Toch over het algemeen wel goede berichten van de zorgenkindjes hier als ik zo lees?
elliecuijk, gewoon even vandaag kijken hoe het is en even een dagje rustig aan idd. Paardne hebben ook vast wel betere/ mindere dagen.
Ik ben met die van mij naar het bos geweest, bijna alleen stap maar wel erg leuk Echt dikke rworden doet hij nog niet, maar afvallen ook niet echt. Over twee weken zonder medicatie, hopelijk dat het dan ook goed blijft gaan. Maar dat zie ik dan wel weer
een dikke stap terug zou ik het niet noemen.ik longeerde wel met ruana hiervoor maar dat was maar licht.nu moet ze stevig doorlopen en i p v 2 keer per week moet het nu eigenlijk iedere dag om haar in conditie te krijgen.Ik had zelf om de dag in gedachten maar de stalhouder zij dat ik het beter elke dag kon doen.duidelijk iets teveel van het goede. gister was ze al trager met longeren,maar ik dacht dat ze in de gaten had dat ik niet helemaal lekker was.dan doet ze ook voorzichtiger.maar helemaal vreemd werd het toen ze tijdens het wandelen niet eens gras wilde eten.toen dacht ik dat ze ziek was,toen ze ging liggen in haar stal. maar ze is gewoon moe geweest. ik ga zo even kijken hoe het met haar is.
mariska32
Geplaatst: 07-05-12 20:16
geen popcorn maar eigen voer? kom op zeg,hoe vaak gaat ze naar de bioscoop.
Lucerne doet íe inmiddels ook een moord voor, stal vol hooi maar de portie lucerne die voor de avond klaar staat wint. Ben de beroerdste niet, neem ik zijn geliefde paarse emmer wel mee
ja dat denk ik wel ja.mw voelde zich vandaag veel beter.de zweep was weer nodig,want de eerste beste grasvlakte na de snelweg dook mw weer naar beneden.snacken!
Werkt een simpel rukje aan halster/hoofdstel dan niet?
merrieveulen
Geplaatst: 08-05-12 18:02
haha nee een blok maken! gewoon het touw op lengte houden, kop naar beneden = jezelf stoten tegen de hand van je begeleider. da's een stuk beter te begrijpen voor een paard, vooral ook omdat het gras daarmee niet te bereiken is. nadeel van als ze wel wat te pakken krijgen is dat het zo zelfbelonend is. dan kan je daar wel staan met je snoepje, maar denk maar niet dat dat dan zin heeft.
blensink wauw wat een gaaf dier! lusitano's en andere barokke rassen staan erom bekend als hengst prima hanteerbaar te zijn. wat dat betreft kan het KWPN van die traditionele zuidelijke fokkers nog wel wat leren als je 't mij vraagt. maar goed de opvoeding is er idd ook wel naar.
popcorn voor je paard kan toch wel? zeker de zoute variant. is gewoon maïs met zout. nu voer ik de mijne geen maïs vanwege het hoge zetmeelgehalte maar een hoop paarden kunnen volgens mij prima overweg met een handje popcorn, hihi! vooral de 3D bril zie ik wel voor me ook... ik denk dat de mijne die vampierfilm met johnny depp wel leuk vinden.
@ ellie, wat gek dat ruana zó moe is van het werk wat ze doet. ik bedoel, de overige 22 uur kan ze doen waar ze zin in heeft op zo'n dag toch? enig idee waar dat vandaan komt? van twee keer in de week naar 7 keer is wel veel ja, maar op zich moet een gezond paard dat aankunnen lijkt mij. of is de training ook ineens erg veranderd ofzo?
het paard. jij houdt het touw stevig vast op één lengte. paardmans duikt naar beneden, touw is te kort, en BOEM! op die manier stoot hij zichzelf en ervaart het ook als zodanig, omdat hij de enige is die een impuls geeft. jij houdt alleen vast (blokt). als je een rukje geeft of terugtrekt gebruik je zelf ook impuls.
mariska32
Geplaatst: 08-05-12 20:25
johnny depp? nuhh das te eng. ze hebben vast liever sneeuwwitje met appeltjes en veel slapen enzo. we worden wel heel flauw nu
Dat is wel een idee merrieveulen maar als het paard het gewoon goed doet vind ik dat het best wel wat ruimte mag aan de lijn bij het wandelen. Dan kun je natuurlijk niet stoten...
elliecuijk
Geplaatst: 08-05-12 21:16
@merrieveulen:longeren kent ruana wel hoor en dat is ook geen probleem,maar t is een stuk intensiever(steviger doorlopen,en nu vaker)en dat is voor haar wennen. vandaag voor het eerst kennis laten maken met de pesoa.en ach ja,mw is totaal niet onder de indruk en stond gewoon te maffen terwijl we het instaleerden.en tijdens het longeren ook totaal geen problemen.superpeerd!