Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:10

Ik vind voor een paard die Z heeft gelopen en die 12 jaar is dat je geen 1500/1700 euro hoeft te vragen. Hier kun je nog makkelijk 3.500 euro voor vragen mits deze gezond is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:26

Netam89 schreef:
Ik vind voor een paard die Z heeft gelopen en die 12 jaar is dat je geen 1500/1700 euro hoeft te vragen. Hier kun je nog makkelijk 3.500 euro voor vragen mits deze gezond is.

Dat ligt er toch echt helemaal aan op welke wijze het dier een Z proef doorkomt :=

Overigens ben ik ook op zoek naar een goed leerpaard, vanaf Z dressuur, merrie, vanaf 1.65m.
Leeftijd tot 15 jaar en moet interessant zijn voor KWPN fokkerij ( dit als 'vangnet' na sport).
Amazone is geen beginner, maar is niet op zoek naar een paard die staakt, traag of bang is.

Reacties graag per PB.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:06

daffodil schreef:
Ja, dat merk ik ook Karin, een paard wat "Z" loopt, is niet per definitie een leuk leerpaard. We zijn er bij één geweest die verdorie amper rond te rijden was......dat heeft dan Z gelopen en is Deurne leerpaard geweest!

Dat weet ik ook nog wel toen ik zelf zocht, ging ik bij een paard kijken wat Z2 liep.......één blok beton! Die moest gewoon dik een uur losgereden worden voordat je uberhaupt een bocht normaal doorkwam!

Dat is het lastige...

Weet dat er tijdens mijn ORUN examen ook een Z paard mee liep.. daar zijn cursisten op gezakt, want dat beest liet zich verre van fijn rijden, maar liep wél Z2. Tjah..

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:07

Wij hadden trouwens een super fijn leerpaard te koop, maar die loopt nu internationaal in de Para Equestrian sport :) en wij zijn nog steeds eigenaren. Gek hoe het soms kan gaan ;)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:10

Kaja schreef:
Netam89 schreef:

Dat ligt er toch echt helemaal aan op welke wijze het dier een Z proef doorkomt :=

Overigens ben ik ook op zoek naar een goed leerpaard, vanaf Z dressuur, merrie, vanaf 1.65m.
Leeftijd tot 15 jaar en moet interessant zijn voor KWPN fokkerij ( dit als 'vangnet' na sport).
Amazone is geen beginner, maar is niet op zoek naar een paard die staakt, traag of bang is.

Reacties graag per PB.

Daar heb je inderdaad gelijk in maar dat is bij meer paarden het geval ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:37

Maar wat is dan een reeele prijs voor een twee jarige die niks kan maar wel goed kan lopen en een mooi papier heeft. Met niks kunnen bedoel ik echt niks, dus zo uit de wei met enkel een halster om

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:39

Zo is een 2jarige meestal :+

Wat voor papier? Welk stamboek? Heeft ze genoeg maat? Wat voor lijntje?

Heb je een linkje oid met meer info?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:55

Het is meer dat ik me nu noodgedwongen aan het orienteren ben voor een tweejarige, mijn eigen is verongelukt. Die had een super lijntje vivaldi x houston ( ster) x donnerhall (keur pref.prest) met echt goeie bewegingen.
Zoiets zoek ik weer, dus iets van Vivaldi bloed met ook wel iets degelijkheid erin voor hardheid en een super sterk achterbeen.
Alleen er waordt echt vanalles voor gevraagd, dus mijn vraag is wat is reeel voor een nog niets kunner

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:58

Bij die jonge dieren is het de verwachting en de achtergrond die de prijs bepaald. Ik zou als ik jou was kijken naar je budget en dan eens wat paarden bezoeken. Een echt goede tweejarige kan nog best prijzig zijn, maar meestal worden paarden niet als twenter verkocht :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:59

Pletje123 schreef:
Thanks, is mijn vriend :P ik rij niet, ben 35 weken zwanger. En.. het gaat om het paard, niet om de ruiter, want die hou ik mooi zelf :j

Hihi, zo bedoel ik het niet hij kijkt alleen grappig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:04

Kaja schreef:
Netam89 schreef:

Reacties graag per PB.

Die staat er een te koop. Volgens mij heer de eigenaresse hier Sall

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:22

ach een twenter kan toch best verkocht worden, als hij niet goed genoeg is voor de keuring bijv.
maar wat is een reele prijs, ik best een goed budget, alleen hoef natuurlijk niet alles kwijt, hou liever wat over;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:33

kara schreef:
ach een twenter kan toch best verkocht worden, als hij niet goed genoeg is voor de keuring bijv.
maar wat is een reele prijs, ik best een goed budget, alleen hoef natuurlijk niet alles kwijt, hou liever wat over;)

Ik bedoelde dat ze op die leeftijd vaak niet aangeboden worden ;) niet dat verkopen moeilijker zou zijn.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:42

dat snap ik,
alleen ik bedoel ze er zullen toch echt wel mensen zijn die een twenter te koop aan bieden.
Ik wil er nl eentje kopen

Als mijn eigen tweejarige nog had geleefd zou ik die ook niet verkopen, maar ik ben dan ook ruiter en geen hengstenhouder die ze opfokt voor de keuring.
Al had de mijne wel de kwaliteiten voor de keuring

Vandaar dat ik soortgelijke zoek.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:45

Ja natuurlijk worden ze wel verkocht :) je kunt ook hengstenhouders benaderen om te informeren of ze nog wat weten. Of een bepaalde stoeterij.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:48

dat heb ik al gedaan, maar dan kom ik uit bij de vraag welke ik hier in het forum heb gesteld wat is een reele prijs voor een tweejarige?
Overigens ik heb geen haast en ik kan pas kopen als de paarden van de wei komen, nu zijn er maar weinig die ze uit de groep halen voor de verkoop

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:51

Heb je geen prijzen door gekregen? Ik zit helemaal niet in de prijzen van twenters, maar volgens mij hangt het vooral af van je budget en dat is toch wel bekend? Ik zou gewoon rondkijken om te ontdekken bij wat voor paard welke prijs hoort. Uiteindelijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt...

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:59

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:34

Vind het vrij duur voor een 11 jarig Z paard.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:38

als ie gezond is, vind ik dus echt niets te duur.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:49

Los van de leeftijd en de prijs vind ik dat hij achter het dekje een beetje wegvalt en dus in twee stukken loopt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:55

Ben ook niet zo weg van je adv. Eastpack!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:57

de standfoto geeft een mooi modern modelletje neer.
tja, er staan momenteel zo veel hafs te koop, prijs vind ik dus niet raar.

Ik kwam net op MP een ZZL startgerechtigde schimmel tegen voor weinig.
Maar na het zien van het filmpje begreep ik die prijs helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:58

Linkje jury ;)