Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miryamk schreef:Dit is wel een hele leuke pennyZo een wil ik ook wel hebben!
Miryamk schreef:hahahahaha nee deze heeft
Miryamk schreef:ha die snoev, ik zou het ook niet weten hoor. Komt tijd komt raad hopen we dan maar![]()
Alle penny's moeten naar bed zometeen.
barbara1970 schreef:ik heb beide meegemaakt, ik heb mijn robin laten slachten zon 15 jaar geleden, bij de noodschlachter, hij had hoefkatrol en o wat heb ik daar een spijt van. Gellof me hij merkte er niets van nee hij voelde het echt niet aan.
Het ging inderdaad snel alleen het stuiptrekken was vreselijk, ok dat de slager hem daarna direkt zijn keel doorsnee terwijl hij nog steeds stuiptrekkte was verschrikkelijk, kon hij niet even wachten ik had robin beloofd dat ik bij hem zou blijven tot hij er niet meer was maar o wat heb ik veel verdriet ehad.*...................................*
Ik zal in ieder geval nooit an mijn leven meer een paard naar de slager doen nooit meer
Snoevie schreef:gatverdarrie dat is heel rot maar waarom moet dat nou juist in het slacht topic?
Ravenna schreef:als ik haar naar de slacht had gebracht had ze alles afgebroken en was er paniek gezaaid om niks.
daar krijgen ze namelijk een zwarte doek over hun hoofd/ogen.
dan word de kogel zo door hun hoofd gejaagd.
Ravenna schreef:een oude stalgenoot heeft dat ook gedaan met zijn paard (naar de slacht).
nou echt waar een paard heeft dat wel door (ze voelen alles aan).
ik traumatiseer het helemaal niet want, ieder heeft zo zijn eigen keuze maar ik geef mijn verhaal (wat is gister mee heb gemaakt bij mijn 1e paard).
ik zeg dat het onzin is dat een paard uren of een lange tijd alleen maar lijd als je hem laat inslapen (dat is dus niet zo want het is zo gebeurd).
het gebeurd alleen zo: eerst spuitje gaat paard slapen (staat die erg suf) dan leg je hem om (nou hetzelfde als een paard door zijn benen gaat als die ook gaat slapen) dan geef je hem een spuit zodat het hart stopt (dat is echt binnen now time gebeurd).
dat wou ik gewoon even zeggen (uit eigen ervaring).