de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:51

Hihi ja is wel spannend maar heel gaaf! Tot eind maart is er elk weekend een jacht, weet nog niet welke ik mee rij.. Omdat vandaag de bak erg hard was, was dat een reden om op de fiets naar het bos te gaan en sloten leren springen. En wat vond hij het leuk!! Ik zal even filmpje uploaden. Van kleine sloot naar steeds groter. Hij zweette niet, maar je zag wel dat hij overdonderd was. Hij was zo braaf daarna... Overigens ook de eerste keer naast de fiets. Appeltje eitje, hem ff flink vooruit klikken en dan aan voortuig z'n hangen :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:56

Ik ben benieuwd naar het filmpje, Batlow :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:01

Smalle sloot:

Iets bredere:

Volgende keer weer verder met nog bredere sloten
Maar voor nu heel tevreden, mijn lieve jacht pony!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:16

Wat ziet dat er grappig uit :P leren ze dat altijd aan de hand aan ? Mijn logica zou zijn eerst parcoursje leren springen en dan slootjes haha :P (zei de dressuurmuts)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:33

Diegene die bezig is, is de master van de hunt, dus die zal het wel weten :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:10

Hahaha ziet er leuk uit zo die slootjes :D
Ik ben met Gigi nu bezig om vervelende gewoontes af te leren, ze bijt namelijk altijd in het halstertouw (of longeerlijn, wat ze ook aan zich heeft hangen) en het gericht naar de mens trappen. Na een paar flinke opdonders begint ze eindelijk te snappen dat dat niet zo de bedoeling is. Ook ben ik bezig met het vertrouwen terug winnen met het krabben van de achterhoeven.
En dan volgende week eindelijk weer erop na 3 maanden :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:32

JudArthos schreef:
Hahaha ziet er leuk uit zo die slootjes :D
Ik ben met Gigi nu bezig om vervelende gewoontes af te leren, ze bijt namelijk altijd in het halstertouw (of longeerlijn, wat ze ook aan zich heeft hangen) en het gericht naar de mens trappen. Na een paar flinke opdonders begint ze eindelijk te snappen dat dat niet zo de bedoeling is. Ook ben ik bezig met het vertrouwen terug winnen met het krabben van de achterhoeven.
En dan volgende week eindelijk weer erop na 3 maanden :D

Dat wat gigi heeft had die van mij precies hetzelfde. Als hij het touw in zijn mond had gaf ik echt een flinke ruk, wat erg oncomfortabel was in de mond. Paar keer en dat was klaar.. Dat gericht trappen was ook zo afgeleerd. Als hij gericht trapte, kreeg hij een gerichte trap terug, 50 keer zo hard. Ja daar schrok hij van maar het heeft zeker geholpen. Hij is nu echt heel makkelijk!! Verder probeer ik bij alle brave dingen die hij doet een flinke aai te geven, als hij rustig stil staat op poets plaats krijgt hij een klein snoepje, alleen om gewoon voor hem te bevestigen dat hij braaf is

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:25

@judarthos: Mijn merrie schopte ook gericht tijdens de achterhoeven uitkrabben. Dit heb ik opgelost door gewoon 2 weken lang elke dag 2x te oefenen met een touwtje. Dus een halstertouw rond haar kootholte en dan kan je zo het voetje vanaf een afstand optillen. Ook kan ze dan uithalen wat ze wilt, maar je blijft d'r hoef gewoon omhoog houden. Die van mij was er binnen 2 weken vanaf en nu kan ik alles met haar achterbenen doen.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:09

Grappig. De mijne wil dus ook altijd op zn touwtje bijten!
Hoeven waren ook weer wat lastiger. Is nu wel ok. Trappen heeftie gelukkig nooit gedaan!

Leuke filmpjes Batlow. Ook al gezien dat dat zo geleerd wordt. Wel goed op doe manier vind ik.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:22

Wat een leuke filmpjes, Batlow!

Ik heb gister Gideon zijn benen opgeschoren, het maakt hem echt allemaal niets uit. Echt fijn vind ik dat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:29

Dat met dat touw om het been doe ik nu ook op aanraden van de osteopaat haha! Maar dan wel alleen bij het been waar ze echt gevaarlijk is :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:08

Heb vandaag ook weer 10 minuten op haar gestapt! Heerlijk ruime stap heeft ze nu ze haar achterhand gebruikt :). Alleen past helaas het zadel wat we hebben meegekregen niet zo goed dus daar moet ik maar even iets op verzinnen..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:25

Mijn vriend heeft vandaag voor het eerst op Go gereden (ik wel eerst hem moe gereden)
mijn vriend rijd niet zo veel. Heeft nu 1,5 jr ervaring maar het ging super. Heb er ook filmpje van zal straks hier posten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:48

Oooh wat leuk :D kreeg ik mijn vriend maar eens zover hahaha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:41

Dat is inderdaad wel heel erg leuk, mijn vriend noemt Haydn " kleine moordenaar _O-

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:04

De tandarts is woensdag voor Guapa geweest. Het was echt nodig, want ze at slecht sinds enkele dagen. Hij heeft bij haar 2 blinde wolfstanden weg gesneden en de haken verwijderd. Ze is ook nog wat aan het wisselen. Mag nu tot volgend weekend niet rijden, maar ze eet gelukkig weer goed :)

Guapa gaf haar achterbenen ook niet zo makkelijk, maar dat gaat ondertussen ook al wat beter.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:07

Hoe hebben jullie het geregeld qua zadel?
Ik voel me nogal rot dat ik moet rijden met een zadel met drukpunten, maar nu al een zadel aan laten meten lijkt me niet zo handig..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:48

Ik heb voor Gideon wel een nieuw zadel laten aanmeten, dit zadel is heel ver aanpasbaar dus ik hoop dat ik er heel lang mee kan doen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:54

Ik heb een spalding britannica zadel die hij uiteindelijk naar verwachting wel zal passen, maar heb er voor nu eerst een wintec gekocht omdat je die zo makkelijk aan kan passen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:58

Ik heb een pessoa spring zadel. Past beter dan verwacht. Zit nog een bontje onder. Voorlopig rijden we hiermee..

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:29

Ik sins vorige week een nieuw zadel, helemaal laten aanpassen en kan ook makkelijk weer aangepast worden. Ben er zeer tevreden over, Wat een verschil me mijn vorige kieffer van zo'n 30 jaar oud :=

Heb btw de Kent & Master s

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:47

JudArthos schreef:
Hoe hebben jullie het geregeld qua zadel?
Ik voel me nogal rot dat ik moet rijden met een zadel met drukpunten, maar nu al een zadel aan laten meten lijkt me niet zo handig..

Ik heb een ontzettend goede deal gesloten met mijn zadelmaker. Ik huur steeds een zadel wat wordt aangepast op George, zodat ik altijd met een passend zadel rijdt. Elke 3 maanden komt hij langs en kijkt kosteloos het zadel na. Ik heb afgesproken dat ik over 1,5 à 2 jaar een nieuw op maat gemaakt zadel bij hem koop. Voor beide kanten fijn dus. Ik ben er heel tevreden mee, dat ik weet dat ik met een goed zadel rond rijdt.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:57

Ik heb nu een KN tango voor Hinde, deze ligt op het moment goed op haar. Straks als ze een paar maandjes onder het zadel is, laat ik even de zadelmaker langskomen om te kijken wat het beste is om te doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:03

Ik heb voor Haydn een KN allegro liggen, als hij straks het zadel op krijgt komt er een zadelmaker bij
en krijgt het een compleet nieuwe vulling en wordt hij passend gemaakt.
En ik hoop er dan 2 jaar mee te kunnen rijden en dan een Van de Brandt te laten aanmeten .

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:05

Ik heb op grease nu een stubben vzh..met bontje ligt het redelijk netjes.. ben nu aan het oriënteren op een nieuw dressuurzadel. Hulsebos denk ik. Heb nog een bijna nieuw dressuurzadel hangen maar helaas past dat helemaal niet.