Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:56

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:
DNA.

Dan is elke wolf uniek. En dat geven ze een nummer.
Zo weten ze ook waar het weer een jong van is.

Oke, maar wordt dat dna dan al eerder afgenomen of zo?

Dat doen ze neem ik aan met haar, of uitwerpselen.

In Kapel-Avezaath was het ook raak. Bij Tiel. Waar die dan weer vandaan is/zijn gekomen. Gaan de jongen weer op stap?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 16:58

SusanH schreef:
Dreamboy schreef:

Oke, maar wordt dat dna dan al eerder afgenomen of zo?

Dat doen ze neem ik aan met haar, of uitwerpselen.

In Kapel-Avezaath was het ook raak. Bij Tiel. Waar die dan weer vandaan is/zijn gekomen. Gaan de jongen weer op stap?

Ik denk het wel, ze jagen nu mee, vorig jaar januari was het hier raak.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:26

Vannacht was op het radio nieuws dat veel boswachters zich onveilig voelen vanwege drugscriminelen en stropers.
Daarom willen ze graag een wapen dragen.

Vind dat dubbel.
Zij kunnen zich dan ook tegen een evt wolf verdedigen, terwijl de gewone burger zich zo maar moet zien te redden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:46

Wist niet dat stropers zo'n groot probleem waren. Ik denk dat wolven meer wild soldaat maken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:52

Ik weet wel dat hier in de regio heel veel drugsafval wordt gedumpt, dus ik vind het wel terecht.

En boswachters gaan zo'n wapen ook echt niet misbruiken. Ik gok ook dat je meer te vrezen hebt als je zo'n bende tegen komt dan een wolf heel eerlijk gezegd :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:56

Ik weet ook niet of ze het voor elkaar gaan krijgen, dat ze met een wapen mogen gaan lopen die regels zijn terecht heel streng.

Drugsafval is een groot probleem, hele stukken natuur zijn zwaar verontreinigd. Sowieso is drugs een groot probleem natuurlijk. Maar het staat imo los van de wolf. Ik wil niet graag een wolf treffen, maar dan toch nog 10 keer liever een wolf dan een stroper of drugsbende.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:32

Ja hier hetzelfde :=

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:09

FrNo schreef:
Vannacht was op het radio nieuws dat veel boswachters zich onveilig voelen vanwege drugscriminelen en stropers.
Daarom willen ze graag een wapen dragen.

Vind dat dubbel.
Zij kunnen zich dan ook tegen een evt wolf verdedigen, terwijl de gewone burger zich zo maar moet zien te redden.

De gewone burger hoeft niet in het bos te zijn. Voor de boswachter is het werk dat is nogal een verschil.

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:24

Wie van jullie belt de boswachter of politie als je wat raars in het bos ziet na zonsondergang?
Ik wel. Alleen de boswachter kijkt pas bij daglicht en de politie komt meestal ook niet. En als die wel komt, is het gespuis al weer gevlogen vanwege de aanrij tijd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:26

tienus63 schreef:
Wie van jullie belt de boswachter of politie als je wat raars in het bos ziet na zonsondergang?
Ik wel. Alleen de boswachter kijkt pas bij daglicht en de politie komt meestal ook niet. En als die wel komt, is het gespuis al weer gevlogen vanwege de aanrij tijd.

De boswachter moet hier nog net niet de weg vragen.
Er is hier 1 boswachter voor zo een enorm gebied. Dus nee, de boswachter bel ik niet, die Oossanen reageert ook nergens op

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:32

Onze boswachter reageert wel op telefoon, maar ons bos is niet zijn werkgebied, hij woont hier kleine 3 kwartier vandaan.
Hij is wel van de oude stempel en denkt nuchter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 11:04

tienus63 schreef:

Dit
Waren hier aan het stropen met lichtbalken op de auto
Ik bel de politie.
Welke straat, ja daar en daar ze rijden rond.
nee dat was niet specifiek genoeg. Ja ze staan niet stil dus kan niet meer dan de straten opnoemen waar ze rijden.
Nee dan zou de politie ze niet kunnen vinden.
Halloooo die lichtbalk zie je hier in het buitengebied 3 km verderop ook nog..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:38

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:41

Op poortvliet (tholen) ook weer 2 schapen gepakt. Lopend buffet hiero, staat voorlopig nog niks achter wolfwerende hekken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:40

Die regio verwacht nog lang geen wolf.
Hoe groter het gebied wordt in Nederland waar overlast van de wolf is, hoe eerder hopelijk maatregelen genomen mogen worden om de wolf te beheren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:43

Ik vind dat vooral sneu en te gemakkelijk om zo te denken. Je weet dat ze er zijn en kunnen komen, vorig jaar zijn ze daar ook gespot. Beetje makkelijk om dan te zeggen die regio verwacht nog lang geen wolf.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:07

Maar het is wel zo Kaja. Het is zeker meer dan 1,5 jaar geleden dat er hier in de regio iets liep en ze waren ook weer zo weg. Er lopen hier overal schapen en veel ook. Allemaal achter van die mini omheiningen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:10

Heel logisch dat mensen geen 10.000 spenderen aan een bewezen niet werkende omheining in een gebed waar ze nog niet zitten.
Iedereen heeft dat ook zo over de spaarrekening natuurlijk

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:35

Weer een melding uit de alert app groep. Mensen troffen 6 gewonde schapen aan in hun paardenstal. In het weiland waar ze vandaan kwamen waren nog meer gewonde en dode schapen. ( in totaal 16 dood of gewond)
Locatie Vredenheim

Persoonlijke noot : hevig bloedende schapen op een sneeuwwitte ondergrond maakt het nog heftiger. Dieptriest weer

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:42

sterregoud schreef:
Weer een melding uit de alert app groep. Mensen troffen 6 gewonde schapen aan in hun paardenstal. In het weiland waar ze vandaan kwamen waren nog meer gewonde en dode schapen. ( in totaal 16 dood of gewond)
Locatie Vredenheim

Persoonlijke noot : hevig bloedende schapen op een sneeuwwitte ondergrond maakt het nog heftiger. Dieptriest weer

Die melding stond hier al.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:01

Maar de toevoeging dat enkele van die gewonde schapen zelfstandig naar de stal waren gelopen stond er niet bij.
Je weet toch niet niet wat je mee maakt. Heel naar.

Je

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:02

pillow schreef:
sterregoud schreef:
Locatie Vredenheim

Die melding stond hier al.

Oh, niet gezien, sorry

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:04

Ja hier in omgeving is het plotseling erg raak. Daar gaan mijn nachtelijke polder wandelingen per direct en voorlopig. Als dit alles was had ik er vrede mee maar toch ook stress om alle dieren buiten. Verwacht niet direct aanval op onze trekpaarden maar verwachtingen komen niet altijd uit natuurlijk en het kleinvee rondom hun (niet van mij) gun ik zo'n dood ook niet. Hopelijk is de wolf vlot door want op een eiland is er niet echt leven. Wel ontzettend vreemd zo opeens Heijningen en op het eiland een wolf zonder echt andere meldingen rondom. Gisteren eind middag was hij kennelijk in phillipsland en vannacht weer poortvliet. Natuurlijk kan dat qua afstand of zijn er spontaan meerdere? Blijft heel gek!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:51

Wij hebben hier te maken met heel veel terreineigenaren en dus ook heel veel boswachters.

Enorm schrikken als je je dieren zo treft als in Vredenheim.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:08

Update aanval Vredenheim: niet 16 schapen dood, maar 23 !