Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:32

Tuurlijk, iedereen wil het beste voor zijn paard en ik geloof niet dat er mensen zijn die bewust hun paard kapot rijden want dan zijn ze niet alleen emotioneel maar inderdaad ook financieel echt dom bezig.

Maarja ik blijf erbij dat iedereen zo zijn eigen ding heeft en het op zijn of haar manier goed probeert te doen, ik vind dat je dat moet laten en je erbij neer moet kunnen leggen dat er mensen zijn die het anders doen als jij zelf, ook als het in jou ogen negatief is. Ik ben blij dat niet iedereen op mijn manier rijdt, dan zouden mijn instructeurs overbezet zijn hahaha.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:38

superlise schreef:
Maarja ik blijf erbij dat iedereen zo zijn eigen ding heeft en het op zijn of haar manier goed probeert te doen, ik vind dat je dat moet laten en je erbij neer moet kunnen leggen dat er mensen zijn die het anders doen als jij zelf, ook als het in jou ogen negatief is. Ik ben blij dat niet iedereen op mijn manier rijdt, dan zouden mijn instructeurs overbezet zijn hahaha.

AMEN _/-\o_
Dit zit mij inderdaad ook best wel dwars af en toe, dat ik vaak het idee krijg dat ik dan maar zogenaamd mijn paard mishandel omdat ik hem op een andere manier stal of rijd of whatever dan iemand anders!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:49

Inderdaad, ik heb tot nu toe dus altijd voor anderen gereden en dan bepaal ik dus een deel al niet zelf en is het dus eigenlijk nog moeilijker om het in mijn eigen oog echt helemaal goed te doen. En dan heb je die eeuwige mensen die het altijd beter weten en je dan ook rustig vertellen hoe slecht jij het wel niet doet etc.

Voor mij is het ook echt een opluchting dat ik nu een eigen paard ga kopen, mijn ouders hebben weinig verstand van paarden en zijn het met alles eens omdat ze alleen mijn paarden-omgang en rij manier kennen. Nu kan ik écht alles op mijn eigen manier doen, en tuurlijk ga ik commentaar krijgen want ik blijf immers met andere paardenmensen in contact maar toch, ik bemoei me niet met hen dus zij hopelijk ook niet echt met mij.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:05

dat kwa karakter bij je passen ipv leeftijd vind ik wel een goede.

Het was bij mij namelijk niet de bedoeling dat ik mijn paardje zou kopen, ik zou in eerste instantie haar 1jarige dochter kopen. Die lag meer in mijn budget zegmaar. Maar elke keer als ik er aan dacht dat Eelkje dan niet meer bij mij was kreeg ik huilbuien. Ik heb ook een hele goede band met haar dochter hoor! Maar Eelkje hoorde gewoon bij mij.
En toen het gesprek met de eigenaar kwam over het kopen van haar dochter, nam het een hele andere wending. Hij had namelijk allang gezien dat ik eigenlijk Eelkje wou. En ik sta daar al zo lang. Toen heeft hij dus een mooi bedrag afgesproken dat maar ietsjes boven mijn budget lag ipv heel erg er boven.
Ik natuurlijk ongelofelijk blij. Eindelijk mijn droom werkelijkheid :D

Ze past gewoon bij mij en ik bij haar. Zoiets kan je niet uit elkaar halen omdat ze misschien 10 jaar is en geen 1 of 4 of welk andere leeftijd dan ook.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:10

Ga zaterdag naar me eerste pony kandidaat kijken: een 7 jarige e-pony merrie
Ben nerveus :o .

en ben aan het verder zoeken, als toch niks is.
mijn max. leeftijd ligt op 10 met zoeken. Misschien alleen iets ouder als we echt bij elkaar passen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:15

Ik ben het daar niet mee eens, ik heb ook een super band met mijn laatste bijrijdpaard en heb er ook heel wat tranen om gelaten dat ik haar nu niet meer zoveel ga zien enzo maar zij is een 8 jarige E-pony en ik wil graag in de sport blijven rijden (en dan niet eens in de 2 maanden een keertje rondhopsen) dus mocht ik daarna weer een paard willen kopen kan dat eigenlijk niet goed, dan zou ik hem toch weer binnen een aantal jaren moeten verkopen (zodat ik van haar verkoopprijs een nieuw paard kan kopen) en waarscheinlijk ben ik dan net zo ver als nu.

Dus het ligt puur aan je doel wat je met je paard wilt, ik kan best een band met een dier opbouwen en hem daarna verkopen, tuurlijk is het even zuur maar ik koop dus nu al een paard met de gedachte dat ik hem over een paar jaar weer verkoop.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:17

Leuk Safire! Ik ga van het weekend of begin volgende week ook voor het eerst bij een paard kijken, heb nog geen afspraak gemaakt maar mijn instructrice belt me als ik kan komen kijken (paard kwam eind deze week naar haar toe).

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:36

Spannend hoor Safire, ik wens je heel veel succes zaterdag!
Safire, jij ook ik hoop dat het wat voor je is.

Ik ben gisteren nog bij een hele mooi echte zwarte merrie wezen kijken. Ze is 3 en was 1,57m ze moet dus nog groeien, maar ik wil echt dat ze nog heel wat centimetertjes groeit dus ik durf het om die reden al niet aan. Ze is echt super leuk om te zien en had hele mooie ruime gangen. Dus als iemand nog een zwart 3 jarig klein paard wil weet ik een hele mooie en lieve te staan (wel onbeleerd btw)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:53

jammer is dat hè? Ik zie ook veel leukie's die dan net even wat te klein zijn. Diegene waarbij ik ga kijken is ook wat kleiner dan ik eigenlijk wilde (ze is 4 jaar en 163) maar als ze wat groter toont vind ik het ook nog wel prima, hopelijk haalt ze sowieso de 165 dan wel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:05

Oh met 163 zou ik al wel blij zijn. 157 is gewoon mini, ik wil graag dat ze stermerrie voor de fok, dus dan moet ze 160 zijn, en dat vond ik nog al een risico!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:10

Oke ja dan is het een beetje een gok ja, kun je beter in ieder geval sowieso 160 minimaal kopen. Ik wil hem over een paar jaar kunnen verkopen als ''sportpaard'' zeg maar en de makkelijkste categorie is dan wel tussen de 165 en 175 omdat veel mensen onder de 165 wel erg klein vinden, ik zelf ben 1.72 en heb dus eigenlijk ook wel 165 nodig. Alhoewel ik voorheen eentje van 161 reedt en dat zeker niet raar stond, maar het is ook gewoon hoe ze gebouwd zijn.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:41

*Meld zich*

Ik ben van plan om over +- een jaar een (E-) pony te kopen. Ben bezig met m'n rijbewijs, auto kopen, trailerbewijs en vooral met sparen (wat vrij goed gaat :D). Verder bezig met dingen zoals maandelijkse kosten op een rij te zetten etc. :)

*Gaat het topic doorlezen*

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:47

Leuk zeg, vind je dat niet moeilijk dat je nog zo lang moet wachten? Of kies je er juist heel bewust voor dat het pas over een jaar wordt? Ik zit nu al echt de dagen af te tellen tot ik bij dat eerste paardje ga kijken en kijk elke ochtend en avond op mijn mail of mijn instructrice niet toevallig nog heeft gemaild.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:53

Het is zeker moeilijk, zeker nu ik er een jaar tussenuit ben (ga in september weer studeren) en dus veel tijd heb. Maar ik wil juist eerst kijken hoe het straks gaat met studeren, werken en een auto onderhouden en kijken hoeveel ik per maand overhou. :j Het voordeel van een jaar er tussenuit is wel dat ik behoorlijk wat heb gespaard. :) Verder ben ik bijvoorbeeld al naar stalling aan het kijken. Ik wil 'm graag stallen op de stal waar mijn ex-bijrijdpony staat. Maar dat is een vrij populaire stal, dus dat kan nog eens lastig worden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:12

Oke op die manier, ik zit inprincipe in het zelfde schuitje, ik had ook nu een tussenjaar, alleen heb ik een scooter gekocht waar dus veel geld in zit en komt er nu dus een paard. Stalling is inderdaad wat lastig, ik heb ook 1 stal waar ik graag wil staan maar daar sta ik nu dus op de wachtlijst en heb geen idee hoe lang dat gaat duren.

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:48

*meld zich ook*. Volg al een tijdje jullie topic en geniet echt lekker mee van jullie voorpret (en soms ook erg teleurstellende resultaten...) Ooit, ooit, ooit koop ik ook een eigen, maar dat zit er nu niet in. Qua financiën al wel, maar ik moet ook nog een paardenhater om zien te praten. Gelukkig heb ik een bijrijdpaard die ik als mijn eigen mag beschouwen. En eigenlijk is dat ook wel superideaal, wel de lusten, niet de lasten. Maar toch....
Heel veel succes en plezier met zoeken en kijken, en ik lees lekker door!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:10

Bij mij moeten ze ze echt minimaal 1.68 zijn := En zelfs dat is soms toch nog wat te klein.. Ik ben zo ongeveer tussen de 1.78 en 1.80 := Eigenlijk moet ik gewoon vanaf 1.70 gaan zoeken tot 1.74 (groter wil ik niet), maar dan heb je altijd wel weer iets dat zooo leuk is, dat ik toch effe wil kijken :o
Mijn bijrijdpaardjes zijn 1.58 en 1.55 (denk ik, ze waren groter, maar denk dat ze nu rond deze maat zitten) en op die van 1.58 pas ik heel goed, maar die is ook vrij rond. Maar bij allebei is het niet storend, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om zo'n "klein" paard te kopen voor mezelf.

Ik zou eigenlijk niet weten of ik zou willen doorverkopen, ik denk sowieso niet dat we er dan veel winst op maken :') :=

Iedereen succes die gaat kijken deze week! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:12

Volgende week vrijdag ga ik weer bij een paard kijken, een merrie van Oscar, Wolfgang X Ferro Geloof ik. Ben heel benieuwd wat het voor'n paard is. (dit is er weer eentje via kennis dus nog niks van gezien) Ik hou jullie op de hoogte!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:17

Naja mijn merrie is 1.64, ik ben 1.74 dus ook best lang en ik pas er echt wel goed op hoor :) Dus hangt inderdaad echt af van de bouw van het paard! Ik heb een beetje het omgekeerde, ik ben dan wel groot maar hou niet echt van paarden boven de 1.70.. al zal ik een hele leuke niet laten staan omdattie 1.72 is, maar groter moet het toch echt niet worden!

Succes met paarden kijken allemaal ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:41

Ik wil ook een niet al te groot paard. Ik vind grote paarden vaak van die slungels! + dat ik zelf maar 167 ben dus ik hoef ook geen heel groot paard, hahaha :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:43

Bij ons op stal staat er 1 van 1.72 en zijn baasje is 1.65. Ziet er echt gaaf uit hoe zij als tenger "kleintje" die "grote" reus alles laatdoen. Vind ik echt gaaf gezicht

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:05

Vind je het ook mooi dan?
Oh ja Ik zag iemand een barefoot londen aanbieden hier op bokt vraagprijs 600 euro. (dacht meld het even voor de liefhebbers hier!)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:13

Aan wat voor een maatje denken jullie voor een meisje van 9, 1.38 cm lang?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:31

Ik vind dat echt wel mooi gezicht. Ik vind het ook altijd een machtig gezicht als er bijvoorbeeld een klein meisje rondhobbeld met een paard die net iets te groot is. Vind dat echt heel mooi. Ik ken iemand die heeft een paard van 1.85 dat vind ik dan weer net iets te overdreven groot!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:45

Tal1977 schreef:
Aan wat voor een maatje denken jullie voor een meisje van 9, 1.38 cm lang?

D-pony? :)