Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:03

Aimee schreef:
Ik denk dan: als je budget 1500 euro is, waar ga je dan een goed passend zadel van kopen?
Je hoeft van mij echt niet de meest luxe artikelen voor je paard en het nieuwste van het nieuwste. Maar het moet wel passen en prettig zijn voor het paard. Ook dat kost een behoorlijke duit geld.

Zoals al meermaals gezegd, ik heb geld apart staan voor zulke zaken hé :)
Ik ga dus echt geen paard kopen zonder daar rekening mee te houden...

Maar ik wil gewoon zeggen dat ik mij al geen zorgen moet maken over stallings- en weidegangkosten aangezien dat bij mijn vriend thuis allemaal gratis kan. Daar mag ik toch wel blij voor zijn dan ??

Ik denk dat jullie uit die €1000 euro budget gewoon teveel afleiden dat ik geen geld heb voor andere zaken die met het paard te maken hebben -O-

Nu ja, ik vat het niet persoonlijk op en waardeel jullie tips en opmerkingen (en uiteraard jullie bezorgdheid). Maar het feit dat ik slechts €1000 wil uitgeven heeft dus niks te maken met het feit dat ik geen paard kan onderhouden als het op andere kosten aan zou komen. Maak jullie daar maar geen zorgen over :)
Ik koop bewust een paard !
Niet hals over kop.

zo ben ik al meer dan een jaar aan het kijken naar een geschikt recreatiepaardje :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:04

Needje schreef:
Aimee, ik vraag me af hoe jij wil controleren of het allemaal gaat zoals jij het het liefste ziet.
Verkocht is verkocht. En mensen kunnen zich bij de koop heel anders voordoen.

Dat kun je niet controleren.
Maar ik kan wel m'n best doen om te voorkomen dat een paard ergens heen gaat waar ik bij voorbaat al zeker van weet dat er geen budget is om het paard de verzorging te bieden die het nodig heeft.

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:26

de musterd adv. zijn irritant maar deze ook! http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/97763
die veilings lopen de bedragen ook flink op!

over dat bedrag gesproken! van 1000 is idd niet veel voor een paard.. ik verkoop ook niets voor zon bedrag! maar toch hoor ik af en toe welleens wat voor kleine bedragen door bijv. scheiding overlijden gezondheid..

en de houston merrie waar ik het even terug over had! ook goedkoop! en kon er niets op aanmerken! mooi beenwerk correct lopen.. iets schraal en mag een hoefsmidt bij... is onbeleerd en dragend van rhodium.. vond het een leuk dier maar niet iets waar ik belang bij heb..
deze zou ook erg leuk rijpaardje worden denk ik!

maar wij hebben met toeval (we waren niet opzoek) een gezond hard paard gekocht destijds voor 1400 van net 10 jaar L dress en L spr.. deze hebben we nu nog! en nooit wat mee gehad! tja geluk.. maar we hebben super veel plezier van dit paard!

stalkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:31

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:11

Ik heb destijds een merrie van future verkocht voor een klein bedrag, het was een merrie met een verhaal en gebruiksaanwijzing maar helemaal goed en als je haar eenmaal kon ging ze voor je door het vuur..dus het kan wel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:23

Het kan ook wel, voor 1.000 euro, maar je moet je misschien af vragen of je wel een echt geschikt paard zult vinden. Het aantal paarden in die prijscatagorie is wel klein.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:28

vonneke schreef:
Johnnydepony schreef:
Snap niet zo goed waarom ze vooraf laten keuren. Als hij niet goed is bij verkoop dan is dat pech, maar ben je het geld net zo goed kwijt als je hem vooraf had laten keuren.
Veel particulieren willen paard toch graag in de verzekering en dan mogen foto's vaak niet ouder zijn dan 3 maanden. Plus ik wil er over het algemeen met mijn neus bovenop staan als een paard gekeurd wordt.

Ik laat het dier puur voor mezelf keuren. Dan weet ik dat ik een goed paard verkoop. En overkeuren mag zeker, maar dan k.k. Enkel bij afkeuring voor mij hihi
Maar heb pas 1x gehad dat iemand over liet keuren.

Ah maar das wat anders dan ik bedoel. Kom nogal eens tegen dat keuren in zo'n geval ook bij afkeuren k.k. is. En daar brand ik me niet aan. Maar goed natuurlijk dat jij je paard al laat keuren. Maar waarom niet gewoon wachten op een koper ? Ik heb niet zo veel paarden verkocht (gelukkig) maar waarom zou ik min 500 euro uitgeven terwijl er misschien pas 6 maanden later een koper komt die hem dan alsnog opnieuw laat keuren.

Kan trouwens iemand die duif uitleggen. Mis een paar IQ puntjes vrees ik.

Hoewel ik zelf een ruime pot voor onverwachte voorzieningen heb ben ik ook in de gelukkige omstandigheid dat ik altijd terug kan vallen op familie mbt paarden. Voor zowel onkosten als stalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:18

Johnny, Ik ben mijn paarden nog altijd binnen een paar weken kwijt geweest.
Het gaat ook om prijsklasses waar een dier 100% moet zijn.
Bij aankoop laat ik ze volledig doorlichten en na een jaar training nogmaals.
Wanneer ze bij de keuring voor verkoop op de röntgen niet goed zouden zijn zou ik het dier of zelf houden of voor een hele andere prijs te koop aanbieden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:35

Die duif snap ik ook niet :o

Hier een paard uiteindelijk maar wel laten keuren omdat toen ik het te koop had voor een lagere prijs maar ongekeurd, niemand wilde komen omdat ze eerst wilden weten of het überhaupt goed op de foto's zou zijn. Nou ja, ja dus, en nu heb ik die kosten gemaakt en die zitten wel bij de prijs in.
Ik snap die mensen niet die alleen maar willen komen nadat het dier gekeurd is. Waarom zou het spannend zijn als je met de verkoper overeenkomt dat bij afkeuren de kosten voor de verkoper zijn...? Maar goed, ik weet nu wat ik heb en overkeuren mag dus. Kom maar op :D

Zeg, xxxxLIesxxx, is dat paard wat hier 2 pagina's terug werd aangeboden met die nekartrose niet wat voor jou?
Ik heb eventueel nog wel een guste grote fokmerrie staan voor dat geld, die doet het ook prima in het bos. Bij interesse kijk mijn profiel maar. Overigens, dat veel te lieve paard is alleen beschikbaar op basis van gunning, dus jij moet dan ook door mijn keuring kunnen komen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:00

Ik vind het helemaal geen probleem om bij een paard te kijken die niet gekeurd is, zolang ik de keuring niet betaal bij afkeuren. Maar wellicht zijn dat dan toch een beetje mensen dubbeltje op eerste rang?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:06

ik snap de duif ook niet....

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:09

Zal wel een streekgebonden grap zijn dan :+

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:18

;)

Ben trouwens erg blij nog met mijn paard, hij is echt superbraaf ook op vreemd terrein en hij lijkt toch echt meer voorwaarts te gaan worden dus een topper voor mij!
Heb al dingen gedaan die ik door mijn val angst had gedacht nooit te doen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:19

Geweldig Adin... hij wordt dus sterker .. en jij (mentaal) ook. Super!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

Ik vind de verhalen een paar pagina's terug over de kopers wel apart. Eerder in het topic (of het vorige?) werd er raar van opgekeken als mensen geen rijbroek aan hadden als ze kwamen kijken. Dat stond niet zo geintresseerd ;)

En nu blijkt dat het toch ook niet gewaardeerd wordt als jan en alleman op de paarden stappen die te koop staan... ;-) Ik snap het wel hoor, zeker bij jonge dieren! Pfoe wat maken die een boel mee als er veel geintresseerden langs komen. En de meeste volwassen dieren worden er meestal al niet beter van.

Ik ga de eerste keer kijken (zeker bij net zadelmakke dieren) daarom bewust in spijkerbroek (dus zo'n miep die niet eens dr rijbroek heeft aangetrokken :D ). Als ik interesse heb kom ik wel een 2e keer om te rijden. Maar ben toch al een paar keer in de situatie gekomen dat de verkoper me toch persé op het paard wilde zien...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:33

xLIESSSx schreef:
Aimee schreef:
Ik denk dan: als je budget 1500 euro is, waar ga je dan een goed passend zadel van kopen?
Je hoeft van mij echt niet de meest luxe artikelen voor je paard en het nieuwste van het nieuwste. Maar het moet wel passen en prettig zijn voor het paard. Ook dat kost een behoorlijke duit geld.

Zoals al meermaals gezegd, ik heb geld apart staan voor zulke zaken hé :)
Ik ga dus echt geen paard kopen zonder daar rekening mee te houden...

Maar ik wil gewoon zeggen dat ik mij al geen zorgen moet maken over stallings- en weidegangkosten aangezien dat bij mijn vriend thuis allemaal gratis kan. Daar mag ik toch wel blij voor zijn dan ??

Ik denk dat jullie uit die €1000 euro budget gewoon teveel afleiden dat ik geen geld heb voor andere zaken die met het paard te maken hebben -O-

Nu ja, ik vat het niet persoonlijk op en waardeel jullie tips en opmerkingen (en uiteraard jullie bezorgdheid). Maar het feit dat ik slechts €1000 wil uitgeven heeft dus niks te maken met het feit dat ik geen paard kan onderhouden als het op andere kosten aan zou komen. Maak jullie daar maar geen zorgen over :)
Ik koop bewust een paard !
Niet hals over kop.

zo ben ik al meer dan een jaar aan het kijken naar een geschikt recreatiepaardje :)

Maar als jij wegens omstandheden daar weg moet, en ga niet zeggen dat je daar voor altijd mag blijven staan, nee wegens omstandigheden. Dan moet je dus weg en krijg ineens per maand vaste maandelijkse kosten. Toch echt iets om rekening mee te houden ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 00:46

lisch ik heb geprobeerd vontact op te nemen voor de houston maar zowle tel als email geen reactie terug gehad jammer maar helaas.kreeg gisteren nog wel een heel leuke ruin aangeboden om te rijden maar naar wat naar vragen bleek die nog erg hensgt te zijn in t land etc. Nou das knap lastig met verder enkel merries dus heb dr maar voor bedankt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:10

Sprintje schreef:
Ik vind de verhalen een paar pagina's terug over de kopers wel apart. Eerder in het topic (of het vorige?) werd er raar van opgekeken als mensen geen rijbroek aan hadden als ze kwamen kijken. Dat stond niet zo geintresseerd ;)

En nu blijkt dat het toch ook niet gewaardeerd wordt als jan en alleman op de paarden stappen die te koop staan... ;-) Ik snap het wel hoor, zeker bij jonge dieren! Pfoe wat maken die een boel mee als er veel geintresseerden langs komen. En de meeste volwassen dieren worden er meestal al niet beter van.

Ik ga de eerste keer kijken (zeker bij net zadelmakke dieren) daarom bewust in spijkerbroek (dus zo'n miep die niet eens dr rijbroek heeft aangetrokken :D ). Als ik interesse heb kom ik wel een 2e keer om te rijden. Maar ben toch al een paar keer in de situatie gekomen dat de verkoper me toch persé op het paard wilde zien...

Mijn ervaring is juist dat verkopers je altijd, terwijl ik vaak al langs de zijkant aangeef dat het niet is wat ik zoek, op het paard willen hebben. En als je aangeeft dat je denkt dat het 'm echt niet gaat worden en het niets toevoegt, dan worden ze nog een soort vervelend ook. :=

SerikaIekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:42

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:14

Hallo ik wil me ook graag melden,
we hebben er een hobby van gemaakt voor zo min mogelijk geld een drie jarige met leuk papier te vinden, dat lukt ons tot nu toe aardig aangezien het geen groot paard hoeft te zijn 160/165 en op een of andere manier hebben we al best veel aangeboden gekregen, we zijn ook wel van plan deze te laten keuren en proff. te laten beleren maar nu moet eerst het verkopen van onze e pony nog lukken :s

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:15

Blij dat ik niet de enige ben die de duif niet snapt... Zal toch niets iets van een 'geluksvogel' zijn?! :')
Kan er enige uitleg bij voor ons 'blondjes'??

Bij ons een 5 j Jazz vosruin 1,71 te koop voor liefhebber, zeer aparte gangen, met rijden wel ril en sensibel paard, op stal en in omgang zeer braaf, prijs 22.500. Rontgen en klinisch 100% zonder bemerkingen. Huidig niveau tussen M/Z1 in. Begin met wissels gemaakt.
( :o Is niet van mij hoor, moet ik rijden voor iemand en ik mocht hem hier noemen)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:18

Klinkt goed, Ineke. Alleen de prijs niet :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:22

Batlow schreef:
Maar als jij wegens omstandheden daar weg moet, en ga niet zeggen dat je daar voor altijd mag blijven staan, nee wegens omstandigheden. Dan moet je dus weg en krijg ineens per maand vaste maandelijkse kosten. Toch echt iets om rekening mee te houden ;)

Technisch gezien wel jha.
En als dat bij mij het geval was geweest, dan zou ik ook geen paard kopen. Het is inderdaad niet zeker dat ik voor eeuwig bij mijn vriend blijf en het kan idd ook zijn dat het paard daar door omstandigheden weg moet.

Maar ook daar heb ik rekening mee gehouden hoor :)
Bij mijn pepe thuis ligt er een halve hectare grond achter met een stal + afdak op de wei.
Dit is geen boerderij, maar mijn pepe heeft ook hooi en stro voor de pony die er nu al loopt ;)

en als mijn pepe niet meer in dat huis woont, dan is het huis voor mij.

Qua weidegang en dergelijke ben ik echt wel goed gezeteld *\o/*

Maar wel bedankt om me daarop te wijzen ! Er zijn vele die, als ze een paard kopen, geen rekening houden met het feit dat het wel eens fout kan gaan in een relatie...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:23

Ik snap de duif-grap ook niet helemaal :')

Maar ik ben het er niet mee eens dat je voor €1000-, een probleem in huis haalt, het vergt echter wel een kundige blik om te kijken wát je aanschaft. Heb ook zat paarden/pony's gezien rond die prijs wat geweldige dieren waren of zijn geworden.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:48

Wat worden er maar weinig recreatieruinen aangeboden. Struin Markplaats niet al een paar weken af op zoek naar een leuke recreatieruin (die aan mijn eisen voldoet), maar kom bijna alleen maar merries tegen, maar ik wil geen merrie. Geduld hebben is een schone zaak :o Of iemand die voor een recreatiefjord 2.800 euro vraagt :')