slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:28

Dit is wel een hele leuke penny Haha! Zo een wil ik ook wel hebben!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:32

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:34

hahahahaha nee deze heeft Whoosh!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:34

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OOOOOH DE PENNY CHAT!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:36

Miryamk schreef:
hahahahaha nee deze heeft Whoosh!

Sssssssssssst.. niet aanmoedigen!!! Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:42

ik heb beide meegemaakt, ik heb mijn robin laten slachten zon 15 jaar geleden, bij de noodschlachter, hij had hoefkatrol en o wat heb ik daar een spijt van. Gellof me hij merkte er niets van nee hij voelde het echt niet aan.
Het ging inderdaad snel alleen het stuiptrekken was vreselijk, ok dat de slager hem daarna direkt zijn keel doorsnee terwijl hij nog steeds stuiptrekkte was verschrikkelijk, kon hij niet even wachten ik had robin beloofd dat ik bij hem zou blijven tot hij er niet meer was maar o wat heb ik veel verdriet ehad.
Pas geleden heb ik 1 van mijn paardjes in laten slapen door de dierenarts en geloof me veel en veel beter, hij gaat gewoon slapen, zijn hart bleef nog wel een half uurtje kloppen maar hij was echt al overleden ,de dierenarts is er ook blij gebleven tot zijn hartje niet meer klopte. Hij is rustig ingeslapen. Natuurlijk is het verdriet er niet minder om maar nooit meer een paard naar de slager. Walter is opgehaald door de distructie en dat is ook geen pretje maar hij is dood op op de eeuwige groene weiden, dus hem kan niets gebeuren toch.
Okee voor het hele verhaal over mijn Waltertje kijk even op mijn site
http://www.manege-veluwe.ismijnpaard.nl
en kijk dan even bij rust zacht lieve Waltertje
Als laatste je moet gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor je paardje is.
Ik zal in ieder geval nooit an mijn leven meer een paard naar de slager doen nooit meer

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:47

Hoi Barbara, daarom zeg ik al 76 pagina's dat je moet doen waar JIJ je het beste bij voelt, want jij moet er mee leven.
Vervelend dat je een nare ervaring hebt gehad bij de slager. Wel heel knap dat je er op het moment zelf bij gebleven bent, denk niet dat ik dat zou kunnen. Afgod

Je site kan ik helaas niet zien, ik krijg vvilsbvy nfhunc xzn,.cj zo'n tekst. Maar dat is denk ik omdat ik op een mac zit.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:51

Ik heb de site wel gevonden en het verhaal van Waltertje gelezen, petje af Barbera! Geweldig dat jij je zo inzet voor die verwaarloosde paarden OK dan! Wel erg dat je zo'n nare ervaring hebt gehad bij die noodslager...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:57

Ook wel prettig dat er weer iemand met en onderbouwde mening is... Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:12

goh er is veel bijgepraat!
maar idd een onderbouwde mening is wel fijn.....

ik moet jullie wel bekennen,dat ik wel vreselijk in tweestrijd zou staan op dit moment,maar ja.........

nog penny's in tha bokt-house?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:15

ha die snoev, ik zou het ook niet weten hoor. Komt tijd komt raad hopen we dan maar Knipoog
Alle penny's moeten naar bed zometeen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:16

Miryamk schreef:
ha die snoev, ik zou het ook niet weten hoor. Komt tijd komt raad hopen we dan maar Knipoog
Alle penny's moeten naar bed zometeen.

Nee hoor, ik nog niet! Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:18

pfffrrrrttt Nagelbijten / Gniffelen Mag je opblijven Es?! Zeker omdat het hemelvaart is morgen Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:18

ohhh mag dat wel van je pappie en mammie?
en neem je dan straks ook je knuffelpoownie mee naar bed?
haha Tong uitsteken beetje melig

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:36

barbara1970 schreef:
ik heb beide meegemaakt, ik heb mijn robin laten slachten zon 15 jaar geleden, bij de noodschlachter, hij had hoefkatrol en o wat heb ik daar een spijt van. Gellof me hij merkte er niets van nee hij voelde het echt niet aan.
Het ging inderdaad snel alleen het stuiptrekken was vreselijk, ok dat de slager hem daarna direkt zijn keel doorsnee terwijl hij nog steeds stuiptrekkte was verschrikkelijk, kon hij niet even wachten ik had robin beloofd dat ik bij hem zou blijven tot hij er niet meer was maar o wat heb ik veel verdriet ehad.*...................................*
Ik zal in ieder geval nooit an mijn leven meer een paard naar de slager doen nooit meer

Dat is inderdaad een van de verhalen waardoor slachten zo vervelend word. Erg jammer en vervelend dat je het zo hebt moeten meemaken zeg Ach gut
Helaas was het ook een noodslachter, dat geeft al aan dat het enige haast had en dus niet de rustige gang van zaken bij een speciale paardenslager of op afspraak.

Ik vind het wel heel sterk van je dat je gebleven bent. En ik kan jouw keuze voor niet slachten zo ook volledig snappen.
Toch heb ik mijn twijfels wanneer je zegt "zijn hart bleef nog een half uur kloppen maar hij was al echt dood"
Na wat dieper onderzoek naar de euthenasie middelen geloof ik hier niet in. Na een half uur waarschijnlijk wel hoor, maar ik krijg dan vraagtekens bij de middelen die gebruikt zijn...
En of ie inderdaad ook meteen dood was en niet gewoon verlamd en geen kans had tot bewegen/reageren. (wat waarschijnlijker is in mijn ogen dan dood)

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:13

Dit gaat misschien niet over slachten van paarden, maar ik kwam dit tegen op internet:

http://www.youtube.com/watch?v=77_Mr1gF-Gc
Dit is toch niet normaal, De dieren hangen nog levend ondersteboven en worden levend opengesneden.

sorry, maar ik moest dit even kwijt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:21

gatverdarrie dat is heel rot maar waarom moet dat nou juist in het slacht topic?

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:24

Snoevie schreef:
gatverdarrie dat is heel rot maar waarom moet dat nou juist in het slacht topic?

Het gaat toch over slachten, alleen dan niet over paarden.

sorry Bloos

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:25

vette onzin van die hoefsmid!
ik heb gister mijn paard in moeten laten slapen.
ze kreeg haar eerste spuitje en ze was gewoon half aan het slapen (hetzelfde als ze een spuit krijgen voor de tandarts als ze daar druk zijn).
toen nog een spuitje om nog vermoeider te worden zodat we haar konden laten liggen.
daarna lag ze hebben we afscheid kunnen nemen en toen het laatste spuitje.

het was denk ik binnen een paar minuten voorbij (en ze hebben helemaal geen pijn en lijden ook niet).
mijn merrie had er vrede mee (het was ook gewoon beter voor haar).

als ik haar naar de slacht had gebracht had ze alles afgebroken en was er paniek gezaaid om niks.
daar krijgen ze namelijk een zwarte doek over hun hoofd/ogen.
dan word de kogel zo door hun hoofd gejaagd.

dat wil je toch niet voor een dier (die weet toch allang genoeg als die de doek over zijn hoofd krijgt) ze zijn echt niet GEK hoor!!
mijn merrie had het ook door (maar, ze vond het zelf ook goed "en als ik ging huilen pestte ze me zo lang totdat ik weer ging laggen).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:27

ja okee daar heb je gelijk in........alleen vond ik je filmpje walgelijk en het slachten op een goede manier van onze dieren hier niet,maar dat is zeker een amerikaans filmpje?

@ ravenna: het gaat zo snel als je paard geschoten word dat ie het niet eens in de gaten heeft,je dramatiseerd het wel een beetje.
waarom zou je een super snelle manier niet voor je paard willen?ieder zn keus

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:32

een oude stalgenoot heeft dat ook gedaan met zijn paard (naar de slacht).
nou echt waar een paard heeft dat wel door (ze voelen alles aan).
ik traumatiseer het helemaal niet want, ieder heeft zo zijn eigen keuze maar ik geef mijn verhaal (wat is gister mee heb gemaakt bij mijn 1e paard).
ik zeg dat het onzin is dat een paard uren of een lange tijd alleen maar lijd als je hem laat inslapen (dat is dus niet zo want het is zo gebeurd).
het gebeurd alleen zo: eerst spuitje gaat paard slapen (staat die erg suf) dan leg je hem om (nou hetzelfde als een paard door zijn benen gaat als die ook gaat slapen) dan geef je hem een spuit zodat het hart stopt (dat is echt binnen now time gebeurd).

dat wou ik gewoon even zeggen (uit eigen ervaring).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:39

ik zeg niet dat je traumatiseerd.

en ik weet ook hoe het gaat met inslapen.
en wat ik tot nu toe helaas heb moeten zien is dat het paard omviel en zich bezeerde,op zijn laatste momenten nog.

maar zoals ik al eens vertelde,ik sta nu wel erg in tweestrijd wat ik zou moeten doen.

over je aanvoel verhaal,geloof me het gaat zó snel,tijdens het inslapen voelen ze het ook aan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:49

Omg dat filmpje. Ik snap echt wel waarom de meeste mensen moeite hebben met slachten dat krijg ik ook na dit. Maar als je gewoon naar een nette slachterij gaat gebeurd dit helemaal niet. Ik denk dat dit filmpje idd uit het buitenland komt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:02

Ravenna schreef:
als ik haar naar de slacht had gebracht had ze alles afgebroken en was er paniek gezaaid om niks.
daar krijgen ze namelijk een zwarte doek over hun hoofd/ogen.
dan word de kogel zo door hun hoofd gejaagd.

Huh??? Bij Ilse kwam er helemaal niks over haar ogen......... Zal per slager wel verschillen dan denk ik.
Ilse kreeg een aai over de bol en toen zat de pin, dus géén kogel, er al in....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:48

Ravenna schreef:
een oude stalgenoot heeft dat ook gedaan met zijn paard (naar de slacht).
nou echt waar een paard heeft dat wel door (ze voelen alles aan).
ik traumatiseer het helemaal niet want, ieder heeft zo zijn eigen keuze maar ik geef mijn verhaal (wat is gister mee heb gemaakt bij mijn 1e paard).
ik zeg dat het onzin is dat een paard uren of een lange tijd alleen maar lijd als je hem laat inslapen (dat is dus niet zo want het is zo gebeurd).
het gebeurd alleen zo: eerst spuitje gaat paard slapen (staat die erg suf) dan leg je hem om (nou hetzelfde als een paard door zijn benen gaat als die ook gaat slapen) dan geef je hem een spuit zodat het hart stopt (dat is echt binnen now time gebeurd).

dat wou ik gewoon even zeggen (uit eigen ervaring).

vraag ik me af waar jij dat op baseert?...hoe weet jij dat paarden alles aanvoelen? Hoe weet jij zo zeker dat het paard niks voelt met een spuitje?
Als ze alles aanvoelen dan moeten ze ook voelen dat ze ingeslapen worden als de DA komt dus vind dat een nutteloos argument.

Edit:
Ze schieten niet met kogels maar met pinnen..kogels zou wel duur worden en er blijft metaal achter in het lichaam. Doeken doen ze inderdaad wel zodat het paard het pistool niet ziet. Maar is niet perse nodig.