[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:25

8nnemiek schreef:
Bij het UWV wilden ze ooit de waarde van mijn paard weten.. Eerste telefoontje: 'voor welk bedrag is hij verzekerd?' 'Hij is niet verzekerd' 'Oké, ik ga het overleggen'.. Tweede telefoontje: 'Stuur de factuur met het aankoopbedrag door.' 'Heb ik niet, was particuliere verkoop.'.. Derde telefoontje: 'Wil het rekeningafschrift zien'. 'Paard is contant betaald'.. Laatste telefoontje: 'Laat maar zitten, waarde niet te bepalen' :')

_O- :')

Inderdaad hoe moet de belastingdienst hier achter komen?

En zou dat wel zijn, ja dan is een paard feitelijk niet meer waard dan slachtwaarde.
Dan vliegen veel pennys vaak de kast op, maar zonder verzekering is het toch echt niet anders.
Al loopt hij vandaag GP, als hij morgen een dikke pees blessure krijgt is hij niets meer waard als wat de gek er voor geeft.

Maar TS, lekker genieten, na al je goede zorgen verdien je dat wel :j

chevax

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:28

Bijzonder indd dat sommige mensen zich plots druk maakt over de belastingdienst terwijl ze zelf net zo min iets kunnen aantonen mbt de aankoop van hun paard.
Of is iemand van plan een belletje naar de belastingdienst te doen? (GRAPJE!)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:30

chevax schreef:
Bijzonder indd dat sommige mensen zich plots druk maakt over de belastingdienst terwijl ze zelf net zo min iets kunnen aantonen mbt de aankoop van hun paard.

Het zou me nog niet eens verbazen. Moeten ze alleen wel de adresgegevens e.d. van Diana nog even achterhalen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:42

Nou met die RVO registratie vreest ik over een paar jaar toch wel dat de regering er iets mee gaat doen. Al is het dan al omtrent mest uitstoot.

Het zou mij echt niks verbazen als ze uiteindelijk belasting gaan vragen op houden van paarden. Dan zijn we allemaal aan de beurt :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:49

Zebrastreep schreef:
Nou met die RVO registratie vreest ik over een paar jaar toch wel dat de regering er iets mee gaat doen. Al is het dan al omtrent mest uitstoot.

Het zou mij echt niks verbazen als ze uiteindelijk belasting gaan vragen op houden van paarden. Dan zijn we allemaal aan de beurt :+

Wie dan leeft, wie dan zorgt toch? Zover is het nog niet dus onnodig om je daar nu al druk om te maken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:51

Dreamboy schreef:
sasja0705 schreef:
Jeeetje... nu is het eindelijk rond en dan moet er over de belasting gezeurd worden.

Maar om het even recht te zetten: eine Überlassungs - und Abtrittserklärung is geen Schenking...

Dus allemaal :
Gewoon blij zijn voor Diane !
Dus bij deze ook hier nog eens : gefeliciteerd!

Nou, dit dus. Elke keer als Diana een positieve update geeft komen er gelijk weer berichten van doemdenkers. Wat als, ja maar, enz. Waarom kunnen mensen niet gewoon blij zijn voor een ander. Een simpel gefeliciteerd of ik ben blij voor je is ook genoeg. Ondanks het pennyverhaal is Diana geen klein kind meer en kan ze dus ook heel goed zelf dingen bedenken lijkt mij.

Heel mooi gezegd!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:12

*\o/* wij vieren dit feestje mee!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:19

pien_2010 schreef:
*\o/* wij vieren dit feestje mee!!

Y)(^)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:19

Krijgen we nu een meet en Greet met de grote man :=
Maar dit is wel een super mooi vervroegde kerst kado!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:22

Ik zou gewoon net als de vloggers van tegenwoordig een “dagje mee op stal” organiseren.
Sommige betalen daar €60 voor.
Doe jij t voor de helft. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:26

Daar moet misschien wel belasting geld over betaald worden (Sorry TS, ik kon het grapje niet laten).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:23

Jullie hebben elkaar verdiend, proficiat! *\o/*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:24

Dit is je gegund! Gefelicteerd

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:29

Gefeliciteerd

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:45

TS is geen Britt Dekker die een paard krijgt als salaris :+

Gefeliciteerd TS! Hopelijk vallen zijn lichamelijke ongemakken mee en kunnen jullie nog vele jaren samen doorbrengen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:58

Fantastisch TS!!!!
Wat een droom uitkomst. En sowieso, om zoiets mee te maken, wat een happening, vind je ineens een paard en besluit je ervoor te gaan zorgen,met alles wat erbij komt kijken terwijl je verder geen eens een paard had!
En steeds de onzekerheid, wordt hij opgeëist en door wie, en waarheen moet hij dan..
had zo anders kunnen aflopen..
Respect voor je doorzettingsvermogen en inzet.
Gefeliciteerd met je paard!!! Ook voor het paard zelf ben ik opgelucht dat hij mag blijven!

Mensen kunnen soms in onnavolgbare situaties zitten mentaal, en daar is dit een voorbeeld van.
Wie kan het raden, een oud eigenaar die in de war raakt en een paard in de natuur loslaat.
Het is bijna ongelofelijk maar het was echt zo, en nu heb jij ineens dit paard en mag je het nog houden ook!
Ik vind dit echt een prachtverhaal!! :+:

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:10

Marigold schreef:
Wie kan het raden, een oud eigenaar die in de war raakt en een paard in de natuur loslaat.
Het is bijna ongelofelijk maar het was echt zo

Dit stukje is nog steeds niet bewezen he.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:53

Gefeliciteerd ts, veel geluk en plezier met Misterio.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:43

Ehhhh mag ik heeeul even vragen of we kunnen stoppen over de belastingdienst en a.u.b. het woord "slacht" uit dít topic kunnen laten? Gheeee...hee... Dank.

Ik maak me er niet druk om en dus jullie al helemaal niet, toch! Therefor is nu al duidelijk dat dit gewoon zo kan en rechtsgeldig is. Al was hij 1 miljoen waard. (Voor mij trouwens veeeeuul meer)

Laten we nog even met z'n allen duimen en aftellen tot zondag & zondag is het tijd voor een feestje! Woo-hoo. Vanaf zondag is hij écht van mij, WHUUUUT, wie had dit (zo snel) zien aankomen? Ik zeker niet!

Vanaf dan kunnen jullie ons volgen op Instagram, de Facebook groep en ik zal hier soms nog eens wat leuke updates en foto's delen. <3

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes en felicitaties. I'm happy!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:44

Ja feestje *\o/* Gefeliciteerd en heel veel plezier met elkaar :+:

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:45

candalisa schreef:
Krijgen we nu een meet en Greet met de grote man :=
Maar dit is wel een super mooi vervroegde kerst kado!

Whahah, jullie zijn welkom. Handtekening kost een kusje voor Misterio! :+

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:46

chevax schreef:

Lekker doen joh. :+ }> Kan ze eventueel ook zelf even bellen :Y) denk dat zo'n verhaal heel anders is dan daadwerkelijk iets "schenken". But, STOP THIS!

EN DOOR.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:47

Marigold schreef:
Fantastisch TS!!!!
Wat een droom uitkomst. En sowieso, om zoiets mee te maken, wat een happening, vind je ineens een paard en besluit je ervoor te gaan zorgen,met alles wat erbij komt kijken terwijl je verder geen eens een paard had!
En steeds de onzekerheid, wordt hij opgeëist en door wie, en waarheen moet hij dan..
had zo anders kunnen aflopen..
Respect voor je doorzettingsvermogen en inzet.
Gefeliciteerd met je paard!!! Ook voor het paard zelf ben ik opgelucht dat hij mag blijven!

Mensen kunnen soms in onnavolgbare situaties zitten mentaal, en daar is dit een voorbeeld van.
Het is bijna ongelofelijk maar het was echt zo, en nu heb jij ineens dit paard en mag je het nog houden ook!
Ik vind dit echt een prachtverhaal!! :+:

Suuuper lief <3

Maaaaaaaaaaar, hoe Misterio daar gekomen is, is (nog) niet zeker.. Misschien krijg ik hier nog een antwoord op en misschien ook niet.... Wie weet.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:56

Dit is echt een zalig Penny verhaal :P

Gefeliciteerd TS! Ik volg al een tijd en denk dat je het super doet <3 Je hebt duidelijk hart voor het dier en Misterio mag van geluk spreken dat hij bij jou terecht is gekomen :D Hopelijk zijn de gezondheidszorgen binnenkort ook opgelost en dan kun je echt genieten. Het is jullie gegund!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:33

Dreamboy schreef:
sasja0705 schreef:
Jeeetje... nu is het eindelijk rond en dan moet er over de belasting gezeurd worden.

Maar om het even recht te zetten: eine Überlassungs - und Abtrittserklärung is geen Schenking...

Dus allemaal :
Gewoon blij zijn voor Diane !
Dus bij deze ook hier nog eens : gefeliciteerd!

Nou, dit dus. Elke keer als Diana een positieve update geeft komen er gelijk weer berichten van doemdenkers. Wat als, ja maar, enz. Waarom kunnen mensen niet gewoon blij zijn voor een ander. Een simpel gefeliciteerd of ik ben blij voor je is ook genoeg. Ondanks het pennyverhaal is Diana geen klein kind meer en kan ze dus ook heel goed zelf dingen bedenken lijkt mij.

Echt hè…hoe verzínnen ze het weer
Afgunst en jaloezie spat er weer vanaf

TS; laat het maar snel zondag worden!! Het is echt de meest geweldige uitkomst die je had kunnen bedenken. Hoop dat jullie heel lang van elkaar mogen genieten!