doe je je rijbewijs? Misschien het een idee om met een automatische auto te rijden? Niet moeten schakelen kan al veel doen... Zelf heb ik mijn rijbewijs ook nog niet, maar ik weet al op voorhand dat dat schakelen iets gaat zijn bij mij (oa in paniek schieten en in plaats van iets te doen helemaal blokkeren) dus automatisch zal het moeten worden. :')

Maar dat is gewoon een kwestie van gewoonte. En je kan inderdaad met automatisch je examen gaan doen, maar dan krijg je ook enkel voor dat maar een rijbewijs. Als je het geen verschil maakt, is dat oke. De beste tip die ze mij gegeven hebben en die ik je kan geven is rij gewoon elke dag. Het is net zoals paardrijden, of judo of weet ik veel welke sport. De handelingen zijn raar, maar als je er een gewoonte van maakt dan gaat het examen veel en veel makkelijker. Ze gaan dan ook merken dat je iemand ben die gewoon is van te rijden, en zullen ze je veel sneller stress foutjes vergeven (behalve als je grove fouten maakt). Het is gewoon iets dat je elke dag moet doen, en niet op zaterdag maar eens een uurtje bij wijze van spreken

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:56

Sommige mensen kunnen gewoon niet omgaan met schakelen, en sturen en op de weg letten tegelijk,... Ik ken mensen die dit gewoon echt niet kunnen, zou zonde zijn om daarom je rijbewijs niet te halen of om jezelf te forceren zoveel stress te hebben terwijl je gewoon met een automaat kan rijden.
Ik zou mezelf niet zo in de stress zetten als het ook simpel kan. Ja, het is misschien een nadeel dat je alleen met je eigen automatische auto kan rijden en nooit met die van een ander aangezien de meeste menen nog steeds een manuele auto hebben, maar ach..
En als TS faalangst/stress heeft is het geen kwestie van 'even gewoon worden', in de auto zullen er vaak genoeg momenten zijn dat je even in paniek kan schieten en dat kan al direct een hele terugslag geven.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 27-10-18 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:58

Het is wel normaal dat het schakelen, rijden, gassen en remmen heel veel en niet te doen lijkt in het begin. Alsof je aan het jongleren bent met 5 ballen :D na een poos wordt het automatisme en hoef je over de meeste handelingen niet eens meer na te denken :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:25

DezeNaam schreef:
Sommige mensen kunnen gewoon niet omgaan met schakelen, en sturen en op de weg letten tegelijk,... Ik ken mensen die dit gewoon echt niet kunnen, zou zonde zijn om daarom je rijbewijs niet te halen of om jezelf te forceren zoveel stress te hebben terwijl je gewoon met een automaat kan rijden.
Ik zou mezelf niet zo in de stress zetten als het ook simpel kan. Ja, het is misschien een nadeel dat je alleen met je eigen automatische auto kan rijden en nooit met die van een ander aangezien de meeste menen nog steeds een manuele auto hebben, maar ach..
En als TS faalangst/stress heeft is het geen kwestie van 'even gewoon worden', in de auto zullen er vaak genoeg momenten zijn dat je even in paniek kan schieten en dat kan al direct een hele terugslag geven.

Ja als je met automatisch blijft rijden is dat geen probleem natuurlijk

Maar dat is het net wel :) ik wil niet bemoederlijk klinken, maar als je aan het stressen gaat, zijn het vaak je gewoontes die je 'redden'. Het is hetgene wat je hersenen gewoon zijn, dat je automatisch gaat doen. Zoals Eight zeg, over die handelingen moet je vaak niet meer nadenken dan. Maar je moet het echt gewoon onderhouden. Toen ik met de auto leerde rijden was ik elke dag op pad. Minstens 1u. Je blijft niet sukkelen dan. Mijn examen was niet perfect, maar die leerkracht zag (en zei ook achteraf) dat ik mijn handelingen in de auto goed onder controle had, dus dat het dan niet zo'n probleem was dat het allemaal iets moeizamer ging.

Art zou beter de brommer gewoon aan de kant laten staan, en elke verplaatsing die ze nu doet met brommer of openbaar vervoer doen met de auto. Verder dan ook gewoon elke dag nog een halfuurtje ofzo plannen om ergens naartoe te rijden, ergens wat parkeren en terug naar huis. Industrie terreinen in de avond of ergens een parking van een groot winkelcentrum zijn ideaal.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:28

Alles gaat perfect tót het examen. Dan neemt de stress het over helaas.
Bij de lessen is instructeur ook altijd positief niks op te merken aan mijn rijden. Alleen bij het examen stress ik te veel. Kalmerende middelen helpen niet helaas.
Het helpt ook niet mee dat de examinator een vreemd persoon is. De instructeur leer je al aan wennen doordat je lessen bij hem neemt, maar ik.heb dus ook een angst voor vreemde mensen.

Brommer is een klasse A dus zonder rijbewijs ;)