Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:27

Ze zijn er nog niet op door gegaan en heb meer geïnteresseerden. Dus heb besloten sowieso niet op pad te gaan met de pony mochten ze het weer vragen.

Dat gratis rijden fenomeen zag ik hier laatst voorbijkomen. Best triest. Maar dat is niet het geval dat geloof ik niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:43

ruitje schreef:
Is dat nieuw, dat mensen op een vreemde locatie willen rijden? Ik ken het niet.

@beegee, wij gaan altijd naar de yearling sales :D . We kopen er soms 0, soms 2. Gewoon beetje random je hand opsteken :') .

Ben jij ook zo'n type die een dier kiest vanwege zijn leuke naam? Dat zou ik dan weer doen :')

ruitje

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:46

Hahaha ik kan dat wel echt een plus vinden!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:52

ruitje schreef:
Hahaha ik kan dat wel echt een plus vinden!

Snap ik. Het is maar goed dat ik nooit met de Vd Blonks mee ben geweest naar een sale want ik had ook zo maar mijn hand opgestoken _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:03

Toen kon je ze ook nog kopen voor 300 ofzo :o . Niet best was die tijd :+

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:16

ruitje schreef:
Is dat nieuw, dat mensen op een vreemde locatie willen rijden? Ik ken het niet.

@beegee, wij gaan altijd naar de yearling sales :D . We kopen er soms 0, soms 2. Gewoon beetje random je hand opsteken :') .

Koerspaarden staan soms op internet, maar dan zijn het vooral import uit Frankrijk en dat is niet zo ons ding, die mankeren vaak wat.

Dus is vooral een kwestie van tegen iedereen zeggen dat je wat zoekt en dan op de koers iets aangeboden krijgen of vragen of wat te koop is. Vooral een die bijvoorbeeld al een paar koersen tegen valt kun je op bieden. En dan laad je 'm op en neem je 'm mee naar huis( zonder proefrijden, keuren of zo :') )

Mmm, ja snap ik, lijkt me toch ergens extra leuk om naar zo'n veiling te gaan als je echt actief op zoek bent? :D Is er dan ook 'n bepaald seizoen waarom je het beste een koerspaard kunt kopen? Beetje wat je met de rijpaarden ook hebt?

Hoop dat jullie wat leuks vinden. Ik vind jullie jaarling nog steeds erg goed gelukt ;) nog even wachten tot die ook in actie mag komen?!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:19

ruitje schreef:
Toen kon je ze ook nog kopen voor 300 ofzo :o . Niet best was die tijd :+

Ja daarom. Heel gevaarlijk ook :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:09

Ja najaar is altijd het beste, dan kopen alle eigenaren jaarlingen en krijgen trainers ruimte gebrek dus gaan de paarden waar ze geen potentie meer in zien eruit.

Jaarling hengst doet 't super leuk, die heb ik deze week voor het eerst alleen geladen d.m.v. de trailer op sturen en dan zelf de stang erachter. Maar die kan nu wel ongeveer alles wat een jaarling moet kunnen dus koerspaard is welkom.

Jij moet ook gewoon een jaarling kopen Beegee, kan mooi naast je huidige vriend en dan kun je nog koersen ook ooit :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:29

Omdat jullie goed ingewijd zijn in de wereld van kopen en verkopen, een vraag aan jullie. Waar/hoe vind je een bonafide handelaar, waar je een paardkan aanbieden?

Iedereen kent de stallen waar je moet doorlopen ;-) van deze wereld en de nadelen die erbij horen... maar waar vind je een andere categorie?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:38

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:05

kroon in Wenum-wiessel.

Erg vriendelijke mensen, kleinschalig, paarden stonden er netjes bij en ze reden netjes en eerlijk voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:16

Hilli schreef:
Omdat jullie goed ingewijd zijn in de wereld van kopen en verkopen, een vraag aan jullie. Waar/hoe vind je een bonafide handelaar, waar je een paardkan aanbieden?

Iedereen kent de stallen waar je moet doorlopen ;-) van deze wereld en de nadelen die erbij horen... maar waar vind je een andere categorie?

Is handig om er bij te vermelden wat voor een type paard je zoekt, recreatief, dressuur, springen etc.

Zonnetje, als ze het dier kopen voor bosritjes kan ik best begrijpen dat ze bijv. een bosritje zouden willen maken. Maar het is wel belangrijk om ergens een grens te trekken, dus inderdaad of onkostenvergoeding laten betalen als er zoveel tijd in gaat zitten. Of gewoon max tweemaal bezichtigen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:32

Zo te lezen wil ze niet kopen maar verkopen en dan via een handelaar.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:58

Klopt cissy, ik zoek geen paard, maar wil er graag eentje verkopen.

Boemel en Hindo2 dank voor jullie tips :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:40

h&H Horses in Putten of Voorthuizen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:45

Dan is het alsnog handig om te weten. :D (sorry overheen gelezen)

GH Horses in Lunteren heeft van alles en staat goed bekend.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:49

ruitje schreef:
Ja najaar is altijd het beste, dan kopen alle eigenaren jaarlingen en krijgen trainers ruimte gebrek dus gaan de paarden waar ze geen potentie meer in zien eruit.

Jaarling hengst doet 't super leuk, die heb ik deze week voor het eerst alleen geladen d.m.v. de trailer op sturen en dan zelf de stang erachter. Maar die kan nu wel ongeveer alles wat een jaarling moet kunnen dus koerspaard is welkom.

Jij moet ook gewoon een jaarling kopen Beegee, kan mooi naast je huidige vriend en dan kun je nog koersen ook ooit :D

Wat 'n slimmie, ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit :)

Een jaarling (of 2-jarige) overweeg ik soms weleens, maar ik heb wel besloten geen draver meer te kopen. Ik geniet wel op een afstandje van het koersen of de dravers in m'n omgeving, maar voor mij is het het niet meer :) wie weet komt er wel een jonkie hoor, maar dan 'n ander ras.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:06

'Op vreemd terrein' kan anders heel veel uitmaken voor een enkel paard. Ik heb er dus zoeen. Die heeft daar zeker 9 jaar heel veel last van gehad. Die moest echt ontdooien en had daar rustig een half uur voor nodig. Best lastig als je een dressuurring binnen wil rijden. 30 seconden in een springring hebt voor je mag beginnen. Om over een cross maar niet te spreken.
In zijn eigen omgeving is het een heel ander peerd.

Bij mijn laatste aankoop is de (professionele) verkoper dus inderdaad voor me naar onbekend (cross)terrein gereden. Dat lijkt mij overigens niet heel gebruikelijk. En ik dat heeft hij ook alleen gedaan omdat wij elkaar al goed kenden denk ik.

En ik kan mij bij zonnetje ook wel voorstellen dat ze twijfelt na de laatste keer. In jouw geval zou ik gewoon uitleggen wat je vorige ervaring was en er eventueel een bedrag bij benoemen om het allemaal een beetje serieus te houden. En het een beetje pragmatisch aanpakken. Kun je het combineren met een les of wedstrijd voor jezelf? Of bij de buren doen oid?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:19

pol013 schreef:
'Op vreemd terrein' kan anders heel veel uitmaken voor een enkel paard. Ik heb er dus zoeen. Die heeft daar zeker 9 jaar heel veel last van gehad. Die moest echt ontdooien en had daar rustig een half uur voor nodig. Best lastig als je een dressuurring binnen wil rijden. 30 seconden in een springring hebt voor je mag beginnen. Om over een cross maar niet te spreken.
In zijn eigen omgeving is het een heel ander peerd.

Dat is volgens mij ook precies waarom 'kent de figuren uit de L1' niet hetzelfde is als wedstrijdervaring in de L1. Het stukje trailer laden-vreemd terrein-starten en presteren ontbreekt bij de eerste variant en dat kan veel verschil maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:25

Ook punten zeggen niet perse wat met het online proeven rijden. Ik ken wat paarden die geklasseerd waren,maar dus via de online proeven en nog nooit een echte wedstrijd gelopen hadden. Helemaal in de corona tijd. Paard M1 of M2 geklasseerd, maar dus nooit echt ip wedstrijd geweest en heeft veel moeite gekost om die rond te kunnen krijgen.

Maar je kan altijd gewoon resultaten opvragen. Kan je meteen ook zien of er lange pauzes zijn en of ze echt zo braaf/goed zijn als gezegd wordt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:46

Door de regenval ben ik genoodzaakt de pony op te laden dus ik moet nu bij andere klanten die enigzins in de buurt wonen met de pony bij klanten op de manege rijden. Wat een luxe om thuis uit te proberen :+

Maar hier in de buurt kun je ook niet zomaar ergens gaan rijden. Rijverenigingen moet je lid zijn en maneges zijn lessen als je al zou mogen komen. Dus het is niet zo simpel van ik wil even op vreemd terrein rijden. Ik zit niet meer in het wereldje plus ik was dus 6 uur bezig omdat ik geen eigen auto en trailer heb die moet ik gaan halen en dat kost al een een uur plus terugbrengen een uur los van naar de locatie rijden.

1. Trailer halen - halfuur
2. Naar stal rijden - halfuur
3. Pony netjes maken laden enzo.
4. Naar X locatie rijden. Minimaal half uur.
5. Rijden - 1 uur?
6. Terug naar stal. Minimaal half uur
7. Afladen en netjes wegzetten.
8. Trailer terugbrengen- half uur
9. Naar huis - half uur

Je bent er zo een hele tijd mee kwijt. :+ Dat ik vroeger de lol zag in 5 minuten proefje rijden snap ik zelf niet meer.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-07-24 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:48

Jeetje Zonnetje wat een gedoe.
Dat zou ik zelf toch niet doen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:49

loont het dan niet om de verkoop uit te besteden?
Als je mensen thuis niet kan laten proefrijden wordt het iedere keer wel een hele opgave ja.

Overigens zou ik op ander terrein alleen tegen onkostenvergoeding laten doen, ook beetje afhankelijk van de prijsklasse van de pony.

Bij 25.000 euro verwacht je een andere service dan bij 5000 euro.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:51

Sky_As schreef:
loont het dan niet om de verkoop uit te besteden?
Als je mensen thuis niet kan laten proefrijden wordt het iedere keer wel een hele opgave ja.

Overigens zou ik op ander terrein alleen tegen onkostenvergoeding laten doen, ook beetje afhankelijk van de prijsklasse van de pony.

Bij 25.000 euro verwacht je een andere service dan bij 5000 euro.....

We kunnen prima rijden als er niet steeds van die achterlijke hoosbuien zouden komen. Wij zijn steeds de klos de laatste tijd.

Nu is dat de reden door overmacht maar eerder was gewoon de algemene vraag van een klant om op een andere locatie te mogen rijden voor recreatief gebruik. Dat kost me enorm veel moeite met het risico och nee we nemen em niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:20

Zonnetje81 schreef:
Door de regenval ben ik genoodzaakt de pony op te laden dus ik moet nu bij andere klanten die enigzins in de buurt wonen met de pony bij klanten op de manege rijden. Wat een luxe om thuis uit te proberen :+

Maar hier in de buurt kun je ook niet zomaar ergens gaan rijden. Rijverenigingen moet je lid zijn en maneges zijn lessen als je al zou mogen komen. Dus het is niet zo simpel van ik wil even op vreemd terrein rijden. Ik zit niet meer in het wereldje plus ik was dus 6 uur bezig omdat ik geen eigen auto en trailer heb die moet ik gaan halen en dat kost al een een uur plus terugbrengen een uur los van naar de locatie rijden.

1. Trailer halen - halfuur
2. Naar stal rijden - halfuur
3. Pony netjes maken laden enzo.
4. Naar X locatie rijden. Minimaal half uur.
5. Rijden - 1 uur?
6. Terug naar stal. Minimaal half uur
7. Afladen en netjes wegzetten.
8. Trailer terugbrengen- half uur
9. Naar huis - half uur

Je bent er zo een hele tijd mee kwijt. :+ Dat ik vroeger de lol zag in 5 minuten proefje rijden snap ik zelf niet meer.

En als je dat weg zet tegen €25 per uur, kost zo’n proefje van 5 min je omgerekend zo 2k per uur }>