Ik heb ook weer een stukje verder gepuzzeld. Ze loopt inmiddels netje met longeren, gaat netje naar het land zonder zelf eerst aan te komen

Leuk om iedereen ze vooruitgang te lezen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
3heathcliff5 schreef:We zijn al wat aan het rond stappen op het erf hoor. Ik vond het wel zo handig dat de zadelmaker de ligging ook kon beoordelen met ruitergewicht erop. Verder ga ik het uitbesteden en komt er iemand aan huis om hem op te pakken. Hij staat nogal ‘aan’ wanneer je met hem bezig bent in afgesloten ruimtes, zoals een binnenbak. In combinatie met ruim 20 jaar geleden de laatste ingereden te hebben, vind ik dat hij in betere handen is bij iemand die dit dagelijks doet. Buiten op het erf voelt hij dan weer ontspannen en stabiel genoeg aan dat ik er zelf rustig opklim.
Zertab schreef:@Dara: je hebt zeker gelijk! Er komt een ruiter aan huis in het voorjaar
Die gaat het inrijden doen. De rest van te voren doe ik wel zelf. (Zadelmak maken en longeren trainen, grondwerk).
Ik had gehoopt het stuur en rem met dubbele lijnen er ook al voor haar op te zetten maar dat gaat hem niet meer worden denk ik... Vanwege de slechte rijbak momenteel..
Het fijne is, hij blijft dus thuis. En ik wil er super graag bij blijven zodat ik er ook van kan leren en die ruimte krijg ik ookwaarschijnlijk qua planning ook wel te doen en anders moet ik maar een soort dat ruilen.
Ik wil er natuurlijk ook bij blijven omdat ik niet wil dat hij dadelijk "afgestraft" wordt op iets wat ik hem geleerd heb. Dat het een beetje gebeurd zoals ik het voor me zie.
Ik heb de inrijder al gesproken en qua visie liggen we gelukkig op een lijn al!
BusyMissy schreef:Soms is het jammer dat ze zo slim en inventief zijn. Zo te lezen heb je het voor nu goed opgelost.
Je zou de hoek schuin af kunnen zetten met een stuk rood-wit lint zodat hij zich daar niet meer "vast" kan lopen maar meer de bocht door geleid wordt. En anders iemand op de grond erbij die hem voorwaarts drijft met een longeerzweep of iets anders waarmee je hem voorwaarts hebt geleerd?