Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:45

Ah hij is echt leuk Lioony! :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:45

Don Bravour?
Ben benieuwd Romanoff!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:09

Oei dames, wat gaan jullie snel. Ik heb de laatste keer gepost ergens rond pagina 40 ofzo. Ik heb de laatste pagina's bijgelezen en Lioony wat een plaatje van een paard heb je uitgezocht. Ik ga straks nog even verder terug lezen om te weten hoe voor de rest de zoektochten verlopen.

Het paard waarover ik hier heb gepost is niet door de keuring gekomen. Het was waarschijnlijk een samenkomst van omstandigheden, maar ik ben nu niet zeker of ik verder moet met haar. Ik heb de eigenaar laten weten dat ik sowieso ook om me heen ga kijken naar andere paarden. Paard was een ijzer kwijt en dat is er letterlijk en figuurlijk tijdens de keuring onder geslagen. Gevolg was dus dat ze niet door de buigproef kwam.

Inmiddels ben ik bij een vijf jarige merrie gaan kijken, maar die werd helaas voor mijn neus verkocht. Vanmiddag ben ik bij een ruin geweest, ook vijf jaar, en dat was op zich een heel leuk paard. Als iemand filmpje wilt zien, stuur ik de link van de website wel via pb (mag geloof ik niet in het topic he?)
De ruin is al röntgenologisch gekeurd en had voor alles een 1 of 1/2 en op een gewricht (dacht sprong) een tweetje. Is dat alarmerend? Daarnaast had hij een klein chipje in het kroongewricht. Voor zover ik weet is dat geen reguliere plek voor OCD, dus waarschijnlijk is het ontstaan door een trauma. Maar goed, het maakt wel dat ik met beide benen op de grond ben geland en dus een beetje twijfel.
Ik ben iemand die altijd een nachtje moet slapen en alles even moet laten bezinken, dus dat ga ik maar eerst doen en dan bel ik morgen, zoals vandaag afgesproken, de eigenaar.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:10

Ik zeg altijd: bij twijfel, niet doen!

1tjes en 2tjes zijn prima hoor

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:19

Silly1972 schreef:
1tjes en 2tjes zijn prima hoor

Oh oke. Ik ben echt een sukkel op het gebied van rontgen uitslagen. Weet niet hoe je dat moet lezen. :o

Hoe langer ik erover denk, hoe enthousiaster ik ervan word. Paard was niet netjes getoileteerd en nu kan ik heel goed roepen dat je daar doorheen moet kijken, maar op dat moment vond ik het lastig. Na de terugreis (2 uur, dus tijd genoeg om te denken) zie ik 'm steeds meer in de box staan zonder dreadlocks, dus dat is al een goed teken. :D

Kunnen jullie allemaal ter plekke verliefd worden op een paard? Ik vind dat echt heel moeilijk. Volgens mij schakel ik mijn gevoel uit, omdat ik bang ben om (weer) teleurgesteld te worden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:41

1tjes zijn zeer goed, 2tjes goed, 3tjes, slecht, 4tjes echt niet goed.

ja je kan absoluut ter plekke verluiefd worden, maar probeer dan alsnog secuur te kijken of het echt wel wat voor je is, of hij/zij echt wel goed loopt etc. Probeer dan alsnog dus je gevoel naast je neer te leggen.
ik weet hoe moeilijk dat is, daarom neem ik altijd iemand mee, die me even met beide beentjes op de grond zet.
door dreadlocks, beetje mager, grasbuik, geen bespiering moet je doorheen kunnen kijken

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:39

@ Romanoff Hij is nu al 1.73, en daar komt zeker nog wat bij :j

Balen Mikkie! Heb dat zelf ook gehad en ben er toen toch mee door gegaan, bleek goed oplosbaar te zijn, maar is daarna niet doorgegaan door ander mankement.
1tjes en 2tjes zijn prima, vanaf 3 niet.

Ik heb net al wat meegemaakt met hem :Y) Blijkt dat ie geen schrikdraad gewend is. Had expres gewacht met hem in de paddock laten totdat alle paarden van het land waren, omdat de paddock gescheiden is van de wei doormiddel van schrikdraad. Ik laat 'm los, hij blijft rustig en opeens zet ie 't op een rennen, DWARS DOOR DAT DRAAD! := Dus hij rent lekker keihard naar achter het land in, draait om en komt weer terug in volle vaart, en gaat weer door een ander draad heen dat 2 stukken land scheidt. Daar draaft ie even rond en toen heb ik 'm kunnen pakken. Echt wat een debiel! :+ Dus nu moeten we even kijken hoe we dit hem gaan aanleren voor straks :=

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:44

Huh? En dan krijgt hij geen enorme schok ofzo? :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:44

Heb je al filmpje Lioony?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:46

Dat staat er toch al, pagina terug :P

Nee, want als hij er zo doorheen gaat knapt het meteen _O-

Heb geen foto's kunnen maken, want was alleen met 'm aan 't wandelen over 't erf en foto maken + paard stil laten staan = geen goed plan :Y)
Morgen gaan 2 vriendinnen foto's maken! :D Ene neemt mijn spiegelreflex en m'n andere vriendin heeft net een nieuwe telelens en die gaat ze mooi even uitproberen :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:47

Oh overheen gekeken, sorry! :')
Haha, wat een idioot paard. _O-

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:48

Ja echt, maar hij moet er toch een keer op, want hij kan niet in de bak staan elke dag en in die paddock dus ook niet _O-
Stukje waar hij op mag is wel omringd door sloot, alleen aan de voorkant weer draad en dan wel 2 hekken zodat hij daar niet weg kan, maar als hij door dat draad heen gaat kan hij niet meer afremmen denk ik :=

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:51

Zet je hem bij ons in de wei, volledig omheind :Y)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:53

Je paard is echt gaaf, Lioony :D Hopelijk kun je 'm snel aanleren om netjes achter het draad te blijven, want dit is natuurlijk niet zo fijn :P

Ik als penny met mijn nieuwe aanwinst :D:

Afbeelding

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:54

haha ja en dan elke dag op en neren _O-

Wat een leuk paard Yelly! :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:09

Thanks, ze is écht leuk <3 Haha :D De ostheopaat is vorige week geweest (gewoon als extra check-up, wel erg fijn) en die vond dat ze een érg goede draf heeft, wel een leuk compliment :D Ze gebruikt haar achterbenen van nature al best goed :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YGAUGBW-D.jpg :D

Er zit nog wel wat werk aan, maar ze is heel braaf en buiten heel nuchter (en daar was ik echt naar op zoek). Was wel een beetje een gokje, want ze had in haar hele leven maar één keer eerder een buitenritje gemaakt (ze is ook pas een half jaar echt onder het zadel) :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:36

Daar zit inderdaad een lekker achterbeen bij! Courage is nog nooit buiten geweest, denk dat ie het wel zal kunnen hij is zo cool in z'n koppie, hij kijkt gewoon alleen, springt niet weg. Maar ik denk dat we daar nog laaaang niet aan toen zijn haha!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:47

Leuk paardje Yelly! :)
En super dat ze ook buiten zo braaf is, altijd fijn!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:49

Lioony schreef:
Daar zit inderdaad een lekker achterbeen bij! Courage is nog nooit buiten geweest, denk dat ie het wel zal kunnen hij is zo cool in z'n koppie, hij kijkt gewoon alleen, springt niet weg. Maar ik denk dat we daar nog laaaang niet aan toen zijn haha!

Als in "buitenrit" neem ik aan? Hoewel z'n reactie op "paddock" toch ook wel iets zegt..........

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:55

Als in buitenrit ;)
Hij stond altijd gewoon paar uur per dag in paddocks, omheind door hout, dus is geen schrikdraad gewend.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:02

pfoe snel aanleren tootje anders ben je telkens je paard kwijt op een andere wei :')
@romanoff, ik ben niet naar die stal geweest, ik moet nu even 2 weekjes wachten en dan gaat mijn zoektocht weer verder..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 08:34

Knap paard hoor Lioony! Alleen jammer dat hij meteen al door de draad knalt, haha :D

Die van jou ook yelly, je ziet er helemaal blij uit!

2'tje op rontgen is nog helemaal niet slecht :) denk dat er niet heel veel paarden zijn met alleen maar 1'tjes!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:00

@mikkie: erg herkenbaar je gevoel. Ik heb ook een leuke 4-jarige gezien die 2 chipjes had maar wel door de keuring kwam. Mijn mening is als je dat van te voren weet, niet doen. Er lopen ook zat paarden rond die het niet hebben, niemand weet van te voren of ze er last van krijgen. Mocht ze er last van krijgen, dan voel jij je niet prettig omdat je het van te voren wist.
Maar dat is mijn mening, jij kan daar heel anders in staan. Vooral je gevoel volgen en bij twijfel niet doen!

Qua in 1x verliefd worden, ik heb er 13 gezien waar ik bij meerdere een gevoel had dat dit hem wel eens kon worden. Het werd hem dan niet omdat er wat aan de paarden mankeerde of omdat ik erop zat n goed ermee weg kon rijden, maar er niets bij voelde. Als jij op je toekomstige paardje zit, voel je wel een kriebel of bepaald enthousiasme. Denk dat dat voor jou ook komt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:26

Bijna was het helemaal zeker dat ik m'n 'droompaardje' zou kopen, en nu twijfel ik alsnog. Hoe weten jullie bijvoorbeeld zeker dat je er financieel goed genoeg voor staat voor eventuele onvoorziene (dierenarts)kosten? Ik houd minimaal 200 euro per maand over en zal nog een klein potje hebben na aanschaf van het paard. Maar is dit genoeg?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 11:30

Sja Rianne, je kan nooit alles voorzien... Ik houd elke maand zo'n 500 euro over, vanaf oktober heb ik een nieuwe baan waarbij ik zeker 800 pm kan overhouden als spaarpotje, maar dan nog kan ik niet garanderen dat ik élke onvoorziene kost zomaar kan betalen. Heel zeker ben je nooit, dus als je denkt dat het kan moet je het gewoon doen!