Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Is dat nieuw, dat mensen op een vreemde locatie willen rijden? Ik ken het niet.
@beegee, wij gaan altijd naar de yearling sales. We kopen er soms 0, soms 2. Gewoon beetje random je hand opsteken
.
ruitje schreef:Is dat nieuw, dat mensen op een vreemde locatie willen rijden? Ik ken het niet.
@beegee, wij gaan altijd naar de yearling sales. We kopen er soms 0, soms 2. Gewoon beetje random je hand opsteken
.
Koerspaarden staan soms op internet, maar dan zijn het vooral import uit Frankrijk en dat is niet zo ons ding, die mankeren vaak wat.
Dus is vooral een kwestie van tegen iedereen zeggen dat je wat zoekt en dan op de koers iets aangeboden krijgen of vragen of wat te koop is. Vooral een die bijvoorbeeld al een paar koersen tegen valt kun je op bieden. En dan laad je 'm op en neem je 'm mee naar huis( zonder proefrijden, keuren of zo)
Hilli schreef:Omdat jullie goed ingewijd zijn in de wereld van kopen en verkopen, een vraag aan jullie. Waar/hoe vind je een bonafide handelaar, waar je een paardkan aanbieden?
Iedereen kent de stallen waar je moet doorlopenvan deze wereld en de nadelen die erbij horen... maar waar vind je een andere categorie?
ruitje schreef:Ja najaar is altijd het beste, dan kopen alle eigenaren jaarlingen en krijgen trainers ruimte gebrek dus gaan de paarden waar ze geen potentie meer in zien eruit.
Jaarling hengst doet 't super leuk, die heb ik deze week voor het eerst alleen geladen d.m.v. de trailer op sturen en dan zelf de stang erachter. Maar die kan nu wel ongeveer alles wat een jaarling moet kunnen dus koerspaard is welkom.
Jij moet ook gewoon een jaarling kopen Beegee, kan mooi naast je huidige vriend en dan kun je nog koersen ook ooit
pol013 schreef:'Op vreemd terrein' kan anders heel veel uitmaken voor een enkel paard. Ik heb er dus zoeen. Die heeft daar zeker 9 jaar heel veel last van gehad. Die moest echt ontdooien en had daar rustig een half uur voor nodig. Best lastig als je een dressuurring binnen wil rijden. 30 seconden in een springring hebt voor je mag beginnen. Om over een cross maar niet te spreken.
In zijn eigen omgeving is het een heel ander peerd.
Sky_As schreef:loont het dan niet om de verkoop uit te besteden?
Als je mensen thuis niet kan laten proefrijden wordt het iedere keer wel een hele opgave ja.
Overigens zou ik op ander terrein alleen tegen onkostenvergoeding laten doen, ook beetje afhankelijk van de prijsklasse van de pony.
Bij 25.000 euro verwacht je een andere service dan bij 5000 euro.....
Zonnetje81 schreef:Door de regenval ben ik genoodzaakt de pony op te laden dus ik moet nu bij andere klanten die enigzins in de buurt wonen met de pony bij klanten op de manege rijden. Wat een luxe om thuis uit te proberen![]()
Maar hier in de buurt kun je ook niet zomaar ergens gaan rijden. Rijverenigingen moet je lid zijn en maneges zijn lessen als je al zou mogen komen. Dus het is niet zo simpel van ik wil even op vreemd terrein rijden. Ik zit niet meer in het wereldje plus ik was dus 6 uur bezig omdat ik geen eigen auto en trailer heb die moet ik gaan halen en dat kost al een een uur plus terugbrengen een uur los van naar de locatie rijden.
1. Trailer halen - halfuur
2. Naar stal rijden - halfuur
3. Pony netjes maken laden enzo.
4. Naar X locatie rijden. Minimaal half uur.
5. Rijden - 1 uur?
6. Terug naar stal. Minimaal half uur
7. Afladen en netjes wegzetten.
8. Trailer terugbrengen- half uur
9. Naar huis - half uur
Je bent er zo een hele tijd mee kwijt.Dat ik vroeger de lol zag in 5 minuten proefje rijden snap ik zelf niet meer.