Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:59

wreckh schreef:
Voor springpaarden kan je is contact opnemen met stal Haikens. Ze hebben ook een site, maar daar staan geen paarden op.

ooo haha in Papenvoort, daar zijn 2 vriendinnetjes van mij heen gegaan. Heb ik inderdaad al eens informatie aan gevraagd. Enige idee wat voor prijsklasse?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:01

Silly1972 schreef:
wreckh schreef:
Voor springpaarden kan je is contact opnemen met stal Haikens. Ze hebben ook een site, maar daar staan geen paarden op.

Of stal Wolfswinkel in Son

heb ik al eens gekeken, maar daar spraken de paardjes mij niet echt aan. :o

wreckh

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:14

Geen idee van de prijsklasse, daar zou je een belletje aan moeten wagen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:21

Oke dankjewel Wreckh

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:35

Hallo, sinds een tijdje ben ik opzoek naar een dubbelspan welshen. Heb inmiddels advertentie hier geplaatst maar misschien weten jullie toevallig een span. Heb bij ben coolen een prachtig span gezien maar volgens mij zijn ze al redelijk op leeftijd. Alle nuttige links zijn welkom...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:39

MarvinSgatJ schreef:
heb ik al eens gekeken, maar daar spraken de paardjes mij niet echt aan. :o

Dat kan, ik heb er mijn vorige paard vandaan (zie Profiel) en ik vond hem geweldig haha

Anoniem

Ik weet niet of de optie B van Melanie nog steeds te koop staat? Twee prachtige palomino welshjes, jaar of 5 a 6 oud geloof ik. Echt een heeeeel leuk stel. Ze stonden op Sporthorses.

Silly1972

ja inderdaad, die zocht toen ook en die had er een aantal leuke gevonden

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:46

Nouks schreef:
Ik weet niet of de optie B van Melanie nog steeds te koop staat? Twee prachtige palomino welshjes, jaar of 5 a 6 oud geloof ik. Echt een heeeeel leuk stel. Ze stonden op Sporthorses.

Was dat het span van ysselvliedt? Die vind ik te jong. Zijn net enkele weken beleerd en nog onervaren. Ik zoek een iets ervaren span. Weet iemand hoe je de link van de adv hier plaatst? Dan weten jullie gelijk wat mijn eisen zijn.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:48

Hij is leuk inderdaad, maar nee er zat niks tussen voor mij. Heb een mooie zwarte Tolan R op het oog. Sprak me gelijk aan toen ik de advertentie zag staan. Nu hopen dat hij er nog is als ik een paardje ga/kan kopen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:52

FrieseMenner schreef:
Was dat het span van ysselvliedt? Die vind ik te jong. Zijn net enkele weken beleerd en nog onervaren. Ik zoek een iets ervaren span. Weet iemand hoe je de link van de adv hier plaatst? Dan weten jullie gelijk wat mijn eisen zijn.

Weet niet maar zo veel jonge palominotweespannen zullen er niet te koop staan denk ik?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:53

ze waren ook nog vrij jong volgens mij 4 en 5 dacht ik

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:54

Nouks schreef:
FrieseMenner schreef:

Weet niet maar zo veel jonge palominotweespannen zullen er niet te koop staan denk ik?

Nee klopt. Dat is het enige palomino span die ik ken.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:58

Zo, middernacht en nu pas tijd om even te laten weten hoe de Oscar was: LEUK!!! Heel erg braaf dier, mooi om te zien (aparte kleur donkerbruin, echt chocolade, typische Oscar bles, mooie ronde billen), goed gebouwd. Geweldige stap, geweldige galop, iets mindere draf. Een vrolijk en blij paard en reed er zo op weg. Heel netjes aangereden, maar nog wel groen. Iets aan de grote kant naar mijn smaak (maar dat heb ik al snel). Vriendin die mee was vond me er goed op staan. Twijfel of hij te groot zal uitgroeien voor mij. Paard moet nog 4 worden en was al 1.63. Hij was wel al redelijk 'af' voor zijn leeftijd. Maarrrr... na de dramapaarden die ik tot nu toe heb gezien, komt deze al dicht bij het ideaal wat ik voor ogen heb.

Helaas geen foto's, batterij van de camera was leeg, zal je altijd zien......zucht.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 08:28

Aargh, eindelijk een leuk paard en dan een lege batterij!
Maar wat fijn dat de Oscar je beviel!
Hij zal nog wel wat groeien, maar zou het een enorme reus worden denk je?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:10

Als ik een springpaard zou zoeken, zou ik het erg via via spelen. Kennissen en vrienden van mij hebben vaak wel leuk en goed spul staan, allemaal eigen fok. Dressuurpaard trouwens ook haha...maar op de een of andere manier kijk ik daarbij ook wel op t net

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:13

Volg dit toppic als meelezer, ben niet op zoek maar vind het wel leuk om te volgen en wil even op onderstaande reageren.

Pollux schreef:
Paard moet nog 4 worden en was al 1.63. Hij was wel al redelijk 'af' voor zijn leeftijd. Maarrrr... na de dramapaarden die ik tot nu toe heb gezien, komt deze al dicht bij het ideaal wat ik voor ogen heb. .

Mijn zelf gefokt paard was als 3 jarige 1.61 en is nu als bijna 5 jarige nog steeds 'maar' 1.62 en zal niet (veel) meer groeien. Was ook al toen ze 3 jaar oud was heel compleet dus de Oscar zou niet meer veel hoeven groeien als hij al zo 'af' is. Klinkt trouwens als een erg leuk dier, veel wijsheid...;-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:28

Pollux schreef:
Zo, middernacht en nu pas tijd om even te laten weten hoe de Oscar was: LEUK!!! Heel erg braaf dier, mooi om te zien (aparte kleur donkerbruin, echt chocolade, typische Oscar bles, mooie ronde billen), goed gebouwd. Geweldige stap, geweldige galop, iets mindere draf. Een vrolijk en blij paard en reed er zo op weg. Heel netjes aangereden, maar nog wel groen. Iets aan de grote kant naar mijn smaak (maar dat heb ik al snel). Vriendin die mee was vond me er goed op staan. Twijfel of hij te groot zal uitgroeien voor mij. Paard moet nog 4 worden en was al 1.63. Hij was wel al redelijk 'af' voor zijn leeftijd. Maarrrr... na de dramapaarden die ik tot nu toe heb gezien, komt deze al dicht bij het ideaal wat ik voor ogen heb.

Helaas geen foto's, batterij van de camera was leeg, zal je altijd zien......zucht.

Als hij zo enorm leuk is, wat doet de hoogte er dan toe, het gaat erom dat je hem kan rijden, dat je met je benen er goed bij kan.
En het klinkt alsof hij niet heel veel meer zal groeien.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:51

Pollux schreef:

He verdorie, die klinkt leuk!:D En dan hebbie geen foto's... -O-

Vanmiddag weer naar Breitlingh kijken! Ben zoooo benieuwd of ik haar nog steeds zo leuk vind. :):)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:54

Vast wel ;-)

Ik ga morgen weer kijken en vraag me hetzelfde af haha

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:27

Oh waarom nou net vandaag!!! Ik heb vandaag een klinische keuring voor mijn merrie, heeft ze net een koliekaanval vandaag. |( En waarom neemt de dierenarts nou niet op!!! :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:33

kan je geen andere DA bellen

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:36

Heb hem net kunnen bereiken, gelukkig ik ga nu naar daar!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:19

Ik ben weer thuis van het ophalen van mijn nieuwe aanwinst. Hij heeft er een rit van 2 uur opzitten.
De ontmoeting met mijn andere paard ging beter dan dat we hadden gedacht, hij gaf geen kik, mijn paard daarin tegen, moest even laten zien wie er de baas was, haha.
Ik ben zo blij met deze aankoop, het is volgens mij echt een schat van een fjord! :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:56

S_imonee schreef:
Ik ben weer thuis van het ophalen van mijn nieuwe aanwinst. Hij heeft er een rit van 2 uur opzitten.
De ontmoeting met mijn andere paard ging beter dan dat we hadden gedacht, hij gaf geen kik, mijn paard daarin tegen, moest even laten zien wie er de baas was, haha.
Ik ben zo blij met deze aankoop, het is volgens mij echt een schat van een fjord! :D

Super leuk! Fijn dat het zo goed ging :) Veel plezier ermee