Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:54

Ja dit berichtje is gewoon weer een manier om branie te schoppen, want ze weet zelf ook wel dat er weer rumoer ontstaat van dit bericht... Zoals ik daardoor nog steeds niet geloof dat ze die pony überhaupt heeft gekocht. :')

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:56

Ik ben een vrij ruimdenkend persoon maar had al teveel mijn twijfels over de intenties van de persoon achter dat account. Hopelijk brengt dit weer wat rust in dit topic :Y)

Nadat ik zelf geslaagd was ben ik nog wel dit topic blijven volgen. Er zijn echt een paar leuke aanwinsten! Stiekem ook af en toe op marktplaats blijven kijken. Het lijkt me lastig om een paard te zien waar je echt veel in ziet en vervolgens telkens achter het net te vissen.

Een prachtig jonge ruin die langs kwam nadat ik Gulgyz had gekocht is uiteindelijk niet verkocht ivm een peesblessure. Ik had vanwege hem nog bijna spijt van mijn snelle beslissing om haar te kopen.

Van een 2,5 jarige kopen alweer een 3 jarige op stal staan sinds vandaag! Nog steeds erg blij met haar. Het is nog even fantaseren hoe we ooit samen lekker door de bossen rijden, maar we boeken vooruitgang! :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:01

Evamarie schreef:
Helaas heb ik vanmorgen vroeg afscheid moeten nemen van de prachtige pony waar ik over verteld heb hier op bokt. Ze is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar. De details houdt ik privé, mijn zoektocht gaat dus gewoon weer verder.

Voor mij is het goed zo.
Dit betekend dat ik er helemaal vrede mee heb en de pony maar ook zeker de eigenaresse alle geluk toe wens en het allerbeste.

:')

Haaster uit leiden is niet haasteren v jong?
Als uit leiden samenwerkt met almkerk en Rotterdam dan idd sowieso al wegblijven

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:01

Galeobdolon schreef:
Ik ben een vrij ruimdenkend persoon maar had al teveel mijn twijfels over de intenties van de persoon achter dat account. Hopelijk brengt dit weer wat rust in dit topic :Y)

Nadat ik zelf geslaagd was ben ik nog wel dit topic blijven volgen. Er zijn echt een paar leuke aanwinsten! Stiekem ook af en toe op marktplaats blijven kijken. Het lijkt me lastig om een paard te zien waar je echt veel in ziet en vervolgens telkens achter het net te vissen.

Een prachtig jonge ruin die langs kwam nadat ik Gulgyz had gekocht is uiteindelijk niet verkocht ivm een peesblessure. Ik had vanwege hem nog bijna spijt van mijn snelle beslissing om haar te kopen.

Van een 2,5 jarige kopen alweer een 3 jarige op stal staan sinds vandaag! Nog steeds erg blij met haar. Het is nog even fantaseren hoe we ooit samen lekker door de bossen rijden, maar we boeken vooruitgang! :D

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met jullie :D

Ik kijk trouwens ook gewoon nog op MP hoor. Niet omdat ik iets zoek, maar ben altijd nieuwsgierig naar wat er te koop staat :')

Ik was vandaag als vrijwilliger op een endurancewedstrijd. Heel leuk, maar ook wel weer ontzettend veel zin om zelf te rijden.
Waarom had ik ook al weer een jonkie gekocht? :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:02

Earth schreef:
Ja dit berichtje is gewoon weer een manier om branie te schoppen, want ze weet zelf ook wel dat er weer rumoer ontstaat van dit bericht... Zoals ik daardoor nog steeds niet geloof dat ze die pony überhaupt heeft gekocht. :')

Nou dat dus

Blijven strooien met de verkoop foto en later een foto van zo uit de verte dat het elke bruine knol kan zijn…

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:05

StalNollie schreef:
Evamarie schreef:
Helaas heb ik vanmorgen vroeg afscheid moeten nemen van de prachtige pony waar ik over verteld heb hier op bokt. Ze is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar. De details houdt ik privé, mijn zoektocht gaat dus gewoon weer verder.

Voor mij is het goed zo.
Dit betekend dat ik er helemaal vrede mee heb en de pony maar ook zeker de eigenaresse alle geluk toe wens en het allerbeste.

:')

Als uit leiden samenwerkt met almkerk en Rotterdam dan idd sowieso al wegblijven

HAastert v jong zit in Heerhugowaard.
Haastert uit leiden zijn andere, overigens adverteren hun stalgenoten ook op mp met paarden van ze.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:07

Dilan93 schreef:
Galeobdolon schreef:

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met jullie :D

Ik kijk trouwens ook gewoon nog op MP hoor. Niet omdat ik iets zoek, maar ben altijd nieuwsgierig naar wat er te koop staat :')

Ik was vandaag als vrijwilliger op een endurancewedstrijd. Heel leuk, maar ook wel weer ontzettend veel zin om zelf te rijden.
Waarom had ik ook al weer een jonkie gekocht? :+

Ja dat gevoel is heel erg herkenbaar. Dan zie je iemand met haar ongecompliceerde 7 jarige alleen het bos in gaan. En dan sta ik daar mijn mijn draak die steigert en stuitert omdat haar vriendinnetje 50 meter verderop staat en hinnikt.. of iemand haar paard vast zetten en rustig poetsen of hoeven uitkrabben :+

Maar als we er zijn, dat gaat het een fantastisch paard worden waarmee ik door het vuur kan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:44

Alja schreef:
Earth schreef:

Nou dat dus

Blijven strooien met de verkoop foto en later een foto van zo uit de verte dat het elke bruine knol kan zijn…

Ik volg dit topic nog steeds, voornamelijk voor deze soap :+
(ook wel voor de zoekers en hun uiteindelijke succesverhalen hoor. Probleem is dat je niet kunt stoppen met volgen, want je wilt iedere keer weten hoe het met die ene weer is afgelopen en als die met succes is afgerond is er weer een ander die binnenkort gaat keuren, etc.. :D ).

Ontopic dan ook nog; wat een prachtig paard met een schitterende kleur Galeobdolon!

edit; verkeerde naam..

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:50

@plop er zit hier in de buurt een hengstenfokkerij met Shetlanders die hebben regelmatig wat te koop. Ook wel merries met papier Dibbits in Horssen is dat…

Jammer is dat om steeds net naast het net te vissen!! @ Lieser zoek je tot een bepaalde leeftijd? Zag toevallig gister bij een oud stal genootje een paard te koop staan. Stal in Leiden ken ik niet..

Dressuur stallen, ken er een paar.. maar wil je per se bij een handelaar kopen? Denk dat je budget wel redelijk is.

Ff een ander vraagje? Wat voor auto hebben jullie? (Moet) een andere auto en nog een trailer kopen. En wil wel graag een 1 of 1,5 trailertje erachter kunnen hangen. Moeders moet op de eigen beentjes staan.. (ben net gescheiden) hahaha geen kerel nodig voorlopig!

Nog niet alles gelezen want ondertussen ben ik ook nog mijn (oude) koophuis aan het leeghalen nu het verkocht is.. Pff wat verzamelt een mens een hoop rommel!! Niet te doen!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:57

Galeobdolon, echt een leuk dier heb je :j

Qua auto en trailer, geen idee :=
Mijn schoonouders hebben een Duster die volgens mij een 1-paards trailer met een Arabier erin prima kan trekken. Die mag ik vast wel lenen als het een keer nodig is.
Moet ik alleen nog even mijn BE rijbewijs halen. :o

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:59

[quote="Dilan93"]Galeobdolon, echt een leuk dier heb je :j

Eens!! Wat een mooie kleur ook!!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:27

Ik kan Boonzaayer dan weer niet echt aanbevelen. Ben er geweest in mijn 2 jarige zoektocht. Paard waar ik voor kwam had dr voerbak vol met van dat vieze maistroep liggen. Dat zei me al wat. Betreffende paard heb ik maar héél kort op gezeten. Ander paard wat tegelijkertijd door iemand anders werd bezichtigd vond ik veel leuker. Wat research gedaan, werd als sportpaard aangeboden, maar de vorige eigenaren waren not amused zal ik maar zeggen. Dier bleek zwaar afgekeurd...

A la, zoals bij elke handelaar: ogen open, blijven nadenken en keuren bij je eigen da....

Ik heb een hele fijne Atec technoline. Ding is ondertussen 21 jaar oudcen 5 jaar geleden compleet vernieuwd. Fijne is dat hij licht is, 560, met 640 laden dus totaal 1200. Dat red je dus fijn met een normale gezinsauto en met een beetje mazzel ook nog zonder je e te moeten halen. Maar goed, Birtha is wat zwaarder, ik heb mijn e dus er gaat een grotere trailer komen. Atecje komt te koop of ruil ik in. Met de volkswagen passat mag ik 1600 trekken.

Ik heb vanmorgen op fb nog een heel leuk paard gezien. Iemand hier getipt ;-) Als paard in het echt net zo leuk is, zal hij snel weg zijn gok ik...
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 07-05-22 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:35

Earth schreef:

Ik heb het al vaker gezegd dat daar bijna gegarandeerd geen paarden worden gekocht :P een verkoopfoto van MP of Facebook afhalen en lopen posten kan iedereen wel. Zo kan ik een stal vol paarden hebben :D lekker goedkoop joh _O-

Wat auto's betreft, imo kun je het beter in het auto topic vragen Clairetje81 :o er zijn heel wat auto's die 1,5 paards aankunnen, het is nog de vraag wat precies je verwachtingen zijn (af en toe 5 minuutjes rijden naar de lokale rijvereniging of regelmatig ook wat verder weg op pad etc). Het is in ieder geval geen hogere wiskunde, gaat prima zonder vent ;)

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:43

Oehlala schreef:
Wat is je budget? Mag ook in pb. En zoek je een dressuur of springpaard?

Ben er inderdaad bang voor dat het is wat de meeste zoeken. Budget voor nu is rond de 10.000. Niet persé een voorkeur meestal valt mijn oog meer op de dressuur paarden heb zelf weinig ervaring in het springen.

Thanks voor de tips allemaal. Sta trouwens zeker open om verder dan 1 uur in de omgeving te kijken. Maar het maakt het natuurlijk wel makkelijker om snel te gaan kijken. Gezien de markt nogal snel lijkt te gaan.

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:49

Dilan93 schreef:

Mijn schoonouders hebben een Duster die volgens mij een 1-paards trailer met een Arabier erin prima kan trekken. Die mag ik vast wel lenen als het een keer nodig is.

BE staan behoorlijke wachtlijsten voor. Hier was eerste moment half augustus. Stel dat je hem wil halen ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:55

Oh voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden.

Anita158

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:40

Ja dat hoop ik ook er is meer budget maar wil zelf eigenlijk niet veel meer uitgeven omdat het een levend wezen is. Heb geen ambitie voor de hoge sport gewoon basis sport. Ik doe rustig aan binnenkort is actief bezig gaan met stalling.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:42

StalNollie schreef:

Het is inderdaad een andere stal (stoeterij? handelaar?). Ik weet dat er op marktplaats gedoe is geweest met iemand die daar in het verleden een paard had staan. Op elke advertentie met 'stal aangeboden' reageerde hij met een tegenadvertentie vol klachten over die stal. Ik moet zeggen dat de stal die ze nu aanbieden op mp mij ook niet enthousiast maakt. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over het paard dat ze te koop hebben staan.
Het is voor ons in ieder geval lekker dichtbij :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:47

Anita158 schreef:
Dilan93 schreef:

BE staan behoorlijke wachtlijsten voor. Hier was eerste moment half augustus. Stel dat je hem wil halen ;)

Ah, thanks voor de tip :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:48

Charmaine schreef:
Ik heb vanmorgen op fb nog een heel leuk paard gezien. Iemand hier getipt ;-) Als paard in het echt net zo leuk is, zal hij snel weg zijn gok ik...

Hij staat inmiddels ook op e-horses :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:02

Lieser schreef:
StalNollie schreef:

Het is inderdaad een andere stal (stoeterij? handelaar?). Ik weet dat er op marktplaats gedoe is geweest met iemand die daar in het verleden een paard had staan. Op elke advertentie met 'stal aangeboden' reageerde hij met een tegenadvertentie vol klachten over die stal. Ik moet zeggen dat de stal die ze nu aanbieden op mp mij ook niet enthousiast maakt. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over het paard dat ze te koop hebben staan.

Ik heb inmiddels nog 3 advertenties van dezelfde stal gevonden ... :(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:17

Alja schreef:
Earth schreef:

Nou dat dus

Over andere dingen kan ik niks zeggen, maar de pony heeft ze wel echt gekocht.
Anders had de verkoper mij niet afgebelt en wist ze niet bepaalde details die met de verkoper zijn besproken.

Ik ben wel heel benieuwd @evamarie waarom het toch niet bevalt.
Maarvzag inderdaad dat je voorlopig niet online zult zijn.

Wat betreft snelle verkoop en te laat zijn kon ik ook meepraten inderdaad.
Maar ben blij hoe het gelopen is en met mijn huidige merrie. :D

Afbeelding
Hier samen met mijn oudere merrie!
Ze doet het heel goed en ik ben er heel blij mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:43

Josien_ schreef:
Earth schreef:

Over andere dingen kan ik niks zeggen, maar de pony heeft ze wel echt gekocht.
Anders had de verkoper mij niet afgebelt en wist ze niet bepaalde details die met de verkoper zijn besproken.

Ik geloof wel dat Evamarie contact heeft gezocht met de verkoper maar de pony kan ook best aan een ander zijn verkocht (die net tussen Evamarie en jou in heeft gezeten). Anders heeft ze ook de verkoopfoto's niet. En nee, ik geloof helemaal niets van haar verhaal. Ik geloof niet dat de pony ooit bij haar heeft gestaan, alleen al door het gebrek aan foto's. Maar we zien het snel genoeg als de pony weer te koop staat toch? Ik zou hier als verkoper toch ook echt niet op zitten te wachten. Als zo'n paardje weer terugkomt is het altijd weer moeilijker verkopen. Gewoonlijk moet je als nieuwe eigenaar zo'n pony zelf maar weer verkopen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:07

Bijna 20 jaar geleden een jong paard twee maal verkocht en twee maal terug gekregen. Voor de 3e keer verkocht en hij staat nu al zo'n 19 jaar bij die mensen en ze zijn er altijd blij mee geweest. Kopers kunnen soms ook vreemde (re)acties hebben en paniekerig zijn om niets. Misschien omdat anderen ze dingen aanpraten. Je kan soms beren op de weg zien, die er niet zijn, door onzekerheid of onervarenheid.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:11

Lieser schreef:
Lieser"
[quote="StalNollie schreef:

Ik heb inmiddels nog 3 advertenties van dezelfde stal gevonden ... :([/quote]

Dat zijn inderdaad dezelfde eigenaren en zijn vriendin en stalgenoten verkopen de dieren voor elkaar. Ik ben er geweest omdat ze een leuk dier hadden staan maar paspoorten kwamen uit almkerk zei voor mij genoeg.
En het is overigens een bende :+