Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:54

Nogmaals het verzoek de regels van het topic te blijven volgen:

Moderatoropmerking:
We zien dat er nog met enige regelmaat verkopers hun paard proberen te bespreken in dit topic. We willen jullie daarom nogmaals wijzen op de regels zoals aangegeven in de OP:

Citaat:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Berichten over te koop staande paarden worden verwijderd.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:59

Of ik mijn huidige paardje moet verkopen Mistral. Ik ben stapeldol op hem en het idee hem te moeten verkopen maakt me verdrietig. Maar door omstandigheden, zijn we op dit moment qua rijden niet de ideale match. Hij is een bijzonder paardje, veel zelfvertrouwen, dapper, slim, snel en wendbaar. Heeft een jaar met een professionele ruiter shows gedaan. Hij is nu ruim een jaar bij me, maar ik ben op dit moment onvoldoende dapper als ruiter. Na een operatie heb ik een vorm van PTSS gekregen en bouw daardoor snel stress op in mijn lichaam. Hij is heel sensitief en voelt dat.

We hebben begeleiding en maken stapjes. Afgelopen week waren er echter 3x mensen die vroegen waarom ik hem niet verkoop. En ja natuurlijk dan ga ik ook weer twijfelen of ik er niet beter aan doe om een vriendelijk, rustig ouder dier te zoeken dat bomproof is. Ik kan Urbain echter ook niet zo maar aan iedereen verkopen (nog los van mijn emoties). Hij komt uit een natuurgebied / grote kudde. Zou depressief worden in een box of zonder vriendjes. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.

Dus ik twijfel op dit moment nog, maar kijk af en toe wel.

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:20

@Caroline: Een paard is ook je maatje en niet alleen iets om op te rijden.Als jullie het samen leuk hebben op welke manier dan ook,zou ik hem gewoon zelf houden.Veel mensen krijgen spijt na verkoop want je hebt er niets meer over te zeggen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:28

Ik plaats hier ook mijn zoekertje dan maar. Arabier merrie of ruin 4/5 jaar *D
Gewoon gezond _O-

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:35

Ik schop mijn zoekertje ook nog even omhoog, voor als hier iemand meeleest die zo’n paard weet/heeft staan. :o

Grote D/kleine E pony (Geschikt voor ruiter van 1.63 en 62 kg)
Maximaal 16 jaar oud.
Type bosslof pony, geschikt voor lange buitenritten.
“Bomproof” in zoverre dat mogelijk is. In ieder geval nuchter en niet schrikkerig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:53

Dit snap ik even niet. Letterlijk 2 berichten boven jullie Britt_xxx en billy3105 staat een mod opmerking dat dit niet is toegestaan?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:54

Autumnn schreef:
Dit snap ik even niet. Letterlijk 2 berichten boven jullie Britt_xxx en billy3105 staat een mod opmerking dat dit niet is toegestaan?

Ik had 2 venster openstaan en moest idd het hk topic hebben, klein foutje

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:03

Je mag wel aangeven wat je zoekt, maar paarden mogen niet aangeboden worden in het topic. Het doel van het topic is de zoektocht te bespreken, niet een paard te verkopen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:06

RianneH schreef:
Je mag wel aangeven wat je zoekt, maar paarden mogen niet aangeboden worden in het topic. Het doel van het topic is de zoektocht te bespreken, niet een paard te verkopen.

Oké, dankjewel, dat was mij niet helemaal duidelijk! Dan was ik iets te snel met conclusies trekken, excuses :o

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:08

Geen probleem!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:27

Met mijn eigen merrie zijn we een stapje verder. :D Ik hoop snel op goed nieuws! Dan kan ik zelf ook nieuwe stappen zetten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:35

Ketly schreef:
Met mijn eigen merrie zijn we een stapje verder. :D Ik hoop snel op goed nieuws! Dan kan ik zelf ook nieuwe stappen zetten.

Wat fijn Ketly *\o/*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:50

Caroline: lastige situatie. Je doet het voor je plezier. Als jij er geen plezier uit haalt is het misschien goed om te zoeken naar een goede plek zodat jij daarna kunt zoeken naar een maatje waarbij je dat wel hebt. Er zijn natuurlijk meer goede baasjes te vinden. En je kunt heel kritisch kijken, naar een nieuwe eigenaar. Maar wat hier ook geschreven is, verkocht is verkocht.. Ik vind omgang met ze belangrijk maar wil ook kunnen rijden en dat hoeft echt geen 7 dagen per week. Maar door het rijden maak ik mijn hoofd leeg dus wel prettig, om die mogelijkheid te hebben. Er is maar 1 persoon die kan beslissen wat te doen. Dat ben jijzelf. Je kunt er rustig de tijd voor nemen om te kijken of je een geschikt baasje kan vinden of om te wennen aan het idee.

Ketly Super, op naar een nieuwe toekomst!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:33

Ketly: fijn dat je weer een stapje verder bent. Inderdaad hopen op goed nieuws!

Caroline: dit soort situaties zijn altijd vreselijk lastig. Je verstand en gevoel die het niet met elkaar eens zijn. Laat je vooral niet beïnvloeden door andere mensen en ga bij jezelf na wat JIJ het belangrijkst vindt.

Mistral: het even laten bezinken was goed, al vind ik het wel nog een beetje spannend. Aan de andere kant is er geen haar op mijn hoofd die een tweede kans met een paard als deze zal laten gaan. Dus voorlopig lekker wekelijks aan de slag en we zien wel waar het schip strandt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:41

CarolineCF schreef:
Ik ben erg aan het twijfelen wat ik doe en volg jullie discussies graag even als dat mag.

Waar twijfel je aan?
CarolineCF schreef:
Of ik mijn huidige paardje moet verkopen Mistral. Ik ben stapeldol op hem en het idee hem te moeten verkopen maakt me verdrietig. Maar door omstandigheden, zijn we op dit moment qua rijden niet de ideale match. Hij is een bijzonder paardje, veel zelfvertrouwen, dapper, slim, snel en wendbaar. Heeft een jaar met een professionele ruiter shows gedaan. Hij is nu ruim een jaar bij me, maar ik ben op dit moment onvoldoende dapper als ruiter. Na een operatie heb ik een vorm van PTSS gekregen en bouw daardoor snel stress op in mijn lichaam. Hij is heel sensitief en voelt dat.

We hebben begeleiding en maken stapjes. Afgelopen week waren er echter 3x mensen die vroegen waarom ik hem niet verkoop. En ja natuurlijk dan ga ik ook weer twijfelen of ik er niet beter aan doe om een vriendelijk, rustig ouder dier te zoeken dat bomproof is. Ik kan Urbain echter ook niet zo maar aan iedereen verkopen (nog los van mijn emoties). Hij komt uit een natuurgebied / grote kudde. Zou depressief worden in een box of zonder vriendjes. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.

Dus ik twijfel op dit moment nog, maar kijk af en toe wel.

Herkenbaar hoor, maar als je twijfels weet je het antwoord al stiekem ergens.

Andere kant je kan jezelf de volgende vragen stellen,
Heb je nog plezier met je paard? Heb je een doel? Zo niet dan lekker onbezorgd genieten.

Maar als je wel een doel hebt en dat echt wilt waarmaken en je bent geen match en je kan geen twee paarden onderhouden dan moet je een keus afwegen. Hoe lastig dat ook is.

billy3105 schreef:
Ik plaats hier ook mijn zoekertje dan maar. Arabier merrie of ruin 4/5 jaar *D
Gewoon gezond _O-

Oh die zijn tegenwoordig niet zo “gelieft” meer. Meer door het sensibele, je ziet ze ook maar weinig te koop staan tegenwoordig. Terwijl ze vaak nog heel goed zijn in meerderen disciplines

Ketly schreef:

Spannend! Hou je ons op de hoogte?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:56

Ik overweeg om tegen het einde van het jaar ook weer naar een pony op zoek te gaan. Maar ik moet eerst geschikte stalling zien te vinden hier in de buurt.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:29

LaDonna75 schreef:
O ja, ervaring is het probleem niet, maar het is wel even geleden dat ik "echt" gereden heb op iets anders dan mijn oudje ;) Ik heb ook geen haast, eerst moet de nieuwe stal nog gebouwd :+
Ik heb de afgelopen 5 jaar amper kunnen rijden vanwege blessures van mij en mijn paard. Daarom heb ik een tijdje gelest bij een manege in de buurt. Het is mij goed bevallen om ook eens wat andere paarden te rijden voordat je op een paard stapt dat je wellicht wilt kopen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:05

Marlies1 schreef:
LaDonna75 schreef:
O ja, ervaring is het probleem niet, maar het is wel even geleden dat ik "echt" gereden heb op iets anders dan mijn oudje ;) Ik heb ook geen haast, eerst moet de nieuwe stal nog gebouwd :+
Ik heb de afgelopen 5 jaar amper kunnen rijden vanwege blessures van mij en mijn paard. Daarom heb ik een tijdje gelest bij een manege in de buurt. Het is mij goed bevallen om ook eens wat andere paarden te rijden voordat je op een paard stapt dat je wellicht wilt kopen.

Dank voor je antwoord, dat is precies wat ook mijn gedachte is, even een paar keer op een ander paard rijden voor het gevoel van "iets nieuws" in plaats van mijn oude trouwe merrie.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:56

Dank voor jullie reacties - het is inderdaad heel tegenstrijdig, mijn gevoel en verstand zijn niet balans. En als ik eerlijk ben zijn er zijn ook momenten dat ik de buitenritjes met mijn oude paard enorm mis, dat lukt mij nl (nog lang) niet met dit paard. En tegelijk als ik mijn eigen schrikreacties onder controle krijg dan is dit het beste paard van de wereld. Vandaar dus.

@Spaanse Pony - klopt het zou bovendien geen tweede paard zijn maar nummer zes. We hebben ook nog drie opvangpaardjes waarvan twee Shetlanders die niet meer konden blijven waar ze stonden en een Andalusier die snel erg angstig is door een moeilijk verleden dus nu zeker niet voor mij geschikt - eentje van mijn man - heel lief maar veel te groot voor mij. En hier ben ik weer ik wil er eigenlijk een buitenrijpaardje en kan geen afscheid kan nemen van alles wat er al loopt :') Maar ik kan er fysiek niet nog meer aan qua verzorging, ik werk ook nog bijna fulltime.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:09

CarolineCF schreef:
Dank voor jullie reacties - het is inderdaad heel tegenstrijdig, mijn gevoel en verstand zijn niet balans. En als ik eerlijk ben zijn er zijn ook momenten dat ik de buitenritjes met mijn oude paard enorm mis, dat lukt mij nl (nog lang) niet met dit paard. En tegelijk als ik mijn eigen schrikreacties onder controle krijg dan is dit het beste paard van de wereld. Vandaar dus.

@Spaanse Pony - klopt het zou bovendien geen tweede paard zijn maar nummer zes. We hebben ook nog drie opvangpaardjes waarvan twee Shetlanders die niet meer konden blijven waar ze stonden en een Andalusier die snel erg angstig is door een moeilijk verleden dus nu zeker niet voor mij geschikt - eentje van mijn man - heel lief maar veel te groot voor mij. En hier ben ik weer ik wil er eigenlijk een buitenrijpaardje en kan geen afscheid kan nemen van alles wat er al loopt :') Maar ik kan er fysiek niet nog meer aan qua verzorging, ik werk ook nog bijna fulltime.

Als angst voor jou een serieuze factor is, weet ik misschien wel iemand die je daar echt mee kan helpen. Vraag SusanH hier maar om een referentie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:00

CarolineCF schreef:

Als je een nieuw paard koopt heb je helemaal geen garantie dat het een veilig buitenrijpaardje zou zijn ,al zou hij wel als zodanig verkocht worden. Zie de talloze topics hier op Bokt maar eens van mensen waarbij het nieuwe paard enorm tegenvalt!

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:01

Helaas slecht nieuws.. na maanden zoeken morgen eindelijk een afspraak op de planning om te gaan kijken naar een leuk paardje, maar nu helaas iemand in het gezin positief getest op corona.. wat een gekke tijden zijn dit, maarja, het is niet anders

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:08

Ach wat balen Lindipre, maar het positieve is dat hij dan natuurlijk ook niet aan een ander verkocht wordt! Hopelijk kan je later alsnog komen kijken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:58

Wat onwijs balen Lindipre vooral veel beterschap en hopelijk blijf jij zelf klachten vrij.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:30

Oww dat is wel balen.
Maar hopen dat het meevalt en ze snel weer beter zijn.