Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:45

zal nu doen :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:47

nou ze had hem nog niet gesproken -O-

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:49

ja zucht...........ik heb ook een leuke is alleen 1.74 en geen hengst:P

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:49

doet alsof hij hengst is

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:50

Begrijp ik dat nu goed: dat paard staat op een site als te koop, maar de persoon achter het telefoonnummer weet niet wat het dier moet kosten?
Heb je het telefoonummer gevraagd van die andere persoon?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:51

Een aantal pagina's terug heb ik nog vol vreugde verteld dat we een paard hebben gekocht.
Nu heerst er vooral teleurstelling, boosheid en verdriet.

We zouden vandaag de merrie ophalen, gisteravond om 20.00 uur belde ik de fokker/eigenaar nog even om
te vertellen hoe laat we ongeveer ter plekke zouden zijn. Echter werd me verteld dat ze twijfelde of ze
het paard kwijt wilde. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit, paard wordt niet verkocht.

Nu zitten we dus. Pension stalling is al ruim geregeld, trailer gehuurd, andere (zwaardere) auto geregeld,
zadelmaker geregeld, instructeur geregeld, en nu staan we met lege handen, maar vooral een leeg hart.
We hadden ons er zo op verheugd, na alle pech en tegenslagen met onze vorige paarden leek dit een keer echt goed.

Hoe gaan jullie hiermee om?
De zoektocht begint weer van voor af aan, ben ik bang.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:53

Alane schreef:
Begrijp ik dat nu goed: dat paard staat op een site als te koop, maar de persoon achter het telefoonnummer weet niet wat het dier moet kosten?
Heb je het telefoonummer gevraagd van die andere persoon?

Ze verkoopt hem samen met iemand en wat die daar in te zeggen heeft..
ze zei in iedergeval dat ik die prijsklasse maar aanmoest houden.. misschien toch maar langs gaan en te kijken en eventuele onderhandelingen..

Nee niet gevraagd, want ze had hem gesmst en hij zou haar terug bellen wanneer het kon..

Nicole

pff marrit dat is flinke klap

Yelly

Wat vaag, Nicole! Lijkt me inderdaad wel dat persoon die informatie verstrekt, ook wel hoort te weten in welke prijsklasse het dier precies :+

Jeetje, wat naar, Marrit :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 10:55

Oe spannend nicole ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig meer info pleas :D

Ach wat vreselijk jammer marrit, ik snap de verkopers wel maar als ik zo ver ben dat ik echt iemand heb gaat ze wel dit is ook vreselijk.
Wat zoek je precies?

Ja hoe ga je dr mee om gewoon weer opnieuw zoeken ik heb nu al zo vaak dr naast gegrepen mensen die toch niet willen verkopen mensen die iets hebben verzwegen dier afgekeurd op de benen pffff je gaat het paarden zoeken wel heel anders bekijken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:55

Marrit89 schreef:
Een aantal pagina's terug heb ik nog vol vreugde verteld dat we een paard hebben gekocht.

We zouden vandaag de merrie ophalen, gisteravond om 20.00 uur belde ik de fokker/eigenaar nog even om
te vertellen hoe laat we ongeveer ter plekke zouden zijn. Echter werd me verteld dat ze twijfelde of ze
het paard kwijt wilde. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit, paard wordt niet verkocht.

Nu zitten we dus. Pension stalling is al ruim geregeld, trailer gehuurd, andere (zwaardere) auto geregeld,
zadelmaker geregeld, instructeur geregeld, en nu staan we met lege handen, maar vooral een leeg hart.
We hadden ons er zo op verheugd, na alle pech en tegenslagen met onze vorige paarden leek dit een keer echt goed.

Dan zou ik ze in ieder geval even confronteren met de kosten die je gemaakt hebt voor het ophalen van het paard. Dit is gewoon geen manier van handelen. -O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:56

Wat een naaistreek Marrit! :(
Ik zou de kosten die ik heb gemaakt iig bij ze dumpen. Wat denken ze wel.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:56

Marrit89 schreef:

jeetje dat is ook wat zeg, je verkoopt een paard of je verkoopt hem niet,
echt belachelijk, te koop zetten, en zodra alles bijna rond is toch zeggen hij word niet verkocht.
:(:)

weet niet hoe ik hiermee om zal gaan, is mij gelukkig nog nooit overkomen.

suc6 met je zoektocht en hopelijk wat meer geluk

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:57

Marrit; wat vreselijk!
Ik heb het helaas ook gehad. 2 wkn op t paard gewacht, mensen gingen op vakantie.
Ik in die 2 wkn vanalles geregeld.. Toen ze thuis kwam kreeg ik t zelfde verhaal als jij.

Paar dagen erna belde ze dat ze hem toch wel aan mij wou verkopen.
Heel toevallig kwam ik in die week mijn topper tegen.. Dag dat zij weer belde was dag voordat mijntes gekeurd zou worden.
Dus gezegd als die vn mij werd afgekeurd ik evt nog wel interesse had.
Pjoe, dat vond ze niet zo leuk.

Mss bedenkt ze zich nog maar tja zit niks anders op dan weer verder te kijken...
Vindt het altijd zo onozel.
Je verkoopt of niet. En afzeggen terwijl alles overeen is gekomen vindt ik geen stijl.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:58

Marrit wat verschrikkelijk zeg! Snap dat je je even heel kl*te voeld.

Helaas kan je er niks aan doen, het is of even alles laten voor het is of gauw verder zoeken zo verzet je je gedachten en vind je ook nog een leuk nieuw paard

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:58

marrit dat is wel heel erg balen! en ook niet netjes! ik heb dat nog nooit meegemaakt of gehad en zo laat zal ik me ook niet terug trekken...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:02

pff marrit wat zal jij een kater hebben zeg...Belachelijk en zeker niet netjes. Wat ik zou doen is verder gaan zoeken naar een leuk paard wat bij je past, je kunt helaas nu niets anders doen. Wat zocht je ook al weer..

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:07

Seven schreef:
Ach wat vreselijk jammer marrit, ik snap de verkopers wel maar als ik zo ver ben dat ik echt iemand heb gaat ze wel dit is ook vreselijk.
Wat zoek je precies?

Ja hoe ga je dr mee om gewoon weer opnieuw zoeken ik heb nu al zo vaak dr naast gegrepen mensen die toch niet willen verkopen mensen die iets hebben verzwegen dier afgekeurd op de benen pffff je gaat het paarden zoeken wel heel anders bekijken

De zoektocht zelf vind ik al helemaal niets aan. Er wordt overal omheen gedraaid, er worden dingen verzwegen en noem maar op.
Ik/wij zoeken vooral een nuchter familiepaard. Veelzijdig dier, waarmee ik de sport in kan, en waarmee we recreatief kunnen mennen (misschien later de mensport in). Ikzelf mag graag crossen/SGW. Hoeft niet direct alles al te kunnen, het gaat ons vooral om de klik. Leeftijd vanaf 5 tot 12 (indicatie). Ik zal nog even achter die ruin aan die je me hebt getipt!

Waratje schreef:
Dan zou ik ze in ieder geval even confronteren met de kosten die je gemaakt hebt voor het ophalen van het paard. Dit is gewoon geen manier van handelen. -O-

Ik heb ze inderdaad geconfronteerd met de gemaakte kosten, maar hier werd niet op gereageerd. Maar volgens mijn vriend ben ik hier ook veel te lief in.. :(:)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:12

Ach jeetje Marrit, wat een verschrikkelijke rot streek.
Ik zou ze wel, desnoods schriftelijk, confronteren met je gemaakte kosten. (al was het alleen maar om ze erop te wijzen dat je zo niet met mensen omgaat)
Dit is te zot voor woorden....

Ik heb wel eens tegen kijkers gezegd dat ze konden bieden wat ze wilden maar bij mij geen paard konden kopen. Maar op het laatste moment af te haken....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:17

Heb je zwart op wit staan dat jij dat paard zou kopen Marrit?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:27

Hallo dames,

Ik wil even laten weten dat vanochtend de haf die ik wil kopen goedgekeurd is :)
Dankjewel voor jullie adviezen over de keuring. Ik had een ontzettend leuke aardige kundige veearts.
Hj heeft een bemerking op lichte zomereczeem en is zo'n 100 kg te zwaar maar niets nieuws dus komt hij lekker naar zijn nieuwe huis volgende week :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:32

Gefeliciteerd +:)+

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:34

Needje schreef:
Heb je zwart op wit staan dat jij dat paard zou kopen Marrit?

Nee, ik heb diverse emails gestuurd waarin de afspraken stonden, maar nooit reactie via de mail
terug gehad. Altijd telefonisch contact terug. Ook op het koopcontract werd niet gereageerd via
de email maar telefonisch. Wel raar eigenlijk, of niet?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:35

guccio schreef:
Hallo dames,

Ik wil even laten weten dat vanochtend de haf die ik wil kopen goedgekeurd is :)
Dankjewel voor jullie adviezen over de keuring. Ik had een ontzettend leuke aardige kundige veearts.
Hj heeft een bemerking op lichte zomereczeem en is zo'n 100 kg te zwaar maar niets nieuws dus komt hij lekker naar zijn nieuwe huis volgende week :)

Gefeliciteerd!! *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:37

Gefeliciteerd, wie weet word de exceem een stuk beter met een ander voer schema en een afval regiem