Saar88 schreef:Ik lees al vanaf het begin mee maar heb niet meer gepost omdat mijn zoektocht helaas stilstaat. Ik wil echter wel graag even aanhaken een de (mijns inziens) onterechte discussie die hier nu woedt. Ik vind het behoorlijk kwetsend dat mensen aan het oordelen zijn over de eisen van anderen. Ik refereer ook even aan een post van Dees waarin zij zegt dat onzekere mensen geen 4 jarigen moeten kopen. Ik vind het behoorlijk vervelend worden dat er altijd weer mensen zijn die de mensen die in dit topic heel serieus op zoek zijn beter denken te kennen dan zij zichzelf kennen.
Ik zie het zo: ik heb een eisenlijstje. Dit zijn eisen die mij helpen op mijn zoektocht, maar er zijn er maar een aantal die vaststaan. Wanneer ik mijn droompaard tegenkom, dan weet ik dat, ongeacht of deze aan mijn eisen voldoet. Wanneer het mijn droompaard niet is, zal ik inderdaad vallen over kleinigheden. Tja, maar dan is het sowieso niks voor mij. En dat voor mij is denk ik cruciaal, want het juiste paard bij de juiste persoon vinden is heel moeilijk. Ik vind het juist dapper van onder andere Adin en Nathe dat zij steeds opnieuw de beslissing moeten maken om niet door te gaan met de koop. Het is dapper om te erkennen dat het paard en de persoon niet de juiste combinatie zijn!
En daarbij, als iemand idioot hoge eisen wil stellen, moet diegene dat toch lekker zelf weten?
Ja het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Al 75 pagina;s lang wordt er eigenlijk geklaagd over kopers. Als er dan na 75 pagina's 1 of 2 mensen zeggen dat ze er anders tegen aan kijken, dan wordt er verzocht om maar te vertrekken en val je mensen aan.
Natuurlijk mogen mensen zelf weten wat voor eisen ze stellen. Maar mensen mogen ook zelf weten wat ze daar van vinden.
En ik ben het bijvoorbeeld helemaal met Dees eens dat als je wat onzeker bent dat je eigenlijk geen 4 jarige moet kopen.
Als mensen dat wel doen prima en dan wens ik ze al het succes van de wereld. Maar ik denk nog steeds dat het in principe niet verstandig is.