Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:25

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:52

@Liesj, veel plezier zondag, ik hoop dat het een fijn plekje is(of kan worden voor je)
@Nobel, fijn dat je je weer wat beter voelt! Vervelend dat Unique zich niet zo goed voelt, zou misschien een weekje rust helpen?
@Hafrocky, welkom hier! Ik heb zelf ook al best veel gehad aan de 12 videos van tristan tucker die op youtube staan, ook wel de moeite om even op te zoeken!
@Laura, Vervelend die bloedwormen, aan de andere kant nu gelukkig wel een duidelijke oorzaak...

Hier ook helaas minder nieuws wat betreft de vierjarige, die heeft zich vorige week denk ik wat verstapt... Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter, alleen met een korte bocht naar rechts draaien dat ze rechtsvoor net niet goed stapt.. Hopelijk is dat morgen weg en kunnen we weer verder met opbouwen.
De 5 jarige was gister erg gespannen maar uiteindelijk ging links en rechts aan de longe zonder problemen , dus dat was erg fijn :j

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:58

Ja ik baal echt behoorlijk. Zolang als ik haar heb hebben we constant tegenslagen.

@loveslimpie: ja dat klopt. Van de ene kant wel opgelicht dat ik nu weet wat het is. Kunnen we gericht gaan behandelen en hopen dat ze daarna snel
opknapt. Instructrice zij straks al dat ze eigenlijk al veel dikker had moeten zijn met de hoeveelheid voer die ik er in duw.

Zonde dat ze zich verstapt heeft. Hopelijk loopt ze snel weer goed!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:26

@Nobel01 Jeetje dat is niet fijn. Wel stoer dat jullie er alles aan willen doen om te kijken wat er mis is. Heel veel succes dinsdag.

@hafrocky ik kijk regelmatig filmpje van Dressagepro. Kost wel maandelijks geld. Maar heb ook 2x in de maand. Lees ook veel info via internet etc.

@_lauraa_ wat schrikken zeg. Hier gelukkig nog niet meegemaakt. Hoop dat je ze kan bestrijden en daarna lekker weer vooruit kan.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:30

Vandaag na een kleine vakantie voor Alano weer het rijden opgepakt. Het was eindelijk lekker weer. Morgen hebben we weer les. Het wijken gaat ontzettend goed. Hij is soms nog wat onrustig in zijn aanleuning. Maar dat komt vanzelf wel goed. Hij groeit zo enorm snel in als. Hij is een krappe 2.5 maand onder het zadel. Hij wordt steeds stoerder.

Waar werken jullie momenteel aan en hoelang zijn die van jullie nu onder het zadel?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:45

Alano gaat lekker!
Hoe oud is hij nu?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 06:52

Oh wauw wat ga je hard zeg met Alano

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:19

@opisop_shop en
@loveslimpie Ik ga die van TRT zeker de YouTube opzoeken en kijken wat die verder aanbied.

@activeme is dressagepro niet meer voor als ze al onder het zadel zijn?

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:04

Ik heb gisteren zadel erop gehad, reageerde hij even kort op, daarna rustig in stap en draf wat gehaast.

Vandaag weer longeren met zadel, en en even hangen/erop zitten (als die rustig is)

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:10

Esther_r20 schreef:
Alano gaat lekker!
Hoe oud is hij nu?

Dankje. Hij is nu 4 jaar.

hafrocky schreef:
@opisop_shop en
@loveslimpie Ik ga die van TRT zeker de YouTube opzoeken en kijken wat die verder aanbied.

@activeme is dressagepro niet meer voor als ze al onder het zadel zijn?

Ja dat wel. Maar wel heel interessant.

opisop_shop schreef:
Oh wauw wat ga je hard zeg met Alano

Dankje. Hij leert zo ontzettend snel.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:00

@_lauraaa_ Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.
@_activeme Wat gaan jullie goed!
@Loveslimpie Wat balen dat ze zich verstapt heeft. Hopelijk loopt ze snel weer zuiver.

Ik heb een vraagje. Ik zit er aan te denken om de paarden in de zomer een aantal weken vrij te geven, zodat ze even alles kunnen laten bezinken. Nu vroeg ik mij af wat dan een goede tijd was. Ik zat zelf te denken aan 2 of drie weken. In deze weken krijgen ze genoeg aandacht en kom ik zeker langs, maar ze hoeven niet aan het werk. Ze mogen lekker de hele dag luieren op de wei.

Wat vinden jullie een slimme tijd qua x aantal weken?

(Muppet is dan 3,5 maand onder de man en Luna een half jaar +/-)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:09

Je kunt rustig een maand doen. Als ze eenmaal iets kennen vergeten ze het niet meer zomaar. 2 weken vind ik gevoelsmatig erg weinig.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:50

Vingino99 schreef:
@_lauraaa_ Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.
@_activeme Wat gaan jullie goed!
@Loveslimpie Wat balen dat ze zich verstapt heeft. Hopelijk loopt ze snel weer zuiver.

Ik heb een vraagje. Ik zit er aan te denken om de paarden in de zomer een aantal weken vrij te geven, zodat ze even alles kunnen laten bezinken. Nu vroeg ik mij af wat dan een goede tijd was. Ik zat zelf te denken aan 2 of drie weken. In deze weken krijgen ze genoeg aandacht en kom ik zeker langs, maar ze hoeven niet aan het werk. Ze mogen lekker de hele dag luieren op de wei.

Wat vinden jullie een slimme tijd qua x aantal weken?

(Muppet is dan 3,5 maand onder de man en Luna een half jaar +/-)

Wat goed dat je ze de tijd geeft. Ik geef Alano regelmatig een weekje vrij. Maar als het straks weer zo warm wordt dan laat ik hem ook even paar weekjes met rust.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:55

M is nog niet onder het zadel maar hier denk ik inderdaad ook al over na. Als het goed is gaat ze volgende week erop met zadel en dan langzaam uitbouwen. Ze heeft er nu drie keer zonder zadel opgezeten, laatste keer was hij heel relaxed en wou hij ook wel een stukje lopen met haar erop.
In de zomer is voor M dan een beetje te vroeg denk ik, maar het kan zijn dat hij alsnog her en der vrij krijgt. In de winter kan ik hier lang niet altijd iets doen in de bak dus rust krijgt hij dit jaar nog genoeg haha.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:00

opisop_shop schreef:
M is nog niet onder het zadel maar hier denk ik inderdaad ook al over na. Als het goed is gaat ze volgende week erop met zadel en dan langzaam uitbouwen. Ze heeft er nu drie keer zonder zadel opgezeten, laatste keer was hij heel relaxed en wou hij ook wel een stukje lopen met haar erop.
In de zomer is voor M dan een beetje te vroeg denk ik, maar het kan zijn dat hij alsnog her en der vrij krijgt. In de winter kan ik hier lang niet altijd iets doen in de bak dus rust krijgt hij dit jaar nog genoeg haha.

Heb precies het zelfde. Met heel veel regen is de bak niet te doen. Dan heeft Alano lekker vrij of we gaan even lekker wandelen. Hij krijgt meer rust dan dat we rijden hihi. Wil hem max. 2 a 3 in de week rijden ligt er maar net aan hoe het uitkomt ook qua weer. De rust is belangrijk voor hem dus denk dat het ook wel verschilt per paard.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:47

Die van mij heeft ongepland al anderhalve week vrij omdat ik vorige week keihard door m'n enkel ben gegaan en volgens mij kwam ze me vanmorgen vragen of we weer gingen spelen <3 Tis ook zo'n gezelligheidsdier, ze doet nog altijd zelf haar halster om :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:32

Aangezien het hier niet m'n eigen paarden zijn, ben ik 3x per week op stal. Dan doen we iets, de meeste keren longeren en rijden, maar regelmatig ook iets anders of gewoon niks.

@Qimm beterschap!

De 4-jarige liep gister weer een stuk beter, dus die weer aan de longe gehad. Ik denk dat een spier in dr schouder wat had, want na een paar rondjes warming up zie je niks meer. Dus we gaan gewoon weer lekker verder trainen.

De 5 jarige heb ik aan de longe gestapt en gedraafd en vervolgens nog los wat sturen geoefend. Draf en galop vind ik nog wel een beetje spannend omdat ze de neiging heeft om opeens stil te staan... Ik denk dat ik de volgende keer eens probeer met zweepje te rijden, aangezien het elke keer gebeurd buiten het bereik van de longeur..

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:24

Vandaag voor het eerst erop gezeten..
Wat is hij nuchter, en relaxt!
Dit voelde ik door het zadel heen, waardoor ik echt veilig voelde en snel mezelf kon ontspannen..

De eerste keer erop..
Afbeelding

hier zette ik net mijn voet in de beugel en boog voorover om hem te belonen
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:59

Hoera een mijlpaal!

En dank voor de beterschapswensen, maar zoals alle 100.000x dat ik mijn enkel gesloopt heb was het niet meer dan een paar dagen moeilijk lopen, hij is nog wel dik, maar het doet geen pijn meer :)

Heb gister eens mijn voet in de beugel gezet en een beetje op en neer gehopst, dat onderging ze verrassend relaxed.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:41

Ah wat zijn jullie allemaal goed bezig!!

Stiekem een beetje jaloers :') Ik probeer nog steeds het rechtsom longeren aan haar verstand te brengen :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:43

Hahaha iedereen z'n eigen struggles :') die van mij trekt nog steeds het rodeoregister open met de beugels los :+

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:24

Debbie schreef:
Ah wat zijn jullie allemaal goed bezig!!

Stiekem een beetje jaloers :') Ik probeer nog steeds het rechtsom longeren aan haar verstand te brengen :+
rechtsom vind Nolen ook erg moeilijk hoor..
Laat staan galop aan de longe

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:03

Hier gaat het wat wisselend. Vorige week zaterdag reed ik op hem en het ging best oke. Achterin de bak schrok hij van het geluid van een grasmaaier en schoot er vandoor. Ik was helaas daarbij beide beugels verloren en heb het gered van C naar A, daar gleed ik eraf en belandde op mijn heup (gelukkig niet bezeerd verder). Het was even spannend om er weer op te gaan. Wel gedaan meteen, toen nog 5 a 10 minuutjes gereden en toen gestopt.
Die maandag ging het rijden goed. De donderdag erna was m'n instructrice hem aan het longeren en ze wilde hem achterin de bak hebben. Hij verzette zich hevig hiertegen en brak zelfs los. Dus daar ging hij door de bak, met de longeerlijn aan zich vast.
De momenten dat het goed gaat komen vaker voor dan dat het minder goed gaat, maar het is soms lastig om mijn vertrouwen te behouden dan.
Hij is aan de ene kant superbraaf en relaxed, maar kan op momenten zeer gespannen en kijkerig/schrikkerig zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:31

Hier ook weer een stapje, vandaag de tweede keer met de Pessoa eraan. Hij vindt het nodig om er in te bijten :') maar na een tijdje gaat dat beter.